Forum

PSN hacket (igen)

Snak om mindre og indie-spil fra Playstation Network.

Re: PSN hacket (igen)

Indlægaf Morten Rask » tors 19 dec 2013 19:20

EA har også være ude på deres Facebook side for nylig og meldt ud omkring phising, i forbindelse med FIFA.
Morten Rask
Niveau 7
 
Indlæg: 3407


Re: PSN hacket (igen)

Indlægaf Freddie » tors 19 dec 2013 19:22

Proxzyn skrev:Historien er også på IGN, men der står heller ikke noget om hack.

Kan ikke finde det på IGN... Link?
I never turn my console on, because i never turned it off.
Freddie
Niveau 2
 
Indlæg: 133
By: Vejle


Re: PSN hacket (igen)

Indlægaf Schmidty » tors 19 dec 2013 19:22

Freddie skrev:
Elgaard skrev:Sagtens, du kan købe Prepaid kort overalt som du kan indløse på PSN.

Nåh ja, selvfølgelig. Det ser faktisk ud til at være en god idé... Læg mærke til prisen:
https://www.coolshop.dk/catalog/product ... -via-email

Kan man betale for PS+ med dem?


Sagtens. Det er jo bare en kode på 400 kroner til Playstation Store, som kan bruges til alt :)
Billede
Schmidty
Niveau 5
 
Indlæg: 1059


Re: PSN hacket (igen)

Indlægaf Proxzyn » tors 19 dec 2013 19:23

Freddie skrev:
Proxzyn skrev:Historien er også på IGN, men der står heller ikke noget om hack.

Kan ikke finde det på IGN... Link?

Det må man vidst ikke, så jeg smider det lige til dig i en PB, når jeg finder det
Senest rettet af Proxzyn tors 19 dec 2013 19:24, rettet i alt 1 gang.
Proxzyn
Niveau 6
 
Indlæg: 1703


Re: PSN hacket (igen)

Indlægaf DKsDEVIL » tors 19 dec 2013 19:24

Freddie skrev:Lige meget hvordan det er sket, giver det da ikke ligefrem en lyst til at købe via. PSN. Tror jeg skal vænne mig til at købe fysiske spil til min kommende ps3.
Men kan man ikke købe via PSN, uden at gemme ens kreditkort-oplysninger, som man fx kan på steam?


Hvis man skal gå i panik hvergang nogle bliver hacket eller får deres dankort misbrugt skal man helt holde op med at bruge kort og kun bruge kontanter, hvem gider dog det.
Billede
DKsDEVIL
Niveau 3
 
Indlæg: 247
By: 8230 Åbyhøj


Re: PSN hacket (igen)

Indlægaf Freddie » tors 19 dec 2013 20:54

DKsDEVIL skrev:Hvis man skal gå i panik hvergang nogle bliver hacket eller får deres dankort misbrugt skal man helt holde op med at bruge kort og kun bruge kontanter, hvem gider dog det.

Har ikke et problem med at folk bliver hacket, hvilket som regel er naive og uvidende folk som blot bliver udnyttet. Men er bare imod at gemme kreditkort-oplysningerne på ens konto. Har haft dårlige oplevelse med det, bl.a. via steam (750 Kr. til gifts!) som steam supporten dog var så flinke at fikse, så pengene røg tilbage igen.
Desuden fik man med det pre-paid card fra coolshop 400 kr. for 380 kr, som du får en key til via email med det samme.

Så er du rimelig sikker hvis din PSN acc. skulle blive hacket, og så er et tastatur bare federe at skrive med ;)

Proxzyn:
Okay, tak for hjælpen ;)
I never turn my console on, because i never turned it off.
Freddie
Niveau 2
 
Indlæg: 133
By: Vejle


Re: PSN hacket (igen)

Indlægaf HEADSTAR » tors 19 dec 2013 21:20

Freddie skrev:Lige meget hvordan det er sket, giver det da ikke ligefrem en lyst til at købe via. PSN. Tror jeg skal vænne mig til at købe fysiske spil til min kommende ps3.
Men kan man ikke købe via PSN, uden at gemme ens kreditkort-oplysninger, som man fx kan på steam?


