Forum

Gamesharing ændres til 2 spil

Snak om mindre og indie-spil fra Playstation Network.

Re: Gamesharing ændres til 2 spil

Indlægaf Bab » lør 19 nov 2011 22:49

Men hvordan er det lige, at man finder sin egen PS3? Min side viser, at der er 4 PS3 aktiveret. Jeg ved ikke helt, hvilke de er, og de hedder bare MY PS3 System 1-4 og så er der en PSP, som jeg ikke har ejet meget længe. Hvis jeg vælger deaktivering på den, så vil den downloade en fil til min PSP. Det bliver ligesom lidt svært, når den er solgt.

Bab
Bab
Niveau 7
 
Indlæg: 5898
By: Fredericia


Re: Gamesharing ændres til 2 spil

Indlægaf Dummiz » lør 19 nov 2011 22:52

Bab skrev:Men hvordan er det lige, at man finder sin egen PS3? Min side viser, at der er 4 PS3 aktiveret. Jeg ved ikke helt, hvilke de er, og de hedder bare MY PS3 System 1-4 og så er der en PSP, som jeg ikke har ejet meget længe. Hvis jeg vælger deaktivering på den, så vil den downloade en fil til min PSP. Det bliver ligesom lidt svært, når den er solgt.

Bab


Har samme problem som dig Bab. den viser også jeg har 4 PS3 systemer på min. Dog kan jeg ikke deaktivere nogle af dem. Når jeg prøver på det skriver den at jeg skal logge ind på den konto på min PS3 og deaktivere den. det ikke let når jeg ikke har de andre kontoér liggende på min PS3 længere.
Billede
Dummiz
Moderator
 
Indlæg: 6376
By: 8981 Spentrup


Re: Gamesharing ændres til 2 spil

Indlægaf XeoZin » lør 19 nov 2011 23:04

I kan reset alle her https://account.qriocity.com men kun 1 gang hver 6 mdr.

Log in. Gå ind under account > media and devices > game. Deactivate all.
XeoZin
Niveau 0
 
Indlæg: 8


Re: Gamesharing ændres til 2 spil

Indlægaf Dummiz » lør 19 nov 2011 23:06

XeoZin skrev:I kan reset alle her https://account.qriocity.com men kun 1 gang hver 6 mdr.

Log in. Gå ind under account > media and devices > game. Deactivate all.


Hvis man gør det kan man vel bare gå ind og aktivere sin egen på sin PS3 bagefter kan man ikke? :)
Billede
Dummiz
Moderator
 
Indlæg: 6376
By: 8981 Spentrup


Re: Gamesharing ændres til 2 spil

Indlægaf Bab » lør 19 nov 2011 23:18

Hvis alle bare kan aktivere sin egen igen, så er det lidt meningsløst.

Bab
Bab
Niveau 7
 
Indlæg: 5898
By: Fredericia


Re: Gamesharing ændres til 2 spil

Indlægaf Mr-kjax » lør 19 nov 2011 23:27

Bab skrev:Hvis alle bare kan aktivere sin egen igen, så er det lidt meningsløst.

Bab


Det er jo ikke meningsløst vis man har en PS3 som er gået i stykker og ikke har mulighed via sin PS3 at deaktivere sin konto på den PS3 som er gået i stykker.. Så vidt jeg ved kan man jo kun downloade købte ting fra PS Store på to aktive PS3 kontoer med det samme bruger navn og kun have 5 PS3 konto så det er smart at vis man har solgt den eller den er stået af at man via hjemmesiden kan deaktiver PS3 konto..
Senest rettet af Mr-kjax lør 19 nov 2011 23:33, rettet i alt 1 gang.
- Blu-Ray Afspiller: PS3 Slim 500GB - Forstærker: Harman Kardon AVR-265 - TV: SAMSUNG PS64D8005 3D Plasma tv -
- Surround Sound Højtaler: JBL ES 90 - JBL ES 10 - JBL ES 20 - JBL ES 25C - JBL ES 250PW -
Mr-kjax
Niveau 4
 
Indlæg: 527


Re: Gamesharing ændres til 2 spil

Indlægaf Bab » lør 19 nov 2011 23:32

Det er ganske meningsløst for dem, som har delt spil med andre og har deres konto på andres PS3. De andre kan så selv gå ind og aktivere deres PS3 som nummer 2 og helt op til nummer 5, hvis det er de gamle spil. Og ejeren kan ikke gøre andet end at slette gang på gang.

Bab
Bab
Niveau 7
 
Indlæg: 5898
By: Fredericia


Re: Gamesharing ændres til 2 spil

Indlægaf Mr-kjax » lør 19 nov 2011 23:38

#-o =D> /Doh jeg burde læse dette emne en gang til..
- Blu-Ray Afspiller: PS3 Slim 500GB - Forstærker: Harman Kardon AVR-265 - TV: SAMSUNG PS64D8005 3D Plasma tv -
- Surround Sound Højtaler: JBL ES 90 - JBL ES 10 - JBL ES 20 - JBL ES 25C - JBL ES 250PW -
Mr-kjax
Niveau 4
 
Indlæg: 527


Re: Gamesharing ændres til 2 spil

Indlægaf XeoZin » lør 19 nov 2011 23:43

Dummiz skrev:
XeoZin skrev:I kan reset alle her https://account.qriocity.com men kun 1 gang hver 6 mdr.

