Forum

Anbefaling af PSN-spil

Snak om mindre og indie-spil fra Playstation Network.

Anbefaling af PSN-spil

Indlægaf Schmidty » søn 05 feb 2012 20:13

Hej alle sammen!

Jeg har ikke købt spil på storen endnu, så nu er det vist på tide. Men hvilke nogle vil i anbefale? Jeg har selv kigget på følgende:

Critter Crunch
DeathSpank
Dungeon Defenders
Castle Crashers

Kan i forklare lidt hvad de går ud på og kan i anbefale nogle af dem? Eller er der andre spil jeg skal købe på storen?

Tak på forhånd! :)
Billede
Schmidty
Niveau 5
 
Indlæg: 1059


Re: Anbefaling af PSN-spil

Indlægaf DanielMatthiesen » søn 05 feb 2012 20:23

Jeg har prøvet Critter Crunch sjovt nok spil, dog bare kedeligt i længden. Det et puzzle hvor du skal have 3 ens (som jeg husker, havde det med PS+) dog syntes jeg hellere du skulle investere i Cuboid eller Hamster Ball som er på tilbud lige nu. Det er i hvert fald en del sjovere end Critter Crunch.
DanielMatthiesen
Niveau 2
 
Indlæg: 197
By: Løgumkloster


Re: Anbefaling af PSN-spil

Indlægaf Schmidty » søn 05 feb 2012 20:45

Tak for din kommentar! Cuboid kunne jeg evt. være interesseret i. Hvor meget koster på tilbud lige nu? :)
Billede
Schmidty
Niveau 5
 
Indlæg: 1059


Re: Anbefaling af PSN-spil

Indlægaf morfar » søn 05 feb 2012 20:57

schmidt_1000 skrev:Tak for din kommentar! Cuboid kunne jeg evt. være interesseret i. Hvor meget koster på tilbud lige nu? :)


Hvis du går op i søgefeltet på storen og skriver Cuboid, så kommer der en pris frem.
Billede
morfar
Niveau 8
 
Indlæg: 7214
By: Hasselager, Århus


Re: Anbefaling af PSN-spil

Indlægaf Schmidty » søn 05 feb 2012 20:59

morfar skrev:
schmidt_1000 skrev:Tak for din kommentar! Cuboid kunne jeg evt. være interesseret i. Hvor meget koster på tilbud lige nu? :)


Hvis du går op i søgefeltet på storen og skriver Cuboid, så kommer der en pris frem.


Kunne jo godt være han lige vidste det :)
Billede
Schmidty
Niveau 5
 
Indlæg: 1059


Re: Anbefaling af PSN-spil

Indlægaf DanielMatthiesen » søn 05 feb 2012 21:24

Tror det er 30 kr :)
DanielMatthiesen
Niveau 2
 
Indlæg: 197
By: Løgumkloster


Re: Anbefaling af PSN-spil

Indlægaf Rytteren » søn 05 feb 2012 21:39

Er rigtig vild med spil fra psn, så dette kommer til at være en lidt lang liste..
har valgt ikke at nævne retailspil som forbindes med psnstore (wipeout HD, socom:C og warhawk – alle fantastiske spil), ej heller miniS eller psonespil.

Lad os starte med de 4 titler du har øje for. 4 rigtig gode psn titler.

• Critter crunch: et spil jeg er virkelig vild med, og dets æstetiske udtryk er herligt og smukt. Gameplayet kan variere fra svær til nemt, og kan nydes af alle. Hvis man er til puzzlespil som Magical Dropog og Puzzle Bobble, så er her et fint spil. også er der mange timers spil. så er du solgt på traileren fra spillet, så køb det.

• Deathspank: de første 2 er lavet fra en af mine helte, rod gilbert. Og dets beskrivelse af diablo møder monkey island er ikke helt ude i hampen. God humor og let tilgængeligt rpg gameplay gør dette til et underholdende spil.

• Dungeon defenders: et spil der fylder meget i mit eget hjem pt. (kæresten og søn på 3 er med i coop). Kan sige du vil få mest udad at få spillet på pc, da flere dlcting ikke kommer i psn versionen (af økonomiske grunde, samt regler på xboxlive – ifølge trendy selv). Dog vil du stadig få de store dlcpakker på konsolen. Og det er faktisk et møj underholdende spil, som du vil få MANGE timer udad, hvis du er til denne type spil

• Castle crashers. KØB DET, og nyd det med et par venner, mens I sidder I en sofa. Og vollyball er bare underholdende.
Kan kun sige, at du må havde god smag. Disse 4 titler kan du ikke gå galt med.

vil dog lige nævne andre titler du bør kigge på.

• Supersonic Acrobatic Rocket-Powered Battle-Cars: små biler der spiller fodbold? Jamen hvorfor ikke. Det er et af mine egne favoritter, og hold da op hvor er splitscreen online underholdende. Virkelig et undervurderet spil!

