Forum

Gamesharing ændres til 2 spil

Snak om mindre og indie-spil fra Playstation Network.

Gamesharing ændres til 2 spil

Indlægaf Erroneus » fre 04 nov 2011 12:06

Det ser ud til at antallet af maskiner man kan aktivere sine PSN spil til, bliver sat ned fra 5 til 2. Ændringen skulle ske fra den 18 november og KUN spil man har købt efter 18 november.

Normalt vil man tænke æv, MEN det bliver muligt at deaktivere sine kopier fra deres hjemmeside, hvilket gør det hele meget lettere og 2 kopier skulle være nok for de fleste, når man kan styre det via deres hjemmeside. Det betyder også hvis ens PS3 går i stykker, kan man let deaktivere de kopier fra hjemmesiden, glimrende!

Gamesharing har aldrig været ment så man kan dele sine spil med venner og fremmede, men så man kan hente sine spil ned, hvis man ejer flere konsoller.

Kide: http://andriasang.com/comyvi/

ps. Det betyder nok også, at https://store.playstation.com/login.gvm snart endelig kommer online igen :)
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: Gamesharing ændres til 2 spil

Indlægaf Rytteren » fre 04 nov 2011 12:44

online deaktivering er sku fint for mig :)
Starhawk!
Rytteren
Niveau 7
 
Indlæg: 5691

Brugeravatar

Re: Gamesharing ændres til 2 spil

Indlægaf Erroneus » fre 04 nov 2011 12:59

Ja er også fint med mig :)

Og så kom der officiel info fra Sony:

http://blog.eu.playstation.com/2011/11/ ... n-network/

Det er som før ikke sammenlagt, dvs. man kan aktivere sine spil på 2 PS3'er OG på 2 PSP/Vita'er
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: Gamesharing ændres til 2 spil

Indlægaf Krisp » fre 04 nov 2011 18:34

Mht. max 2 antal aktiverede maskiner pr. spil, så synes jeg det er helt fint. Jeg gamesharede kun i starten, men synes hurtigt jeg fandt ulemperne ved det.

Og det er ALT for lækkert at man snart kan deaktivere selv, det manglede da bare! Så er man fri for at skulle tigge ved Sony's support.
Krisp
Niveau 6
 
Indlæg: 1763


Re: Gamesharing ændres til 2 spil

Indlægaf Erroneus » fre 04 nov 2011 20:00

Jeg vil dog indskyde jeg sagtens kan se situationer hvor 2 er for lidt, der er jo nogle som har flere konsoller, men for de 99,5% andre er det ikke et problem. De kunne sikkert godt finde på at udvide antallet for plus brugere.

Så mangler vi bare en "gave funktion" og store tilbuds bundles i stil med Steam, så er vi ved at være der :P
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: Gamesharing ændres til 2 spil

Indlægaf Rytteren » fre 04 nov 2011 22:12

Erroneus skrev:
Så mangler vi bare en "gave funktion" og store tilbuds bundles i stil med Steam, så er vi ved at være der :P


jeps:)
Starhawk!
Rytteren
Niveau 7
 
Indlæg: 5691

Brugeravatar

Re: Gamesharing ændres til 2 spil

Indlægaf Morathi » lør 05 nov 2011 13:37

Jeg har 2 maskiner stående herhjemme, og det var planen med en tredje snart. Det ærger mig derfor meget!

Jeg synes faktisk det er for dårligt, at man ikke kan spille de spil man køber på sine maskiner. Det er ikke fair at man skal betale to gange.

Problemet er nok opstået efter de store spil er begyndt at komme på PSN. Jeg kan godt forstå spilproducenterne er tilbageholdende med at lægge deres fulde spil på PS Store, når 5 personer kan gameshare én udgave. Problemet er at personer (som mig) med flere konsoller i samme hus bliver straffet.

