Forum

Project Cars, 379 i Elgiganten

Har du set et godt tilbud hos en forhandler, lad andre vide det.

Project Cars, 379 i Elgiganten

Indlægaf Paddy-NX » søn 10 maj 2015 20:48

Ja, som overskriften siger, så reklamere Elgiganten med det til 379kr i næste uge (uge 20). Det er jo desværre nok en tryk fejl, men hvis nogle af Jer kommer forbi Elgiganten i morgen formiddag, kan I da lige give besked her, om det passer. :)
Regner med selv at smutte forbi i morgen eftermiddag efter arbejde.
Senest rettet af Paddy-NX søn 10 maj 2015 22:16, rettet i alt 1 gang.
Paddy-NX
Niveau 3
 
Indlæg: 247
By: Horsens


Re: Project Cars, 379 i Elgiganten

Indlægaf dualhandel » søn 10 maj 2015 21:01

Paddy-NX skrev:Ja, som overskriften siger, så reklamere Elgiganten med det til 379kr i næste uge (uge 20). Det er jo desværre nok en tryk fejl, men hvis nogle af Jer kommer forbi Elgiganten i morgen formiddag, kan I da lige give bedsked her, om det passer. :)
Regner med selv at smutte forbi i morgen eftermiddag efter arbejde.

Tag avisen med, den danske købe ret siger netop at man har ret til den pris som de har skrevet :)
dualhandel
Niveau 2
 
Indlæg: 176


Re: Project Cars, 379 i Elgiganten

Indlægaf too nizzle » søn 10 maj 2015 21:22

Det er set før i elgiganten med større spil titler - regn med den er god nok
too nizzle
Niveau 3
 
Indlæg: 291
By: Taastrup


Re: Project Cars, 379 i Elgiganten

Indlægaf Paddy-NX » søn 10 maj 2015 21:30

Jamen jeg vil da prøve, og håbe på det bedste :)
Paddy-NX
Niveau 3
 
Indlæg: 247
By: Horsens


Re: Project Cars, 379 i Elgiganten

Indlægaf CD » søn 10 maj 2015 21:31

Paddy-NX skrev:Ja, som overskriften siger, så reklamere Elgiganten med det til 379kr i næste uge (uge 20). Det er jo desværre nok en tryk fejl, men hvis nogle af Jer kommer forbi Elgiganten i morgen formiddag, kan I da lige give bedsked her, om det passer. :)
Regner med selv at smutte forbi i morgen eftermiddag efter arbejde.



hvorfor skulle det være en tryk fejl? Den gang Heavy rain kom frem fik jeg speciel edition fra elgiganten for 349 på dagen
Setup. Samsung UHD 7005 60",PS3 slim 1tbSSHD(modificeret 320gb.) Logitech z - 5500 5,1 THX. Samsung BD 8500. Sony vario. PS4 2tb HDD.
Billede
CD
Niveau 6
 
Indlæg: 1649
By: Middelfart


Re: Project Cars, 379 i Elgiganten

Indlægaf Volpi » søn 10 maj 2015 22:00

Enig - de har tit kært stærke priser lånte spil. De senere gange syntes jeg dog det har været 450-470kr. Så go pris :)
Volpi
Niveau 5
 
Indlæg: 1294


Re: Project Cars, 379 i Elgiganten

Indlægaf Paddy-NX » søn 10 maj 2015 22:15

CD skrev:
Paddy-NX skrev:Ja, som overskriften siger, så reklamere Elgiganten med det til 379kr i næste uge (uge 20). Det er jo desværre nok en tryk fejl, men hvis nogle af Jer kommer forbi Elgiganten i morgen formiddag, kan I da lige give bedsked her, om det passer. :)
Regner med selv at smutte forbi i morgen eftermiddag efter arbejde.



hvorfor skulle det være en tryk fejl? Den gang Heavy rain kom frem fik jeg speciel edition fra elgiganten for 349 på dagen
Synes bare det er underligt at de 4 dage efter release har sat det ned fra 499kr til 379kr... Men det finder jeg jo ud af i morgen :)
Paddy-NX
Niveau 3
 
Indlæg: 247
By: Horsens


Re: Project Cars, 379 i Elgiganten

Indlægaf Stricker » søn 10 maj 2015 22:35

dualhandel skrev:Tag avisen med, den danske købe ret siger netop at man har ret til den pris som de har skrevet :)


Wut. Det tror jeg altså ikke er helt sandt.
Stricker
Niveau 6
 
Indlæg: 1674
By: Sønderborg


Re: Project Cars, 379 i Elgiganten

Indlægaf Erroneus » søn 10 maj 2015 22:40

Stricker skrev:
dualhandel skrev:Tag avisen med, den danske købe ret siger netop at man har ret til den pris som de har skrevet :)


Wut. Det tror jeg altså ikke er helt sandt.

