Forum

ACII Årets singleplayer-spil.

Generelt snak om spil til PlayStation konsollerne.

Indlægaf Haugboelle » man 07 dec 2009 11:53

Erroneus skrev:Så fik jeg taget mig sammen til at prøve AC2 og er lidt skuffet. Der er mange ting i det som fungerer rigtigt godt, det er et pænt spil, men styringen er simpelthen for "dum". Hele klatre mekanismen bliver akavet, fordi de har over forsimplet det og tit oplever jeg man laver nogle hop i retninger, man bestemt ikke havde planlagt.

Hvis de havde taget klatre styringen fra Infamous og slåskamp mekanismen fra f.eks. Batman, så havde det været rigtigt fedt. Og f.eks. Infamous og Batman, sammen med mange andre spil, er i min bog bedre end AC2.

Indtil videre er det en 6/10 i min bog, det bliver nok en 7/10 som tiden går, kommer også an på bugs osv.


Må sige at klatringen var også det der irriterede mig mest i spillet. Ellers et fedt spil på stortset alle andre punkter.
Xbox tag = Hauvx
Haugboelle
Niveau 5
 
Indlæg: 975


Indlægaf Sevuz » man 07 dec 2009 15:04

Rytteren skrev:
Allanb skrev:Hmm, hvad med at nævne den ringe styrring, dårlig AI, ensformige missioner og total lamme afslutning på spillet. ( ødelægger så meget for et ok spil). Men at sige det er bedre eller på højde med Batman AA og uncharted 2, er vist en overdrivelse af dimensioner.


kunne ikke være mere enig. AC2 er godt.. men laaaaaaaangt fra det bedste singleplayer spil dette år. 428 er et af de spil som ligger højt på min liste (ikke udkommet i eu/us på ps3 endnu. men man kan jo bare importere det :) ).

borderlands (selvom det bare er bedre når man er flere) er skam også et bedre singleplayer spil.
uncharted 2 og Batman:AA banker også AC2

men på en top 10 over de bedste singleplayer spil i år. der bør AC2 være.
og det er et mustbuy. ligesom infamous og demons souls

cross edge er (hvis vi kun kigger på gameplay og story) et virkelig godt singleplayer.

og det er for mig tosset at folk ikke nævner Yakuza 3!!!


Valkyria Chronicles er stadig 2008s bedste spil


1. Ja vi har ikke set så meget til YAKUZA 3. Det ville jeg også gerne høre lidt mere fra.

2. "Valkyria Chronicles er stadig 2008s bedste spil"...

Det er jo smag og behag. Så der skulle du nok skrive at DU SYNES det var det bedste i 2008.

3. Cross Edge, er igen om hvad man kan lide.

4. Hvad AC2 angår. Spillet er hyggeligt nok. Men der er mange bugs osv. som jeg ikke kan forstå de har ladet slippe igennem. Ellers er det et godt spil.

AC2 er 8/10 i min bog.

Det med *animus*, glemmer jeg det meste af tiden. Så det bider ikke så hårdt i mig.

5. Synes det er en skam at *Demon's Souls* ikke er på listen da det jo er et fedt spil Har sine fejl, men stadig et godt spil efter min mening.

6. Uncharted 2 er et spil godt i mine øjne. Stabilt og holder mig i stolen unden at give mig en dårlig smag i munden.

Intet spil er perfekt. Det er vores EGEN mening der afgøre om hvor vit vi synes et spil er skidt eller godt :idea:
Steam tag: Sevuz

Billede
Sevuz
Niveau 3
 
Indlæg: 229


Indlægaf Rytteren » man 07 dec 2009 15:53

Sevuz skrev:
Rytteren skrev:
Allanb skrev:Hmm, hvad med at nævne den ringe styrring, dårlig AI, ensformige missioner og total lamme afslutning på spillet. ( ødelægger så meget for et ok spil). Men at sige det er bedre eller på højde med Batman AA og uncharted 2, er vist en overdrivelse af dimensioner.


kunne ikke være mere enig. AC2 er godt.. men laaaaaaaangt fra det bedste singleplayer spil dette år. 428 er et af de spil som ligger højt på min liste (ikke udkommet i eu/us på ps3 endnu. men man kan jo bare importere det :) ).

borderlands (selvom det bare er bedre når man er flere) er skam også et bedre singleplayer spil.
uncharted 2 og Batman:AA banker også AC2

men på en top 10 over de bedste singleplayer spil i år. der bør AC2 være.
og det er et mustbuy. ligesom infamous og demons souls

cross edge er (hvis vi kun kigger på gameplay og story) et virkelig godt singleplayer.

og det er for mig tosset at folk ikke nævner Yakuza 3!!!


