Forum

Jeg blev tilmeldt RKI+ retsomkostinger (Telia )

Her har du muligheden for at dele dine erfaringer om diverse spilbutikker!

Re: Jeg blev tilmeldt RKI+ retsomkostinger (Telia )

Indlægaf Proxzyn » tirs 23 okt 2012 12:11

Så kom der da godt nok lige gang i en 1 år gammel tråd :lol:
Proxzyn
Niveau 6
 
Indlæg: 1703


Re: Jeg blev tilmeldt RKI+ retsomkostinger (Telia )

Indlægaf Scoring » tirs 23 okt 2012 12:17

Proxzyn skrev:Så kom der da godt nok lige gang i en 1 år gammel tråd :lol:


Det var satans..

Kom du ud af RKI så Armorking? :lol:
Scoring
Niveau 7
 
Indlæg: 2258


Re: Jeg blev tilmeldt RKI+ retsomkostinger (Telia )

Indlægaf armorking » fre 26 okt 2012 10:19

hehe nope har ikke bruge for at låne penge , gad ikke betale 7000 kr for noget jeg ikke har brugt.
jeg tilbød dem at betale for 6 mdr. abonnement også kan de glemme alt det med sags omkostninger i retten osv.
men de ville de ikke går med til :D

derfor får de ikke noget , der er små 5 mdr. tilbage og jeg bliver slettet automatisk ;)
Play Fast € Die Hard £
armorking
Niveau 7
 
Indlæg: 2739
By: København SV


Jeg blev tilmeldt RKI+ retsomkostinger (Telia )

Indlægaf Dummiz » fre 26 okt 2012 11:14

armorking skrev:hehe nope har ikke bruge for at låne penge , gad ikke betale 7000 kr for noget jeg ikke har brugt.
jeg tilbød dem at betale for 6 mdr. abonnement også kan de glemme alt det med sags omkostninger i retten osv.
men de ville de ikke går med til :D

derfor får de ikke noget , der er små 5 mdr. tilbage og jeg bliver slettet automatisk ;)

5 måneder tilbage af hvad? Hvis det er gælden i RKI du mener så står den der i 5 år.
Billede
Dummiz
Moderator
 
Indlæg: 6376
By: 8981 Spentrup


Re: Jeg blev tilmeldt RKI+ retsomkostinger (Telia )

Indlægaf Mike JezZ » fre 26 okt 2012 12:14

CvKM20 skrev:Hold kæft hvor er jeg glad for at jeg ikke købte iPhone 4 hos Telia (dengang jeg havde en), og istedet gik ned og købte den ved 3. :shock:


Der er jo både gode og dårlige handler ved alle virksomheder.

Jeg er aldrig blevet taget i røven af Telia.

Derimod 3...

Jeg købte min iPhone 3GS dengang hos 3. Da jeg opsagde mit abonnement mistede jeg pludseligt fri sms i den måned på trods af jeg betalte for det, så sku samtidigt betale for antal smser. Det løb op i små 1000 kr. som afskedsgave jeg skulle betale hos 3.

Det samme hvor jeg engang købte en oldnordisk Nokia der på det tidspunkt var det nyeste nye. Røvrendt med akkurat det samme.

Jeg køber aldrig 3 igen. Jeg skal ikke røvrendes for 3. gang der.
Mike JezZ
Niveau 4
 
Indlæg: 760


Re: Jeg blev tilmeldt RKI+ retsomkostinger (Telia )

Indlægaf armorking » fre 26 okt 2012 13:33

Dummiz skrev:
armorking skrev:hehe nope har ikke bruge for at låne penge , gad ikke betale 7000 kr for noget jeg ikke har brugt.
jeg tilbød dem at betale for 6 mdr. abonnement også kan de glemme alt det med sags omkostninger i retten osv.
men de ville de ikke går med til :D

derfor får de ikke noget , der er små 5 mdr. tilbage og jeg bliver slettet automatisk ;)

5 måneder tilbage af hvad? Hvis det er gælden i RKI du mener så står den der i 5 år.


jep min gæld stod der i over 4 år , fandt ud af , at jeg var tilmeldt RKI først da jeg oprettede tråden #-o
så nu har jeg kun de 5 mdr. tilbage .
Play Fast € Die Hard £
armorking
Niveau 7
 
