Forum

Jeg blev tilmeldt RKI+ retsomkostinger (Telia )

Her har du muligheden for at dele dine erfaringer om diverse spilbutikker!

Re: Jeg blev tilmeldt RKI+ retsomkostinger (Telia )

Indlægaf Mr-kjax » fre 11 nov 2011 19:10

Vis dit mobile bredbånd ikke har virket så er det vel heler ikke blevet aktiveret..
Det står jo oplyst hos Telia om hvor meget det er blevet brugt i deres system og da du siger det aldrig har virket ja så burde det jo stå i deres system som at du ikke har brugt det.. Vis det er sådan det forholder sig ville jeg har hyret en advokat og sagsøgt dem.. ( Har ikke 100% tjek på dette)
- Blu-Ray Afspiller: PS3 Slim 500GB - Forstærker: Harman Kardon AVR-265 - TV: SAMSUNG PS64D8005 3D Plasma tv -
- Surround Sound Højtaler: JBL ES 90 - JBL ES 10 - JBL ES 20 - JBL ES 25C - JBL ES 250PW -
Mr-kjax
Niveau 4
 
Indlæg: 527


Re: Jeg blev tilmeldt RKI+ retsomkostinger (Telia )

Indlægaf NielChill » lør 12 nov 2011 03:14

Mr-kjax skrev:Vis dit mobile bredbånd ikke har virket så er det vel heler ikke blevet aktiveret..
Det står jo oplyst hos Telia om hvor meget det er blevet brugt i deres system og da du siger det aldrig har virket ja så burde det jo stå i deres system som at du ikke har brugt det.. Vis det er sådan det forholder sig ville jeg har hyret en advokat og sagsøgt dem.. ( Har ikke 100% tjek på dette)


Tror hurtigt advokatomkostninger m.m. løber op i et beløb på over 6.000 kr., så tror det er bedre bare at betale.
Billede
NielChill
Niveau 7
 
Indlæg: 2483
By: København


Re: Jeg blev tilmeldt RKI+ retsomkostinger (Telia )

Indlægaf armorking » søn 13 nov 2011 18:06

NielChill skrev:
Mr-kjax skrev:Vis dit mobile bredbånd ikke har virket så er det vel heler ikke blevet aktiveret..
Det står jo oplyst hos Telia om hvor meget det er blevet brugt i deres system og da du siger det aldrig har virket ja så burde det jo stå i deres system som at du ikke har brugt det.. Vis det er sådan det forholder sig ville jeg har hyret en advokat og sagsøgt dem.. ( Har ikke 100% tjek på dette)


Tror hurtigt advokatomkostninger m.m. løber op i et beløb på over 6.000 kr., så tror det er bedre bare at betale.


det er rigtigt , har sagt at de skal tjekke deres system i butikken , men som sagt jeg blev bedt
om at ringe til kundeservice, de sælger bare og hvis det er i stykker , kender de ikke en mere , så er det
kun kundeservice man skal ringe til.

men ja jeg har valgt at stå i RKI nu, end til 2014, ikke fordi jeg vil , men Lorte
telia skal ikke have lov til at snyde mig [-X
Play Fast € Die Hard £
armorking
Niveau 7
 
Indlæg: 2739
By: København SV


Re: Jeg blev tilmeldt RKI+ retsomkostinger (Telia )

Indlægaf D_Hofgaard » søn 20 nov 2011 12:54

Amorking, er det ikke muligt at få et udskrift af dit forbrug?
D_Hofgaard
Niveau 5
 
Indlæg: 934
By: København


Re: Jeg blev tilmeldt RKI+ retsomkostinger (Telia )

Indlægaf armorking » man 28 nov 2011 18:34

de ville slet ikke hjælpe ned i butikken , det eneste han sagde , at den virker, så jeg smed det bare på bordet og gik hjem. :)
han sagde også hvis jeg har noget andet , så er det kundeservice jeg skal henvende mig til O_o
Play Fast € Die Hard £
armorking
Niveau 7
 
Indlæg: 2739
By: København SV


Re: Jeg blev tilmeldt RKI+ retsomkostinger (Telia )

Indlægaf CvKM20 » man 28 nov 2011 20:43

Hold kæft hvor er jeg glad for at jeg ikke købte iPhone 4 hos Telia (dengang jeg havde en), og istedet gik ned og købte den ved 3. :shock:

Det var egentligt meget godt at jeg ikke kunne det der, men samtidig kvajede han sig også... Jeg havde været dernede i 3-4 dage og lege spørge jørgen, for var meget usikker om købet på en iPhone 4 og hvordan deres afbetaling var og bla bla bla. Stillede en hel masse spørgsmål. Men de var super flinke og svarede på alt. Så jeg tænkte "Det gør jeg sku!" og solgte min HTC Hero så jeg havde lidt penge til oprettelsen og førstegangsbetaling af mobilen.

