Forum

resident evil demo?

Generelt snak om spil til PlayStation konsollerne.

Indlægaf Vinterbird » man 02 feb 2009 20:56

Tech skrev:Jeg havde rimelig høje forventninger til dette spil.

Det grafiske er ikke noget ekstremt, som man havde troet. Gameplayet er mere eller mindre det samme som i RE4.

Derudover er der også dårlige zombie physics. Fx når man skyder en, og han falder ned og lægger på jorden, så hvis skyder ham ydeligere, så flyver han pludselig op igen, og flyver helt tilbage, som hvis man skød ham med en shotgun, selvom det kun er pistol man skyder med. Så der er visse ting, som er skuffende.

Nu må vi se, hvor meget de har rettet i den fulde version siden den demo build. Især det med, at kunne gå og skyde samtidig, det håber jeg i hvert fald er inkluderet i den fulde version, for det er virkelig dårligt, at de ikke er kommet videre siden RE4.

Det er mit indtryk af den demo, som udkom i dag. Jeg håber selvfølgelig, at den fulde version bliver en del bedre end demoen.


Grafisk er det nu ganske imponerende. Texture sparkheden er gansek høj. Der er ikke fysik på de inficerede (det er ikke zombier), fordi de ikke har det implementeret. De kører på det gamle system med en dødsanimation frem for ragdoll eller lignende teknologi. Animationssystemet ligner desuden rimelig meget det fra RE4, så det ser ud til de der har taget den billige vej udenom.

Du kommer IKKE til at skyde og gå samtidig. Spillet er ikke designet til det, og det ville ødelægge strukturen og opbygningen af spillet. Så det kommer ikke til at ske.

Personligt er RE4 stadigvæk det absolut bedste actionspil til dato, og hvis Capcom tager samme tilgang til RE5, så forventer jeg at blive fuldkommen blæst væk her om kort tid. Selvom styringen måske ikke er Dead Space styring, så kan det stadig blive en forrygende og intens spiloplevelse. Selvom jeg dog savner Gamecube controlleren som bare pokker.
Vinterbird
Niveau 4
 
Indlæg: 341


Indlægaf DDT » man 02 feb 2009 21:08

Jeg ville ønske de havde lavet styringen mere tidsvarende, men jeg må dog sig at ud fra det demo viser, så glæder jeg mig sku.
DDT
Niveau 1
 
Indlæg: 74


Indlægaf SoulDecapitate » man 02 feb 2009 21:14

Jeg kunne ikke lide styringen i de gamle resi spil, er helt vild med styringen i det nye.
SoulDecapitate
Niveau 7
 
Indlæg: 2509

Brugeravatar

Indlægaf POWER-XBOX360 » man 02 feb 2009 21:19

nogen som har prøvet begge versioner og set den grafiske foreskel?
POWER-XBOX360
Niveau 0
 
Indlæg: 28


Indlægaf Vinterbird » man 02 feb 2009 21:20

POWER-XBOX360 skrev:nogen som har prøvet begge versioner og set den grafiske foreskel?


Der er ingen grafisk forskel.
Vinterbird
Niveau 4
 
Indlæg: 341


Indlægaf POWER-XBOX360 » man 02 feb 2009 21:23

Vinterbird skrev:
POWER-XBOX360 skrev:nogen som har prøvet begge versioner og set den grafiske foreskel?


Der er ingen grafisk forskel.


har lånt en x360 og jeg synes at det ser mere levende ud på x360 altså skyggerne og skarpheden og der er lidt flere detaljer i x360 udgaven
POWER-XBOX360
Niveau 0
 
Indlæg: 28


Indlægaf the bifoman » man 02 feb 2009 21:58

Hvrfor skrev du så ikke det i den første post?
the bifoman
Skribent
 
Indlæg: 450


Indlægaf POWER-XBOX360 » man 02 feb 2009 22:00

the bifoman skrev:Hvrfor skrev du så ikke det i den første post?


hehe ja hvorfor gjorde jeg ikke det. men har skrevet det det det vigtigste
POWER-XBOX360
Niveau 0
 
Indlæg: 28


Indlægaf Vinterbird » man 02 feb 2009 22:11

POWER-XBOX360 skrev:
the bifoman skrev:Hvrfor skrev du så ikke det i den første post?


hehe ja hvorfor gjorde jeg ikke det. men har skrevet det det det vigtigste


Fordi det er dumt at spilde tiden med at poste to gange.

At du oplever en skarphedsforskel kan være dit TV, eller opsætning på din PS3 (har du sat super white til osv?). Capcom har selv sagt at der ingen forskel er, og de må jo vide det eftersom de sidder og laver spillet. Desuden er sammenligningsvideoer mere eller mindre ens og umulige at se forskel på.
Vinterbird
Niveau 4
 
Indlæg: 341


Indlægaf POWER-XBOX360 » man 02 feb 2009 22:15

okay jeg har sat superhvid til og det medopsætning af tvet er sat 100% som det skal der er nogen grafiske fejl også på ps3 version så det er ikke 100% ens men hvis jeg skulle sige det lige ud så synes jeg at xbox 360 version køre med en grafik opsætning på high og ps3 version på medium håber det blive r100% ens når det udkommer skal have det til ps3 da det skal spilles med venner osv som også har ps3


og man kan godt se foreskel her
http://www.the-horror.com/index.php?id= ... &s=bh5demo

edit har du prøvet begge versioner vinterbird?

