Forum

RPG

Generelt snak om spil til PlayStation konsollerne.

RPG

Indlægaf kazzi » tirs 15 dec 2009 16:41

Som sagt mangler jeg et godt rpg til at bruge tid på og nej ikke dragon age/borderlands rpg, syntes bare ikke jeg rigtigt kan finde noget, skal være noget der ude i europe jeg forhåbenligt at få i blockbuster.
kazzi
Niveau 1
 
Indlæg: 80


Indlægaf baggi94 » tirs 15 dec 2009 16:50

Har du overvejet det gode gamle Elder Srolls IV: Oblivion?
baggi94
Niveau 3
 
Indlæg: 250


Indlægaf Excellon » tirs 15 dec 2009 16:51

hvilken type RPG kan du lide? skal det være western rpgs eller må det også nok være japanske rpgs?
Excellon
Niveau 2
 
Indlæg: 159


Indlægaf kazzi » tirs 15 dec 2009 16:55

Har haft elder scrolls med min første ps3 sagde mig ikke rigtigt noget, men er nok mest til japanske rpgs
kazzi
Niveau 1
 
Indlæg: 80


Indlægaf Excellon » tirs 15 dec 2009 17:03

ok i så fald er der Valkyria Chronicles der er også en demo på PSN så du kan prøve det inden du køber...

Der er også Demon's Souls men det er godt nok ikke udkommet i europa som du siger det gerne skal være...

Disgaea 3 er et lidt old school strategy rpg men det er udemærket synes jeg... dog er det PS2 kvalitets 2d sprites så det er ikke den vilde grafik deri :)...

Ellers kan jeg ikke lige komme på flere...
Excellon
Niveau 2
 
Indlæg: 159


Indlægaf kazzi » tirs 15 dec 2009 17:10

Valkyria Chronicles er fedt nok men det bare ikke et rpg det 99% strategy med små rpg elementler, skal vi virkeligt vente på FFXIII for et rpg kan ikke være rigtigt :(
kazzi
Niveau 1
 
Indlæg: 80


Indlægaf Excellon » tirs 15 dec 2009 17:14

ja det bliver du nok nød til så medmindre du bestiller Demon's Souls... Der er i hvert fald rpg elementer i men det er så godt nok ikke turbaseret ved ikke om det har noget at sige for dig...

Edit:
Men der kommer nogle stykker i det nye år jo... White Knight chronicles og star ocean 4 international i februar mener jeg det er og så selvfølgelig FF XIII i marts og Resonance of Fate på et tidspunkt også...
Excellon
Niveau 2
 
Indlæg: 159


Indlægaf Rytteren » tirs 15 dec 2009 21:14

vil smide dig mod erternal sonata. et virkelig lækkert spil, hvor ps3 udgaven har flere items, moves og figure (flere du kan styre i hverfald).
samt cross edge er et typisk JRPG (old school)

ellers kan du i eu nyde Agarest: Generations of War (hvis ikke du vil vente på us udgaven som har lidt mere indhold)

men som excellon siger, så er februar en god ps3 månede med WKC og SO4I.
ellers byder 2010 på Trinity Universe, Ar tonelico III, Atelier Rorona, Trinity: Zill O'll Zero, og en engelsk udgave af Tears to Tiara (disse 2010 titler er foresten eksklusive til ps3.. der kommer også et hav af multiplat spil)

bare for at nævne lidt


syntes dog du bør få fat på demons souls :)
Starhawk!
Rytteren
Niveau 7
 
Indlæg: 5691

Brugeravatar

Indlægaf jodlekongen » ons 16 dec 2009 03:10

rytter du burde være skribent her på siden :-)
Billede
jodlekongen
Niveau 2
 
Indlæg: 135


Indlægaf Blodstrupmose » ons 16 dec 2009 07:58

Fallout 3 er også godt.

Det fås også i en GOTY-version, hvor alle 5 DLC'er er med.
Blodstrupmose
Niveau 2
 
Indlæg: 143


Indlægaf kazzi » ons 16 dec 2009 15:47

Har overvejet at købe eternal sonata nok det bedste lige pt for mig, fallout 3 havde jeg på pc damn jeg var skuffet over det.
kazzi
Niveau 1
 
Indlæg: 80


Indlægaf Rytteren » ons 16 dec 2009 15:50

kazzi skrev:Har overvejet at købe eternal sonata nok det bedste lige pt for mig, fallout 3 havde jeg på pc damn jeg var skuffet over det.


enig fallout 3 var noget pis.. specielt hvis man har spillet 1'eren og 2'eren (skuffende når ips skifter ejer)
Starhawk!
Rytteren
Niveau 7
 
Indlæg: 5691

Brugeravatar

Indlægaf Irvy » ons 16 dec 2009 16:15

Fallout 3 er et sublimt spil for alle dem der ikke vil have det til at være som 1'eren og 2'eren, for os der spiller det som et spil for sig selv er det uden tvivl det bedste RPG for PS3 i 2009. :)

Udover det er der ikke frygteligt mange RPG spil til PS3 (desværre!) - dog findes der en god del til PS2 som du muligvis ikke har prøvet endnu hvis du har haft en PS3 og ikke kigget efter PS2 spil i lang tid, bl.a. Suikoden 5, Dragons Quest 8->fremefter.