Indlæg: 2739
By: København SV


Re: Jeg blev tilmeldt RKI+ retsomkostinger (Telia )

Indlægaf Capperdude » fre 26 okt 2012 13:51

armorking skrev:
Dummiz skrev:
armorking skrev:hehe nope har ikke bruge for at låne penge , gad ikke betale 7000 kr for noget jeg ikke har brugt.
jeg tilbød dem at betale for 6 mdr. abonnement også kan de glemme alt det med sags omkostninger i retten osv.
men de ville de ikke går med til :D

derfor får de ikke noget , der er små 5 mdr. tilbage og jeg bliver slettet automatisk ;)

5 måneder tilbage af hvad? Hvis det er gælden i RKI du mener så står den der i 5 år.


jep min gæld stod der i over 4 år , fandt ud af , at jeg var tilmeldt RKI først da jeg oprettede tråden #-o
så nu har jeg kun de 5 mdr. tilbage .


Hehe, det er faktisk til grin at man bliver slettet efter 5 år :) (hvis man ikke laver ny gæld man ikke betaler i den periode)..

Du kan jo i princippet lave den vildeste kassekredit i en bank, og voldtage et dankort, og så bare lade lortet gå i RKI og give det 5 år, så er du "fri" igen :lol:

Ikke at man skal gøre det, men alligevel lidt vildt.. Hvis jeg var den der havde lånt penge ud, ville jeg føle mig lidt røvrendt, for ikke at sige meget, når den person der har snydt mig for mine penge, efter 5 år bare kan låne penge igen som om intet er hændt :^o
GGMU <3
Capperdude
Niveau 7
 
Indlæg: 2765

Brugeravatar

Re: Jeg blev tilmeldt RKI+ retsomkostinger (Telia )

Indlægaf Dummiz » fre 26 okt 2012 16:15

Du går ikke "Fri" igen på den måde. Du skylder stadigvæk pengene du står bare ikke registreret for dem i RKI. MEN det skal lige siges de er begyndt på noget nyt. Det inkassor firma som har anmeldt armorking til RKI ja DE kan ikke rykke for pengene igen efter 5 år. Men teleselskabet kan bare sende sagen til en ny inkassor og ja så må de rykke ham på ny.....Jeg har selv været ude for det samme. jeg stod i RKI med Firmaet Lindorff og den sag blev 5 år gammel og slettet. Kort efter modtog jeg en ny hæftigelse fra ADVIS med samme sag. Så TELIA (Som var mit tilfælde) havde bare sendt min gæld fra Lindorff til ADVIS og så må de rykke på ny og så kan man ryge i RKI igen igen hvis man ikke betaler.
Billede
Dummiz
Moderator
 
Indlæg: 6376
By: 8981 Spentrup


Re: Jeg blev tilmeldt RKI+ retsomkostinger (Telia )

Indlægaf Rytteren » fre 26 okt 2012 16:21

Dummiz skrev:Du går ikke "Fri" igen på den måde. Du skylder stadigvæk pengene du står bare ikke registreret for dem i RKI. MEN det skal lige siges de er begyndt på noget nyt. Det inkassor firma som har anmeldt armorking til RKI ja DE kan ikke rykke for pengene igen efter 5 år. Men teleselskabet kan bare sende sagen til en ny inkassor og ja så må de rykke ham på ny.....Jeg har selv været ude for det samme. jeg stod i RKI med Firmaet Lindorff og den sag blev 5 år gammel og slettet. Kort efter modtog jeg en ny hæftigelse fra ADVIS med samme sag. Så TELIA (Som var mit tilfælde) havde bare sendt min gæld fra Lindorff til ADVIS og så må de rykke på ny og så kan man ryge i RKI igen igen hvis man ikke betaler.


og det er sku helt iorden. hvis man skylder mønter, så skal man sku betale.
Starhawk!
Rytteren
Niveau 7
 
Indlæg: 5691

Brugeravatar

Jeg blev tilmeldt RKI+ retsomkostinger (Telia )

