Forum

Afstemning: KILLZONE 2 godt eller skidt?!?

Generelt snak om spil til PlayStation konsollerne.

Hvad er din holdning til KILLZONE 2, nu hvor du selv har spillet det?

Super fedt spil, syntes spillet fortjener alt den ros det har fået
38
50%
Syntes spillet skuffer en lille smule, men stadig et godt spil
25
33%
Spillet levet slet ikke op til forventingerne. Er meget skuffet!
13
17%
 
Afgivne stemmer : 76

Indlægaf DeX » man 02 mar 2009 14:28

jeg elsker spillet.. det er super godt. men som folk siger så er jeg træt af controller lag. og de små save/load tider på 1-2 sek som konstant kommer... men vis man sortere det fra syntes jeg det er et godt spil. det har måske ikke fortjent den store hype og nok heller ikke den store karakter. men den ligger da til minimum et stort stort 8 tal. ud af 10 fra min side af.
DeX
Niveau 4
 
Indlæg: 340


Indlægaf FunteXDK » man 02 mar 2009 15:21

OFFTOPIC: Til dem der ikke har købt det kan det erhverves i Elgiganten for 400 kr. :)
FunteXDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1263


Indlægaf Christian » man 02 mar 2009 16:04

Jeg synes spillet er utroligt fedt :) Kunne ikke være mere enig med Vinterbirds anmeldelse, det er ikke en 10'er, men 9.5 er den perfekte karakter til dette spil IMO
Christian
Niveau 0
 
Indlæg: 38


Indlægaf the bifoman » man 02 mar 2009 16:20

dr_gonzo skrev:
the bifoman skrev:Og du behøver ikke at kalde mig spasser.


det var ikke fordi jeg vil kalde dig en spasser, men sådan er teksten, der er citeret fra, nu engang bare. Jeg føler mig helt sikker på, at du ikke er spasser... og er der egentlig noget galt med at være spasser, ud over at det nok ikke gør det nemmere at aime i KZ2 :D

Det kan du have ret i :)
Hvis jeg selv skal komme med et onliner-input, vil jeg lige sige: Topnotch, superduper spil. Jeg er ikke engang så positivt overrasket, efter demoen. Jeg havde ikke forventet andet, så super spil.
the bifoman
Skribent
 
Indlæg: 450


Indlægaf FreakyFellini » fre 06 mar 2009 12:42

Så, nu har jeg endelig fået Killzone 2. Jeg har spillet i en times tid nu, og indtil videre er selve gameplay-delen i hvert fald tilfredsstillende. Og min glæde for gameplay'et er kun steget eksponentielt indtil videre. Jeg kan godt se hvorfor folk brokker sig over styringen, for den er absolut ikke som noget jeg har prøvet før. Den der intensionelle delay, for at gøre spillet mere realistisk i betrækket, ved jeg ikke hvad jeg skal syntes om helt endnu. Men jeg føler at det er en tilvendingssag. Og jeg - personligt - begynder faktisk at holde lidt af den.
Jeg syntes også at grafikken og det cinematiske aspekt er rigtig rigtig flot. Og nok også det flotteste jeg har set i et spil.

Dog syntes jeg at der bliver brugt meget lidt tid på at fortælle os hvad der foregår. Lige nu render jeg bare rundt og skyder folk, imens ens co-soldater render rundt og råber det ene og det andet, som for mig ikke giver den store mening, da jeg ikke helt fatter konteksten i det hele. Jeg forstår godt hvad de gør og hvad de forskellige missioner går ud på, som bliver forklaret hen af vejen. Men hvorfor forstår jeg ikke...den røde tråd er ikke tilstede for mig. På samme tid er der sådan nogle kufferter jeg har samlet op, som man skal have to af. Dem kender jeg heller ikke meningen med, men jeg håber da snart at få svar på det.

Lige nu ville jeg nok stemme på noget der lå imellem "Super fedt spil, syntes spillet fortjener alt den ros det har fået" og "Syntes spillet skuffer en lille smule, men stadig et godt spil"..

Nu må jeg bare vente at se hvad for en følelse jeg står tilbage med, når jeg er færdig med det.
Jeg udfordrer dig!!!! --> http://hanniste.mybrute.com<--Jeg udfordrer dig!!!!
FreakyFellini
Niveau 3
 
Indlæg: 257


Indlægaf melander1994 » fre 06 mar 2009 16:46

jeg synes det er kedeligt

jeg kan nemlig meget bedre lide 2 verdenskrig.
er skuffet over det
melander1994
Niveau 1
 
Indlæg: 54


Indlægaf Jb » lør 07 mar 2009 11:21

melander1994 skrev:jeg synes det er kedeligt

jeg kan nemlig meget bedre lide 2 verdenskrig.
er skuffet over det

så du er skuffet over killzone2 fordi at du bedre kan lide ww2 spil ?
øh.. hvis du forventede ww2 kan jeg godt forstå du er skuffet :D

Killzone skal ikke sammenlignes med cod4 eller gears, det er sit helt eget.. ja styringen er ikk helt perfekt men man vænder sig da til det..

at sæte sensivity up hjælper gevaldigt..