Da jeg så kommer ned i forretningen, på en lørdag, med penge, pas (som ID) og kriller i fingrene efter at få fat i den, tjekker han det lige og skriver mig ind i databasen hos Telia. Han kommer så til det punkt hvor man skal godkendes, men da man åbenbart ikke kan godkendes når man er på kontanthjælp (hvilket jeg var), så var han nød til at afvise mig og sige at jeg desværre ikke kunne købe telefonen. Evt. kunne den blive tilmeldt i min mors navn, men allerede der var jeg edderrasende (indeni selvfølgelig) og tænkte "FANDME NEJ! NU VIL JEG SKU EJE NOGET I MIT EGET NAVN!". Så det takkede jeg pænt nej til. Jeg kan også huske at jeg efterfølgende kiggede på ham med dræberøjne og spurgte om der ikke var noget at gøre. Nej, det var der ikke! Så kort sagt: køb den i din mors navn eller smut.

Her stod jeg uden mobil (kun en gammel crapmobil som erstatning mellem HTC'en og iPhone) og kunne ikke få lov at købe en ny, trods utallige løfter og rend mig snart. :evil:

Så jeg pakkede alt sammen og spadserede ud af butikken, efterfulgt af sælgerens forsøg på at "redde" mig "Jeg beklager virkeligt!" mens jeg bare tænkte "Jaja, den er god med dig".

Kan ikke rigtig huske hvad jeg gjorde efterfølgende, da jeg kørte, men hold kæft hvor var jeg ved at eksplodere af raseri. Aldrig har jeg oplevet så inkompetent og idiotisk kundebetjening før. Og jeg mener det!

Kørte vistnok ned i centeret, eller også hjem først (en af delene først), men kan huske at jeg styrtede ned til min mor og fortalte hende det hele og jeg altså købte den hos 3 istedetfor. Som altid rystede hun på hovedet men det er jo mine egne penge, så jeg susede ned og spurgte i Telekæden om abonnement på sådan en moppedreng, og indenfor 5min (tror jeg det var) var jeg godkendt, og kunne gå hjem med en aftale om nummeroverflytning (fra Telenor), en ny iPhone 4 og et nyt abonnement hos 3! Udover at det var lidt halvdyrt den første tid, så var der ingen problemer.

Siden episoden har jeg ikke sat mine ben i en Telia-butik. Undtagen da jeg var med min mor i Ro's Torv for at lede efter en ny mobil til min far, men som ganske forventet var det gigantpriser, ingen opmærksomhed fra personalet og dårligt display (halvdelen af priserne og beskrivelserne manglede).

Den som min episode skete i er siden blevet lukket og overført til det lokale center hvor det, trist nok, har overtaget Telekæden's butik/lokaler. Heller ikke her har jeg været inde og har ikke planer om det.

Så ja, jeg synes heller ikke godt om Telia!

Lidt mere brænde på bålet, Amorking. Håber du fik noget ud af mit indlæg. :D
CvKM20
Niveau 2
 
Indlæg: 104


Re: Jeg blev tilmeldt RKI+ retsomkostinger (Telia )

Indlægaf armorking » tirs 29 nov 2011 16:02

CvKM20 - hehe kan squ godt forstå at du blev rasende , jeg køber aldrig ved dem igen og vil aldrig anbefale dem til andre.
lige nu er jeg kunde hos hos fullrate og er meget tilfreds med dem :) selv om er jeg er tilmeldt RKI har de alligevel givet mig et abonnement. =D>
Play Fast € Die Hard £
armorking
Niveau 7
 
