Forum

God of War 3 til 149,-

Har du set et godt tilbud hos en forhandler, lad andre vide det.

Indlægaf c-storm » tirs 23 mar 2010 16:59

laksemand skrev:Hvis der står i Expert's tilbudsavis, at prisen er 149 kr., så er det en juridisk bindende pris, jvf. markedsføringsloven.

Nej, ikke hvis de tager forbehold for fejl.
c-storm
Niveau 4
 
Indlæg: 411

Brugeravatar

Indlægaf Queletok » tirs 23 mar 2010 17:03

har lige været i bb og de har fået en mail fra hovedkontoret ang det tilbud fra expert, så det virker ikke i bb mere :(
Queletok
Niveau 1
 
Indlæg: 84


Indlægaf WayneKerr » tirs 23 mar 2010 17:04

Husk at læse det med småt :)

Der tages forbehold for.......
19!
WayneKerr
Niveau 4
 
Indlæg: 463


Indlægaf Portuz » tirs 23 mar 2010 18:22

Hvis man står i en butik og finder 2 vare til 2 forskellige priser, må man selv vælge hvilken en af priserne man vil benytte.
Portuz
Niveau 5
 
Indlæg: 1263
By: Smørum


Indlægaf laksemand » tirs 23 mar 2010 19:10

WayneKerr skrev:Husk at læse det med småt :)

Der tages forbehold for.......


Det er ikke juridisk bindende, at der står "Der tages forbehold for prisændringer".

Det samme gør sig gældende, hvis man ser et produkt i et vindue, og en hjernedød praktikant har sat et forkert skilt på. Det er prisen på skiltet, der gælder.
laksemand
Niveau 1
 
Indlæg: 56


Indlægaf andeo1707 » tirs 23 mar 2010 19:21

Portuz skrev:Hvis man står i en butik og finder 2 vare til 2 forskellige priser, må man selv vælge hvilken en af priserne man vil benytte.


JA. Hvis de i butikken ikke har været hurtige nok til at ændre til de rigtige priser skal du bare betale den pris du har lyst til. Mange kunder falder dog for sælgerens argument og undskyldning om at det desværre ikke er tilfældet.
Give in now, and I will pretend to respect you,,, when we fuck...
Billede
andeo1707
Niveau 6
 
Indlæg: 1575


Indlægaf Stricker » tirs 23 mar 2010 19:29

De kan da bare nægte at sælge dig varen.
Stricker
Niveau 6
 
Indlæg: 1674
By: Sønderborg


Indlægaf c-storm » tirs 23 mar 2010 19:35

laksemand skrev:
WayneKerr skrev:Husk at læse det med småt :)

Der tages forbehold for.......


Det er ikke juridisk bindende, at der står "Der tages forbehold for prisændringer".

Det samme gør sig gældende, hvis man ser et produkt i et vindue, og en hjernedød praktikant har sat et forkert skilt på. Det er prisen på skiltet, der gælder.

En pris i en annonce e.l. skal være korrekt og svare til den afbildede vare. Men prisoplysninger i annoncer, kataloger o.l. er ikke bindende.
c-storm
Niveau 4
 
Indlæg: 411

Brugeravatar

Indlægaf cblemc » tirs 23 mar 2010 19:38

Jeg har nok været den eneste i Danmark der nået af få fat i 2 X God of War III for 150 kr stykket i experten :DDD Da jeg viste manden spillets pris i brochuren sagde han at de nok bare havde skrevet den forkerte pris på selve spillets etiket (hvor der stod "600 kr). Jeg købte derfor 2 gange af spillet... En tikl mig selv, og en som jeg vil sælge :)
Er der nogen der byder?
cblemc
Niveau 0
 
Indlæg: 21


Indlægaf Teaser » tirs 23 mar 2010 20:01

c-storm skrev:
laksemand skrev:
WayneKerr skrev:Husk at læse det med småt :)

Der tages forbehold for.......


Det er ikke juridisk bindende, at der står "Der tages forbehold for prisændringer".

Det samme gør sig gældende, hvis man ser et produkt i et vindue, og en hjernedød praktikant har sat et forkert skilt på. Det er prisen på skiltet, der gælder.

En pris i en annonce e.l. skal være korrekt og svare til den afbildede vare. Men prisoplysninger i annoncer, kataloger o.l. er ikke bindende.



Korrekt.

En tilbudsavis er aldrig juridisk bindende, da denne ifølge lovgivningen ikke er tilbud men en opfordring til at gøre tilbud. Butikken kan altså lovligt afslå at sælge varen til den trykte pris.

Prisskiltet i butikken er dog en lidt mere kringlet affære. Her er det som udgangspunkt bindende, hvis det ikke er åbenlyst at der er tale om en fejl på skiltet - Det er derfor som regel altid en vurderingssag i hvert enkelt tilfælde.


Nå .. Back til topic. Jeg formåede også at få mig et eksemplar til 149 kr. Genialt spil :)
Teaser
Niveau 0
 
Indlæg: 8


Indlægaf Muggs » ons 24 mar 2010 00:07

cblemc skrev:Er der nogen der byder?
Ja 150+porto
Muggs
Niveau 4
 
Indlæg: 638
By: 8544 Mørke


Indlægaf Player_2 » ons 24 mar 2010 00:47

Muggs skrev:
cblemc skrev:Er der nogen der byder?
Ja 150+porto


200 kr incl porto :)
Player_2
Niveau 5
 
Indlæg: 900

Brugeravatar

Indlægaf WayneKerr » ons 24 mar 2010 09:56

laksemand skrev:
WayneKerr skrev:Husk at læse det med småt :)

Der tages forbehold for.......


Det er ikke juridisk bindende, at der står "Der tages forbehold for prisændringer".

Det samme gør sig gældende, hvis man ser et produkt i et vindue, og en hjernedød praktikant har sat et forkert skilt på. Det er prisen på skiltet, der gælder.


Nu forvirrer du mig med din erhvervsjura :) Først er det juridisk bindende, og så er det ikke alligevel. Der står det samme i mine bøger, som Teaser så fint forklarer, så er vi enige, hvis vi siger, han har ret? :D
19!
WayneKerr
Niveau 4
 
Indlæg: 463


Indlægaf Teaser » ons 24 mar 2010 10:23

WayneKerr skrev:
laksemand skrev:
WayneKerr skrev:Husk at læse det med småt :)

Der tages forbehold for.......


Det er ikke juridisk bindende, at der står "Der tages forbehold for prisændringer".

Det samme gør sig gældende, hvis man ser et produkt i et vindue, og en hjernedød praktikant har sat et forkert skilt på. Det er prisen på skiltet, der gælder.


Nu forvirrer du mig med din erhvervsjura :) Først er det juridisk bindende, og så er det ikke alligevel. Der står det samme i mine bøger, som Teaser så fint forklarer, så er vi enige, hvis vi siger, han har ret? :D


Det er noget sludder at det ikke er juridisk bindende at skrive "der tages forbehold for prisændringer". Alle de forbehold der står skrevet rundt omkring i blade, er blot den forenklede måde at skrive det jeg skrev tidligere.

Den eneste rigtige gråzone på dette område er netbutikker, her tager de forbehold for prisændringer da nogle gange er priserne på hjemmesiden forkerte - Og i modsætning til en avis, kan disse nemt ændres.

Så ja, jeg har ret :)
Teaser
Niveau 0
 
Indlæg: 8


Foregående

Tilbage til Tilbud

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 9 gæster