Forum

atari på psn

Snak om mindre og indie-spil fra Playstation Network.

atari på psn

Indlægaf Rytteren » tors 04 nov 2010 11:38

lige efter man havde læst at konami arbejder på noget hd remake af metal gear serien samt SE arbejder på lidt final fantasy remake..så fladt man over denne

http://www.7outof10.co.uk/atari-classic ... 4/11/2010/

gode gamle atari på psn. hvorfor ikke :)
Starhawk!
Rytteren
Niveau 7
 
Indlæg: 5691

Brugeravatar

Re: atari på psn

Indlægaf Bab » tors 04 nov 2010 11:49

Man kan også vende den om og spørge "Hvorfor?".
Hvorfor skal alt gammelt konverteres til nye for at kunne blive solgt nok en gang? Hvorfor ikke bruge resourcerne på at udvikle noget nyt og bedre?

Bab
Bab
Niveau 7
 
Indlæg: 5898
By: Fredericia


Re: atari på psn

Indlægaf HEADSTAR » tors 04 nov 2010 11:56

Bab@

Hvis det ikke bliver gjordt vil vi gå glip af en masse gotter,
tænk på film som Dommedag Nu og albums som Dark Side Of Tho Moon
ville du aldrig have oplevet hvis ikke begge dele var blevet remasteret/genudgivet.

Men hvorfor spillebranche ikke fatter noget af det er mig en gåde
Billede
HEADSTAR
Niveau 7
 
Indlæg: 2629


Re: atari på psn

Indlægaf HEADSTAR » tors 04 nov 2010 12:01

For ikke at glemme starwars =D>
Billede
HEADSTAR
Niveau 7
 
Indlæg: 2629


Re: atari på psn

Indlægaf Bab » tors 04 nov 2010 12:09

Jeg har oplevet både Dommedag Nu, Dark side of the Moon og StarWars og vidste slet ikke, at de var blevet remastered. Og jeg ser stadig ingen grund til, at de skal udgives igen. Noget af det gamle er da godt nok, men jeg mener stadig, at man skal se fremad i stedet for at se tilbage hele tiden. Ellers sker der ingen udvikling og vi kan se StarWars igen og igen og igen og .......... (Dog skal jeg have StarWars i 2012 når de udkommer i 3D :) )

Bab
Bab
Niveau 7
 
Indlæg: 5898
By: Fredericia


Re: atari på psn

Indlægaf Rytteren » tors 04 nov 2010 13:18

Bab skrev:Jeg har oplevet både Dommedag Nu, Dark side of the Moon og StarWars og vidste slet ikke, at de var blevet remastered. Og jeg ser stadig ingen grund til, at de skal udgives igen. Noget af det gamle er da godt nok, men jeg mener stadig, at man skal se fremad i stedet for at se tilbage hele tiden. Ellers sker der ingen udvikling og vi kan se StarWars igen og igen og igen og .......... (Dog skal jeg have StarWars i 2012 når de udkommer i 3D :) )

Bab


kan godt følge dig. men hvis det ikke tager mere end 12 uger at lave to remakes i hd (gow 1+2) også sælge 2 millioner, samt gøre fanbasen glade, få nye der missede dem i første omgang (og gøre dem klar til næste kapitel i serien), så ser jeg ikke de store problemer. udviklerne tjener nemme penge, og kan så bruge dem til at skabe endnu bedre spiloplevelser. ser det som en win-win. men du har ret, hvis det tog dem over 1-2år at lave EN remake.. så er det slemt.

og jeg køber jo både ICO/SOTC hd udgaverne og står der også dag 1 til en Metal gear remake - final fantasy måske.. kommer an på hvilke det er:).. sly og price of persia udgaverne køber jeg nok også
Starhawk!
Rytteren
Niveau 7
 
Indlæg: 5691

Brugeravatar

Re: atari på psn

Indlægaf Bab » tors 04 nov 2010 14:09

Det er jo ikke 12 uger for en mand. Det er 12 uger for et hold på 10-20? mand. Timer som jeg mener kunne være brugt mere fornuftigt på noget nyt. Det kunne jo være en videreudvikling af tidligere tiders hits. Man kunne endda tilføje de originale udgaver i et nyt spil, uden at de behøvede en remake. Et eksempel og som alle elskere af LucasArt sikkert kan huske, så kunne man i Maniac Mansion II spille hele Maniac Mansion I på en spille maskine i huset. Uden at det kostede ekstra. Ligeledes kunne man lave en portal i f.eks Metal Gear 5, 6 eller 7, hvor man tog tilbage i tiden og man kunne spille Metal Gear 2. Gerne i original udgave, dog til PS3.
Hvorfor skal vi altid blive ved med at betale for noget, som vi allerede har ejet en gang for længe siden og som stort set intet koster for udviklerne?

