Forum

AC2 Ending wtf?

Generelt snak om spil til PlayStation konsollerne.

AC2 Ending wtf?

Indlægaf Krisp » tirs 15 dec 2009 23:34

Nu har jeg netop gennemført Assassin's Creed 2. Det skal siges at jeg kun har spillet 1'eren ganske kort, da jeg hurtigt synes det manglede variation.

Men jeg står med den største WTF følelse, efter at have gennemført 2'eren. Ikke nok med at jeg synes historien har været meget forvirrende igennem hele spillet, så er det da blevet endnu mindre indlysende nu.

Jeg synes det har været svær at holde styr på de mange forskellige personer igennem historien og historien i det hele taget.

Er det bare mig, eller er det en ret indviklet historie?

På trods af det, så er det et ganske godt spil, med et fængende gameplay og spændende variede missioner som fik mig forholdsvist hooked efter jeg gennemførte den første "kedelige" del af spillet.
Krisp
Niveau 6
 
Indlæg: 1763


Indlægaf Player_2 » tirs 15 dec 2009 23:39

Tror man ville have en bedre forståelse hvis man spiller 1eren helt igennem..

Dog kommer der også en 3ere som forhåbentligt giver nogle flere svar.. Men sikkert også flere nye spørgsmål :)
Player_2
Niveau 5
 
Indlæg: 900

Brugeravatar

Indlægaf laksemand » tirs 15 dec 2009 23:52

Slutningen af selve Ezio-historien, synes jeg virker meget godt. Slutningen af Desmond-historien - altså udenfor The Animus, benyttes udelukkende som en cliffhanger til 3'eren.

Du ville dog få væsentlig mere ud af historien udenfor The Animus, hvis du spillede 1'eren. Ezio's liv vil måske virke mere sammenhængende, hvis du ser Lineage videoen.

En skæg video, der opsummerer 1'erens historie, kan du se her: http://www.youtube.com/watch?v=4mYlPTYkvGw (Spoiler alert!)
laksemand
Niveau 1
 
Indlæg: 56


Indlægaf Rytteren » ons 16 dec 2009 02:58

syntes hele historien og dens temaer er fantastisk (1'eren med) elsker kritik af "folkets opium" ;)
Starhawk!
Rytteren
Niveau 7
 
Indlæg: 5691

Brugeravatar

Indlægaf c-storm » ons 16 dec 2009 08:43

Hvad mener du Krips? Bare fordi man finder ud af at jagten efter Tempelridderne er lidt waste fordi det faktisk er et helt andet (alien) folk som truer med at gøre solen til den RIGTIGE trussel?
Meeeeehhhh... Spillet fik 2.5/5 i min bog.
c-storm
Niveau 4
 
Indlæg: 411

Brugeravatar

Indlægaf JHCREATiON » ons 16 dec 2009 08:47

c-storm skrev:Hvad mener du Krips? Bare fordi man finder ud af at jagten efter Tempelridderne er lidt waste fordi det faktisk er et helt andet (alien) folk som truer med at gøre solen til den RIGTIGE trussel?
Meeeeehhhh... Spillet fik 2.5/5 i min bog.

OMFG!
skriv lige spoiler næste gang, hehe!!! :( :(
JHCREATiON
 
Indlæg: 726


Indlægaf c-storm » ons 16 dec 2009 09:49

jesperclausen skrev:
c-storm skrev:Hvad mener du Krips? Bare fordi man finder ud af at jagten efter Tempelridderne er lidt waste fordi det faktisk er et helt andet (alien) folk som truer med at gøre solen til den RIGTIGE trussel?
Meeeeehhhh... Spillet fik 2.5/5 i min bog.

OMFG!
skriv lige spoiler næste gang, hehe!!! :( :(


Hvad forventede du, andet end spoilers, i denne tråd?
c-storm
Niveau 4
 
Indlæg: 411

Brugeravatar

Indlægaf Panacea73 » ons 16 dec 2009 10:30

Er sgu næsten som Lost - Nu skal man holde luft til 3ern lander :-/ Ser sgu frem til de DLC!
Billede
Panacea73
Niveau 7
 
Indlæg: 2076
By: Tønder, 6270 - Sønderjylland


Indlægaf JHCREATiON » ons 16 dec 2009 10:44

c-storm skrev:
jesperclausen skrev:
c-storm skrev:Hvad mener du Krips? Bare fordi man finder ud af at jagten efter Tempelridderne er lidt waste fordi det faktisk er et helt andet (alien) folk som truer med at gøre solen til den RIGTIGE trussel?
Meeeeehhhh... Spillet fik 2.5/5 i min bog.

