Forum

Indbytning af Ps3-spil, hvor er bedst?

Her har du muligheden for at dele dine erfaringer om diverse spilbutikker!

Indbytning af Ps3-spil, hvor er bedst?

Indlægaf Chiesa » søn 12 feb 2012 14:54

Hej Ps3-life'er =)

Jeg har efterhånden samlet en del spil sammen, evt. se: http://www.pslife.dk/forum/viewtopic.php?f=17&t=6134&p=138120#p138120

Det virker desværre ikke til, at folk herinde har eller er interesseret i at bytte til de spil jeg søger, så derfor må jeg se udenfor PSlife's univers. Så nu er det her I kommer ind i billedet. Hvor kan jeg få mest valuta for mine spil? Findes der evt. en "beregner" på Internettet? Jeg forestillede mig Blockbuster, Gamestop eller lign.?

Jeg er naturligvis mest interesseret i at bytte det sted hvor:
a. Jeg får mest for pengene, men samtidig ->
b. -> Ikke skal give 500+ for nye spil.

På forhånd mange tak for jeres hjælp :)

Mvh.
Casper
Billede
Chiesa
Niveau 4
 
Indlæg: 356


Re: Indbytning af Ps3-spil, hvor er bedst?

Indlægaf MadmaNKiP » søn 12 feb 2012 15:54

GameStop plejer at have nogle gode preorders tilbud hvor du bytter 2 spil, som ikke er på ekskluderingslisten, og betaler 1kr/100kr for preorder.

De bytter også spil, men de giver maks 5-20kr for spillene, afhængig af hvor populære/nye de er, så det syntes jeg på kort sigt ikke kan betale sig, men preorder deals kan godt betale sig hvis man ligger inde med noget man ikke vil savne.

Mht. at finde priser, jeg plejer som regel at kigge på coolshop.dk eller game.co.uk og tjekke priserne for hvad jeg kan tage for spil hvis jeg sælger dem. DBA/Den Blaa Avis, kan også bruges som en "pointer" så at sige, men vær beredt på at folk vil prutte ekstremt under hvad du måske havde forventet.
MadmaNKiP
Niveau 2
 
Indlæg: 197


Re: Indbytning af Ps3-spil, hvor er bedst?

Indlægaf JanR » søn 12 feb 2012 17:12

Jeg har nok solgt omkring 25 spil indtil videre. De første 15 var desværre hos GameStop hvilket jeg på ingen måder kan anbefale.

For det første får du en elendig pris for dine spil, og så kan man kun få udbetalt 80% af beløbet kontant. Jeg mener at jeg fik 10% ekstra for mine spil, fordi jeg forudbestilte et nyt spil, og samtidig et 100kr gavekort.

Problemet med gavekortet er at man bliver tvunget til at bruge endnu flere penge, da man ikke kan få noget ordentligt for de 100kr.
Og for alle de penge man har brugt til sidst, kunne man have sparet hundredvis af kroner hvis blot man havde handlet fra England i stedet.

Jeg er begyndt at sælge mine spil i Blockbuster nu, da de som regel giver en meget bedre pris for spillene. Og så bruger jeg pengene på ældre spil (ikke brugte) som koster nogenlunde det samme som fra England.
Du får dog også kun omkring de 80% af beløbet, hvis du vil have pengene kontant. Og så skal man bruge pengene i den Blockbuster man fik gavekortet fra, fik jeg at vide.

Men tag forbi begge forretninger, og skriv ned hvad du kan få for de forskellige spil. Så kan du ved selvsyn se hvad der kan betale sig for dig. Allermest kan du dog få ved at oprette annoncer i Den Blå Avis, Gul&Gratis osv.

Fra England bestiller jeg udelukkende fra ShopTo.net (3£ fragt) og dvd.co.uk (1£ fragt).

Held og lykke.
JanR
Niveau 6
 
Indlæg: 1989
By: København


Re: Indbytning af Ps3-spil, hvor er bedst?

Indlægaf Chiesa » søn 12 feb 2012 19:01

Mange tak for jeres uddybende og meget præcise svar.

Det pejlede mig ind på hvilken løsning, jeg skal forsøge med. Da de spil jeg søger, ikke er de nyeste længere, vil jeg forsøge med Blockbuster =)

DBA var også i tankerne, men bøvlet ved salg, fragt mm. sammenlignet med direkte byt i fx BB er for stor, med mindre der naturligvis er flere hundrede kr. at hente, hvilket jeg tvivler på. :)
Billede
Chiesa
Niveau 4
 
Indlæg: 356


Re: Indbytning af Ps3-spil, hvor er bedst?

Indlægaf jimmidlx » søn 12 feb 2012 22:01

Jeg benytter mig nærmest udelukkende af blockbuster, når jeg sælger spil. Man får en fornuftig in-store credit pris, samt hvis du er medlem af kundepanelet, kan man optjene 10% af en køb til at bruge for på et senere tidspunkt.
Jeg indbyttede f.eks for nyligt AC revelations, fik 250,- Jeg havde 100,- jeg kunne bruge i rabat. Købte gt 5 og heavy rain. Det gik lige op.
Billede
jimmidlx
Niveau 6
 
Indlæg: 1362
By: 7470 Karup (midtjylland)


Re: Indbytning af Ps3-spil, hvor er bedst?

