Forum

Demon Souls / noget ved?

Generelt snak om spil til PlayStation konsollerne.

Demon Souls / noget ved?

Indlægaf Dummiz » søn 10 jan 2010 16:35

Hejsa alle sammen.

Jeg står og kan vælge demon souls i en bytte handel men er det noget ved? ham der vil bytte med mig siger det er FUC**** svært så han har opgivet det. er det så svært? og er det et meget tungt spil med masser af læse stof og historie eller er det mere eller mindre lige til at gå til?
Billede
Dummiz
Moderator
 
Indlæg: 6376
By: 8981 Spentrup


Indlægaf Ponduus » søn 10 jan 2010 16:41

Jeg forstår slet ikke alt den ros spillet har fået. Jeg synes bestemt ikke det lever op til det. Jeg droppede det fordi det var kedeligt. Det blev for hurtigt for ensformigt til min smag.

Spillet er svært, ja. Meget svært.
Billede
Ponduus
Niveau 6
 
Indlæg: 1514


Indlægaf Dummiz » søn 10 jan 2010 16:42

så man får kam til håret kan jeg forstå :)

er der trophy´s i det også?
Billede
Dummiz
Moderator
 
Indlæg: 6376
By: 8981 Spentrup


Indlægaf c-storm » søn 10 jan 2010 16:55

Pinligt at du ikke prøver at søge selv på den side du er moderator for.
Der har længe været en god tråd herinde som der kan svare på alle dine spøgrsmål.
viewtopic.php?t=1754
c-storm
Niveau 4
 
Indlæg: 411

Brugeravatar

Indlægaf Dummiz » søn 10 jan 2010 16:59

c-storm skrev:Pinligt at du ikke prøver at søge selv på den side du er moderator for.
Der har længe været en god tråd herinde som der kan svare på alle dine spøgrsmål.
viewtopic.php?t=1754


Det meget muligt at jeg er Moderator her på siden men derfor begår jeg da også fejl som alle andre. Og UPS ja jeg glemte at søge men det er da godt du er her til lige at fortælle mig at det var pinligt jeg ikke lige søgte først ;)
Billede
Dummiz
Moderator
 
Indlæg: 6376
By: 8981 Spentrup


Indlægaf Rytteren » søn 10 jan 2010 18:15

ja, men du kan lige få en min mening om spillet. det er et af de BEDSTE spil til ps3. og det er skam rimelig svært at komme igang med, da man sikkert dør ofte. historien fylder ikke så meget, og læsestof er det intet af (udover beskeder fra andre spiller).
Spillet fokusere på gameplay, og udvikling af dig som spiller. Og er da glad for at en af ”de store 3” spilanmeldelse sider har gjort det til deres GOTY, for det fortjenner helt sikkert den ros spillet for.

men det bliver hurtigt ensformigt ligesom dragon age, CoD:MW2, mass effect, halo, final fantasy og alle andre spil. spillet har en grund ide, og den bygges der om. hvis du har en ps3 som ikke har haft dette spil i maskinen, så vil jeg mene du har lavet en fejl. et af de 3 bedste spil i 2009,
1:Demons souls
2:Uncharted 2
3:Killzone 2

håber der kommer en 2'er.

ps. hvis du syntes det er for svært, så hold øje med atlus twitter. grundet pibende amerikanere, så laver de engang imellem White world tendency.
Starhawk!
Rytteren
Niveau 7
 
Indlæg: 5691

Brugeravatar

Indlægaf Erroneus » søn 10 jan 2010 23:05

Demons Souls kan spilles på forskellige måder, alt efter hvad spil klasse man spiller med. Spiller man med Temple Knight, så kan det godt virke lidt ensformigt pga. den bedste taktik med den er dodge/avoid, stab, stab, stab :)

Men spiller man andre af klasserne, så skal man ændre sin spil type og hele charmen ved Demon's Souls er at man lærer af sine fejl, man lærer af andre spillers fejl og bliver en bedere spiller.

Demon's Souls er mother fucker svært og folk der får platinium i det spil, har min dybeste respekt, det er for sindsygt.

