Forum

Instant Game Collection

Snak om mindre og indie-spil fra Playstation Network.

Re: Instant Game Collection

Indlægaf Stricker » ons 06 jun 2012 22:50

Er der ikke noget om at PS3's køling ikke leger godt med den større varme skabt af 7200rpm hdd'er?
Stricker
Niveau 6
 
Indlæg: 1674
By: Sønderborg


Re: Instant Game Collection

Indlægaf Jb » ons 06 jun 2012 23:08

Vær opmærksom på at 7200rpm larmer mere og skaber mere varme, kølingen til hdd på ps3 er elendig. Det ser du når du tager den gamle ud :) den er nok helt bronze i farven gætter jeg på.

Derudover skal du være OBS på tykkelsen 750gb og opefter er som regelt et par mm højere end dem på max 500gb.
Og der er ikke plads til de tykke.

Dette skal dog tages med et gran salt hvis du har en slim, jeg har ikke haft en ps3 slim åbent endnu.

Men ovenstående er korrekt ved fat.
PSN: JB_dk // Xbox live: FyrstJB // Nintendo Switch friend code: SW-5059-3134-7520
Jb
Skribent
 
Indlæg: 3082
By: Hinnerup


Re: Instant Game Collection

Indlægaf Krede1972 » ons 06 jun 2012 23:16

Rytteren skrev:
Krede1972 skrev:Er også +plus-medlem.

Det er pengene værd, men der er dælme også meget lort i mellem godterne - det synes jeg også retfærdigvis skal nævnes.

Men påregner også at forblive medlem.


hvad er det for noget lort?


Ja, som en anden nævner så er nogle af de Minis man får lige til at lukke op og skide i.
Og nogle af gratis spil er jo ærlig talt også noget crap. Der er langt mellem snapsene IMO.

PSOne spillene er jo også umulige at spille på en 32" eller 40" TV-skærm. Bevares det er gode gamle hit-titler som f.eks RE-spillene, men det er jo umuligt at spille på en moderne fladskærm. Grafisk er det jo nogle kæmpe pixels der flytter sig rundt på skærmen. Det så måske rimeligt flot ud dengang da det var almindeligt at have et 25" TV, men nu... Ak nej - og det er synd for PSOne-titlerne er jo gode kvalitetsspil - men de ser frygtelige ud på en stor skærm - og efter min mening så frygteligt at jeg ikke kan holde ud at spille dem igen.

Men jeg er medlem og jeg er tilfreds med det jeg får for pengene alt i alt.
Senest rettet af Krede1972 ons 06 jun 2012 23:49, rettet i alt 1 gang.
Billede
Krede1972
Niveau 7
 
Indlæg: 3125
By: Ørestad


Re: Instant Game Collection

Indlægaf Erroneus » ons 06 jun 2012 23:35

Jb skrev:Vær opmærksom på at 7200rpm larmer mere og skaber mere varme, kølingen til hdd på ps3 er elendig. Det ser du når du tager den gamle ud :) den er nok helt bronze i farven gætter jeg på.

Derudover skal du være OBS på tykkelsen 750gb og opefter er som regelt et par mm højere end dem på max 500gb.
Og der er ikke plads til de tykke.

Dette skal dog tages med et gran salt hvis du har en slim, jeg har ikke haft en ps3 slim åbent endnu.

Men ovenstående er korrekt ved fat.

Gode observationer, det har nemlig været et problem i længere tid med de store 2,5" diske ja :)

Dem jeg har linket til har begge den korrekte højde, de er nemlig 9,5mm, de er blevet så gode til at lave diske, at de kan få dem op i stor lagerplads, men holde dem nede i den mindste formfaktor for 2,5" diske.

Det er korrekt at 7200rpm diske havde med at blive mere varme og larme mere, men de helt nye diske der har de formået at få power usage for 7200rpm diskene ned i et niveau tæt på 5400rpm diskene, samt støjniveauet er også ca. det samme.