Indlæg: 2739
By: København SV


Re: Jeg blev tilmeldt RKI+ retsomkostinger (Telia )

Indlægaf NielChill » tirs 29 nov 2011 19:32

CvKM20 - Nu ved jeg ikke om du har prøvet at stå i butik, men sådanne regler kan ikke gradbøjes, og besluttes ikke af den enkelte butiksmedhjælper. Han gjorde sit arbejde, og forsøgte at sælge - som han er ansat til, samt gav dig en alternativ måde at få telefonen på, men du takkede nej. Kan ærlig talt ikke se problemet. Der er mange butikker der sætter krav til folks økonomiske situation når det handler om fx afbetaling. Men godt at høre du fik din telefon andetsteds :)

Og nej, jeg er ikke selv kunde hos Telia ;)
Billede
NielChill
Niveau 7
 
Indlæg: 2483
By: København


Re: Jeg blev tilmeldt RKI+ retsomkostinger (Telia )

Indlægaf CvKM20 » tirs 29 nov 2011 22:36

Jeg undrede mig godt nok over om den kunne misforstås. :)

Det jeg mener er at jeg bare ikke synes det er god service at han ikke fortalte det noget før. Altså, lavede den "kreditvurdering", som man også kalder det. Han kunne have fortalt mig med det samme, så jeg ikke havde spildt 4 dage på at rende ind og ud af butikken. For det kunne han nemlig da jeg købte den hos 3. Der indtastede han mit CPR-nr. og at jeg var på kontanthjælp. Så kunne jeg se på skærmen at den loadede og han sagde efterfølgende, med et smil på læben, at jeg var godkendt. Derefter oprettede han mig som kunde. Og så var dén klaret!

Jeg nægter simpelthen at tro på at ham gutten i Telia-butikken ikke har kunnet lave den kreditvurdering, før jeg kom derned den dag jeg skulle købe mobilen.

Og jeg har foriøvrigt heller ikke skyldt skylden på selve medarbejderen - selvom det dog godt kan se sådan ud. Alligevel synes jeg ikke at det er godt nok af ham.

Når du har haft mobiler og andet gøjl i din mors navn hele dit liv næsten, så er det sku meget rart at få noget i sit eget, derfor takkede jeg nej. Tror alligevel heller ikke hun var gået med derned hvis jeg havde spurgt.
CvKM20
Niveau 2
 
Indlæg: 104


Re: Jeg blev tilmeldt RKI+ retsomkostinger (Telia )

Indlægaf Capperdude » man 22 okt 2012 21:22

Krede1972 skrev:Tror ikke at du bliver slettet fra RKI fordi du betaler det skyldige beløb.

Oplysningerne om dårlige betalere bliver med største sandsynlighed hængende i systemet i flere år efter at man eventuelt har betalt det man skylder.


Ikke hvad jeg har fået at vide :)

min mor har været i RKI, og hun blev slettet derfra med det samme hun betalte :)
GGMU <3
Capperdude
Niveau 7
 
Indlæg: 2765

Brugeravatar

Jeg blev tilmeldt RKI+ retsomkostinger (Telia )

Indlægaf Dummiz » man 22 okt 2012 21:54

Capperdude skrev:
Krede1972 skrev:Tror ikke at du bliver slettet fra RKI fordi du betaler det skyldige beløb.

Oplysningerne om dårlige betalere bliver med største sandsynlighed hængende i systemet i flere år efter at man eventuelt har betalt det man skylder.


Ikke hvad jeg har fået at vide :)

min mor har været i RKI, og hun blev slettet derfra med det samme hun betalte :)

man bliver slettet et par dage efter det man står i RKI for er betalt. Har selv lige betalt min RKI gæld ud så snakker erfaring :)
Billede
Dummiz
Moderator
 
Indlæg: 6376
By: 8981 Spentrup


Re: Jeg blev tilmeldt RKI+ retsomkostinger (Telia )

Indlægaf morfar » man 22 okt 2012 22:49

Med mindre man står og skal låne penge, så er RKI røv og nøgler.

De kan sætte mig i RKI alt det de vil. Jeg HAR lånt til huset og bilen ER betalt!
Billede
morfar
Niveau 8
 
Indlæg: 7214
By: Hasselager, Århus


Re: Jeg blev tilmeldt RKI+ retsomkostinger (Telia )

Indlægaf Capperdude » man 22 okt 2012 22:52

morfar skrev:Med mindre man står og skal låne penge, så er RKI røv og nøgler.

