Forum

FONA oplevelse - er det dårligt ? eller bare mig

Her har du muligheden for at dele dine erfaringer om diverse spilbutikker!

FONA oplevelse - er det dårligt ? eller bare mig

Indlægaf armorking » man 24 sep 2012 13:01

hej alle .

for et par dage siden havde jeg samlet 3 spil som jeg skulle aflevere hos gamestop Fisketorvet , men da jeg fik dårligt tilbud tog jeg hjem igen forbi Nørrebro , valgte at besøge Fona for at købe Tekken tag 2 til 450kr . jeg går ind i butikken og opdager at jeg ikke havde penge nok , derfor skulle jeg ned i banken og have penge , Pludseligt råber sælger efter mig så højt at alle kiggede på mig , HVOR skal du hen ? jeg svarede bare pænt på vej ud af butikken for at have penge , så siger han hvor har du taget de spil fra , kom her lad mig tjekke ? manden tror jeg har stjålet dem fra butikken , jeg må indrømme at jeg blev sur indeni , men valgte alligevel at holde det inde , jeg går hen imod ham og giver ham spillene og han tjekker dem alligevel , så går jeg hen og tage et spil fra hylden og åbne det foran ham og spørger om spillene ligger inde , og hvordan kan jeg stjæle spil , når de ikke ligger ind i coveret ? og hvad bruger de deres lorte alarm til .

jeg synes det er virkelig dårligt af deres personale at råbe sådan , selv en Netto ansat vil ikke råbe sådan efter folk.
han ender med at sige , næste gange du kommer her ind skal du vise mig hvad du har i hånden , tror du selv jeg vil vende tilbage og købe spil herinde svarer jeg , Elgiganten fik 450kr for spillet , da jeg kom ind i deres butik viste jeg spillene ved kassen og han grinede bare og gav mig en pose til spillene og sagde at man ikke behøve vise det.

jeg synes det var dårligt , eller er det bare mig ? hvad synes I selv , har I været udsat for det før ?
Play Fast € Die Hard £
armorking
Niveau 7
 
Indlæg: 2739
By: København SV


Re: FONA oplevelse - er det dårligt ? eller bare mig

Indlægaf Morten Rask » man 24 sep 2012 13:12

Det kunne han da ikke tillade sig, og hvis han absolut skulle tjekke, så burde han have gjort det mere diskret. Jeg ville have givet min mening til kende, eventuelt forlange at tale med en overordnet. Han udstillede dig jo nærmest som butikstyv overfor alle.
Morten Rask
Niveau 7
 
Indlæg: 3407


Re: FONA oplevelse - er det dårligt ? eller bare mig

Indlægaf morfar » man 24 sep 2012 13:14

Tror du er lidt for nærtagende. Nu er det selvfølgelig lidt svært at vide hvor højt han har råbt og hvor mange personer der var i butikken. Det er også svært at vide hvordan du var klædt og hvordan du ser ud.

Rigtigt mange ting spiller ind og han har åbenbart troet at du var en slem fyr.

Havde jeg selv en forretning og var jeg i tvivl om en person havde stjålet fra butikken, så havde jeg også tjekket ham.
Billede
morfar
Niveau 8
 
Indlæg: 7214
By: Hasselager, Århus


Re: FONA oplevelse - er det dårligt ? eller bare mig

Indlægaf Maias227 » man 24 sep 2012 13:26

Egentligt er det jo ok at han tjekke om det nu faktisk er dine spil, men han burde helt sikkert have langt mere diskret og professionel omkring det og helt sikkert give en undskyldning for det. Jeg har selv et fritidsjob i butik og udgangspunktet er altid at der nok er sket en fejl med alarmene, hvorved man selvfølgelig behandle kunden respektfuldt og beklage hvis der nu ikke viser sig at være noget alligevel. Helt sikkert dårlig service og jeg går sandelig også ud fra det ikke er FONAs officielle politik, men snarere en medarbejder der ikke helt forstår hvad kundeservice går ud på.

Personligt har jeg aldrig oplevet noget lignende i nogen FONA'er, men det kunne selvfølgelig også bare skyldes jeg bor i Jylland, hvor alting er lidt mere afslappet:)
Maias227
Niveau 4
 
Indlæg: 305


Re: FONA oplevelse - er det dårligt ? eller bare mig

Indlægaf Capperdude » man 24 sep 2012 13:47

morfar skrev:Tror du er lidt for nærtagende. Nu er det selvfølgelig lidt svært at vide hvor højt han har råbt og hvor mange personer der var i butikken. Det er også svært at vide hvordan du var klædt og hvordan du ser ud.