Men hvis man er bekymret for det og/eller har en ældre PS3 som bliver meget varm, kan man tage et kig på WD Scorpio Blue WD10JPVT 1 TB, det er den hurtigste 5400rpm drev man kan få og kan fås for omkring 800 kr: http://www.edbpriser.dk/harddisk/wd-sco ... 01953.aspx
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: Instant Game Collection

Indlægaf morfar » ons 06 jun 2012 23:56

Eller en ssd. Så er larm og varme ikke et debatemne mere. Prisen er dog stadig lidt hamper....
Billede
morfar
Niveau 8
 
Indlæg: 7214
By: Hasselager, Århus


Re: Instant Game Collection

Indlægaf Erroneus » tors 07 jun 2012 07:58

SSD syntes jeg stadigvæk er for dyre og da der kun sidder en Sata1 controller i PS3, bliver man begrænset af det, så selv om man bestemt får en hurtigere disk med en SSD, så får man ikke nok ud over det.

Ud over det, så understøtter PS3 ikke TRIM, hvilket vil sige at hvis man smider en SSD i en PS3 bliver den kun langsommere og langsommere, jo mere den bliver brugt og for at komme tilbage til fuld speed igen, skal man engang imellem lave et komplet wipe af disken med et værktøj fra SSD producenten.

Hybrid diskene kunne have været interessante, men jeg syntes også de er prissat for højt. 750GB udgaven koster stadigvæk over 1000 kr., når den kommer en sjat under 1000 kr. så bliver det interessant.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: Instant Game Collection

Indlægaf Morten Rask » tors 07 jun 2012 08:58

Til dem der leder efter en opgradering af harddisk i forbindelse med Playstation Plus, så har jeg en WD Scorpio Blue 500 GB til salg her.
Morten Rask
Niveau 7
 
Indlæg: 3407


Re: Instant Game Collection

Indlægaf morfar » tors 07 jun 2012 09:11

Hvorfor er det lige det er nødvendigt? Er jeg den eneste der ikke har musik og filmsamling på min ps3. Eller ejer alle en fat med 40 gb?
Billede
morfar
Niveau 8
 
Indlæg: 7214
By: Hasselager, Århus


Re: Instant Game Collection

Indlægaf Maias227 » tors 07 jun 2012 09:25

Jeg har en del film liggende men har bare slettet efter behov, behøver jo ikke lige ligge inde med en masse film hele tiden, netflix har efterhånden også erstattet filmsamlingen for mit vedkommende.
Maias227
Niveau 4
 
Indlæg: 305


Re: Instant Game Collection

Indlægaf Abildtrup » tors 07 jun 2012 09:33

Har kun spil på min (400gb)
Og den skal snart opgraderes, da det ser lovende ud med titler i den kommende tid.
Jeg har da godt 50gb tilbage pt. Men de spil der kommer på storen nu fylder hurtigt 5-6 gb eller måske mere pr. spil.
Senest rettet af Abildtrup tors 07 jun 2012 09:55, rettet i alt 2 gange.
Abildtrup
Niveau 6
 
Indlæg: 1372
By: Odense (helst London)


Re: Instant Game Collection

Indlægaf Erroneus » tors 07 jun 2012 09:39

Jeg har 10gb plads fri på min 320gb og jeg har endda lige ryddet op i Game data og har ikke alle spil installeret fra PSN.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: Instant Game Collection

Indlægaf Abildtrup » tors 07 jun 2012 10:33

[EDIT] Beklager - indlægget her endte det forkerte sted.

Er der nogen der ved om Mad Riders så også er gratis ?
Der står "kr. 0,00,-," når du går på storen, men 74.95,- når du klikker på linket
Abildtrup
Niveau 6
 
Indlæg: 1372
By: Odense (helst London)


Foregående

Tilbage til PSN spil

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 26 gæster