Forum

indbetl til en sub account

Snak om mindre og indie-spil fra Playstation Network.

indbetl til en sub account

Indlægaf glyr » fre 20 jul 2012 18:45

Hej

Nu har PSN lavet et nyt system hvor sub account ikke længere kan spille PSN + spil !!
Så var det at jeg gerne ville give min søn sådan et + medlems skab, men da hans account er sub kan jeg ikke indbetale med credit card.
Hvad gør jeg så ? Hvordan kan jeg fylde de der 375 kr på hans wallet ?

På forhånd tak
Glyr :)
Billede
glyr
Niveau 5
 
Indlæg: 896
By: South Harbor


Re: indbetl til en sub account

Indlægaf Rytteren » fre 20 jul 2012 19:06

kan et 400kr kort fra f.eks gamestop bruges?
Starhawk!
Rytteren
Niveau 7
 
Indlæg: 5691

Brugeravatar

Re: indbetl til en sub account

Indlægaf glyr » fre 20 jul 2012 19:46

Ja er det løsningen ?
Billede
glyr
Niveau 5
 
Indlæg: 896
By: South Harbor


Re: indbetl til en sub account

Indlægaf Krede1972 » fre 20 jul 2012 19:54

Uden at vide det, så tror jeg at muligheden for at lave subaccounts netop er lavet så man kan "give" en account til sine børn.
Disse børn plejer jo som regel at være mindreårige - og kan derfor ikke bruge creditcards...

Wallet usage by sub account holders

Sub account holders cannot create wallets but can make use of the wallet for the associated master account to pay for products and services. Master account holders can adjust monthly spending limits for the associated sub accounts. To set a limit, select [Account Management] under PlayStation®Network, and then select [Sub Account Management] > [Parental Control].


Ifølge ovenstående kan du tilsyneladende gå under forældrekontrol og ændre på indstillingerne og på den måde bruge et beløb fra din masteraccount wallet ved hjælp af en subaccount. Så man skal altså ændre grænsen/begrænsningen. Den er måske som udgangspunkt sat til et rundt nul?

Spørgsmålet er så om man kan købe et PSN+ medlemsskab på en subaccount?
Ellers er løsningen måske at lave en 3. almindelig mainaccount til sønnike?
Jeg kan altså godt spille PSN+ spil med forskellige mainaccounts på min PS3 så det lyder lidt underligt at man ikke kan med en subaccount, som jo hører under en mainaccount.
Billede
Krede1972
Niveau 7
 
Indlæg: 3125
By: Ørestad


Re: indbetl til en sub account

Indlægaf glyr » fre 20 jul 2012 20:16

Jeg har faktisk indstillet hans konto til ubegrænset brug af mit kort !
Men når jeg forsøger at købe + til ham så skriver den at der ikke er nok i hans wallet !?
Billede
glyr
Niveau 5
 
Indlæg: 896
By: South Harbor


Re: indbetl til en sub account

Indlægaf glyr » lør 21 jul 2012 09:07

Krede1972 skrev:Spørgsmålet er så om man kan købe et PSN+ medlemsskab på en subaccount?
Ellers er løsningen måske at lave en 3. almindelig mainaccount til sønnike?
Jeg kan altså godt spille PSN+ spil med forskellige mainaccounts på min PS3 så det lyder lidt underligt at man ikke kan med en subaccount, som jo hører under en mainaccount.


Sorry det er mig der har lavet en fejl. Han kan godt spille Saints Row alligevel. Skulle dog først lige ind og "starte" spillet op gennem min mainaccount.
Har igen forsøgt at købe + til ham men det kan jeg stadig ikke. Så det kan man nok ikke til en subaccount !?
Han vil være lidt ked af at miste hans PSN id samt trofæer mm ved at skifte til en 3. account og så vidt jeg har læst mig frem til så kan man ikke opgradere en sub til en main !

God lørdag derude :)
Billede
glyr
Niveau 5
 
Indlæg: 896
By: South Harbor


Re: indbetl til en sub account

Indlægaf Krede1972 » lør 21 jul 2012 11:41

Der er vel ingen grund til at købe et ekstra +medlemskab, hvis det virker som det skal?

Jeg tænker også at købe + til en subaccount er lidt som at købe noget man allerede har - så det er nok derfor det ikke kan lade sig gøre.
Billede
Krede1972
Niveau 7
 
Indlæg: 3125
By: Ørestad


Re: indbetl til en sub account

Indlægaf glyr » lør 21 jul 2012 14:46

Krede1972 skrev:Der er vel ingen grund til at købe et ekstra +medlemskab, hvis det virker som det skal?

Jeg tænker også at købe + til en subaccount er lidt som at købe noget man allerede har - så det er nok derfor det ikke kan lade sig gøre.


Jo det kan man sige.... Nu er det sådan at hans maskine lige har haft YLOD og nu lever på "lånt" tid efter jeg bagte den i ovnen. Så kunne det jo ha været rart hvis han kunne lave cloud save (ikke at mit clous save virker optimalt)...

Gad vide om hans sub account kan blive til main account den dag han bliver 18 og dermed har kreditkort ?
Billede
glyr
Niveau 5
 
Indlæg: 896
By: South Harbor


Re: indbetl til en sub account

Indlægaf Rytteren » lør 21 jul 2012 15:04

glyr skrev:
Gad vide om hans sub account kan blive til main account den dag han bliver 18 og dermed har kreditkort ?


nope, det sker ikke.. altså af hvad jeg kan læse mig til..
Starhawk!
Rytteren
Niveau 7
 
Indlæg: 5691

Brugeravatar


Tilbage til PSN spil

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 27 gæster