Forum

Bedste RPG (Ps3)

Generelt snak om spil til PlayStation konsollerne.

Bedste RPG (Ps3)

Indlægaf muttenn » ons 05 jan 2011 13:56

Hej PsLife're.

Jeg ville lige spørge jer til råds da jeg sidder lidt og tænker over hvilken RPG jeg skal købe.
Det skal være en åben verden, og hvad skriv hvad i syntes om det, og hvorfor det er så godt. Det må gerne være ældre titler, men det skal bare være noget der er tilgængelig på PS3'en :)

Tak på forhånd :)
muttenn
Niveau 5
 
Indlæg: 1227


Re: Bedste RPG (Ps3)

Indlægaf Marcceren » ons 05 jan 2011 14:23

Billede
PS3 Trophies
PSN ID: Marccer
Spil: Dragon Age: Origins, FIFA 10 WC, LittleBigPlanet, Ratchet & Clank: A Crack In Time, ModNation Racers, Lego Harry Potter Years 1-4.
Marcceren
Niveau 2
 
Indlæg: 157


Re: Bedste RPG (Ps3)

Indlægaf Krisp » ons 05 jan 2011 15:57

Jeg er ikke selv den store RPG spiller, men jeg har hørt meget godt om Oblivion. Det er i hvert fald en stor åben verden.
Krisp
Niveau 6
 
Indlæg: 1763


Re: Bedste RPG (Ps3)

Indlægaf Chaui » ons 05 jan 2011 17:13

Two worlds 2 kom før jul, så det kan fås. Det virker udemærket, men langt fra på niveau med oblivion.

Du kan kigge på demon's souls, det er kåret som det bedste rpg til ps3, og game of the year 2009, af en af de store gaming sider(kan ikke huske hvilken).
Chaui
Niveau 5
 
Indlæg: 1057


Re: Bedste RPG (Ps3)

Indlægaf Ponduus » ons 05 jan 2011 17:17

Two Worlds 2 har været muligt at købe i Danmark siden december, tror jeg. Jeg har i hvert fald haft det i min maskine efter en handel herinde fra. Spillet fangede mig overhovedet ikke og det på trods af, at jeg var vild med Oblivion.

For mit vedkommende var det styringen som var helt i skoven. Desuden valgte jeg at spille som mage, hvilket var en fejl da de er vanvittigt svage..
Billede
Ponduus
Niveau 6
 
Indlæg: 1514


Re: Bedste RPG (Ps3)

Indlægaf FunteXDK » ons 05 jan 2011 17:27

hvad med Fallout 3? - Har ikke selv spillet det, men jeg har hørt godt om det :)
FunteXDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1263


Re: Bedste RPG (Ps3)

Indlægaf Allanb » ons 05 jan 2011 17:53

Du bør kigge på nogle af disse:

Two Worlds II - Super RPG, med en god blanding af side quests, main missions og looting. Det er også et let tilgængligt spil, hvis man ikke er helt hjemme i RPG verden.

Mass Effect 2 - Lækker Space RPG, der virkelig flytter grænser i historie fortælling og gameplay. Skal bare ejes :-) Kommer dog først i slutningen af Januar.

Dragon age - Ikke den mest sammen hængende historie, men et ok gameplay og stadige et meget underholdende RPG.
Er også aktiv på Xboxlife.dk med samme bruger navn
Allanb
Niveau 7
 
Indlæg: 3156
By: Slangerup


Re: Bedste RPG (Ps3)

Indlægaf Zultan » ons 05 jan 2011 18:30

Fallout 3 og Fallout: New Vegas

Begge spil er åben verden, og så har de en fantastisk god og gribende historie. Jeg har aldrig rigtig spillet RPG spil, men Fallout spillene er det hele værd. Både tid økonomisk set. Fallout: New Vegas har jeg nu spillet i lidt over 32 timer sammenlagt, og jeg har stadig ikke gennemført det - det er fantastisk! :D

I spillene er der et bredt udvalg af våben og stort set alt hvad du kan finde af små dimser kan du samle op og bruge til bla.a. at bygge og reparere ting. Spillet foregår ude i fremtiden efter en atomkrig hvilket gør stemningen i spillene helt unik. :)

Håber det kunne hjælpe og håber du vil give det en chance ;)
Zultan
Niveau 1
 
Indlæg: 66


Re: Bedste RPG (Ps3)

Indlægaf muttenn » tors 06 jan 2011 11:04

Mass effect 2 lyder spændende ;) tak for svarene, har prøvet fallout 3 og demon souls , det var slet ikke mig :D
muttenn
Niveau 5
 
Indlæg: 1227


Re: Bedste RPG (Ps3)

Indlægaf Allanb » tors 06 jan 2011 11:48

Der er også en demo af mass effect på ps storen, dog har den en lidt sløv start pga. Historie updaten fra 1'eren.
Er også aktiv på Xboxlife.dk med samme bruger navn
Allanb
Niveau 7
 
Indlæg: 3156
By: Slangerup


Re: Bedste RPG (Ps3)

Indlægaf weissmuller » tors 06 jan 2011 11:55

Mass effect 2 er et must play spil. Det er bare ikke en openworld Rpg som du efterlyser. Du bevæger dig fra planet til planet hvor der er et lille område tilgængeligt lidt ligesom final fantasy's smalle passager. Altså meget lineært. Masseffects styrke er dog at det passer godt til at det er en Rpg shooter med hovedvægt på action. Oven i det er det et spil med en fantastisk stemning og flotte scenarier (samt en hot CG-babe :) ).
weissmuller
Niveau 4
 
Indlæg: 531


Re: Bedste RPG (Ps3)

Indlægaf Allanb » tors 06 jan 2011 12:01

Det er nu langt fra så lineært som du nu siger. Du kan da rejse rundt som du har lyst til og tage side missioner i din egen valgte rækkefølge. Det eneste man oplever er nogen små områder der ikke er tilgænglige på forskellige tidspunkter i historien.
Er også aktiv på Xboxlife.dk med samme bruger navn
Allanb
Niveau 7
 
Indlæg: 3156
By: Slangerup


Re: Bedste RPG (Ps3)

Indlægaf weissmuller » tors 06 jan 2011 12:12

Var nu også en kommentar til "Open world" spørgsmålet. Level designet vil jeg mene er meget lineært og ikke en verden som i feks Fallout3 hvor du kan explore som du vil. Du kan i Masseffect scanne planeter men ikke finde specielt mange steder at lande og gå på eventyr. Mht til historien har du ret Allanb. :)
weissmuller
Niveau 4
 
Indlæg: 531


Re: Bedste RPG (Ps3)

Indlægaf Laffer » tors 06 jan 2011 13:21

Hvis du er til jrpg vil jeg anbefale Star ocean - the last hope.. Fantastisk historie og god underholdning..
Billede
Laffer
Niveau 7
 
Indlæg: 2791



Tilbage til Spil snak

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 171 gæster