Log in. Gå ind under account > media and devices > game. Deactivate all.


Hvis man gør det kan man vel bare gå ind og aktivere sin egen på sin PS3 bagefter kan man ikke? :)


Jo det kan man sagtens :) Jeg gjorde det idag da jeg har haft 2 af mine ps3 skiftet ud og ikke ved deres nummer ting. Den deaktiverede alle 5 med det samme og så loggede jeg ind som normalt og har kun 1 aktiveret nu.

Jeg ændrede også mit password efter for at være sikker på det er det eneste system der forbliver aktiveret.
XeoZin
Niveau 0
 
Indlæg: 8


Re: Gamesharing ændres til 2 spil

Indlægaf XeoZin » lør 19 nov 2011 23:48

Bab skrev:Det er ganske meningsløst for dem, som har delt spil med andre og har deres konto på andres PS3. De andre kan så selv gå ind og aktivere deres PS3 som nummer 2 og helt op til nummer 5, hvis det er de gamle spil. Og ejeren kan ikke gøre andet end at slette gang på gang.

Bab


Ja hvis man har haft delt sin konto med andre man ikke stoler på, er det meget klogt at ændre sit password med det samme inden de går ind og deaktiver alle ens konto og gør.
XeoZin
Niveau 0
 
Indlæg: 8


Re: Gamesharing ændres til 2 spil

Indlægaf Erroneus » søn 20 nov 2011 00:35

XeoZin skrev:
Bab skrev:Det er ganske meningsløst for dem, som har delt spil med andre og har deres konto på andres PS3. De andre kan så selv gå ind og aktivere deres PS3 som nummer 2 og helt op til nummer 5, hvis det er de gamle spil. Og ejeren kan ikke gøre andet end at slette gang på gang.

Bab


Ja hvis man har haft delt sin konto med andre man ikke stoler på, er det meget klogt at ændre sit password med det samme inden de går ind og deaktiver alle ens konto og gør.


PRÆCIS.

De 5 downloads man har, har ALDRIG været så man kunne gameshare med fremmede mennesker og sine venner, men det har nogle desværre valgt at udnytte.

Det er super super simpelt det her. Deaktiver alle konsollerne fra siden. Aktiver sin egen igen, log ind på siden og ændre navnet på den der kommer frem, så kan man fremover se hvad for en det er.

Naturligvis er den nye regel en ulempe for nogle, nemlig folk der udnytter gameshare systemet, men dem har jeg helt ærligt ikke ondt af.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: Gamesharing ændres til 2 spil

Indlægaf Bab » søn 20 nov 2011 00:48

Hvordan ved du, at gameshare ALDRIG har været ment til deling med fremmede og venner? Hvis ikke, hvorfor har de så i det hele taget lavet en regel med 5 maskiner, da det jo stort set er ingen, som har 5 maskiner selv.

Du bruger ordet "udnytter" lidt flittigt. Hvis Sony havde lavet det ordentligt, så havde de låst spillet til en konto, forstået på den måde, at hvis jeg downloader noget på min konto, så skulle det ikke være tilgængelig for andre konti, som det jo er i dag. Ligeså snart det er installeret på din PS3, så kan alle konti bruge spillet.

Bab

P.s. Jeg gamesharer ikke selv ;)
Bab
Niveau 7
 
Indlæg: 5898
By: Fredericia


Re: Gamesharing ændres til 2 spil

Indlægaf Erroneus » søn 20 nov 2011 02:32

Fordi der står direkte i deres betingelser, at man ikke må give sine login oplysninger væk til andre personer og det er lige præcis hvad rigtigt mange har gjort.

Men hvis de havde gjort det, vil det jo så betyde at andre brugere af ens konsol var tvunget til at bruge ens login når de skulle spille, det var jo heller ikke rigtigt fedt.

Jeg syntes faktisk den her metode de har nu er den optimale.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: Gamesharing ændres til 2 spil

Indlægaf Bab » søn 20 nov 2011 09:24

Det generer heller ikke mig, at de ændre reglerne. Men det er stadig lavet forkert. Jeg kan besøge en kammerat. Logge ind på min konto og installerer et spil fra Storen, uden at oplyse mine oplysninger. Jeg kan endda slette min konto bagefter, men spillet vil være der alligevel.

Bab
Bab
Niveau 7
 
Indlæg: 5898
By: Fredericia


Re: Gamesharing ændres til 2 spil

Indlægaf Slimjay DK » søn 20 nov 2011 10:29

ok, og spillet virker stadig selvom du har slettet din konto ?
Billede
PS5 / PS4 Pro / PS3 / PS2 / PSX / PSP / Vita / Vita TV / Series X / ONE X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn
Slimjay DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2454


Foregående

Tilbage til PSN spil

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 26 gæster