Bab
Bab
Niveau 7
 
Indlæg: 5898
By: Fredericia


Re: atari på psn

Indlægaf Rytteren » tors 04 nov 2010 15:45

Bab skrev:Det er jo ikke 12 uger for en mand. Det er 12 uger for et hold på 10-20? mand. Timer som jeg mener kunne være brugt mere fornuftigt på noget nyt. Det kunne jo være en videreudvikling af tidligere tiders hits. Man kunne endda tilføje de originale udgaver i et nyt spil, uden at de behøvede en remake. Et eksempel og som alle elskere af LucasArt sikkert kan huske, så kunne man i Maniac Mansion II spille hele Maniac Mansion I på en spille maskine i huset. Uden at det kostede ekstra. Ligeledes kunne man lave en portal i f.eks Metal Gear 5, 6 eller 7, hvor man tog tilbage i tiden og man kunne spille Metal Gear 2. Gerne i original udgave, dog til PS3.
Hvorfor skal vi altid blive ved med at betale for noget, som vi allerede har ejet en gang for længe siden og som stort set intet koster for udviklerne?

Bab


men nu var maniac mansion 1 jo ikke forbedret. og lucasart har jo lige givet os monkey 1+2 i en superudgave. her syntes jeg bestemt pengene er givet godt ud. og gow 1+2 er jo simpelthen meget bedre end de originale. de beder dig jo ikke betale for noget du har ejet, de bedre dig om at betale for den samme historie i en smukkere og forbedret udgave - til en billig pris.
at man for en klassiker i hd, 3d og med 7.1 lyd.. det er nu altid en super forbedring. de var enlig kun 5 på gowholdet i de 12 uger (dog var de i samme bygning som holdet der lavede gow3 - med mange som havde været på de første 2, og kunne udnytte deres hjælp). jeg tager gerne disse oplevelser da jeg mener der er store forbedringer i hdudgaverne.

kan dog stadig godt se din mening i at nyt=bedre. men en vigtig ting i spilindustrien idag (specielt de anderledes og små ips - se ninja theory, som pt bliver havlet ned grundet deres pissen på fanbaser -dmc og HS). at man kan gøre dem glad og få flere til at lide de spil er jo vigtigt når man laver en nyt kapitel i serien.
du skal selvfølgelig være velkommen til ikke at købe disse udgaver, faktum er de kom, og bliver store hits (preordertallene på ICO/SOtC er højre end de salgstal de havde på ps2en - i japan alene, ifølge media create).

jeg ville nappe day of the tentacle,zak mckracken og simon the sorcerer med det samme, hvis den fik monkey makeoveren.
Starhawk!
Rytteren
Niveau 7
 
Indlæg: 5691

Brugeravatar

Re: atari på psn

Indlægaf Bab » ons 17 nov 2010 19:38

For ikke at lave en ny tråd om noget gammelt, så kan man på US store hente video til Dragons Lair. Se, det er jo en klassiker, som jeg kunne finde på at ofre nogle kroner på, når den er færdig.

Bab
Bab
Niveau 7
 
Indlæg: 5898
By: Fredericia


Re: atari på psn

Indlægaf Rytteren » ons 17 nov 2010 20:14

Bab skrev:For ikke at lave en ny tråd om noget gammelt, så kan man på US store hente video til Dragons Lair. Se, det er jo en klassiker, som jeg kunne finde på at ofre nogle kroner på, når den er færdig.

Bab


ja har også set det.. viste sku slet ikke den ville komme på psn. det var tider!
Starhawk!
Rytteren
Niveau 7
 
Indlæg: 5691

Brugeravatar

Re: atari på psn

Indlægaf Bab » ons 24 nov 2010 09:31

Og så ankom Dragon's Lair på US :) Den er selvfølgelig hentet.

Bab
Bab
Niveau 7
 
Indlæg: 5898
By: Fredericia



Tilbage til PSN spil

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 45 gæster