Forum

Bedste storyline i et spil

Generelt snak om spil til PlayStation konsollerne.

Indlægaf Bab » tors 19 feb 2009 19:43

Du kan sgu ikke sige det er en direkte clone af diablo 2, du kan nævne sindssygt mange spil der følger den der model, og bioshock er simpelthen så velskrevet en historie, at selve spillet kunne være blevet lavet som en bog, en film (som de jo er i gang med), og så endelig det faktum at der er så meget kød og løse ender på historien at de har nok materiale til at lave 5 spil mere, som der alle vil blive filmatiseret hvis det er muligt.
Bioshock's historie skiller sig sgu ud, og jeg følte mig vildt betaget af den.
SPOILER NEDENUNDER
Alt det med de falske forældre, og ''would you kindly'', og afsløringen af at man i virkeligheden blev instrueret til at sprænge flyet i luften i starten af spillet med ovennævnte frase^^, betog mig virkelig og fik mig til at ønske at jeg stadig havde spillet til gode. Selvom der bestemt er genspilningsværdi i det, er det ikke det samme som første gang, da alle overraskelserne simpelthen er så godt lagt ud, og uforudsigelige.

-fengis



Jeg kan jo gøre præcis som jeg vil. Og det har jeg lige gjort.

Ja, der er masser af spil, som følger den samme historie. Der er forskellige personer i spillet og gameplayet kan være forskelligt. Men i bund og grund går alle spil i den genre ud på præcist det samme, og historien er ens hver gang.

Du har selvføligelig lov til at være uenig. Dig om det.

Bab
Bab
Niveau 7
 
Indlæg: 5898
By: Fredericia


Indlægaf Vinterbird » tors 19 feb 2009 20:27

fengis skrev:Du kan sgu ikke sige det er en direkte clone af diablo 2, du kan nævne sindssygt mange spil der følger den der model, og bioshock er simpelthen så velskrevet en historie, at selve spillet kunne være blevet lavet som en bog, en film (som de jo er i gang med), og så endelig det faktum at der er så meget kød og løse ender på historien at de har nok materiale til at lave 5 spil mere, som der alle vil blive filmatiseret hvis det er muligt.
Bioshock's historie skiller sig sgu ud, og jeg følte mig vildt betaget af den.
SPOILER NEDENUNDER
Alt det med de falske forældre, og ''would you kindly'', og afsløringen af at man i virkeligheden blev instrueret til at sprænge flyet i luften i starten af spillet med ovennævnte frase^^, betog mig virkelig og fik mig til at ønske at jeg stadig havde spillet til gode. Selvom der bestemt er genspilningsværdi i det, er det ikke det samme som første gang, da alle overraskelserne simpelthen er så godt lagt ud, og uforudsigelige.

-fengis


Lad nu vær med at glorificer Bioshocks historie så meget. Bioshocks historie er god, men kan den bære en film eller en bog? Nej. Burde spillet få en efterfølger? Nej, for det var ikke Ken Levines originale tanke med projektet, og det er kun fordi 2K kan se et latterligt enormt bjerg af penge at de fortsætter med at lave Bioshock spil. Hvis Sea of Dreams flopper, så ser du hverken filmen eller resten af deres sindssyge drømme om fem spil, for det gør det kun så længe der er sindssyge fans der mener det er guds gave til menneskeheden.

Men tråden her er ikke til at angribe hinandens valg af historie, det er til at fortælle hvad man synes. Men vil nu stadig påstå at Bioshocks historie er god, men der findes mange spil der tværer historien ud, og at kalde den original er vidst kun noget man kan sige hvis man aldrig har læst en bog, set en film eller spillet et andet spil. Det visuelle look og æstetiske stil er unik, men historien er satme ikke.
Vinterbird
Niveau 4
 
Indlæg: 341


Indlægaf fengis » tors 19 feb 2009 20:54

okay fint nok, din mening, respekt for det. Og respekt for at nogle synes at de bedste historier kommer fra gamle spil hvor det meste bliver udtrykt gennem tekst, men bioshock fangede mig mere end noget andet spil, og jeg har lov til at have min mening (: ligeså vel som du har det, og bab har det, synes bare ikke det er rigtigt at sige at det er en direkte klon af diablo 2, men det er vel det vi bl.a. har forummet til, at diskutere tingene (:
Yndlingsspil: Uncharted 1 og 2
fengis
Niveau 2
 
Indlæg: 143


Indlægaf Bab » tors 19 feb 2009 20:59

Jeg siger jo ikke, at spillet er en klon af Diablo 2. Men historien er. Det kan også godt være at Diablo 2 er en klon af et endnu ældre spil, men jeg kan ikke huske længere tilbage :wink:

Men som jeg var inde på, og som vinterbird også siger, så er det intet unikt i bioshock's historie. Det er set før og det vil blive vist igen.