At man kan deaktivere online er fint. Dog har man altid kunne det på sin PS3, og hvis dette ikke var en mulighed (pga ødelagt/stjålet), så kunne man bare bede Sony support om at gøre det.
Morathi
Niveau 1
 
Indlæg: 95


Re: Gamesharing ændres til 2 spil

Indlægaf Bab » lør 05 nov 2011 14:18

Har du da planer om at spille samme spil på alle 3 samtidig? Ellers kan du jo bare deaktivere på dem, som du ikke spiller på.

Jeg har selv 2 og deler med en kammerat, og jeg ser det ikke som et problem.

Bab
Bab
Niveau 7
 
Indlæg: 5898
By: Fredericia


Re: Gamesharing ændres til 2 spil

Indlægaf Morathi » lør 05 nov 2011 19:48

Bab skrev:Har du da planer om at spille samme spil på alle 3 samtidig? Ellers kan du jo bare deaktivere på dem, som du ikke spiller på.

Jeg har selv 2 og deler med en kammerat, og jeg ser det ikke som et problem.

Bab


Ja, hvis det er et spil, der understøtter multiplayer. Men nok ikke så meget. Det er bare ikke så fedt, at skulle deaktivere og aktivere hele tiden. Alle 3 vil jo være i brug. Muligvis på samme dag.

Men jeg har lige et spørgsmål her. Kan man deaktivere et spil eller er det hele konsollen man deaktiverer?
Morathi
Niveau 1
 
Indlæg: 95


Re: Gamesharing ændres til 2 spil

Indlægaf Bab » lør 05 nov 2011 20:07

Som jeg læser det, så er det hele konsollen.

Bab
Bab
Niveau 7
 
Indlæg: 5898
By: Fredericia


Re: Gamesharing ændres til 2 spil

Indlægaf Erroneus » fre 18 nov 2011 10:21

Så er den hele nye side op, hvor man kan styre sin konto, ændre pass, redeem koder OG deaktivere konsoller: https://account.sonyentertainmentnetwor ... entity=psn

Man kan derinde fra deaktivere enkelte konsoller eller alle, men lige nu er det ikke rigtigt til at se hvad der er ens nuværende og hvad der er ens gamle. Men man kan bare deaktivere dem alle, aktivere ens nuværende fra PS3'ens menu og hvis man så er lidt smart, logger man ind på siden og ændrer nickname på den man lige har aktiveret, så man fremover kan følge med i hvad der er hvad.

Der er plads til forbedring derinde, MEN det er en god start og dejligt det endelig kommer.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: Gamesharing ændres til 2 spil

Indlægaf Rena » fre 18 nov 2011 10:28

@Erroneus Har været oppe i snart... 2 uger tror jeg.
Billede
Rena
Niveau 6
 
Indlæg: 1425


Re: Gamesharing ændres til 2 spil

Indlægaf Erroneus » fre 18 nov 2011 17:15

Siden har været oppe i lang tid, men man har ikke kunne bruge den til alle sine PSN ting, f.eks. se køb, ændre kreditkort osv., så vidt jeg husker.

Deaktivering af konsoller er i hvert fald helt nyt, det kom først i nat.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: Gamesharing ændres til 2 spil

Indlægaf Slimjay DK » lør 19 nov 2011 21:31

Jeg har altid undret mig over hvad jeg skulle bruge 5 til :) så får min skyld er det ok .. Det er jo bare endnu en nedgradering :)
Billede
PS5 / PS4 Pro / PS3 / PS2 / PSX / PSP / Vita / Vita TV / Series X / ONE X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn
Slimjay DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2454


Re: Gamesharing ændres til 2 spil

Indlægaf Erroneus » lør 19 nov 2011 21:59

Spil der allerede var købt ved ændres ikke. Tjo det er en vel en nedgradering, men det har jo nok desværre vist sig nødvendigt, da nogle har udnyttet muligheden til at få spil for en 1/5 af prisen. Men den nye hjemmeside, hvor man kan styre deaktivering online, er det her at fortrække efter min mening.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Næste

Tilbage til PSN spil

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 25 gæster