Forum

Dragon age hvad syntes du?

Generelt snak om spil til PlayStation konsollerne.

Dragon age hvad syntes du?

Indlægaf Dummiz » ons 09 dec 2009 20:13

Ja jeg har lige fået spillet idag efter jeg så det have fået en 9,1 score på gametrailers men NØJ hvor blev jeg da skuffet. det første jeg ser er at selv mellemsekvenserne hakker i det og når man løber er det ligesom om at omgivelserne ikke rigtig kan følge med så det små hakker hele tiden når man løber rundt. Syntes også det er lidt underligt at stå og føre en samtale med en og så pludselig så er ens figur blevet væk :S syntes heller ikke grafikken er det bedste så undre mig over hvordan det spil kan få en 9,1 score.. men hvad med jer der spiller det hvad syntes i om det? jeg gider egentlig ikke selv spille det men har taget mig selv i flere gange at smide spillet i maskinen selvom jeg egéntlig ikke gider spille det :)
Billede
Dummiz
Moderator
 
Indlæg: 6376
By: 8981 Spentrup


Indlægaf baggi94 » ons 09 dec 2009 21:06

Jeg synes også, det er et stærkt overvurderet spil. Men sådan er det med så ufattelig mange spil i dag. Det er næsten svært at finde spil, der får under 8 i karakter. Hvis der er nok hype omkring et spil, føler anmelderne måske et stort pres, og så tør de ikke sige/skrive deres egen mening. Men Dragon Age er ikke til 9 eller derover IMO.
baggi94
Niveau 3
 
Indlæg: 250


Re: Dragon age hvad syntes du?

Indlægaf Saped » ons 09 dec 2009 21:07

dummiz skrev:Ja jeg har lige fået spillet idag efter jeg så det have fået en 9,1 score på gametrailers men NØJ hvor blev jeg da skuffet. det første jeg ser er at selv mellemsekvenserne hakker i det og når man løber er det ligesom om at omgivelserne ikke rigtig kan følge med så det små hakker hele tiden når man løber rundt. Syntes også det er lidt underligt at stå og føre en samtale med en og så pludselig så er ens figur blevet væk :S syntes heller ikke grafikken er det bedste så undre mig over hvordan det spil kan få en 9,1 score.. men hvad med jer der spiller det hvad syntes i om det? jeg gider egentlig ikke selv spille det men har taget mig selv i flere gange at smide spillet i maskinen selvom jeg egéntlig ikke gider spille det :)


Er det på PC? Jeg har ikke set noget af det du beskriver på ps3..
Saped
Niveau 2
 
Indlæg: 124


Indlægaf Dummiz » ons 09 dec 2009 21:09

Nej det er på PS3 jeg snakker om :) jeg når aldrig ret langt i spillet før jeg slukker fordi jeg bliver træt af at se på omgivelserne der "Hakker" afsted :)
Billede
Dummiz
Moderator
 
Indlæg: 6376
By: 8981 Spentrup


Indlægaf Saped » ons 09 dec 2009 21:09

Du har nok en defekt et sted :p
Saped
Niveau 2
 
Indlæg: 124


Indlægaf Dummiz » ons 09 dec 2009 21:12

Hvad skulle det være?
Billede
Dummiz
Moderator
 
Indlæg: 6376
By: 8981 Spentrup


Indlægaf SoulDecapitate » ons 09 dec 2009 21:17

synes det er utrolig grimt og kedeligt , godt nok skuffet over det.
SoulDecapitate
Niveau 7
 
Indlæg: 2509

Brugeravatar

Indlægaf Dummiz » ons 09 dec 2009 21:22

SoulDecapitate skrev:synes det er utrolig grimt og kedeligt , godt nok skuffet over det.


Godt jeg ikke er den eneste der syntes det :)
Billede
Dummiz
Moderator
 
Indlæg: 6376
By: 8981 Spentrup


Indlægaf Rytteren » ons 09 dec 2009 21:30

dummiz skrev:
SoulDecapitate skrev:synes det er utrolig grimt og kedeligt , godt nok skuffet over det.


Godt jeg ikke er den eneste der syntes det :)


grimt? sikkert.. det er jo ikke killzone2, MGS4 eller uncharted2. kedeligt? kommer an på hvad du smider i spillet. der er ufatelig meget gennemført "lore" i spillet. men i modsætning til f.eks oblevion, så skal man læse noget for at give historien lidt mening. så hvis man læser en del af codexet, så er historien, og baggrunden herfor GENIAL. men hvis ikke man gør det... tja så skal man nok købe sig et FPS istedet for et RPG
Starhawk!
Rytteren
Niveau 7
 
Indlæg: 5691

Brugeravatar

Indlægaf Dummiz » ons 09 dec 2009 21:33

Hvad syntes du selv om spillet rytteren?
Billede
Dummiz
Moderator
 
Indlæg: 6376
By: 8981 Spentrup


Indlægaf SoulDecapitate » ons 09 dec 2009 21:35

jeg indrømmer historien er ok , men jeg kedede mig ihjel efter få timer i spillet.
SoulDecapitate
Niveau 7
 
Indlæg: 2509

Brugeravatar

Indlægaf Dummiz » ons 09 dec 2009 21:38

SoulDecapitate skrev:jeg indrømmer historien er ok , men jeg kedede mig ihjel efter få timer i spillet.


