Forum

Anbefalinger - "De Bedste PSN Spil"

Snak om mindre og indie-spil fra Playstation Network.

Anbefalinger - "De Bedste PSN Spil"

Indlægaf FreakyFellini » tirs 30 dec 2008 17:47

Jeg har altid svært ved at vælge hvilke titler (specielt mindre arkade lign. spil) jeg skal downloade og købe fra PSN, så jeg tænkte det ville være rart med en lille tråd dedikeret til de bedste af slagsen, i følge os forbrugere.

De spil, som jeg personligt har haft mest glæde af, har været:

Pixeljunk Eden
Billede

Hvad er godt: Enormt godt soundtrack, og et spil, hvor der ikke skal tænkes så meget, men hvor man bare skal kaste sig rundt i en grafisk herlighed og indsamle pollen ved hjælp af springkræft og sin lille silkesnor, til forskellige elektroniske toner. Det kan godt være udfordrende når man kommer et stykke ind i spilet, men det tager man jo ikke skade af. :)

Hvad er dårligt: Kan godt blive lidt ensformigt på trods af de forskellige baner og mange forskellige tilhørende numre.

Pixeljunk Monsters
Billede

Hvad er godt: Et virkelig fedt strategisk gameplay, der kan være meget udfordrende, men også meget tilfredsstillende. Et spil jeg har brugt meget tid på, uden at gennemføre det, men som alligevel bliver ved med at underholde mig meget. Er på samme tid kanon flot, og det grafiske udtryk er endnu engang både behageligt og nydeligt. Ligeledes er soundtracket ikke til at kimse af, og yderst stemningsgivende.

Hvad er dårligt: Det er svært at sige, jeg syntes at det er et ret komplet spil hele vejen rundt. Specielt taget i relation til alt den tid man kan bruge på det, i forhold til prisen.

------

Som i kan se har min erfaring sagt mig at Pixeljunk laver nogle fine spil. Er der nogen der har prøvet Pixeljunk Racers, hvad er dommen?
FreakyFellini
Niveau 3
 
Indlæg: 257


Indlægaf Vinterbird » tirs 30 dec 2008 17:49

Racers er et forfærdeligt skod spil uden lige.

Hvis man søger noget eksperimentalt og anderledes, så er Linger in Shadows en fuldkommen unik visuel og lydmæssig oplevelse, som jeg ikke har set før. Det er ikke et spil, det er et stykke digitalt kunst og et dybt fascinerende stykke.
Vinterbird
Niveau 4
 
Indlæg: 341


Indlægaf Anastacio » tirs 30 dec 2008 17:51

Kan også tilslutte mig Linger in Shadows. Fantastisk præsentation. 25,- kroner.

Wipeout HD, Siren Blood Curse, Tekken 5: Dark Ressurection Online og ikke mindst Lumines Supernova er også titler man bør kigge nærmere på.
Anastacio
Niveau 4
 
Indlæg: 353


Indlægaf HOK » tirs 30 dec 2008 17:53

De spil jeg har spillet mest er:

Tekken DR
Super startdust HD
Wipeout HD
The Last Guy (moderne pacman)
Bionic Commando
Crash Commando

har en del andre som jeg ikke spiller så meget
der kommer dog nogle stykker snart jeg skal have købt

Flock,Out Run,Space invaders HD
HOK
Niveau 1
 
Indlæg: 88
By: Ikast


Indlægaf tesoo » tirs 30 dec 2008 18:02

Crash commando !
tesoo
Niveau 3
 
Indlæg: 221


Indlægaf FreakyFellini » tirs 30 dec 2008 18:26

Det kunne være rart med lidt uddybning af hvorfor spillene er gode. Ellers syntes jeg lidt at ideen ryger. :)

- Hvorfor er Racers dårligt Vinter?
FreakyFellini
Niveau 3
 
Indlæg: 257


Indlægaf Vinterbird » tirs 30 dec 2008 19:02

FreakyFellini skrev:Det kunne være rart med lidt uddybning af hvorfor spillene er gode. Ellers syntes jeg lidt at ideen ryger. :)

- Hvorfor er Racers dårligt Vinter?


Fordi det er alt for simpelt og har ikke noget reelt gameplay. Det er en slotcar racer, og det er ikke udfordrende, sjovt eller har noget i sig der kan retfærdiggøre dets eksistens.

Det er virkelig et af de dårligste PSN spil der er tilgængelige, og derfor er det virkelig imponerende at se dem gå fra Racers til Monsters og Eden, der er sådan nogle ekstremt højkvalitetesprodukter. Jeg glæder mig dog ekstremt meget til at se hvad de gør med Dungeons her til næste år.
Vinterbird
Niveau 4
 
Indlæg: 341


Indlægaf FreakyFellini » tirs 30 dec 2008 19:07

Vinterbird skrev:
FreakyFellini skrev:Det kunne være rart med lidt uddybning af hvorfor spillene er gode. Ellers syntes jeg lidt at ideen ryger. :)

- Hvorfor er Racers dårligt Vinter?


Fordi det er alt for simpelt og har ikke noget reelt gameplay. Det er en slotcar racer, og det er ikke udfordrende, sjovt eller har noget i sig der kan retfærdiggøre dets eksistens.