Valkyria Chronicles er stadig 2008s bedste spil


1. Ja vi har ikke set så meget til YAKUZA 3. Det ville jeg også gerne høre lidt mere fra.

2. "Valkyria Chronicles er stadig 2008s bedste spil"...

Det er jo smag og behag. Så der skulle du nok skrive at DU SYNES det var det bedste i 2008.

3. Cross Edge, er igen om hvad man kan lide.

4. Hvad AC2 angår. Spillet er hyggeligt nok. Men der er mange bugs osv. som jeg ikke kan forstå de har ladet slippe igennem. Ellers er det et godt spil.

AC2 er 8/10 i min bog.

Det med *animus*, glemmer jeg det meste af tiden. Så det bider ikke så hårdt i mig.

5. Synes det er en skam at *Demon's Souls* ikke er på listen da det jo er et fedt spil Har sine fejl, men stadig et godt spil efter min mening.

6. Uncharted 2 er et spil godt i mine øjne. Stabilt og holder mig i stolen unden at give mig en dårlig smag i munden.

Intet spil er perfekt. Det er vores EGEN mening der afgøre om hvor vit vi synes et spil er skidt eller godt :idea:


skulle sikkert (for at gøre dig glad) skrive "jeg syntes" foran alt.
men når vi snakker om hvilke spil der har mulighed for at blive GOTY, så er det ikke altid helt så subjektiv. og når jeg nu skriver at Valkyria Chronicles var 2008 bedste spil, så er det, foruden min egen mening, et af de spil der var på de fleste lister som mulig GOTY. hvilket mange spil slet ikke opnår. og det blev da også GOTY på flere sider. og vandt da priser fra både IGN og gamespot osv. så bør man da i det mindste kunne tillade sig det. er også glad for at mange sider (selv xbox360 fanheaven destructoid.com og edge) kan sige det er et af de 10 bedste spil de sidste 10 år.

GOTY lablen er altid noget pis som regel.
nu er det heldigvis AC:2 vi snakker om, et spil der med sine fejl og mangler, i manges øjne, kan få lov til at løbe med en GOTY (hvis fallout 3 med sine mangler og fejl kan få en GOTY, og hvis GoeW2 med sin over 1000 bugs kan få en goty, så kan AC:2 også).

men som du selv siger, så er det en subjektiv mening når det kommer til hvilke ting der fanger dig. men mener STADIG at de spil jeg nævner har en bedre singleplayer del end AC:2. både historie og gameplay.
så kan man jo altid snakke om at det er forskællige genre, og man har forskællige "værktøjer" til gameplay og brug af til at fortælle en historie.

syntes stadig du burde kigge lidt på 428 til ps3en.

og for at lave endnu en cliffhanger sviner: et FPS kan aldrig blive GOTY ;)
Starhawk!
Rytteren
Niveau 7
 
Indlæg: 5691

Brugeravatar

Indlægaf Sevuz » man 07 dec 2009 17:02

Rytteren skrev:
Sevuz skrev:
Rytteren skrev:
Allanb skrev:Hmm, hvad med at nævne den ringe styrring, dårlig AI, ensformige missioner og total lamme afslutning på spillet. ( ødelægger så meget for et ok spil). Men at sige det er bedre eller på højde med Batman AA og uncharted 2, er vist en overdrivelse af dimensioner.


kunne ikke være mere enig. AC2 er godt.. men laaaaaaaangt fra det bedste singleplayer spil dette år. 428 er et af de spil som ligger højt på min liste (ikke udkommet i eu/us på ps3 endnu. men man kan jo bare importere det :) ).

borderlands (selvom det bare er bedre når man er flere) er skam også et bedre singleplayer spil.
uncharted 2 og Batman:AA banker også AC2

men på en top 10 over de bedste singleplayer spil i år. der bør AC2 være.
og det er et mustbuy. ligesom infamous og demons souls

cross edge er (hvis vi kun kigger på gameplay og story) et virkelig godt singleplayer.

og det er for mig tosset at folk ikke nævner Yakuza 3!!!