Indlægaf Capperdude » søn 12 feb 2012 22:20

Jeg hopper med i koret af folk som kan anbefale Blockbuster :)

Har endnu ikke været ude for at Blockbuster gav mindre end Gamestop.. Tværtimod :)
GGMU <3
Capperdude
Niveau 7
 
Indlæg: 2765

Brugeravatar

Re: Indbytning af Ps3-spil, hvor er bedst?

Indlægaf morfar » søn 12 feb 2012 22:31

Fik 351 for Neverdead i Gamestop. BB ville give 250.
Billede
morfar
Niveau 8
 
Indlæg: 7214
By: Hasselager, Århus


Re: Indbytning af Ps3-spil, hvor er bedst?

Indlægaf Capperdude » søn 12 feb 2012 22:37

morfar skrev:Fik 351 for Neverdead i Gamestop. BB ville give 250.


Ingen regel uden undtagelser :D
GGMU <3
Capperdude
Niveau 7
 
Indlæg: 2765

Brugeravatar

Re: Indbytning af Ps3-spil, hvor er bedst?

Indlægaf morfar » man 13 feb 2012 09:19

Capperdude skrev:
morfar skrev:Fik 351 for Neverdead i Gamestop. BB ville give 250.


Ingen regel uden undtagelser :D


Det er faktisk meget simpelt.

Blockbuster giver MAX 250 kr for et almindeligt spil. Uanset hvor nyt det er (udgivelsesdato)

Gamestop giver ALTID mere så længe spillet er forholdsvist nyt.
Billede
morfar
Niveau 8
 
Indlæg: 7214
By: Hasselager, Århus


Re: Indbytning af Ps3-spil, hvor er bedst?

Indlægaf darkandel » man 13 feb 2012 12:25

morfar skrev:
Capperdude skrev:
morfar skrev:Fik 351 for Neverdead i Gamestop. BB ville give 250.


Ingen regel uden undtagelser :D


Det er faktisk meget simpelt.

Blockbuster giver MAX 250 kr for et almindeligt spil. Uanset hvor nyt det er (udgivelsesdato)

Gamestop giver ALTID mere så længe spillet er forholdsvist nyt.


kan kun give dig ret kunne få 250 for mit soul calibur 5 i blockbuster men 350 i gamestop :)
darkandel
Niveau 5
 
Indlæg: 806
By: 9400 Nørresundby


Re: Indbytning af Ps3-spil, hvor er bedst?

Indlægaf Chiesa » man 13 feb 2012 12:32

Et lille bonusspørgsmål - Tager butikkerne imod spil som er købt via engelske sider?
Billede
Chiesa
Niveau 4
 
Indlæg: 356


Re: Indbytning af Ps3-spil, hvor er bedst?

Indlægaf JanR » man 13 feb 2012 13:18

Chiesa skrev:Et lille bonusspørgsmål - Tager butikkerne imod spil som er købt via engelske sider?


Ja, det gør de. Alle mine spil er derfra, og havde ingen problemer med at sælge en del af dem.
JanR
Niveau 6
 
Indlæg: 1989
By: København


Re: Indbytning af Ps3-spil, hvor er bedst?

Indlægaf Morten Rask » tirs 14 feb 2012 10:39

janzor88 skrev:
Chiesa skrev:Et lille bonusspørgsmål - Tager butikkerne imod spil som er købt via engelske sider?


Ja, det gør de. Alle mine spil er derfra, og havde ingen problemer med at sælge en del af dem.


Det har dog ikke altid været sådan. Tror jeg prøvede i Gamestop Odense for 2 år siden, hvor jeg fik at vide at spillenes rating fra England ikke gjaldt i Danmark. :?
Morten Rask
Niveau 7
 
Indlæg: 3407


Re: Indbytning af Ps3-spil, hvor er bedst?

Indlægaf morfar » tirs 14 feb 2012 11:22

Siepher skrev:
janzor88 skrev:
Chiesa skrev:Et lille bonusspørgsmål - Tager butikkerne imod spil som er købt via engelske sider?


Ja, det gør de. Alle mine spil er derfra, og havde ingen problemer med at sælge en del af dem.


Det har dog ikke altid været sådan. Tror jeg prøvede i Gamestop Odense for 2 år siden, hvor jeg fik at vide at spillenes rating fra England ikke gjaldt i Danmark. :?


Gamestop fik på et tidspunkt et anfald hvor der skulle være PEGI rating på spillene. Nu er det nok de bare er EU reg.
Billede
morfar
Niveau 8
 
Indlæg: 7214
By: Hasselager, Århus


Re: Indbytning af Ps3-spil, hvor er bedst?

Indlægaf Chiesa » lør 18 feb 2012 14:23

Så fik jeg prissat nogle spil hos Blockbuster, her er listen til de interesserede:

Jericho: 10 kr
Mercanaries 2: 15 kr
Dark Sector: 15 kr
Condemned 2: 30 kr
Killzone 3: 50 kr
Homefront: 60 kr
Tekken 6: 70 kr
Mafia 2: 80 kr
Bulletstorm: 100 kr
Red Dead Redemption: 100 kr
Crysis 2: 100 kr
Call of Duty - MW3: 200 kr
Assassins Creed (Den nyeste): 200 kr
Billede
Chiesa
Niveau 4
 
Indlæg: 356


Næste

Tilbage til Shoperfaringer

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 18 gæster