• FlOwer: en titel du må havde hørt om. Et afslappende spil, hvor du er ”vinden”. Spillets fortælling af sin historie er meget god, og enlig noget man ikke fokusere på, medmindre man har lyst. Lydsiden er virkelig fantastisk.

• FlOw: af samme udvikler som flOwer. Og er ren afslapning. Ingen score – ingen stress. Du bestemmer tempo, og kan hygge dig med at “spise” alt, eller bare dykke I mål.

• Blast Factor: et twinstick asteroid ligende spil. virkelig sjovt hvis man er flere.

• Might & Magic: Clash of Heroes: fra samme udvikler af critter crunch. De køre videre på samme formel, og for smidt noget god historie ind, samt genkendelige elementer fra heroes of might and magic serien. Dette er et spil mange har overset på psn, da det kom ugen før ”PSN HACKET”. Dette bør du faktisk købe ligegyldigt hvad :D

• Infamous: Festival of Blood: du kender helt sikkert til infamous serien. Har du ikke prøvet det, jamen så er her en lille bid af det. Eller hvis du har prøvet dem, så er her lidt mere til at underholde dig.

• Super Stardust HD: twinstick shooter, og det er faktisk utrolig godt. Et af de første spil på psn, og en af de storsælgende titler. Det er der altså en grund til.

• Peggle: et godt pachinkospil. Og popcap er jo kendt for at lave vanedannende spil af denne dur.

• Braid: et fint 2dplatformspil med et fedt spilmekanisme i at man kan manipulere tiden.

• Echochrome: et puzzlespil, hvor man bevære rundt med banen, for at ændre på perspektivet, og dermed måden figurerne kan bevæge sig rundt. Billigt og godt puzzlespil.

• Everyday Shooter: et okay twinstick shotter. Gameplayet er som man forventer.. men lydsiden er sublim.. lyden er lavet på en guitar, og tonerne kommer når du skyder fjenderne, så musikken aldrig bliver den samme.

• Eufloria+

• Battle Fantasia: måtte da lige have en 2d fighter med:)

• Shatter: igen er det lydsiden jeg er vild med. Men gameplayet er rigtig sjov. Du bør simpelthen lige se en trailer for dette spil

• Puzzle Quest: Challenge of the Warlords: her tages der fat I et simpelt spil som bejeweled, giver det en historie og rpgelementer. Og det fungere bare godt.

• Mushroom Wars: Dette er selvfølgelig ikke et fuldblodigt RTSspil. Men man erobrer andres svampe, bygger/udvikler dem og sender sværme af soldater afsted. Onlinedelen sjov som bare F!

• Penny Arcade Adventures: On the Rain-Slick Precipice of Darkness 1+2: hvis du bliver slugt af deathspank. Så er her et par titler der har humoren det samme sted. I stedet for diablo, er det dog et mere final fantasy liggende rpg kampsystem der er med.

• Trine og Trine 2: kan du huske lost Vikings? Syntes du det var fedt. Jamen så skal du helt sikkert prøve disse 2 spil. også ser det bare rigtig flot ud.

• Elefunk: klodsmajor.

• Comet Crash: Et fedt tower defensespil, lidt ala fieldrunners blandet med pixeljunk monsters. Så det kan man vel ikke gå galt med.

• Dead Nation: trailer… se en trailer.. se på din bankkonto.. den er nu faldet med ”prisen for dead nation”.

• Fat Princess: capture the flag når det er bedst. Et ustyrligt underholdende psnspil.

• Hoard: så underholdende at man pludselig er dragen der skal fange prinsesser, dræbe ridder, brænde landsbyer mens man beskytter sin skat i bjerget. Har du nogen sinde tænkt på hvad smaug i hobitten enlig brugte sin tid på. Så kan du få svaret her.

• Magic: The Gathering – Duels of the Planeswalkers og 2012: man skal selvfølgelig bryde sig om kortspillet. Gør man det, så er det faktisk underholdende.

• Tales from Space: About a Blob: et fint side-scrolling puzzle-platformer til billige penge

• Cuboid: er nævnt, men for også lige en anbefaling fra mig af

• Siren: Blood Curse: horror, zombie og uhygge. Hvis du syntes om det, så skal du spille dette en mørk aften.

• Age of Booty: et rts hvor man er et lille piratskib, som skal skaffe byer. Lidt svært at beskrive. Men det er et meget sjovt spil. jeg har brugt en del tid på det.

• Gravity crash
• Magic Orbz
• Wizardry: Labyrinth of Lost Souls
• Rochard: endnu et godt 2dplatformspil. Er endnu ikke nået igennem det, men

• Sidway:new York: et 2d platformspil. Her er du “graffiti” på en bygning. Du bevæger dig så rundt på væge, taget osv. Tjek en trailer og se det i action.