Valkyria Chronicles er stadig 2008s bedste spil


1. Ja vi har ikke set så meget til YAKUZA 3. Det ville jeg også gerne høre lidt mere fra.

2. "Valkyria Chronicles er stadig 2008s bedste spil"...

Det er jo smag og behag. Så der skulle du nok skrive at DU SYNES det var det bedste i 2008.

3. Cross Edge, er igen om hvad man kan lide.

4. Hvad AC2 angår. Spillet er hyggeligt nok. Men der er mange bugs osv. som jeg ikke kan forstå de har ladet slippe igennem. Ellers er det et godt spil.

AC2 er 8/10 i min bog.

Det med *animus*, glemmer jeg det meste af tiden. Så det bider ikke så hårdt i mig.

5. Synes det er en skam at *Demon's Souls* ikke er på listen da det jo er et fedt spil Har sine fejl, men stadig et godt spil efter min mening.

6. Uncharted 2 er et spil godt i mine øjne. Stabilt og holder mig i stolen unden at give mig en dårlig smag i munden.

Intet spil er perfekt. Det er vores EGEN mening der afgøre om hvor vit vi synes et spil er skidt eller godt :idea:


skulle sikkert (for at gøre dig glad) skrive "jeg syntes" foran alt.
men når vi snakker om hvilke spil der har mulighed for at blive GOTY, så er det ikke altid helt så subjektiv. og når jeg nu skriver at Valkyria Chronicles var 2008 bedste spil, så er det, foruden min egen mening, et af de spil der var på de fleste lister som mulig GOTY. hvilket mange spil slet ikke opnår. og det blev da også GOTY på flere sider. og vandt da priser fra både IGN og gamespot osv. så bør man da i det mindste kunne tillade sig det. er også glad for at mange sider (selv xbox360 fanheaven destructoid.com og edge) kan sige det er et af de 10 bedste spil de sidste 10 år.

GOTY lablen er altid noget pis som regel.
nu er det heldigvis AC:2 vi snakker om, et spil der med sine fejl og mangler, i manges øjne, kan få lov til at løbe med en GOTY (hvis fallout 3 med sine mangler og fejl kan få en GOTY, og hvis GoeW2 med sin over 1000 bugs kan få en goty, så kan AC:2 også).

Men som du selv siger, så er det en subjektiv mening når det kommer til hvilke ting der fanger dig. men mener STADIG at de spil jeg nævner har en bedre singleplayer del end AC:2. både historie og gameplay.
så kan man jo altid snakke om at det er forskællige genre, og man har forskællige "værktøjer" til gameplay og brug af til at fortælle en historie.

syntes stadig du burde kigge lidt på 428 til ps3en.

og for at lave endnu en cliffhanger sviner: et FPS kan aldrig blive GOTY ;)


hehe :D

Man kan sku få nogle fede debats med dig Rytter. Uden dig ville her jo være kedeligt :)

Ja AC2 må kan sikkert løbe af sted med den.

Jeg ønske blot at Demon's Soul også have været med. Men man kan jo ikke få alt ;)

Grafisk novel spil er ikke lige min kop tea. Har prøvet før, men spørg ikke hvad de hed, for de gjord så lidt indtryk mig at jeg har lykkeligt glemt dem. Så 428 kommer nok ikke til at finde vej hjem til mig.

GOTY går til spil der har gjort det godt i salg men også har haft noget specielt at byde på.

Men det er jo kun 50% af folk der er synes at det valgte spil der bliver GOTY skal have den titel.
Steam tag: Sevuz

Billede
Sevuz
Niveau 3
 
Indlæg: 229


Indlægaf Krisp » man 07 dec 2009 17:14

Jeg har selv spillet AC2 i et par dage nu og jeg synes ikke det fortjener en "årets singleplayer spil" pris. ;).