Bab
Bab
Niveau 7
 
Indlæg: 5898
By: Fredericia


Indlægaf fengis » tors 19 feb 2009 21:09

nævn nogle spil der har den samme historie som bioshock
Yndlingsspil: Uncharted 1 og 2
fengis
Niveau 2
 
Indlæg: 143


Indlægaf fengis » tors 19 feb 2009 21:13

og jeg kan ikke se hvordan du kan sige at historien er den samme i bioshock som i diablo 2? hvad er ligheden? jeg har selv spillet diablo over en længere periode, hvor jeg havde en gz level 90 bugged smiter, med eth ST exile 45/16 og det hele, jeg kender udmærket historien, men forstår ikke hvordan du kan sammenligne det
fengis
Niveau 2
 
Indlæg: 143


Indlægaf Vinterbird » tors 19 feb 2009 21:19

fengis skrev:og jeg kan ikke se hvordan du kan sige at historien er den samme i bioshock som i diablo 2? hvad er ligheden? jeg har selv spillet diablo over en længere periode, hvor jeg havde en gz level 90 bugged smiter, med eth ST exile 45/16 og det hele, jeg kender udmærket historien, men forstår ikke hvordan du kan sammenligne det


Jeg har aldrig spillet Diablo, men jeg gætter på den narrative struktur er den samme ala: Ukendt person introduceres til et univers, skal nu kæmpe sig igennem en masse udfordringer i jagten på en farlig persona som bliver bekendtgjort for spiller i starten af scenariet. Igennem den narrative oplevelse uddybes baggrundshistorien for den onde persona og en forræder eller to, samt et plot twist knaldes ind.

Vask, tør og genbrug i 80% af alle spil på markedet.


Edit:

Jeg tror du tager babs ord en tand for bogstavlige. Der findes ikke nogen spil som er Bioshocks historie bare med navne og anden titel. Bab og jeg snakker om den deciderede narrative struktur, fortællerform og de typiske plotringe som det er bygget op over.

Ligesom den narrative struktur på eventyr, som er bygget op fra specifikke modeller og strukturer, men forskellige universer og historier. Men den overordnede narrative struktur og plot teknologi er den samme.
Vinterbird
Niveau 4
 
Indlæg: 341


Indlægaf Bab » tors 19 feb 2009 22:13

Jeg gider ikke remse fortiden op, så jeg tager bare dem, som jeg har på min PS3 lige nu, incl demoer.

Resident Evil
Kill zone 2
F.E.A.R 2
Penny arcade adventures
Command & Conquer
Prince of Persia

De har alle en end of level boss/end of game boss. Og historien er bygget op på, at man skal have et sidste møde med den boss og redde hele verden (eller Raptor) for undergang.

Jeg har valgt bredt, for at vise, at der findes meget med det plot.

Bab
Bab
Niveau 7
 
Indlæg: 5898
By: Fredericia


Indlægaf FreakyFellini » tors 19 feb 2009 23:27

FF7. Det var overvældende da jeg spillede det i sin tid. Og jeg har ikke haft samme oplevelse igen.

Men af nyere spil vil jeg nok sige Bioshock. Den kritik som jeg kan se her i tråden virker i øvrigt lige lovligt søgt. :)

Computerspil er utroligt genre-bestemt om man vil det eller ej. At de gør brug af skabeloner gør ikke historie, morale og plot ens.
Jeg udfordrer dig!!!! --> http://hanniste.mybrute.com<--Jeg udfordrer dig!!!!
FreakyFellini
Niveau 3
 
Indlæg: 257


Indlægaf fengis » tors 19 feb 2009 23:33

FreakyFellini skrev:FF7. Det var overvældende da jeg spillede det i sin tid. Og jeg har ikke haft samme oplevelse igen.

Men af nyere spil vil jeg nok sige Bioshock. Den kritik som jeg kan se her i tråden virker i øvrigt lige lovligt søgt. :)

Computerspil er utroligt genre-bestemt om man vil det eller ej. At de gør brug af skabeloner gør ikke historie, morale og plot ens.


- Helt enig
fengis
Niveau 2
 
Indlæg: 143


Indlægaf Tiger-T » fre 20 feb 2009 00:05

"God Of War" serien synes jeg også er god;)
Tiger-T
Niveau 1
 
Indlæg: 85


Indlægaf DeX » fre 20 feb 2009 10:44

Min lille Top 5

Nr 1: Hele Metal Gear Solid serien
Nr 2: Warcraft universet
Nr 3: God of War
Nr 4: Another World (eller Out of this world om man vil)
Nr 5: Resident Evil (til og med Nemasis alt efter er fail)
DeX
Niveau 4
 
Indlæg: 340


Indlægaf Vinterbird » fre 20 feb 2009 11:13

DeX skrev:Min lille Top 5

Nr 5: Resident Evil (til og med Nemasis alt efter er fail)


5 vil gøre dig uendeligt glad så.
Vinterbird
Niveau 4
 
Indlæg: 341


Indlægaf DeX » fre 20 feb 2009 11:15

Ja jeg har kigget meget på 5'eren :) og tror jeg vil læse nogen anmeldser om det og overveje at købe det.
DeX
Niveau 4
 
Indlæg: 340


Indlægaf Vinterbird » fre 20 feb 2009 11:30

DeX skrev:Ja jeg har kigget meget på 5'eren :) og tror jeg vil læse nogen anmeldser om det og overveje at købe det.


Spil 4'eren. Det er det definitivt bedste actionspil nogensinde, og det har et par interessante historie ting. 5'eren er dog ren RE historie og fyldt til randen med alt det vi har råbt efter de sidste ti år. Wesker, Spencer, Umbrella, Prognitor osv.
Vinterbird
Niveau 4
 
Indlæg: 341


ForegåendeNæste

Tilbage til Spil snak

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 104 gæster