Som rytteren siger, så hold øje med White world tendency og pas på black world tendency :P I øvrigt syntes jeg det er fedt, at verden man spiller i, sådan ændrer sværhedsgrad, tilgængelighed osv., alt efter om det er sort eller hvid tendency :)
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10987
By: Nyborg


Indlægaf Dummiz » søn 10 jan 2010 23:12

sort eller hvid tendency <---------- hvad går det ud på? eller er der en der kan forklare mig det nærmere :)

Og er det virkelig SÅ svært som der bliver sagt :) jeg mener bare så umuligt burde det da ikke være :)
Billede
Dummiz
Moderator
 
Indlæg: 6376
By: 8981 Spentrup


Indlægaf Rytteren » man 11 jan 2010 00:47

dummiz skrev:sort eller hvid tendency <---------- hvad går det ud på? eller er der en der kan forklare mig det nærmere :)

Og er det virkelig SÅ svært som der bliver sagt :) jeg mener bare så umuligt burde det da ikke være :)


nej. det er enlig ikke svært. men folk er vel bare blevet bekvæmt med savepoints, chekpoints, og at man beholder sine ting når man dør.

i demons souls: dør du, så er det tilbage fra start, alle fjender genopliver, og du har nu kun halvt så meget liv som før. samtidig mister du dine souls (din valuta til at købe, våben, levels og items). samtidig så bliver monstrene faktisk stærkere gennem spillet (et slag and your dead)
og hvis man ingen toldmodighed har, ja så dør man. man kan nemlig ikke bare run and gun (man har selvfølgelig ingen gun i dette spil :) ).
men prøv da, og se om du har hvad der skal til :)

tendency: ja der er sikkert en wiki hvis man søger på google med et godt svar. men giver da lige et kort forsøg. tendency er hvordan du har spillet dig gennem en bane, eller blevet slået ihjel. i hvid er monstrene nemmere, og der åbnes for genveje (som ofte føre til et rigtig godt våben - hvis du er i pure white), og de phenoms der er kan give miniqueste. dog er dropraten og det antal souls man for, lav i white. dette er slemt hvis man gerne er på jagt efter sten og levels.
hvid opnås ved ikke at dø og klare alle bosserne.
sort derimod, går selvfølgelig ud på at være mere vanskelig. hvis du dør og bruger en "sten" som for dig tilbage i fysisk for (og hermed for mulighed for at kunne få fuld liv) så bliver din verden sort. fjenderne er stærker og der er flere (dark phantoms). de npcer som i hvid giver miniquest er nu ude på at slå dig ihjel, en slags miniboss.

så hvid = lettere fjender, og små genveje + våben/items. laver droprates og souls
sort = fjenderne bliver flere og stærker. dropraten og souls bliver støre.

køb det og nyd musikken i spillet, den er god til at skabe en stemning af håbløshed
Starhawk!
Rytteren
Niveau 7
 
Indlæg: 5691

Brugeravatar

Indlægaf Dummiz » man 11 jan 2010 00:54

Rytteren skrev:
dummiz skrev:sort eller hvid tendency <---------- hvad går det ud på? eller er der en der kan forklare mig det nærmere :)

Og er det virkelig SÅ svært som der bliver sagt :) jeg mener bare så umuligt burde det da ikke være :)


nej. det er enlig ikke svært. men folk er vel bare blevet bekvæmt med savepoints, chekpoints, og at man beholder sine ting når man dør.

i demons souls: dør du, så er det tilbage fra start, alle fjender genopliver, og du har nu kun halvt så meget liv som før. samtidig mister du dine souls (din valuta til at købe, våben, levels og items). samtidig så bliver monstrene faktisk stærkere gennem spillet (et slag and your dead)
og hvis man ingen toldmodighed har, ja så dør man. man kan nemlig ikke bare run and gun (man har selvfølgelig ingen gun i dette spil :) ).
men prøv da, og se om du har hvad der skal til :)

tendency: ja der er sikkert en wiki hvis man søger på google med et godt svar. men giver da lige et kort forsøg. tendency er hvordan du har spillet dig gennem en bane, eller blevet slået ihjel. i hvid er monstrene nemmere, og der åbnes for genveje (som ofte føre til et rigtig godt våben - hvis du er i pure white), og de phenoms der er kan give miniqueste. dog er dropraten og det antal souls man for, lav i white. dette er slemt hvis man gerne er på jagt efter sten og levels.
hvid opnås ved ikke at dø og klare alle bosserne.
sort derimod, går selvfølgelig ud på at være mere vanskelig. hvis du dør og bruger en "sten" som for dig tilbage i fysisk for (og hermed for mulighed for at kunne få fuld liv) så bliver din verden sort. fjenderne er stærker og der er flere (dark phantoms). de npcer som i hvid giver miniquest er nu ude på at slå dig ihjel, en slags miniboss.

så hvid = lettere fjender, og små genveje + våben/items. laver droprates og souls
sort = fjenderne bliver flere og stærker. dropraten og souls bliver støre.