Det første stykke tid er enormt kedeligt og der sker ikke det vilde. Derudover tog det mig en del tid at vænne mig til styringen i spillet. Man kommer meget nemt til at hoppe væk fra en bygning, istedet for at klatre op til tider. :(

Derudover så er grafikken altså ikke noget at råbe hurra for, specielt i in-game film sekvenserne. Det ligner noget der er løgn. Og så hakker grafikken ofte, men det er nok bare pga. en dårlig PS3 portering (ala GTA 4).

Det er dog et ok spil, men ikke et jeg hungrer efter at spille mere og mere af, ligesom jeg gjorde med Uncharted 2.

Uncharted 2 er stadigt årets spil IMO.
Krisp
Niveau 6
 
Indlæg: 1763


Indlægaf Brofelde » man 07 dec 2009 17:23

Krisp skrev:Jeg har selv spillet AC2 i et par dage nu og jeg synes ikke det fortjener en "årets singleplayer spil" pris. ;). .....


For at være helt ærlig, så er jeg HELT med dig her.

AC2 skuffede forholdsvist meget.
Det fangede mig overhovedet ikke, grafik er ikke noget at råbe hurra for, det er desværre stadig lige så ensformigt som etteren.
Mvh. Flemming Brofelde

Ekstern Blog | God don't want us, The devil fear us. See you in Valhalla!
Billede
Billede
Brofelde
Niveau 5
 
Indlæg: 864


Indlægaf Joko » man 07 dec 2009 18:42

Forresten så er der en røvgriner replik i ACII, da man møder sin onkel første gang uden for Montenegro "It'sa mee mario!" :D
Joko
Niveau 3
 
Indlæg: 234


Indlægaf Krisp » man 07 dec 2009 21:53

Joko skrev:Forresten så er der en røvgriner replik i ACII, da man møder sin onkel første gang uden for Montenegro "It'sa mee mario!" :D


Grineren, det lagde jeg slet ikke mærke til. :)
Krisp
Niveau 6
 
Indlæg: 1763


Indlægaf Sevuz » tirs 08 dec 2009 12:34

Brofelde skrev:
Krisp skrev:Jeg har selv spillet AC2 i et par dage nu og jeg synes ikke det fortjener en "årets singleplayer spil" pris. ;). .....


For at være helt ærlig, så er jeg HELT med dig her.

AC2 skuffede forholdsvist meget.
Det fangede mig overhovedet ikke, grafik er ikke noget at råbe hurra for, det er desværre stadig lige så ensformigt som etteren.


Vil mene det ER bedre en det første. Men ellers må jeg også sige ja til AC2 ikke det mest sindsoprivende SP spil og det er for mange fejl osv. Men stadig et okay spil at døse til :)
Steam tag: Sevuz

Billede
Sevuz
Niveau 3
 
Indlæg: 229


Indlægaf skvakagud » søn 13 dec 2009 01:53

Til jer virkelige Assassins Creed elskere, så kan det klart anbefales og læse "assassins creed ending explained" ( google det ), havde nok været bedst og gøre LIGE Efter 1'eren. Men alle tegn fra slutningen med ørnesyn osv er forklaret i dybe detaljer, med links til den virkelige verdens historie, og på den måde får den en "fight club effekt" gange tusind :) Men det kan muligvis forklare nogen ting, og vise at 1'eren var et lidt større mysterie end man umiddelbart, lagde mærke til :)
skvakagud
Niveau 0
 
Indlæg: 5


Indlægaf Dummiz » søn 13 dec 2009 12:28

Brofelde skrev:
Krisp skrev:Jeg har selv spillet AC2 i et par dage nu og jeg synes ikke det fortjener en "årets singleplayer spil" pris. ;). .....


For at være helt ærlig, så er jeg HELT med dig her.

AC2 skuffede forholdsvist meget.
Det fangede mig overhovedet ikke, grafik er ikke noget at råbe hurra for, det er desværre stadig lige så ensformigt som etteren.