Jeg tror at du skal tage det helt stille og roligt kammerat, der sker ikke noget
eller måske håber jeg at hele lortet går ned igen for sidste gang fik vi en røvfuld
spil af onkel SONY som et plaster på såret
Billede
HEADSTAR
Niveau 7
 
Indlæg: 2624


Re: PSN hacket (igen)

Indlægaf Freddie » tors 19 dec 2013 21:45

HEADSTAR skrev:Jeg tror at du skal tage det helt stille og roligt kammerat, der sker ikke noget
eller måske håber jeg at hele lortet går ned igen for sidste gang fik vi en røvfuld
spil af onkel SONY som et plaster på såret

Det gør jeg jo også, for jeg har jo ikke gjort noget endnu ;)
Men at få 400 kroners prepaid card til 380, så ser jeg ikke rigtig nogen grund til at lade være..?
I never turn my console on, because i never turned it off.
Freddie
Niveau 2
 
Indlæg: 133
By: Vejle


Re: PSN hacket (igen)

Indlægaf The-Biggo » tors 19 dec 2013 22:09

Jeg logger på min PSN konto via Sony Entertainment Network's hjemmeside og sætter penge ind på min Wallet med PayPal så jeg undgår at bruge mit MasterCard som betaling via PSN Store.
Billede
The-Biggo
Niveau 2
 
Indlæg: 150


Re: PSN hacket (igen)

Indlægaf Erroneus » tors 19 dec 2013 22:47

Yes der er heldigivs masser af muligheder, hvis man ikke bryder sig om at have sit kreditkort tilknyttet online serivces, hvilket da er helt fair :)
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: PSN hacket (igen)

Indlægaf loonitun » tors 19 dec 2013 23:28

DKsDEVIL skrev:
Det er EB vi snakker om hvad skal man bed kilder når man selv kan opfinde hvad man vil skrive :)

skulle man blive hacket dækker banken så værrere er det vel heller ikke folk må jo bare lære bruge andre password en 12345
eller 00000


Hov hov du... 0000000 er nok sikker nok, usa har brugt det som atomafyrings koden i mange år :D
Billede
loonitun
Niveau 0
 
Indlæg: 43
By: marslev


Re: PSN hacket (igen)

Indlægaf JanR » fre 20 dec 2013 01:47

loonitun skrev:
DKsDEVIL skrev:
Det er EB vi snakker om hvad skal man bed kilder når man selv kan opfinde hvad man vil skrive :)

skulle man blive hacket dækker banken så værrere er det vel heller ikke folk må jo bare lære bruge andre password en 12345
eller 00000


Hov hov du... 0000000 er nok sikker nok, usa har brugt det som atomafyrings koden i mange år :D


Hahaha.
It's funny 'caus it's true (udover at det skulle være otte nuller). :lol:

Men ja, det er en ret dårlig artikel.
Der findes også hundredevis af falske Ultimate Team hjemmesider som man skal logge ind på, hvorefter uvedkommende får adgang til ens konto og oplysninger.

Det er ikke Playstation Network eller Sony der bliver 'hacket', men blot brugeren der har været uopmærksom - og noget som journalister åbenbart ikke kan skelne forskel fra.
JanR
Niveau 6
 
Indlæg: 1989
By: København


Re: PSN hacket (igen)

Indlægaf Freddie » fre 20 dec 2013 13:49

JanR skrev:
loonitun skrev:
DKsDEVIL skrev:
Det er EB vi snakker om hvad skal man bed kilder når man selv kan opfinde hvad man vil skrive :)

skulle man blive hacket dækker banken så værrere er det vel heller ikke folk må jo bare lære bruge andre password en 12345
eller 00000


Hov hov du... 0000000 er nok sikker nok, usa har brugt det som atomafyrings koden i mange år :D


Hahaha.
It's funny 'caus it's true (udover at det skulle være otte nuller). :lol:

Men ja, det er en ret dårlig artikel.
Der findes også hundredevis af falske Ultimate Team hjemmesider som man skal logge ind på, hvorefter uvedkommende får adgang til ens konto og oplysninger.

Det er ikke Playstation Network eller Sony der bliver 'hacket', men blot brugeren der har været uopmærksom - og noget som journalister åbenbart ikke kan skelne forskel fra.

Ja, FUT fake sider er der masser af - og de er alt for nemme at lave. Prøvede selv at lave en, for at eksperimentere, og det tog omkring 10-15 min. Spiller bare ikke FUT, så det er ikke fordi jeg har hacket nogen (Eller lagt siden ud, testede den lokalt) - men det er skræmmende nemt at lave.
I never turn my console on, because i never turned it off.
Freddie
Niveau 2
 
Indlæg: 133
By: Vejle


Foregående

Tilbage til PSN spil

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster