Forum

Er Final Fantasy VII et godt køb for en RPG newbie?

Snak om mindre og indie-spil fra Playstation Network.

Er Final Fantasy VII et godt køb for en RPG newbie?

Indlægaf Jenslyn87 » lør 02 jul 2011 13:36

Hej freund og freundinnen!

Jeg har været lidt en Nintendo fanboy gennem længere tid, og har derfor altid været på Zelda-siden af den årlange kamp mellem Zelda og FF - sagt lidt i sjov :D men seriøst, så vil jeg gerne prøve at give serien en chance. Det er jo nok ikke tilfældigt, at den er blevet så populær.

Jeg tænker så, at der sikkert er nogle skarpe FF-hoveder herinde, der kan hjælpe mig til at se serien fra dens bedste side. Efter at have lavet lidt research selv, ser det ud til, at FF7 på den gamle PS1 generelt opfattes som seriens trumfkort, selvom flere andre spil også skulle være helt oppe at ringe. Til gengæld skulle det nyeste til PS3 / Xbox 360 ikke være det helt store brag. Jeg tænkte derfor, at jeg ville prøve at downloade FF7 gennem PSN. Ville det være et godt valg, når man ikke kender meget til genren (japanske RPG-spil) og til serien? Synes, prisen er lidt pebret (75 kr. for så gammelt et spil), men hvis der virkelig er tale om kvalitet, går det jo nok.

Takker for input 8)
Jenslyn87
Niveau 0
 
Indlæg: 27


Re: Er Final Fantasy VII et godt køb for en RPG newbie?

Indlægaf Rytteren » lør 02 jul 2011 15:17

utroligt at du som nintendo fanboy ikke har spillet final fantasy da de første jo kom til NES..

men en af de fedeste ting ved final fantasy, er at de fleste der har spillet de fleste af dem, har deres egen favorit.
personligt syntes jeg bedst om VIII (minus disc 4). XI og VI er også et par gode titler.
men ja, VII har rigtig meget godt, og er da en titel du bør kigge på. du skal dog vide at det første stykke tid, er man "fanget" i en by, der ikke giver de helt store muligheder. men når man kommer videre i spillet, så kommer der rigtig meget gang i den.

du bør klart prøve dem :) hvis du har flere spørgsmål, så bare sig til.
Starhawk!
Rytteren
Niveau 7
 
Indlæg: 5691

Brugeravatar

Re: Er Final Fantasy VII et godt køb for en RPG newbie?

Indlægaf sir.auron88 » lør 02 jul 2011 15:34

7'eren er klart det bedste sted at starte af de "nyere" FF-spil (har ikke prøvet de foregående). Kampsystemet er relativt simpelt, men stadigvæk sjovt, og man introduceres for spillet i et godt tempo. Til 75kr, eller hvor meget det nu koster på PSN, kan du simpelthen ikke gå galt. Jeg kørte det igennem igen for et par måneder siden på PSP, og det holder stadigvæk 100%.

Som Rytteren siger skal du dog være opmærksom på at starten kan være lidt tung, men er du til god historie i spil, vil det ikke være noget problem. Det er stadigvæk på min top 3 liste af all-time-favourites. Som Rytteren skriver, så spørg endelig løs :)
sir.auron88
Niveau 4
 
Indlæg: 371


Re: Er Final Fantasy VII et godt køb for en RPG newbie?

Indlægaf Jenslyn87 » lør 02 jul 2011 16:34

Takker d'herrer. Det er selvfølgelig rigtigt, at Final Fantasy i sin tid også var på Nintendo-konsollerne. Dengang anede jeg dog slet ikke, at de eksisterede, og jeg havde aldrig en NES :)

Det kan godt være, jeg skal i krig med 7'eren så! Heldigvis er sproget ikke noget problem, da jeg er skrap til det engelske :)

Flere kommentarer er naturligvis meget velkomne
Jenslyn87
Niveau 0
 
Indlæg: 27


Re: Er Final Fantasy VII et godt køb for en RPG newbie?

Indlægaf Rytteren » lør 02 jul 2011 16:42

Super. håber du for en god oplevelse. en god historie ( der dog bliver lidt twisted mod slutningen - hold tungen lige i hunden.. kan også drejes), godt gameplay og game mechanics og utrolig underholdende personer, gør dette til et fantastisk spil. hvis du kommer til at syntes om det, så er der både en CGI film (en efterfølger til spillet) og en prequel til psp (foruden en masse andet) til at forlænge din oplevelse med FFVII.

vil dog stadig kaste dig imod FFIV (gælder også dig Sir.auron88 hvis ikke du har prøvet det)
Starhawk!
Rytteren
Niveau 7
 
Indlæg: 5691

Brugeravatar

Re: Er Final Fantasy VII et godt køb for en RPG newbie?

Indlægaf Proxzyn » lør 02 jul 2011 17:42

Rytteren skrev:hold tungen lige i hunden.. kan også drejes

Um... Ewww...
Proxzyn
Niveau 6
 
Indlæg: 1703


Re: Er Final Fantasy VII et godt køb for en RPG newbie?

Indlægaf UnrealPirate » lør 02 jul 2011 19:47

Det første FF jeg spillede var også nummer 7. Som skrevet af andre starter det stille og roligt og du skal bruge den første lange tid på at lære personerne at kende. Men når du så kommer ud for Midgar (Byen du starter i), så bliver det VIRKELIG fedt! Det at komme udenfor og opdage hele denne verden er noget jeg ikke havde oplevet før på det tidspunkt. Jovist, jeg har også spillet ytrolig meget Nintendo og Zelda siden starter på halvfemserne... men dette gjorde det virkelig for mig :-)

Grafikken er jo ikke noget at råbe hurra for -specielt på karaktererne, men kan du leve med det og komme til det punkt hvor du kommer udenfor byen... tja, så får du en mege fed oplevelse som strækker sig i MANGE timer! :-D
Billede
UnrealPirate
Niveau 4
 
Indlæg: 439
By: Sønderborg


Re: Er Final Fantasy VII et godt køb for en RPG newbie?

Indlægaf Jenslyn87 » søn 03 jul 2011 11:26

Takker for den entusiastiske forklaring :D Nu er jeg også helt hyped på at prøve det! Vil helt sikkert lægge nogle timer i det ligegyldigt hvad, så spillet får en chance for at udfolde sig...
Jenslyn87
Niveau 0
 
Indlæg: 27


Re: Er Final Fantasy VII et godt køb for en RPG newbie?

Indlægaf Hyggen76 » søn 03 jul 2011 11:51

Ja, jeg husker de dage med ps1 og FF7, hold da op hvor man kunne sidde og bruge mange timer:-D
Billede
Hyggen76
Niveau 4
 
Indlæg: 359


Re: Er Final Fantasy VII et godt køb for en RPG newbie?

Indlægaf SONICDK » man 04 jul 2011 17:29

det er et must i en spil samling

jeg var så fandens heldig og finde et mint FF 7 platinum i gamestop i sidste uge

pris 20 kr
SONICDK
Niveau 1
 
Indlæg: 70



Tilbage til PSN spil

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 30 gæster