Forum

Jeg blev tilmeldt RKI+ retsomkostinger (Telia )

Her har du muligheden for at dele dine erfaringer om diverse spilbutikker!

Jeg blev tilmeldt RKI+ retsomkostinger (Telia )

Indlægaf armorking » tirs 08 nov 2011 22:01

det startede da jeg skulle købe et mobilbred bånd fra Telia , gik ned til deres butik og fik en . Efter jeg kom hjem og skulle prøve den , virkede lortet ikke , gik tilbage til butikken hvor jeg købte den og bad om de skulle teste den, han gik ind med den og kom ud efter 10-15 og sagde at alt skulle virke fint nu.

efter jeg kom hjem prøvede jeg lortet igen det samme problem , har også prøvet det på andre bærebar , den gad heller ikke, så gik jeg ned med den igen + 2 bærebar som jeg har testet den på foran personalet , pludseligt kunne de ikke gøre noget ved det , heller ikke bytte den ?? han bad mig om at ringe til kunde service, ja så tog det en halv time for at komme igennem også får jeg at vide, at den skal bare slukkes og tændes igen ellers må jeg ned med den igen i butikken . Gjorde som de sagde, men intet hjælp og butikken ville hverken bytte eller afleverer den

så tog jeg den beslutning, at de ikke skal have mine penge for noget som ikke virker , de begyndte med at sende regninger og rykker osv. efter et stykke tid kom der et brev fra retten, hvor jeg skulle møde, min forklaring hjalp ikke ret meget , det virkede som om de havde truffet afgørelse i forvejen. jeg skulle betale for 6 mdr. for mobilt+ rets omkostninger, i alt ca. 6000kr.

jeg har det sådan , ingen skal tage røven på folk , jeg betaler ikke for noget der ikke virker.

så kom mit navn i RKI.


Telia er bare noget lort
Play Fast € Die Hard £
armorking
Niveau 7
 
Indlæg: 2739
By: København SV


Re: Jeg blev tilmeldt RKI+ retsomkostinger (Telia )

Indlægaf j.rath » tirs 08 nov 2011 22:37

Det er selvfølgelig en ret øv historie, og Telias handlen i sagen er også dårlig. Men at lade være med at betale regninger er dumt, og så ender man hvor du er nu.
j.rath
Niveau 4
 
Indlæg: 757


Re: Jeg blev tilmeldt RKI+ retsomkostinger (Telia )

Indlægaf armorking » tirs 08 nov 2011 23:00

j.rath skrev:Det er selvfølgelig en ret øv historie, og Telias handlen i sagen er også dårlig. Men at lade være med at betale regninger er dumt, og så ender man hvor du er nu.


ja du har ret , men som sagt man betaler ikke for noget som ikke virker , du vil ikke betale f.eks for TV, som ikke virker
så enten betaler man det virksomheden kræver ellers ryger man i RKI , synes ikke kunderne har lov til at sige noget .
Play Fast € Die Hard £
armorking
Niveau 7
 
Indlæg: 2739
By: København SV


Re: Jeg blev tilmeldt RKI+ retsomkostinger (Telia )

Indlægaf NielChill » tirs 08 nov 2011 23:03

Det er selvfølgelig en uheldig situation, men din håndtering af sagen lyder umiddelbart også relativ ærgerlig. Som j.rath skriver er det en vanvittig dum idé, ikke at betale sine regninger - og hvis vi snakker en periode på 6 mdr. hvor man nægter at betale eller gå i yderligere dialog med sælgeren, ja så ender det galt. Tvivler på du kan gøre noget nu, og tvivler på Telia gider lytte til dig efter denne episode. Hvis du vil ud af RKI må du nok indse, at du må til lommerne og betale de 6.000 kr.
Billede
NielChill
Niveau 7
 
Indlæg: 2483
By: København


Re: Jeg blev tilmeldt RKI+ retsomkostinger (Telia )

Indlægaf andeo1707 » tirs 08 nov 2011 23:29

armorking skrev:
j.rath skrev:Det er selvfølgelig en ret øv historie, og Telias handlen i sagen er også dårlig. Men at lade være med at betale regninger er dumt, og så ender man hvor du er nu.


ja du har ret , men som sagt man betaler ikke for noget som ikke virker , du vil ikke betale f.eks for TV, som ikke virker
så enten betaler man det virksomheden kræver ellers ryger man i RKI , synes ikke kunderne har lov til at sige noget .


Det har du ikke ret i.

Kunderne har masser at sige, du skal bare betale dine regninger i den periode det ikke virker, men samtidigt skal du køre en klage mod virksomheden.

Jeg har tidligere fået hhv. 1.500 kr af det nuværende Telnor (hed Sonofon dengang) og så har jeg for cirka et år siden fået 4.500 kr. tilbage fra BIVA.

Jeg tog det gennem Forbrugerombudsmanden.

Når du ikke betaler regninger så bliver du på forhånd dømt som værende den skyldige nærmest, så ja, det er ikke den smarteste løsning.
Give in now, and I will pretend to respect you,,, when we fuck...
Billede
andeo1707
Niveau 6
 
Indlæg: 1575


Re: Jeg blev tilmeldt RKI+ retsomkostinger (Telia )

Indlægaf Laffer » ons 09 nov 2011 00:00

Uanset hvad man kommer ud for skal man altid betale sine regninger, når du er i RKI er du blacklistet både i banker og andre instanser som kræver månedlige betalinger!