Indlægaf Dummiz » fre 26 okt 2012 18:38

Rytteren skrev:
Dummiz skrev:Du går ikke "Fri" igen på den måde. Du skylder stadigvæk pengene du står bare ikke registreret for dem i RKI. MEN det skal lige siges de er begyndt på noget nyt. Det inkassor firma som har anmeldt armorking til RKI ja DE kan ikke rykke for pengene igen efter 5 år. Men teleselskabet kan bare sende sagen til en ny inkassor og ja så må de rykke ham på ny.....Jeg har selv været ude for det samme. jeg stod i RKI med Firmaet Lindorff og den sag blev 5 år gammel og slettet. Kort efter modtog jeg en ny hæftigelse fra ADVIS med samme sag. Så TELIA (Som var mit tilfælde) havde bare sendt min gæld fra Lindorff til ADVIS og så må de rykke på ny og så kan man ryge i RKI igen igen hvis man ikke betaler.


og det er sku helt iorden. hvis man skylder mønter, så skal man sku betale.


Kan ikke være mere enig med dig. Jeg er glad for mit er ude af verden og skal aldrig i RKI igen.
Billede
Dummiz
Moderator
 
Indlæg: 6376
By: 8981 Spentrup


Re: Jeg blev tilmeldt RKI+ retsomkostinger (Telia )

Indlægaf Capperdude » lør 27 okt 2012 00:54

Dummiz skrev:Du går ikke "Fri" igen på den måde. Du skylder stadigvæk pengene du står bare ikke registreret for dem i RKI. MEN det skal lige siges de er begyndt på noget nyt. Det inkassor firma som har anmeldt armorking til RKI ja DE kan ikke rykke for pengene igen efter 5 år. Men teleselskabet kan bare sende sagen til en ny inkassor og ja så må de rykke ham på ny.....Jeg har selv været ude for det samme. jeg stod i RKI med Firmaet Lindorff og den sag blev 5 år gammel og slettet. Kort efter modtog jeg en ny hæftigelse fra ADVIS med samme sag. Så TELIA (Som var mit tilfælde) havde bare sendt min gæld fra Lindorff til ADVIS og så må de rykke på ny og så kan man ryge i RKI igen igen hvis man ikke betaler.


Cool nok, og helt fair :)

Dog er problemet tit at dem der ryger i RKI er ligeglade, og lever et fint liv alligevel... Man burde få kriminelle til at inddrive gæld.. dummebøder og tæsk, så var der hurtigt meget få dårlige betalere :twisted:
GGMU <3
Capperdude
Niveau 7
 
Indlæg: 2765

Brugeravatar

Re: Jeg blev tilmeldt RKI+ retsomkostinger (Telia )

Indlægaf NielChill » lør 27 okt 2012 00:57

Capperdude skrev:
Dummiz skrev:Du går ikke "Fri" igen på den måde. Du skylder stadigvæk pengene du står bare ikke registreret for dem i RKI. MEN det skal lige siges de er begyndt på noget nyt. Det inkassor firma som har anmeldt armorking til RKI ja DE kan ikke rykke for pengene igen efter 5 år. Men teleselskabet kan bare sende sagen til en ny inkassor og ja så må de rykke ham på ny.....Jeg har selv været ude for det samme. jeg stod i RKI med Firmaet Lindorff og den sag blev 5 år gammel og slettet. Kort efter modtog jeg en ny hæftigelse fra ADVIS med samme sag. Så TELIA (Som var mit tilfælde) havde bare sendt min gæld fra Lindorff til ADVIS og så må de rykke på ny og så kan man ryge i RKI igen igen hvis man ikke betaler.


Cool nok, og helt fair :)

Dog er problemet tit at dem der ryger i RKI er ligeglade, og lever et fint liv alligevel... Man burde få kriminelle til at inddrive gæld.. dummebøder og tæsk, så var der hurtigt meget få dårlige betalere :twisted:


Skræmmende tankegang. Løse økonomiske problemer med vold, tsk.
Billede
NielChill
Niveau 7
 
Indlæg: 2483
By: København


Re: Jeg blev tilmeldt RKI+ retsomkostinger (Telia )

Indlægaf Capperdude » lør 27 okt 2012 01:37

NielChill skrev:
Capperdude skrev:
Dummiz skrev:Du går ikke "Fri" igen på den måde. Du skylder stadigvæk pengene du står bare ikke registreret for dem i RKI. MEN det skal lige siges de er begyndt på noget nyt. Det inkassor firma som har anmeldt armorking til RKI ja DE kan ikke rykke for pengene igen efter 5 år. Men teleselskabet kan bare sende sagen til en ny inkassor og ja så må de rykke ham på ny.....Jeg har selv været ude for det samme. jeg stod i RKI med Firmaet Lindorff og den sag blev 5 år gammel og slettet. Kort efter modtog jeg en ny hæftigelse fra ADVIS med samme sag. Så TELIA (Som var mit tilfælde) havde bare sendt min gæld fra Lindorff til ADVIS og så må de rykke på ny og så kan man ryge i RKI igen igen hvis man ikke betaler.