• Monkey island SE 1+2: med fordi disse to adventurespil er på min topliste over spil der er skabt. De er så kommet på psn 20år hvor det eneste der er skiftet ud, er grafikken. KØB DET

• Costume Quest: sammen med rob gilbert (deathspank), så har tim shaffer også været med til at skabe monkey island. Han har så lavet costume quest. Et simpelt lille rpg.

• Under sige:

• Alt med pixeljunk i sin titel – eden, shooter, racers, monstes og sidescroller. Alle fantastiske spil
Starhawk!
Rytteren
Niveau 7
 
Indlæg: 5691

Brugeravatar

Re: Anbefaling af PSN-spil

Indlægaf Schmidty » søn 05 feb 2012 21:50

Tusind tak Rytteren. En rigtig god list du fik lavet der. Den vil jeg helt sikkert bruge når jeg skal købe spil! Du har lige fået mig til at købe en del flere spil end jeg havde regnet med. Herligt! :)
Billede
Schmidty
Niveau 5
 
Indlæg: 1059


RE: Anbefaling af PSN-spil

Indlægaf Jb » søn 05 feb 2012 22:29

Fantastisk indlæg rytteren. Hvorfor har jeg ikke set battæe fantasia før omg. Must buy. Ingen trophies i EU udgivelsen. Kan købe med visa dk på us store eller skal jeg købe den dyre fysiske kopi fra play-asia ?

Sent from my Radar C110e using Board Express
PSN: JB_dk // Xbox live: FyrstJB // Nintendo Switch friend code: SW-5059-3134-7520
Jb
Skribent
 
Indlæg: 3082
By: Hinnerup


Re: RE: Anbefaling af PSN-spil

Indlægaf morfar » søn 05 feb 2012 23:41

Jb skrev:Fantastisk indlæg rytteren. Hvorfor har jeg ikke set battæe fantasia før omg. Must buy. Ingen trophies i EU udgivelsen. Kan købe med visa dk på us store eller skal jeg købe den dyre fysiske kopi fra play-asia ?

Sent from my Radar C110e using Board Express


Du kan ikke bruge dit dk visa på us storen. Køb et psn card på ebay. Det virker.
Billede
morfar
Niveau 8
 
Indlæg: 7214
By: Hasselager, Århus


Re: Anbefaling af PSN-spil

Indlægaf Trekamp » man 06 feb 2012 00:09

Er der noget bestemt sådan mekanismemæssigt, som du leder efter? Hvis du skal have et godt co-op spil, vil jeg gerne melde mig i koret for Dead Nation.
To fingre i bussen, så kører bussen
Trekamp
Niveau 5
 
Indlæg: 893
By: Aarhus


Re: Anbefaling af PSN-spil

Indlægaf Krisp » man 06 feb 2012 11:23

DeathSpank, DeathSpank: Thongs of Virtue og The Baconing er 3 fede PSN spil. Spil dem i rækkefølge.
Det er hack 'n' slash set oppefra ala Diablo spillene, men i stedet fuld af gak og løjer. Fantastiske spil og så kan du godt forvente at de ca. tager 10 timer pr. spil at gennemføre. Så der er god valuta for pengene.

Udover dette vil jeg anbefale Flower. Det er en unik oplevelse, som ikke rigtigt kan beskrives. Og Shatter, som også er lidt svært at forklare. Se evt. videoer på YouTube. :)
Krisp
Niveau 6
 
Indlæg: 1763


Re: Anbefaling af PSN-spil

Indlægaf Schmidty » man 06 feb 2012 15:58

Trekamp skrev:Er der noget bestemt sådan mekanismemæssigt, som du leder efter? Hvis du skal have et godt co-op spil, vil jeg gerne melde mig i koret for Dead Nation.


Jeg trængte bare til et nyt pust inden for spil og der har storen jo mange muligheder. Det var sådan set bare derfor. Dead Nation ligner ikke lige noget for mig, desværre.

Krisp skrev:DeathSpank, DeathSpank: Thongs of Virtue og The Baconing er 3 fede PSN spil. Spil dem i rækkefølge.
Det er hack 'n' slash set oppefra ala Diablo spillene, men i stedet fuld af gak og løjer. Fantastiske spil og så kan du godt forvente at de ca. tager 10 timer pr. spil at gennemføre. Så der er god valuta for pengene.

Udover dette vil jeg anbefale Flower. Det er en unik oplevelse, som ikke rigtigt kan beskrives. Og Shatter, som også er lidt svært at forklare. Se evt. videoer på YouTube. :)


DeathSpank har jeg også besluttet mig for at købe! :D
Billede
Schmidty
Niveau 5
 
Indlæg: 1059



Tilbage til PSN spil

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 26 gæster