Killzone 2 er godt spil.. spørgsmålet ligger bare i om det er noget der interessere den enkelte bruger.. men man skal ikk sige killzone 2 er kedeligt og nedern fordi det ikke er cod4, fordi så burde man bare spille cod4 og lade være med at købe nye spil..
Jb
Skribent
 
Indlæg: 3082
By: Hinnerup


Indlægaf SoulDecapitate » lør 07 mar 2009 13:57

Jb skrev:
melander1994 skrev:jeg synes det er kedeligt

jeg kan nemlig meget bedre lide 2 verdenskrig.
er skuffet over det

så du er skuffet over killzone2 fordi at du bedre kan lide ww2 spil ?
øh.. hvis du forventede ww2 kan jeg godt forstå du er skuffet :D

Killzone skal ikke sammenlignes med cod4 eller gears, det er sit helt eget.. ja styringen er ikk helt perfekt men man vænder sig da til det..

at sæte sensivity up hjælper gevaldigt..

Killzone 2 er godt spil.. spørgsmålet ligger bare i om det er noget der interessere den enkelte bruger.. men man skal ikk sige killzone 2 er kedeligt og nedern fordi det ikke er cod4, fordi så burde man bare spille cod4 og lade være med at købe nye spil..
Jeg er også en smule skuffet over det ikke ligner Fifa09 :-( Havde slet ikke forventet våben havde mere lyst til en fodbold bedre helt næste gang :-(
SoulDecapitate
Niveau 7
 
Indlæg: 2509

Brugeravatar

Indlægaf UnrealPirate » lør 07 mar 2009 14:43

Jeg synes det er mega fedt. Kan rigtig godt lide både grafikken, lyden og stemningen i det. Så for mig støtter jeg Vinter fuldt ud i hans anm. :-)
UnrealPirate
Niveau 4
 
Indlæg: 439
By: Sønderborg


Indlægaf Rytteren » lør 07 mar 2009 14:46

SoulDecapitate skrev:
Jb skrev:
melander1994 skrev:jeg synes det er kedeligt

jeg kan nemlig meget bedre lide 2 verdenskrig.
er skuffet over det

så du er skuffet over killzone2 fordi at du bedre kan lide ww2 spil ?
øh.. hvis du forventede ww2 kan jeg godt forstå du er skuffet :D

Killzone skal ikke sammenlignes med cod4 eller gears, det er sit helt eget.. ja styringen er ikk helt perfekt men man vænder sig da til det..

at sæte sensivity up hjælper gevaldigt..

Killzone 2 er godt spil.. spørgsmålet ligger bare i om det er noget der interessere den enkelte bruger.. men man skal ikk sige killzone 2 er kedeligt og nedern fordi det ikke er cod4, fordi så burde man bare spille cod4 og lade være med at købe nye spil..
Jeg er også en smule skuffet over det ikke ligner Fifa09 :-( Havde slet ikke forventet våben havde mere lyst til en fodbold bedre helt næste gang :-([/quote]

PRICELESS!!! :lol: :lol: :shock: :lol: :D :shock: :lol: :lol:
Starhawk!
Rytteren
Niveau 7
 
Indlæg: 5691

Brugeravatar

Indlægaf the bifoman » lør 07 mar 2009 14:58

Jb skrev:
melander1994 skrev:jeg synes det er kedeligt

jeg kan nemlig meget bedre lide 2 verdenskrig.
er skuffet over det

så du er skuffet over killzone2 fordi at du bedre kan lide ww2 spil ?
øh.. hvis du forventede ww2 kan jeg godt forstå du er skuffet :D

Killzone skal ikke sammenlignes med cod4 eller gears, det er sit helt eget.. ja styringen er ikk helt perfekt men man vænder sig da til det..

at sæte sensivity up hjælper gevaldigt..

Killzone 2 er godt spil.. spørgsmålet ligger bare i om det er noget der interessere den enkelte bruger.. men man skal ikk sige killzone 2 er kedeligt og nedern fordi det ikke er cod4, fordi så burde man bare spille cod4 og lade være med at købe nye spil..

Hvorfor skal det ikke sammenlignes med COD4? Når man kalder Killzone 2 det flotteste spil nogensinde til konsol, sammenligner man så ikke med de andre flotteste FPS spil? Man skal da netop sætte spillene op mod hinanden for bedre at kunne se forskellene, fordelene og ulemperne.
the bifoman
Skribent
 
Indlæg: 450


Indlægaf Jb » søn 08 mar 2009 10:41

the bifoman skrev:Hvorfor skal det ikke sammenlignes med COD4? Når man kalder Killzone 2 det flotteste spil nogensinde til konsol, sammenligner man så ikke med de andre flotteste FPS spil? Man skal da netop sætte spillene op mod hinanden for bedre at kunne se forskellene, fordelene og ulemperne.


jo man kan godt sammenligne med cod4 grafisk osv.. men man skal jo ikke hade killzone2 fordi at styringen ikke er den samme som cod4..
killzone2 er fremtids spil - fiktion halløj, cod4 er modern warfare.. simple as that..
det jo ligesom at sammenligne counter strike med day of defeat.. det funker ikk..
Alle har hver deres mening og thank god for that. men jeg synes bare det er synd at sige killzone2 er et skod spil fordi man bedre kan lide ww2 spil f.eks..
Jb
Skribent
 
Indlæg: 3082
By: Hinnerup


Indlægaf magnumeinz » søn 08 mar 2009 11:40

Alle har hver deres mening og thank god for that. men jeg synes bare det er synd at sige killzone2 er et skod spil fordi man bedre kan lide ww2 spil f.eks..