FF7 findes på EU PSN store, og FFT findes på US PSN Store sammen med et par andre RPG spil, og engang i begyndelsen af 2010 kommer både FF8 og Vagrant Story til PS Store for de mere nostalgiske. :)

Disgaea 3 skal man være en helt speciel slags gamer, så sæt dig grundigt ind i hvordan spillet fungerer hvis du overvejer at købe det. :)

Ellers er der stort set kun Eternal Sonata (som jeg ikke vil anbefale til nogen...) og Valkyria Chronicles (som er mere strategi) så det er meget meget sløvt med RPG til PS3'eren i øjeblikket... Enchanted Arms er faktisk et udemærket og sjovt lille RPG-fix hvis man ikke forventer sig alt for meget af det, og det kan fåes til rigtigt fornuftige penge skulle jeg tro. :)

Heldigvis ser vi frem til White Knight Chronicles, FF13, Heavy Rain, Dark Cloud 3 (måske), Resonance of Fate, Trinity, The Last Remnant (skulle efter sigende blive lavet som en port til PS3, kan også fåes til PC og er et fremragende RPG, ville kæmpe om titlen som årets RPG hvis det var kommet til PS3), Tales of Vesperia... Osv osv osv! 2010 ser godt ud. :)
Irvy
Niveau 1
 
Indlæg: 64


Indlægaf Rytteren » ons 16 dec 2009 16:29

Irvy skrev:Fallout 3 er et sublimt spil for alle dem der ikke vil have det til at være som 1'eren og 2'eren, for os der spiller det som et spil for sig selv er det uden tvivl det bedste RPG for PS3 i 2009. :)

Udover det er der ikke frygteligt mange RPG spil til PS3 (desværre!) - dog findes der en god del til PS2 som du muligvis ikke har prøvet endnu hvis du har haft en PS3 og ikke kigget efter PS2 spil i lang tid, bl.a. Suikoden 5, Dragons Quest 8->fremefter.

FF7 findes på EU PSN store, og FFT findes på US PSN Store sammen med et par andre RPG spil, og engang i begyndelsen af 2010 kommer både FF8 og Vagrant Story til PS Store for de mere nostalgiske. :)

Disgaea 3 skal man være en helt speciel slags gamer, så sæt dig grundigt ind i hvordan spillet fungerer hvis du overvejer at købe det. :)

Ellers er der stort set kun Eternal Sonata (som jeg ikke vil anbefale til nogen...) og Valkyria Chronicles (som er mere strategi) så det er meget meget sløvt med RPG til PS3'eren i øjeblikket... Enchanted Arms er faktisk et udemærket og sjovt lille RPG-fix hvis man ikke forventer sig alt for meget af det, og det kan fåes til rigtigt fornuftige penge skulle jeg tro. :)

Heldigvis ser vi frem til White Knight Chronicles, FF13, Heavy Rain, Dark Cloud 3 (måske), Resonance of Fate, Trinity, The Last Remnant (skulle efter sigende blive lavet som en port til PS3, kan også fåes til PC og er et fremragende RPG, ville kæmpe om titlen som årets RPG hvis det var kommet til PS3), Tales of Vesperia... Osv osv osv! 2010 ser godt ud. :)


kan kun være enig i at fallot 3 er godt.. hvis man ikke har spillet de to første.. for så er det jo bare gentagelser og fejl på fejl SPPPPOIIIIILERRRR

f.eks har vi har jo dræbt/ødelagt en præsident computer før fallout 3. ;)

sppppoooiler slut

eller vil jeg da også lige minde folk om endnu et ps3 only spil der kommer i den heftige start af 2010. nemlig Last Rebellion - åben verden med tur baseret kampsystem. ja, ikke alle rpg blive vestlig action :)

også kommer ps3zelda jo også... 3D dot game heroes
Starhawk!
Rytteren
Niveau 7
 
Indlæg: 5691

Brugeravatar

Indlægaf kazzi » ons 16 dec 2009 20:55

Fik nappet eternal sonata i blockbuster i dag til 149kr så min weekend redet :D
kazzi
Niveau 1
 
Indlæg: 80


Næste

Tilbage til Spil snak

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 131 gæster