køb det og nyd musikken i spillet, den er god til at skabe en stemning af håbløshed


Super. Tak for den gode forklaring :) jeg har byttet mig til det så jeg skulle gerne have det på tirsdag :) jeg glæder mig for vildt til det :)

Er spillet "Låst" så der kun er en måde at gå igennem det på? eller kan man få mere ud af det hvis man spiller det igennem flere gange :)
Billede
Dummiz
Moderator
 
Indlæg: 6376
By: 8981 Spentrup


Indlægaf Rytteren » man 11 jan 2010 01:06

låst.. ja lidt. man starter med at komme igennem 1-1 og 1-2. herefter skal man så klare en af de sidste bosser i en af de 4 andre "verdener".. f.eks 2-3 for at nå videre 1-3. ligesom dragon age, også mange andre spil, så skal du gennemføre et hvis antal % før du kan nå sidste bossen.
og der er rigtig mange ting man ikke behøver at gøre i spillet. men hvis man vil havde alt, og oplevet det meste, så skal man spille igennem new game +++ (og her bliver spillet RIGTIG SVÆRT, grundet monstrenes ufattelig meget liv og hårde, one-kill hits)
Starhawk!
Rytteren
Niveau 7
 
Indlæg: 5691

Brugeravatar

Indlægaf Dummiz » man 11 jan 2010 01:16

Jeg bliver da næsten helt bange for om man overhoved kan slå de monstre ihjel når i siger de kan slå ihjel på et hit. så skal man vel time sine attacks :)
Billede
Dummiz
Moderator
 
Indlæg: 6376
By: 8981 Spentrup


Indlægaf Erroneus » man 11 jan 2010 10:22

Man kan gøre det på et par forskellige måder. Hvis man har en short range figur, så går det for det meste ud på man lærer fjendernes angrebsmønster, dodger dem og så går til modangreb.

Nogle gode tip:
Hold øje med stamnia, ingen stamnia, så kæmper du som en gammel mand.
Brug lock on R3(pas på du ikke laver lock on og angriber på en fjende som er på vej ud over en kant).
Lad værd med at hoppe ud over kanter, der er falldamage
Lad værd med at angribe venlige NPC's, de kan godt dø og de kommer IKKE tilbage
Hold øje med hjørner, når du går ind i et nyt rum, der elsker de at stille sig.
Loot alt hvad du kan, specielt er det en god ide at få fat i Cling Ring i første verden, da den giver 75% liv når man er i Soul form
Soul form = hvis man er blevet dræbt, man kan kun komme ud af soul form ved at besejre en boss, dræbe en anden spiller i deres spil, hjælpe en anden spiller i deres spil (mener jeg også virker) eller smide et hint, som andre mener er godt og stemmer op.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10987
By: Nyborg


Indlægaf Rytteren » man 11 jan 2010 10:38

Erroneus skrev:Man kan gøre det på et par forskellige måder. Hvis man har en short range figur, så går det for det meste ud på man lærer fjendernes angrebsmønster, dodger dem og så går til modangreb.

Nogle gode tip:
Hold øje med stamnia, ingen stamnia, så kæmper du som en gammel mand.
Brug lock on R3(pas på du ikke laver lock on og angriber på en fjende som er på vej ud over en kant).
Lad værd med at hoppe ud over kanter, der er falldamage
Lad værd med at angribe venlige NPC's, de kan godt dø og de kommer IKKE tilbage
Hold øje med hjørner, når du går ind i et nyt rum, der elsker de at stille sig.
Loot alt hvad du kan, specielt er det en god ide at få fat i Cling Ring i første verden, da den giver 75% liv når man er i Soul form
Soul form = hvis man er blevet dræbt, man kan kun komme ud af soul form ved at besejre en boss, dræbe en anden spiller i deres spil, hjælpe en anden spiller i deres spil (mener jeg også virker) eller smide et hint, som andre mener er godt og stemmer op.


du kan jo også bruge en Stones Of Ephemeral Eyes for at komme væk fra soulform igen. dog hiver det verdenen mod black. gode råd ellers
Starhawk!
Rytteren
Niveau 7
 
Indlæg: 5691

Brugeravatar

Indlægaf DeX » man 11 jan 2010 12:17

fantastisk spil... og en kæmpe skam som du har nævnt rytteren med der ikke kommer DLC eller ekspansion... jeg bliver mere og mere tændt på at få Diablo 3 hvergang jeg smider Demon Souls i maskinen... suk...
DeX
Niveau 4
 
Indlæg: 340



Tilbage til Spil snak

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 162 gæster