Det har du bestemt have ret i! Spillets historie kan ikke sammenlignes med WW2 historier... Dog kan en fundamental ting som styring godt sammenlignes first person shooters imellem... IMHO :)

Jeg syntes dog, at det er rigtig interessant, at der er "mange", der føler sig skuffet.
magnumeinz
Niveau 0
 
Indlæg: 15


Indlægaf the bifoman » søn 08 mar 2009 12:36

Jb skrev:
the bifoman skrev:Hvorfor skal det ikke sammenlignes med COD4? Når man kalder Killzone 2 det flotteste spil nogensinde til konsol, sammenligner man så ikke med de andre flotteste FPS spil? Man skal da netop sætte spillene op mod hinanden for bedre at kunne se forskellene, fordelene og ulemperne.


jo man kan godt sammenligne med cod4 grafisk osv.. men man skal jo ikke hade killzone2 fordi at styringen ikke er den samme som cod4..
killzone2 er fremtids spil - fiktion halløj, cod4 er modern warfare.. simple as that..
det jo ligesom at sammenligne counter strike med day of defeat.. det funker ikk..
Alle har hver deres mening og thank god for that. men jeg synes bare det er synd at sige killzone2 er et skod spil fordi man bedre kan lide ww2 spil f.eks..

Helt rigtigt, men jeg siger bare, at når man kalder det årets spil og standardsætter for sin genre, så skal det jo være i forhold til noget.
Og Killzone behøver ikke at være det samme som COD4 - det er sådan set det, der gør spillet fedt - derfor kan man, når man sammenligner med COD4, netop bedre se fordelene og ulemperne ved Killzone.
the bifoman
Skribent
 
Indlæg: 450


Indlægaf FreakyFellini » søn 08 mar 2009 15:49

Nu har jeg spillet hele spillet igennem, og jeg syntes fuldt ud det fortjener den ros det har fået.

Syntes faktisk det er lidt mystisk at folk kritisere styringen, for når man først mestre den, føles den virkelig virkelig fed. Cinematisk og grafisk er der vidst heller ingen tvivl. Spillet er enormt flot og stemningsfyldt. Det er meget flottere lavet end Gears, altså jeg kan bedre lide den grafiske stil, og miljøet virker mere dynamisk og komplet. Røg, skygger og støv er fuldstændig fantastisk..
De bedste baner i spillet er noget af det mest underholdende, og når man så konstant ser grafiske perler i kampens hede på samme tid, giver det en dejlig tilfredsstillelse. Præcis ligesom det var tilfældet da jeg spillet igennem GeOW. To spil som i det hele taget minder meget om hinanden, på trods af nogle markante forskelle selvfølgelig.
Jeg syntes at der hvor spillet for alvor bliver fedt, det er ved de baner hvor man begynder at se kæmpe insekter kravle rundt, som er en del af miljøet. Det var der hvor jeg først fik svært ved at lægge spillet fra mig..

Én ting der virkelig ikke er godt, er den tynde historie og udførelsen af den. De kunne godt have givet langt mere introduktion, og fået det til at skinne lidt mere igennem at der virkeligt var noget på spil. Gøre spillet lidt mere dramaturgisk interessant og gøre personerne mere interessante. Og selvom det virker som om at det er en general mangel i spil nu til dags, syntes jeg godt at de her AAA titler kunne tage sig sammen, selvom det er en shooter (Her snakker jeg også om GeOW). Men nu kommer Resident Evil 5 om en uge, og der regner jeg da med at der er noget at komme efter på det punkt.

Jeg kan desværre ikke spille Multiplayer på PSN, fordi den siger der er en fejl "20007" eller sådan noget. Er der nogen der ved hvad der er galt, som har oplevet det samme?

Jeg tror at jeg havde givet spillet følgende karaktere, hvis jeg skulle anmelde det:

Gameplay: 9/10
Historie: 6/10
Grafik 10/10
Holdbarhed 9/10 - Der er online delen, og så vil jeg mene at man sagtens kan køre det igennem to gange, på to niveau'er. Hvor en gennemspilning på anden laveste niveau tog 7 timer og 15 minutter for mig.
Online: Dunno, kan ikke komme på..

Så alt i alt er jeg endt op med at være ret enig med Vinterbird.
Jeg udfordrer dig!!!! --> http://hanniste.mybrute.com<--Jeg udfordrer dig!!!!
FreakyFellini
Niveau 3
 
Indlæg: 257


ForegåendeNæste

Tilbage til Spil snak

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 87 gæster