af Hi Fi Dwarf » tirs 02 jun 2009 18:50
Den gør det, at hvis Tv'et går i stykker så indleverer du det til Computercity. Hvis det kan repareres, bliver det gjort på forsikringen. Hvis Computercity vurderer at det ikke kan betale sig at reparere, så får du et nyt betalt af forsikringen op til en værdi af nyprisen. I det tilfælde her 15.099,- Dog er der en selvrisiko på 10% af nyprisen altså omkring 1500,- Typisk trækker man blot selvrisikoen fra forsikringssummen så man kan få et nyt tv til ca 13.500,-
Det skal siges at TV'et er købt hos easyshopping. Men solid har valgt at ved en evt. forsikringssag, er det fremover Computercity der står for servicen, da de i forvejen samarbejder med solid. Derfor kunne jeg forstille mig at en evt. sag vil forløbe temmelig nemt. da det for computercity vil være en fordel at "dødsdømme tv'et så de kan sælge dig et nyt gennem forsikringen og derved selv få penge i kassen. samtidig med at de gør en kunde glad med er nyt "gratis tv.
Nu har jeg ikke selv haft brug for forsikringen da tv'et bare altid har kørt som det skulle. Det eneste jeg har kunne se at forsikringen ikke dækker, er hvis ikke det er hængt ordenligt op på væggen og skvatter ned.
(sikkert fordi det er for nemt at fuske sig til det)