Hvad var det der kedede dig ihjel? :) var det for enformigt eller?
Billede
Dummiz
Moderator
 
Indlæg: 6376
By: 8981 Spentrup


Indlægaf SoulDecapitate » ons 09 dec 2009 21:40

dummiz skrev:
SoulDecapitate skrev:jeg indrømmer historien er ok , men jeg kedede mig ihjel efter få timer i spillet.


Hvad var det der kedede dig ihjel? :) var det for enformigt eller?
jeg keder mig generalt i spil hvor jeg skal snakke med 700 i en by. i sådan nogle spil vil jeg bare ha lov til og slå ihjel og ikke have en dialog boks i hovedet 24/7 :-) Det er sikkert sjovt nok , men jeg mistede motivationen fordi jeg fik for meget historie hele tiden , hvis jeg vil ha en god historie kan jeg læse en bog :lol: ej spøg til side jeg mister hurtig lysten til spil når der kommer så meget ligyldig historie i et spil
SoulDecapitate
Niveau 7
 
Indlæg: 2509

Brugeravatar

Indlægaf Rytteren » ons 09 dec 2009 21:50

dummiz skrev:Hvad syntes du selv om spillet rytteren?


som jeg har nævnt et af spillets tråde. så er jeg skuffet, meget. er rigtig rigtig træt af at vestlige rpgs skal være baseret på "valg", og et hav af mini quest, istedet for en god lang historie, med mulighed for 100+ timer på en tur gennem spillet (hvis man går efter alt..). istedet fokusere dragon age på at du skal fra a til b, men kan vælge at gøre ting på enten x eller y.
hvis ikke det var fordi codexet er fyldt med masser af guf til dem der vil forstå hvorfor a gør som a gør, hvorfor b ikke kan fordrage c, hvorfor byen er opkaldt efter d. og et hav af andre baggrundshistorie ting, så havde jeg da aldrig sagt det var et okay køb jeg lavede i sin tid (preorderbytte).

men giver dig ret. scoren er aaaaalt for høj. det samme gælder dog så mange andre spil. forza 3, halo osdt, fifa10, ac:2, CoD:mw2 og 40-50 andre spil.
tror også, som tidliger nævnt, at anmeldere er blevet "bange" for at sige deres ærlige mening. eller også er de blevet købt af sony og MS (som vi jo har set før, dog er sony vist kun blevet nuppet i kagedåsen med hensyn til film, hvor MS blev nuppet ved spil). eller måske er game "journalister" bare små børn der intet ved. syntes ofte at de der er langt mellem gode andmeldelser som ikke bare er en "copy paste" af andre anmeldelser. EDGE har 1/10, IGN har 5/10 osv. et godt eksempel er "de flotte anmeldeler" fra xboxlife.. de er da lige til at lukke op og skide i (CoD:mw2).. kommer til at tænke på en youtube video fra gamefailerman (søg efter ham, fucking underholdende).

glæder mig til at se nogle anmeldelser fra pslife (er de objektive, eller subjektive, og hvis sidste, tør de så være negative!?)

men alt i alt. Dragon age.. skod spil, hvis ikke man læger lidt tid i det, og læser en del (her kan istedet anbefaldes et dont-think-just-shoot FPS, eller en god bog istedet).
dog har jeg ikke oplevet de grafiske fejl og mangler du nævner, men var jeg stødt på det, så tror jeg ikke jeg havde smidt spillet i maskinen igen. så kan godt forstå dit "sure opstød" :)
Starhawk!
Rytteren
Niveau 7
 
Indlæg: 5691

Brugeravatar

Indlægaf Rytteren » ons 09 dec 2009 21:54

SoulDecapitate skrev:
dummiz skrev:
SoulDecapitate skrev:jeg indrømmer historien er ok , men jeg kedede mig ihjel efter få timer i spillet.


Hvad var det der kedede dig ihjel? :) var det for enformigt eller?
jeg keder mig generalt i spil hvor jeg skal snakke med 700 i en by. i sådan nogle spil vil jeg bare ha lov til og slå ihjel og ikke have en dialog boks i hovedet 24/7 :-) Det er sikkert sjovt nok , men jeg mistede motivationen fordi jeg fik for meget historie hele tiden , hvis jeg vil ha en god historie kan jeg læse en bog :lol: ej spøg til side jeg mister hurtig lysten til spil når der kommer så meget ligyldig historie i et spil


vil anbefale diablo serien til dig. det er et spil med en god historie (ikke for lang og forvirrende) og man for lov til at slå alt ihjel. eller fallout 1 og 2, hvor man også kan nakke de gode (ikke bare bevidstløs ligesom i 3eren). men er sikker på du har hygget dig med diablo :).
Starhawk!
Rytteren
Niveau 7
 
Indlæg: 5691

Brugeravatar

Næste

Tilbage til Spil snak

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 129 gæster