Se at kom ud af RKI ved at betal dem og klag så til Forbrugerstyrelsen bagefter!
Billede
Laffer
Niveau 7
 
Indlæg: 2791


Re: Jeg blev tilmeldt RKI+ retsomkostinger (Telia )

Indlægaf armorking » ons 09 nov 2011 00:36

ja ser ud til at jeg skal smide de 6000kr , andet er der ikke at gøre , er ret sikker på ,
hvis man klager så går der langt tid og de vil sikkert kræve et bevis på at de ikke virker .
Men ja man må jo prøve :)

tak for jeres svar
Play Fast € Die Hard £
armorking
Niveau 7
 
Indlæg: 2739
By: København SV


Re: Jeg blev tilmeldt RKI+ retsomkostinger (Telia )

Indlægaf Krede1972 » ons 09 nov 2011 13:04

Tror ikke at du bliver slettet fra RKI fordi du betaler det skyldige beløb.

Oplysningerne om dårlige betalere bliver med største sandsynlighed hængende i systemet i flere år efter at man eventuelt har betalt det man skylder.
Billede
Krede1972
Niveau 7
 
Indlæg: 3125
By: Ørestad


Re: Jeg blev tilmeldt RKI+ retsomkostinger (Telia )

Indlægaf atomalf » ons 09 nov 2011 13:08

Skriv til tror det er Ekstra Bladet der har den der Vagthund der undersøger sådan nogle ting, kan være de kan hjælpe :P
atomalf
Niveau 4
 
Indlæg: 570


Re: Jeg blev tilmeldt RKI+ retsomkostinger (Telia )

Indlægaf kapeshape » ons 09 nov 2011 13:10

Krede1972 skrev:Tror ikke at du bliver slettet fra RKI fordi du betaler det skyldige beløb.

Oplysningerne om dårlige betalere bliver med største sandsynlighed hængende i systemet i flere år efter at man eventuelt har betalt det man skylder.



Det er ikke korrekt. Det er deres pligt at slette dig så snart det udestående beløb er betalt. Du kan ikke stå registreret for noget du ikke længere skylder.
kapeshape
Niveau 3
 
Indlæg: 225


Re: Jeg blev tilmeldt RKI+ retsomkostinger (Telia )

Indlægaf armorking » ons 09 nov 2011 15:07

kapeshape skrev:
Krede1972 skrev:Tror ikke at du bliver slettet fra RKI fordi du betaler det skyldige beløb.

Oplysningerne om dårlige betalere bliver med største sandsynlighed hængende i systemet i flere år efter at man eventuelt har betalt det man skylder.



Det er ikke korrekt. Det er deres pligt at slette dig så snart det udestående beløb er betalt. Du kan ikke stå registreret for noget du ikke længere skylder.


det er rigtigt som du siger , jeg står til at blive slettet i 2014. hvis jeg betaler , bliver jeg slettet med det samme.
Play Fast € Die Hard £
armorking
Niveau 7
 
Indlæg: 2739
By: København SV


Re: Jeg blev tilmeldt RKI+ retsomkostinger (Telia )

Indlægaf Abildtrup » tors 10 nov 2011 11:50

En god idé, hvis du vil kæmpe, er altid at ringe til RKI, med det samme du trues med det.
Så skriver de, at der kører en sag og du kommer ikke i registret før den er afsluttet.

Det gjorde jeg selv for nogle år siden, da jeg blev truet med bål og brand (og tæskehold) af Tele2 for en service jeg aldrig havde modtaget.
Abildtrup
Niveau 6
 
Indlæg: 1372
By: Odense (helst London)


Re: Jeg blev tilmeldt RKI+ retsomkostinger (Telia )

Indlægaf Morathi » fre 11 nov 2011 14:41

Abildtrup skrev:En god idé, hvis du vil kæmpe, er altid at ringe til RKI, med det samme du trues med det.
Så skriver de, at der kører en sag og du kommer ikke i registret før den er afsluttet.


Det nytter bare ikke så meget, når sagen allerede har været i retten.
Morathi
Niveau 1
 
Indlæg: 95


Re: Jeg blev tilmeldt RKI+ retsomkostinger (Telia )

Indlægaf kornrocks » fre 11 nov 2011 15:24

RKI fungerer således, at hvis man ikke betaler det beløb man skylder, så står man der i max 5 år, hvorefter de sletter en automatisk.
Men det er deres pligt at slette dig med det samme at det beløb man skylder er betalt.
Samtidig skal man vide at det sekund man siger man indgår en afbetalings ting med dem, og man så DEr begynder at lade være med at betale, så ryger du i RKI igen, og så starter du bare forfra på 5 nye år.

Så betal, kontakt dem hvis du ikke er slettet og kom videre, fordi så længe du er i RKI får du ikke Dankort, lån og andre ting.
Billede
kornrocks
Niveau 4
 
Indlæg: 629


Re: Jeg blev tilmeldt RKI+ retsomkostinger (Telia )

Indlægaf D_Hofgaard » fre 11 nov 2011 18:30

Hvis det var mig havde jeg heller ikke betalt.
Det kan da ikke være rigtig at man skal betale for en service, som man IKKE får.

Hvis jeg var dig, så ville jeg kontakte fx Vagthunden hos Ekstrabladet, som der også er nævnt ovenfor. For det lyder fuldstændig grotesk at de ikke bare fra start har givet dig ny hardware, hvis det var det der var problemet.

Hold kæft hvor skulle Telia skamme sig over det her.
D_Hofgaard
Niveau 5
 
Indlæg: 934
By: København


Næste

Tilbage til Shoperfaringer

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 17 gæster