Cool nok, og helt fair :)

Dog er problemet tit at dem der ryger i RKI er ligeglade, og lever et fint liv alligevel... Man burde få kriminelle til at inddrive gæld.. dummebøder og tæsk, så var der hurtigt meget få dårlige betalere :twisted:


Skræmmende tankegang. Løse økonomiske problemer med vold, tsk.


Ja, det er meget skræmmende at man vil stille folk ansvarlig for deres handlinger.. Det er til at brække sig over, at man kan VÆLGE at pisse på folk, og låne penge som man ikke betaler tilbage.. Vold er et udemærket hjælpemiddel.. Folk er bare imod det, da vi som samfund er blevet enige om at det ikke er okay..

Prøv at se hvor tit en HA'er bliver snydt for penge, og hvor tit et firma/en bank bliver snydt for penge.. Jeg tror hurtigt du vil se at der hvor der foreligger en mulighed for en dummebøde og en røvfuld, der bliver der betalt betydeligt oftere tilbage :)
GGMU <3
Capperdude
Niveau 7
 
Indlæg: 2765

Brugeravatar

Re: Jeg blev tilmeldt RKI+ retsomkostinger (Telia )

Indlægaf Nistelroy78 » lør 27 okt 2012 10:23

Capperdude skrev:hehe nope har ikke bruge for at låne penge , gad ikke betale 7000 kr for noget jeg ikke har brugt.
jeg tilbød dem at betale for 6 mdr. abonnement også kan de glemme alt det med sags omkostninger i retten osv.
men de ville de ikke går med til :D

derfor får de ikke noget , der er små 5 mdr. tilbage og jeg bliver slettet automatisk ;)

5 måneder tilbage af hvad? Hvis det er gælden i RKI du mener så står den der i 5 år.[/quote]

jep min gæld stod der i over 4 år , fandt ud af , at jeg var tilmeldt RKI først da jeg oprettede tråden #-o
så nu har jeg kun de 5 mdr. tilbage .[/quote]

Hehe, det er faktisk til grin at man bliver slettet efter 5 år :) (hvis man ikke laver ny gæld man ikke betaler i den periode)..

Du kan jo i princippet lave den vildeste kassekredit i en bank, og voldtage et dankort, og så bare lade lortet gå i RKI og give det 5 år, så er du "fri" igen :lol:

[/quote]

Kan du faktisk ikke altid nogen banker har deres interne Blacklisting af folk , hvor banker arbejder sammen og du kan ikke se du står registreret men alligevel så står du der ..

Lidt ligesom politiet , du har måske ud af til en Ren Straffeattest ud ad til , men politiet vil altid kunne se hvad du egentlig har lavet fra da du kørte for stærk for 10 år siden til du slog en mand ned for 20 år siden.
Nistelroy78
Niveau 5
 
Indlæg: 878

Brugeravatar

Re: Jeg blev tilmeldt RKI+ retsomkostinger (Telia )

Indlægaf NielChill » lør 27 okt 2012 17:24

Nej, det er ikke skræmmende, at man vil stille folk ansvarlig for deres handlinger - selvfølgelig skal folk betale deres gæld, overholde låneaftaler osv. Men at begynde, at løse sådanne problemer med vold er grotesk. Du vil løse kriminalitet med kriminalitet, det hænger ikke sammen.

At du begynder, at sympatisere med kriminelle grupper som HA der ødelægger vores samfund vil jeg slet ikke kommentere på.

Folk der skylder penge SKAL selvfølgelig betale - men at sende et tæskehold af sted for at opkræve dem, er i min optik dybt forkasteligt og hører ingen steder hjemme i det danske samfund.
Billede
NielChill
Niveau 7
 
Indlæg: 2483
By: København


ForegåendeNæste

Tilbage til Shoperfaringer

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 19 gæster