OMFG!
skriv lige spoiler næste gang, hehe!!! :( :(


Hvad forventede du, andet end spoilers, i denne tråd?

det skader stadigvæk ikke at skrive spoiler, vel :wink:
JHCREATiON
 
Indlæg: 726


Indlægaf Rytteren » ons 16 dec 2009 10:46

jesperclausen skrev:
c-storm skrev:
jesperclausen skrev:
c-storm skrev:Hvad mener du Krips? Bare fordi man finder ud af at jagten efter Tempelridderne er lidt waste fordi det faktisk er et helt andet (alien) folk som truer med at gøre solen til den RIGTIGE trussel?
Meeeeehhhh... Spillet fik 2.5/5 i min bog.

OMFG!
skriv lige spoiler næste gang, hehe!!! :( :(


Hvad forventede du, andet end spoilers, i denne tråd?

det skader stadigvæk ikke at skrive spoiler, vel :wink:


igen... vil sku sige at overskriften på selve tråden er "spoiler alert" nok til at man overhovedet ikke behøver skrive det i selve tråden. her diskutere man slutningen, så man må da formode at man er nået gennem spillet
Starhawk!
Rytteren
Niveau 7
 
Indlæg: 5691

Brugeravatar

Indlægaf JHCREATiON » ons 16 dec 2009 12:10

Rytteren skrev:
jesperclausen skrev:
c-storm skrev:
jesperclausen skrev:
c-storm skrev:Hvad mener du Krips? Bare fordi man finder ud af at jagten efter Tempelridderne er lidt waste fordi det faktisk er et helt andet (alien) folk som truer med at gøre solen til den RIGTIGE trussel?
Meeeeehhhh... Spillet fik 2.5/5 i min bog.

OMFG!
skriv lige spoiler næste gang, hehe!!! :( :(


Hvad forventede du, andet end spoilers, i denne tråd?

det skader stadigvæk ikke at skrive spoiler, vel :wink:


igen... vil sku sige at overskriften på selve tråden er "spoiler alert" nok til at man overhovedet ikke behøver skrive det i selve tråden. her diskutere man slutningen, så man må da formode at man er nået gennem spillet

igen ..
det skader ikke at skrive spoiler ;)
JHCREATiON
 
Indlæg: 726


Indlægaf ADRIAN-DK- » ons 16 dec 2009 12:16

c-storm skrev:Hvad mener du Krips? Bare fordi man finder ud af at jagten efter Tempelridderne er lidt waste fordi det faktisk er et helt andet (alien) folk som truer med at gøre solen til den RIGTIGE trussel?
Meeeeehhhh... Spillet fik 2.5/5 i min bog.


*SPOILER ALERT * SPOILER ALERT* SPOILER ALERT*

Så vidt jeg har fattet er det ikke Aliens der truer med at ødelægge jorden ved hjælp af solen.... De prøver at redde menneskeheden fra jordens undergang !
Det er allerede sket en gang før, solen udslettede alt liv på jorden da den udsendte ekstreme varme og strålings niveauer grundet "sun flares"
(hvilket faktisk er sket flere gange i virkeligheden, strålingen er bare aldrig nået Jorden i faretruende mængder)

Dengang tilbad menneskene først Aliens'ne som guder for siden hen at vende sig imod dem og bekrige dem. Krigen med menneskerne resulterede i at aliens'ne mistede det store overblik og ikke så katastrofen komme før det var for sent og alt liv blev udslettet på jorden.

Aliens'ne måtte så genbefolke jorden i deres eget billede...= Adam og Eva
Så vidt jeg kan forstå har den Alien vi ser fortælle sin historie til sidst indkodet denne besked til Desmond, men den kunne kun læses igennem Ezios minder...
Aliens'ne er for længst døde og håber på menneskene denne gang kan redde sig selv, hvis de får de rigtige værktøjer
Det er vist meningen at Desmond skal ende med at redde jorden fra total udslettelse ved hjælp af de evner der bleeder tilbage i ham fra Animus'en kombineret med noget Alien teknologi (A la The apple of Eden) og en masse andet lækkert, som han sikkert finder i 3'eren...