Jo den er god nok. Butikken kan kun fremsige sig det, hvis det er en åbenlys fejl og kunden prøver at handle i ond tro.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10987
By: Nyborg


Re: Project Cars, 379 i Elgiganten

Indlægaf EvilNinjaMoby » søn 10 maj 2015 22:57

Nu er der forskel på tilbud afgivet i et trykt medie/en tilbudsavis og på en internetshop, så hvis tilbudet ikke er at finde i en netshop, så har Stricker ret i sin antagelse... Desuden kan en netshop godt sætte deres salgsbetingelser op, således at de kan undgå denne slags sager.

Elgiganten tager deres forbehold på deres netbutik, helt i tråd med hvad der oplyses på forbrug.dk - så det må antages at det bakkes op af lovgivningen på området, den måde Elgiganten har opstillet deres salgsbetingelser på...
Billede
EvilNinjaMoby
Moderator
 
Indlæg: 2074
By: 6800 Varde


Re: Project Cars, 379 i Elgiganten

Indlægaf Stricker » man 11 maj 2015 07:31

Erroneus skrev:Jo den er god nok. Butikken kan kun fremsige sig det, hvis det er en åbenlys fejl og kunden prøver at handle i ond tro.


Så er det vel dit ord mod deres. Og det lader altså til, at butikken har flest kort at spille med ang potentiel prisfejl.
Stricker
Niveau 6
 
Indlæg: 1674
By: Sønderborg


Re: Project Cars, 379 i Elgiganten

Indlægaf Erroneus » man 11 maj 2015 07:53

Ah ja, det er muligt at det kun gælder net-butikker, men der er den ret skarp:

Som udgangspunkt er aftalen indgået, når du accepterer handlen. Hvis der ikke inden købet er taget tydeligt forbehold, fx at det er en foreløbig bestilling, der senere skal bekræftes af dig, så er prisen den, som firmaet selv har oplyst.

Kun hvis der er tale om en åbenlys fejl, kan firmaet nægte at sælge til den lave pris. Det kan fx være, at prisen er væsentligt lavere, end den normale pris for den aktuelle vare.

Hvis sælgeren reklamerer med lave priser, udsalg og lignende, må du nok regne med, at den lave pris, er den pris, der gælder.


For at du kan forlange at købe varen til prisen, skal du have indgået en aftale med netbutikken om købet. Det sker fx, når du lægger varen i en digital indkøbskurv på siden. Accepterer du købet, er netbutikken bundet og skal levere varen til dig til den pris, der står på hjemmesiden, medmindre der åbenlyst er tale om en fejl.

Netbutikken kan på deres hjemmeside tage et forbehold for, at købet først er bindende, hvis begge parter har accepteret det. På den måde kan netbutikken fange de forkerte priser, før handlen går helt igennem. Et sådant forbehold skal være taget klart og tydeligt før aftalen bliver indgået.


Så kan man diskutere om det er klart og tydeligt hos f.eks. Elgiganten.dk, hvor det står gemt i en større smøre tekst i deres handelsbetingelser, som man kun ser, hvis man aktivt klikker på linket til handelsbetingelser. Men de har nok haft en sjat jurister på sagen, så det lige præcis er tydelig nok og mest mulig gemt :D

Aha, på forbrug.dk skriver de faktisk:

Det vil ikke være nok, at forbeholdet fremgår af sælgers almindelige handelsbetingelser. Forbeholdet skal fremgå klart og tydeligt på hjemmesiden.


Om man så gider kæmpe en sag imod Elgiganten, f.eks. for et spil til 379 kr. er så en anden sag :)
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10987
By: Nyborg


Re: Project Cars, 379 i Elgiganten

Indlægaf Jb » man 11 maj 2015 08:30

Ovenstående er korrekt ved nethandel. Chancen for fejl er større ved nethandel hvis man bruger direkte levering fra leverandører som har prisfejl. Oveni ens egen chancer for prisfejl. It systemer kan beregne forkert og mennesker kan fejl skrive.. Ved fysiske butikker tror jeg den primær "beskyttelse" er at de i avisen skriver "der tages forbehold for tryk fejl og osv" de kan også hvis de skriver at det er begrænset antal eller lign bare sige de er udsolgt.. Jeg tror dog den er god nok her
PSN: JB_dk // Xbox live: FyrstJB // Nintendo Switch friend code: SW-5059-3134-7520
Jb
Skribent
 
Indlæg: 3082
By: Hinnerup


Re: Project Cars, 379 i Elgiganten

Indlægaf Bab » man 11 maj 2015 09:08

Der er få stykker online til den pris. Under 5 stod der, da jeg bestilte.

Bab
Bab
Niveau 7
 
Indlæg: 5898
By: Fredericia


Re: Project Cars, 379 i Elgiganten

Indlægaf Paddy-NX » man 11 maj 2015 09:12

Bab skrev:Der er få stykker online til den pris. Under 5 stod der, da jeg bestilte.

Bab

Har godt lige set at de har ændret prisen på nettet :) Så må jeg hellere smutte ud og hente det efter arbejde!
Paddy-NX
Niveau 3
 
Indlæg: 247
By: Horsens


Næste

Tilbage til Tilbud

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 65 gæster