Forum

PSN hacket (igen)

Snak om mindre og indie-spil fra Playstation Network.

PSN hacket (igen)

Indlægaf Trucha » ons 18 dec 2013 19:24

Verdens største fan af Call of Duty: Black Ops.
Trucha
Niveau 1
 
Indlæg: 69


Re: PSN hacket (igen)

Indlægaf Schmidty » ons 18 dec 2013 20:10

Heldigvis har jeg intet kreditkort. Men jeg tror lige jeg ændrer adgangskoden...
Billede
Schmidty
Niveau 5
 
Indlæg: 1059


Re: PSN hacket (igen)

Indlægaf Rytteren » ons 18 dec 2013 20:36

Nah Det er det samme pitching ( staves?) som ramte xbox360 brugerne i sin tid. Dog fik de danske brugere vist penge igen? Der er vist en stor tråd om det (hedder noget med FIFA).
Starhawk!
Rytteren
Niveau 7
 
Indlæg: 5691

Brugeravatar

Re: PSN hacket (igen)

Indlægaf Erroneus » ons 18 dec 2013 22:32

Ha ha en lorte artikel, men hvad forventer man af EB. Der har ikke været noget hack af deres databaser. Personen har brugt en for let kode eller fået den stjålet via phising, virus eller lign.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: PSN hacket (igen)

Indlægaf Trucha » tors 19 dec 2013 11:10

Erroneus skrev:Ha ha en lorte artikel, men hvad forventer man af EB. Der har ikke været noget hack af deres databaser. Personen har brugt en for let kode eller fået den stjålet via phising, virus eller lign.


Det passer bare ikke. Den fremgangsmåde der bliver beskrevet i artiklen er blevet bekræftet af Sony. Så medmindre du ved mere end de selv gør, så synes jeg måske din påstand er lige grov nok :)
Verdens største fan af Call of Duty: Black Ops.
Trucha
Niveau 1
 
Indlæg: 69


Re: PSN hacket (igen)

Indlægaf Sethos » tors 19 dec 2013 11:16

Historien er muligvis sand, men jeg har ingen tillid til hverken EkstraBladet eller folk der vælger det som talerør for deres problemer. Umiddelbart ud fra det, lyder det som Xbox 360 problemet som har floreret i flere år dog uden Microsoft har nikket anerkendende til det - Nu sker det så på en helt anden platform? Jeg tror problemet ligger andetsteds.

Hvis historien har noget på sig, er jeg sikker på vi får en pålidelig kilde snarest.
Sethos
Niveau 6
 
Indlæg: 1859


Re: PSN hacket (igen)

Indlægaf ShutterDK » tors 19 dec 2013 12:16

Jeg kan da ikke logge på PSN lige nu, sjovt nok....
ShutterDK
Niveau 4
 
Indlæg: 455
By: Slagelse


Re: PSN hacket (igen)

Indlægaf Schmidty » tors 19 dec 2013 14:03

Hvor ændrer man adgangskoden henne på sin PSN på PS4? Kan ikke finde det!
Billede
Schmidty
Niveau 5
 
Indlæg: 1059


Re: PSN hacket (igen)

Indlægaf Alexmigder » tors 19 dec 2013 14:54

Schmidty skrev:Hvor ændrer man adgangskoden henne på sin PSN på PS4? Kan ikke finde det!

Jeg ved ikke med PS4, men du kan vel logge ind her https://account.sonyentertainmentnetwor ... gin.action og derefter ændre din adgangskode under "Konto" og derefter under "Kontooplysninger" :P
Billede
Alexmigder
Niveau 0
 
Indlæg: 26
By: Randers


Re: PSN hacket (igen)

Indlægaf Erroneus » tors 19 dec 2013 17:31

Trucha skrev:
Erroneus skrev:Ha ha en lorte artikel, men hvad forventer man af EB. Der har ikke været noget hack af deres databaser. Personen har brugt en for let kode eller fået den stjålet via phising, virus eller lign.


Det passer bare ikke. Den fremgangsmåde der bliver beskrevet i artiklen er blevet bekræftet af Sony. Så medmindre du ved mere end de selv gør, så synes jeg måske din påstand er lige grov nok :)

De bekræfter at nogle danske brugere er blevet hacket, men der er intet som tyder på det er sket pga. Sony's databaser er blevet hacket. Hvor EB, som de eneste i verden, har den oplysning fra, ja det kan man undre sig over.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: PSN hacket (igen)

Indlægaf DKsDEVIL » tors 19 dec 2013 18:31

Erroneus skrev:
Trucha skrev:
Erroneus skrev:Ha ha en lorte artikel, men hvad forventer man af EB. Der har ikke været noget hack af deres databaser. Personen har brugt en for let kode eller fået den stjålet via phising, virus eller lign.


Det passer bare ikke. Den fremgangsmåde der bliver beskrevet i artiklen er blevet bekræftet af Sony. Så medmindre du ved mere end de selv gør, så synes jeg måske din påstand er lige grov nok :)

De bekræfter at nogle danske brugere er blevet hacket, men der er intet som tyder på det er sket pga. Sony's databaser er blevet hacket. Hvor EB, som de eneste i verden, har den oplysning fra, ja det kan man undre sig over.


Det er EB vi snakker om hvad skal man bed kilder når man selv kan opfinde hvad man vil skrive :)

skulle man blive hacket dækker banken så værrere er det vel heller ikke folk må jo bare lære bruge andre password en 12345
eller 00000
Billede
DKsDEVIL
Niveau 3
 
Indlæg: 247
By: 8230 Åbyhøj


Re: PSN hacket (igen)

Indlægaf Freddie » tors 19 dec 2013 18:51

Lige meget hvordan det er sket, giver det da ikke ligefrem en lyst til at købe via. PSN. Tror jeg skal vænne mig til at købe fysiske spil til min kommende ps3.
Men kan man ikke købe via PSN, uden at gemme ens kreditkort-oplysninger, som man fx kan på steam?
I never turn my console on, because i never turned it off.
Freddie
Niveau 2
 
Indlæg: 133
By: Vejle


Re: PSN hacket (igen)

Indlægaf Elgaard » tors 19 dec 2013 19:00

Freddie skrev:Lige meget hvordan det er sket, giver det da ikke ligefrem en lyst til at købe via. PSN. Tror jeg skal vænne mig til at købe fysiske spil til min kommende ps3.
Men kan man ikke købe via PSN, uden at gemme ens kreditkort-oplysninger, som man fx kan på steam?


Sagtens, du kan købe Prepaid kort overalt som du kan indløse på PSN.
Billede
Elgaard
Niveau 1
 
Indlæg: 59
By: Randers


Re: PSN hacket (igen)

Indlægaf Freddie » tors 19 dec 2013 19:07

Elgaard skrev:Sagtens, du kan købe Prepaid kort overalt som du kan indløse på PSN.

Nåh ja, selvfølgelig. Det ser faktisk ud til at være en god idé... Læg mærke til prisen:
https://www.coolshop.dk/catalog/product ... -via-email

Kan man betale for PS+ med dem?
I never turn my console on, because i never turned it off.
Freddie
Niveau 2
 
Indlæg: 133
By: Vejle


Re: PSN hacket (igen)

Indlægaf Proxzyn » tors 19 dec 2013 19:15

Historien er også på IGN, men der står heller ikke noget om hack.

Mit bud er også noget phishing scam, eller lignende.
Proxzyn
Niveau 6
 
Indlæg: 1703


Næste

Tilbage til PSN spil

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster

cron