De kan sætte mig i RKI alt det de vil. Jeg HAR lånt til huset og bilen ER betalt!


My thoughts excactly :lol: RKI er kun træls for folk som ikke kan klare sig uden at låne..
GGMU <3
Capperdude
Niveau 7
 
Indlæg: 2765

Brugeravatar

Re: Jeg blev tilmeldt RKI+ retsomkostinger (Telia )

Indlægaf Nistelroy78 » tirs 23 okt 2012 06:57

kornrocks skrev:RKI fungerer således, at hvis man ikke betaler det beløb man skylder, så står man der i max 5 år, hvorefter de sletter en automatisk.
Men det er deres pligt at slette dig med det samme at det beløb man skylder er betalt.
Samtidig skal man vide at det sekund man siger man indgår en afbetalings ting med dem, og man så DEr begynder at lade være med at betale, så ryger du i RKI igen, og så starter du bare forfra på 5 nye år.

Så betal, kontakt dem hvis du ikke er slettet og kom videre, fordi så længe du er i RKI får du ikke Dankort, lån og andre ting.



Passer ikke Kornrocks, du kan ikke sættes i RKI for den samme ting 2 gange .. er du sat i , så kan de ikke sætte dig i for den samme ting igen-
Nistelroy78
Niveau 5
 
Indlæg: 878

Brugeravatar

Re: Jeg blev tilmeldt RKI+ retsomkostinger (Telia )

Indlægaf Scoring » tirs 23 okt 2012 12:08

CvKM20 skrev:Jeg undrede mig godt nok over om den kunne misforstås. :)

Det jeg mener er at jeg bare ikke synes det er god service at han ikke fortalte det noget før. Altså, lavede den "kreditvurdering", som man også kalder det. Han kunne have fortalt mig med det samme, så jeg ikke havde spildt 4 dage på at rende ind og ud af butikken. For det kunne han nemlig da jeg købte den hos 3. Der indtastede han mit CPR-nr. og at jeg var på kontanthjælp. Så kunne jeg se på skærmen at den loadede og han sagde efterfølgende, med et smil på læben, at jeg var godkendt. Derefter oprettede han mig som kunde. Og så var dén klaret!

Jeg nægter simpelthen at tro på at ham gutten i Telia-butikken ikke har kunnet lave den kreditvurdering, før jeg kom derned den dag jeg skulle købe mobilen.

Og jeg har foriøvrigt heller ikke skyldt skylden på selve medarbejderen - selvom det dog godt kan se sådan ud. Alligevel synes jeg ikke at det er godt nok af ham.

Når du har haft mobiler og andet gøjl i din mors navn hele dit liv næsten, så er det sku meget rart at få noget i sit eget, derfor takkede jeg nej. Tror alligevel heller ikke hun var gået med derned hvis jeg havde spurgt.


Hvis du først aflevere ID osv. anden gang du kommer derned, er det jo først her han kan se at du er på kontanthjælp - og afviser herefter en handel. At være på kontanthjælp er et problem mange steder, og du burde nok have spurgt (da du legede "spørge-jørgen") om det havde nogle indflydelse på en afbetalings ordning.

Hvis det er sådan reglerne er, er det sådan reglerne er. Han prøver jo faktisk at sælge den til dig alligevel, bare i din mors navn. At du så insistere på at have den i dit eget navn, i stedet for din mors - hvilket i øvrigt betyder briller og kyse for dig (har selv min stående i min fars navn) i de 6 måneder, eller hvor meget det nu er, skal da ikke være mandens skyld, eller kundeservicen for den sags skyld.

Fair nok at du er sur på Telia, over at de ikke vil indgå afbetalings ordninger med kontant hjælps modtagere - men kundeservicen er fin nok, af hvad jeg kan læse ;)

Er selv kunde hos Telia, og har aldrig oplevet problemer nogen steder - udover at deres priser er høje. Men jeg betaler gerne for kvalitet.
Scoring
Niveau 7
 
Indlæg: 2258


ForegåendeNæste

Tilbage til Shoperfaringer

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 16 gæster