Fik jeg det hele med ? :-)
Ps3
Xbox 360
Samsung 50''FullHD Plasma
Pioneer Sc Lx 81
B&W CM 1
____________________________________
ADRIAN-DK-
Niveau 0
 
Indlæg: 20


Indlægaf c-storm » ons 16 dec 2009 12:26

Menneske vendte sig jo mod Aliens, som du også selv fik med. Aliens mistede så overblikket og blev besejret. Jeg ser det så som deres angreb mod menneskeheden at de vender solen mod jorden, men at hende Ezio snakker med hjælper ham. Dog synes jeg hele slutningen kunne forstået lidt tvetydigt.

Om ikke andet var det en spændende historie, men det var vist også det hele det spil bød på til mig. Jeg fik dog alle achivements.
c-storm
Niveau 4
 
Indlæg: 411

Brugeravatar

Indlægaf Krisp » ons 16 dec 2009 12:35

ADRIAN-DK- skrev:
c-storm skrev:Hvad mener du Krips? Bare fordi man finder ud af at jagten efter Tempelridderne er lidt waste fordi det faktisk er et helt andet (alien) folk som truer med at gøre solen til den RIGTIGE trussel?
Meeeeehhhh... Spillet fik 2.5/5 i min bog.


*SPOILER ALERT * SPOILER ALERT* SPOILER ALERT*

Så vidt jeg har fattet er det ikke Aliens der truer med at ødelægge jorden ved hjælp af solen.... De prøver at redde menneskeheden fra jordens undergang !
Det er allerede sket en gang før, solen udslettede alt liv på jorden da den udsendte ekstreme varme og strålings niveauer grundet "sun flares"
(hvilket faktisk er sket flere gange i virkeligheden, strålingen er bare aldrig nået Jorden i faretruende mængder)

Dengang tilbad menneskene først Aliens'ne som guder for siden hen at vende sig imod dem og bekrige dem. Krigen med menneskerne resulterede i at aliens'ne mistede det store overblik og ikke så katastrofen komme før det var for sent og alt liv blev udslettet på jorden.

Aliens'ne måtte så genbefolke jorden i deres eget billede...= Adam og Eva
Så vidt jeg kan forstå har den Alien vi ser fortælle sin historie til sidst indkodet denne besked til Desmond, men den kunne kun læses igennem Ezios minder...
Aliens'ne er for længst døde og håber på menneskene denne gang kan redde sig selv, hvis de får de rigtige værktøjer
Det er vist meningen at Desmond skal ende med at redde jorden fra total udslettelse ved hjælp af de evner der bleeder tilbage i ham fra Animus'en kombineret med noget Alien teknologi (A la The apple of Eden) og en masse andet lækkert, som han sikkert finder i 3'eren...

Fik jeg det hele med ? :-)


Det er da godt nok også en lidt indviklet historie. :D. Men fair nok. Det giver da lidt mening for mig.

Men jeg har ellers læst flere steder at AC3 muligvis vil finde sted under 2. verdenskrig og (måske) vil blive med en kvindelig hovedperson.

http://www.pcgameshardware.com/aid,6973 ... cter/News/
Krisp
Niveau 6
 
Indlæg: 1763


Indlægaf Rytteren » ons 16 dec 2009 12:41

ser dem slet ikke som aliens. men som højere udviklede mennesker (ala nuværende mennesker og aber... gad vide om aber ser os som guder ;) ).

men er bare vild med det hele "religion er noget løgn og latin". og hele adam og eva twistet er lækkert. kunne ikke lige få det til at hænge sammen da jeg fik alle 20 videoer fra nummer 16. men da man så fik slutningen med, så gav det pludselig god mening.

hov spoiler alert. hvis i ikke lige kunne regne ud at der ville være sådan noget i en tråd om en slutning på et spil :shock: :lol: :roll: :roll:
Starhawk!
Rytteren
Niveau 7
 
Indlæg: 5691

Brugeravatar

Næste

Tilbage til Spil snak

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 133 gæster