ps jeg er ikke xbox fanboy men playstation fanboy
POWER-XBOX360
Niveau 0
 
Indlæg: 28


Indlægaf Rechain » man 02 feb 2009 22:18

POWER-XBOX360 skrev:jeg er ikke xbox fanboy men playstation fanboy

Må jeg så spørge hvorfor hedder du "POWER-XBOX360" herinde, ligesom på XboxLife? :) nå, men jeg regner nok med at købe RE5 til min PS3...den ska også have nogen af de gode titler og jeg ka ik se den store forskel udover knap layoutet i forhold til demoen fra Xbox 360 :P

/Rechain
Billede
Rechain
Niveau 5
 
Indlæg: 962


Indlægaf POWER-XBOX360 » man 02 feb 2009 22:20

Rechain skrev:Hvorfor hedder du så "POWER-XBOX360" ? :) nå, men jeg regner nok med at købe RE5 til min PS3...den ska også have nogen af de gode titler og jeg ka ik se den store forskel udover knap layoutet i forhold til demoen fra Xbox 360 :P

/Rechain


hehe ja jeg gad godt hedde power-ps3 men jeg har ikke fået svar fra morten skrev til ham for nogen md siden om jeg ikke kunne få skifet navn efter jeg ikke er xbox boy mere
POWER-XBOX360
Niveau 0
 
Indlæg: 28


Indlægaf Vinterbird » man 02 feb 2009 22:53

POWER-XBOX360 skrev:okay jeg har sat superhvid til og det medopsætning af tvet er sat 100% som det skal der er nogen grafiske fejl også på ps3 version så det er ikke 100% ens men hvis jeg skulle sige det lige ud så synes jeg at xbox 360 version køre med en grafik opsætning på high og ps3 version på medium håber det blive r100% ens når det udkommer skal have det til ps3 da det skal spilles med venner osv som også har ps3


og man kan godt se foreskel her
http://www.the-horror.com/index.php?id= ... &s=bh5demo

edit har du prøvet begge versioner vinterbird?

ps jeg er ikke xbox fanboy men playstation fanboy


Jeg har prøvet begge versioner, og set begge versioner op til flere gange. Der er ingen forskel. Jeg sad også lige og se en ordentlig sammenligningsvideo fra en ordentlig side (no offence til The Horror, men den kan kun bruges til RE lore), og jeg kan næsten ikke se nogen forskel.

Summasumarum: Det kører og vil se ens ud for alle der ikke er åndssvagt pernitten med detaljer.


Edit: Hvis du gerne ville hedde Power-PS3, så opret dog en profil med det nick. Problem løst.
Vinterbird
Niveau 4
 
Indlæg: 341


Indlægaf Tech » man 02 feb 2009 22:56

Jeg vil nu give (POWER-XBOX360) ret i noget af det.

Jeg ved ikke hvorfor du ikke kan se forskel Rechain? Men hvis du kigger på det eksterne link, som POWER-XBOX360 har linket, så viser de faktisk meget tydeligt, hvor den grafiske forskel ligger.

Der er en høj sandsynlighed for, at PS3 demo versionen er en tidligere build af spillet, hvilket de fleste har tolket.

Derudover har dette indlæg ikke noget med konsol krigen at (PS3 vs. Xbox 360) gøre, men derimod en sammenligning af det samme spil på to forskellige platform. Det er bare lidt underligt, at de to versioner skal afvige så meget fra den grafiske synsvinkel.

Jeg håber rigtig meget på, at Capcom får styr på PS3 versionen. Der er jo større potentiale i PS3 platformen, som vi alle nok ved. Så derfor burde PS3 versionen jo, at være bedre grafisk stillet end X360 versionen.
Tech
Niveau 2
 
Indlæg: 110


Indlægaf Vinterbird » man 02 feb 2009 22:57

Tech skrev:Jeg vil nu give (POWER-XBOX360) ret i noget af det.

Jeg ved ikke hvorfor du ikke kan se forskel Rechain? Men hvis du kigger på det eksterne link, som POWER-XBOX360 har linket, så viser de faktisk meget tydeligt, hvor den grafiske forskel ligger.

Der er en høj sandsynlighed for, at PS3 demo versionen er en tidligere build af spillet, hvilket de fleste har tolket.

Derudover har dette indlæg ikke noget med konsol krigen at (PS3 vs. Xbox 360) gøre, men derimod en sammenligning af det samme spil på to forskellige platform. Det er bare lidt underligt, at de to versioner skal afvige så meget fra den grafiske synsvinkel.

Jeg håber rigtig meget på, at Capcom får styr på PS3 versionen. Der er jo større potentiale i PS3 platformen, som vi alle nok ved. Så derfor burde PS3 versionen jo, at være bedre grafisk stillet end X360 versionen.


Er det ikke lidt selvmodsigende at sige det ikke hører til under konsolkrigen, hvor derefter at proklamere at PS3 er den definitivt kraftigste konsol, når du har en hel spilindustri der ved uendeligt mere om det end dig der siger de er nøjagtig ens?
Vinterbird
Niveau 4
 
Indlæg: 341


ForegåendeNæste

Tilbage til Spil snak

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 44 gæster