Enig. Efter ca. 3 kvarters spillen tog jeg mig selv i at gabe efter at have gemt mig endnu engang i et "Skur" på et tag. For mig er det ligesom 1éren. Fangede mig ikke det mindste syntes styringen var wack og grafikken syntes jeg ikke har forbedret sig siden 1éren (Ja grafik betyder noget for mig) i starten af spillet fik jeg indtrykket at man skulle have gennemført 1éren for at få historien med og da 1éren ikke har sagt mig noget pga. af det blev for ensformigt så nåede jeg ikke gå igennem det og det resulterede i at jeg syntes jeg kom midt ind i en historie da jeg fyrede AC2 i maskinen. Så for mig er det ikke GOTY værdigt. For lige at kaste lidt Benno på bålet så syntes jeg COD MW2 er værdig til GOTY dog er Uncharted 2 på lige fod med COD når det gælder GOTY :)
Billede
Dummiz
Moderator
 
Indlæg: 6376
By: 8981 Spentrup


Indlægaf Panacea73 » søn 13 dec 2009 12:58

Spillet er for mig et vidunderligt eventyr hvad dertil høre.
Fremragende på alle fronter.
Den største negative kritik spillet har fået er styringen - Ser dog intet problem på den front. Har endnu ikke haft pludselige hop ud i det "blå"
Har på intet tidspunkt skippet mellemsekvenser, da historien/fortællingen/skuespillet er fremragende - intet mindre!
Spillet er af genren action/adventure som Uncharted 2 er det; hvilket jeg stadig har tilgode, men har ikke haft så stor en nydelse med et spil som ACII siden FallOut3.
Vil tro at BorderLands, udvidelserne til FallOut3 og Uncharted 2 vil give mental-rush på samme måde, men pt. står den altså på ACII, and I´m lovin it!
Billede
Panacea73
Niveau 7
 
Indlæg: 2076
By: Tønder, 6270 - Sønderjylland


Indlægaf Rytteren » søn 13 dec 2009 21:11

det er skam et okay spil. er blevet mere positiv efter jeg nu også har spillet til ps3 (fik det først spillet på xbox grundet mit arbejde. ja jeg for i ny og næ penge for at spille;) ).

underligt nok er der nogle små ting som virker bedre. man hopper mere præcis (kan skyldes Kontrolleren).
grafikken virker mere flydende (dog meget mørker, hvilket ikke gør mig noget) og AI'en er meget bedre (ikke så mange bugs).

dette kan selvfølgelig være brand tilfældigt, men det har i hvertfald gjort min oplevelse med ACII bedre.

det er stadig ikke GOTY materiale, sammen med CoD:MW2.
Goty priserne går som sagt til Uncharted 2 (Panacea, kan du så gå ud og smide 200-300 kr på bordet for dette spil)eller Batman:AA
Starhawk!
Rytteren
Niveau 7
 
Indlæg: 5691

Brugeravatar

Indlægaf Panacea73 » søn 13 dec 2009 21:21

Må blankt erkende at Batman ikke har spindet i maskinen endnu (indsæt flov smiley)
Hvad mener du helt præcis? Om det er pengene værd?
Vil mene at det er alle pengene værd - Har det virkelig godt med spillet - Lang tid siden jeg har NYDT et spil.
Har pt. 12 spil på "lager", men tager min tid med Assassins Creed II :-)
Billede
Panacea73
Niveau 7
 
Indlæg: 2076
By: Tønder, 6270 - Sønderjylland


Indlægaf Rytteren » søn 13 dec 2009 21:27

Panacea73 skrev:Må blankt erkende at Batman ikke har spindet i maskinen endnu (indsæt flov smiley)
Hvad mener du helt præcis? Om det er pengene værd?
Vil mene at det er alle pengene værd - Har det virkelig godt med spillet - Lang tid siden jeg har NYDT et spil.
Har pt. 12 spil på "lager", men tager min tid med Assassins Creed II :-)


hvad jeg mener? at jeg i et tidligere indlæg var mere kritisk over for acII 8efter at havde spillet xbox udgaven), end jeg enlig er nu (efter ps3udgaven).

mit "lille" prik til dig var at du SKAL UD OG KØBE UNCHARTED 2 SÅ HURTIGT DU OVERHOVEDET KAN IMORGEN!! det er simpelthen fantastisk :lol:
og kan du så få hygget dig med noget batman :)

og det med lageret på et hav af spil der lige må vente, da man bliver opslugt af et godt spil, det kender jeg alt for godt (Valkyria og demons souls).
Starhawk!
Rytteren
Niveau 7
 
Indlæg: 5691

Brugeravatar

ForegåendeNæste

Tilbage til Spil snak

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 120 gæster