Det er virkelig et af de dårligste PSN spil der er tilgængelige, og derfor er det virkelig imponerende at se dem gå fra Racers til Monsters og Eden, der er sådan nogle ekstremt højkvalitetesprodukter. Jeg glæder mig dog ekstremt meget til at se hvad de gør med Dungeons her til næste år.


Ok - Fair. :)

Hvad er der med Dungeons? - Ved man noget om det spil endnu, hvad det kommer til at indholde gameplay-mæssigt og sådan?
FreakyFellini
Niveau 3
 
Indlæg: 257


Indlægaf Vinterbird » tirs 30 dec 2008 19:10

FreakyFellini skrev:
Vinterbird skrev:
FreakyFellini skrev:Det kunne være rart med lidt uddybning af hvorfor spillene er gode. Ellers syntes jeg lidt at ideen ryger. :)

- Hvorfor er Racers dårligt Vinter?


Fordi det er alt for simpelt og har ikke noget reelt gameplay. Det er en slotcar racer, og det er ikke udfordrende, sjovt eller har noget i sig der kan retfærdiggøre dets eksistens.

Det er virkelig et af de dårligste PSN spil der er tilgængelige, og derfor er det virkelig imponerende at se dem gå fra Racers til Monsters og Eden, der er sådan nogle ekstremt højkvalitetesprodukter. Jeg glæder mig dog ekstremt meget til at se hvad de gør med Dungeons her til næste år.


Ok - Fair. :)

Hvad er der med Dungeons? - Ved man noget om det spil endnu, hvad det kommer til at indholde gameplay-mæssigt og sådan?


Dem der har set det, siger at det er deres hidtil bedste projekt, og folk vil blive ekstremt overraskede.

Der er dog intet publiceret officielt endnu.
Vinterbird
Niveau 4
 
Indlæg: 341


Indlægaf decon » tirs 30 dec 2008 19:16

Wipeout HD:
http://www.pslife.dk/review/262/wipEout-HD.html

"Alle ejere af en Playstation 3 bør gøre sig selv den tjeneste at købe dette spil, der uden tvivl er årets bedste tilbud på Playstation Network."

Overall:
9.0/10

Siren: Blood Curse
http://www.pslife.dk/review/263/Siren-Blood-Curse.html

"Det er svært ikke at være imponeret af Siren: Blood Curse, der byder på stramt og velgennemtænkt spilindhold samt en historie, der fortælles højdramatisk og veloplagt fra start til slut. Download eller Blu-ray er fuldstændigt irrelevant - Siren: Blood Curse er et af de bedste bud i gysergenren på Playstation 3, og et pragteksemplar af japansk spilhåndværk når det er bedst."

Overall:
8.0/10

Udover disse to spil er der jo også Quest for Booty som fans af Tools of Destruction bør anskaffe sig.

Eden er verdens bedste spil når man er skæv, en af de bedre oplevelser jeg har haft i al min tid! Også super fedt spille at være flere i.

Super Stardust HD er også klasse, og efter min mening er det bedre end GeoWars 2 til Xbox 360.

Der er jo også lige Super Street Fighter 2 Turbo HD Remix. Det er så godt, og jeg HADER SCEE for ikke at have udgivet det spil i EU endnu. Ender nok med at Street Fighter 4 udkommer før HD Remix!
Senest rettet af decon tirs 30 dec 2008 19:23, rettet i alt 1 gang.
decon
Niveau 0
 
Indlæg: 35


Indlægaf SoulDecapitate » tirs 30 dec 2008 19:20

Wipeout HD: helt sikkert et mesterværk
Senest rettet af SoulDecapitate tirs 30 dec 2008 22:01, rettet i alt 1 gang.
SoulDecapitate
Niveau 7
 
Indlæg: 2509

Brugeravatar

Indlægaf Dehli » tirs 30 dec 2008 20:00

SoulDecapitate skrev:Wipeout HD: helst sikkert et mesterværk

Jeg kan kun være enig! Wipeout HD er rigtig fedt!
Dehli
Niveau 2
 
Indlæg: 114


Indlægaf the bifoman » tirs 30 dec 2008 20:26

For mig at se bør alle PS ejere med respekt for sig selv købe Wipeout, der til en latterligt lille pris er det klart bedste PSN-spil.
the bifoman
Skribent
 
Indlæg: 450


Indlægaf bjaelkesex » tirs 30 dec 2008 20:32

Pixeljunk Monsters står for mig stadig som det bedste PSN spil. Charmen, det lette soundtrack og det nemme gameplay er blot nogle af de ting der tiltaler mig ved spillet. Desuden får man masser for pengene.

Wipeout HD er en værdig opdatering af serien og en af de bedste PSN udgivelser i løbet af det sidste år.
bjaelkesex
Niveau 2
 
Indlæg: 149
By: Esbjerg


Indlægaf Bab » tirs 30 dec 2008 20:48

Jeg har da heldigvis respekt for mig selv, fordi jeg har købt WipeOut HD. Men det er ikke et spil, som siger mig noget. Jeg har prøvet det, men det fanger mig bare ikke.

Bab
Bab
Niveau 7
 
Indlæg: 5898
By: Fredericia


Næste

Tilbage til PSN spil

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 30 gæster