Rigtigt mange ting spiller ind og han har åbenbart troet at du var en slem fyr.

Havde jeg selv en forretning og var jeg i tvivl om en person havde stjålet fra butikken, så havde jeg også tjekket ham.


Er det noget i lærer på politiskolen, sådan at genere folk der intet har gjort? :)

Det er jo en helt hjernedød opførsel ham ekspedienten udviser, og var det mig, så havde jeg krævet at snakke med hans overordnede, og indgive en klage. Sådan en idiot.
GGMU <3
Capperdude
Niveau 7
 
Indlæg: 2765

Brugeravatar

Re: FONA oplevelse - er det dårligt ? eller bare mig

Indlægaf Kimosabe » man 24 sep 2012 13:53

morfar skrev:Tror du er lidt for nærtagende.

Jeg var satme også blevet nærtagende hvis det var mig. Han kan da på INGEN måde tillade sig at råbe sådan efter ham, uanset hvordan han så er påklædt, ser ud eller andet. Helt fair at checke, hvis han har en mistanke, men det skal sgu også være en begrundet mistanke.
Jeg ville skrive ind til FONA, og beskrive forløbet. Jeg er helt sikker på at det ikke er firmapolitik, at man foretager check på den måde. En undsk
Hvis der var en ansat der havde grebet situationen sådan an, overfor mig, var jeg blevet rasende. Og gu' skal han da røv vise ham hvad han har med ind i butikken.

Forstår 100% du handlede hos Elgiganten..
Kimosabe
Niveau 4
 
Indlæg: 646


Re: FONA oplevelse - er det dårligt ? eller bare mig

Indlægaf Erroneus » man 24 sep 2012 14:31

Hvis der var en som råbte sådan efter mig og fik mig til at fremstå som en butikstyv, så vil jeg kræve at han bagefter råber lige så højt ud over hele butikken at det var jeg ikke og han havde lavet en fejltagelse. Det må gå begge veje :)
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: FONA oplevelse - er det dårligt ? eller bare mig

Indlægaf Hades » man 24 sep 2012 14:37

Erroneus skrev:Hvis der var en som råbte sådan efter mig og fik mig til at fremstå som en butikstyv, så vil jeg kræve at han bagefter råber lige så højt ud over hele butikken at det var jeg ikke og han havde lavet en fejltagelse. Det må gå begge veje :)

Præcis min tanke :) Det er lige groft nok, at blive fremstillet sådan (også selvom det måske nok føltes værre end det egentlig var). Der må ligge en kompensation for ubehøvlet behandling. Det ville jeg i hvert fald sørge for, således at kunden ikke forlod butikken med en så dårlig/ubehagelig oplevelse, at de aldrig vil handle der igen
Billede

Hades: [angered] Did you forget who you're talking to? I am the Lord of the Dead!
Auron: Heh. No wonder no one wants to die.
~ Kingdom Hearts 2
Hades
Niveau 6
 
Indlæg: 1420
By: Vordingborg


Re: FONA oplevelse - er det dårligt ? eller bare mig

Indlægaf armorking » man 24 sep 2012 14:38

altså hvis beklædning og udseende spille en rolle , så havde de stoppet alle som kom og handlede hos dem på Nørrebro afdelingen , jeg havde humør bukser og en sort jakke på , ja jeg er indvandrer , men ser ikke så bad ass ud at de giver ham ret til at råbe sådan efter mig , han kan lade mig i det mindste komme ud forbi alarmen og hvis den begynder at ringe , så vil jeg sige at han havde ret til at stoppe mig, men nej heller ikke råbe efter folk sådan , havde set mange som blev stoppet ved blockbuster , elgiganten osv. men det var på en høflig måde at kunden ikke bliver fornærmet sådan og bliver tegnet som en tyv.

og hvordan i alverden vil jeg kunne stjæle spil når de en gange ligger i æsken hehe :D

Tak for jeres svar :)
Play Fast € Die Hard £
armorking
Niveau 7
 
Indlæg: 2739
By: København SV


Re: FONA oplevelse - er det dårligt ? eller bare mig

Indlægaf Krede1972 » man 24 sep 2012 20:27

Det var da dumt at gå ind og ud af forretningen med dine egne spil i hånden. Det havde da været en del smartere at have dem i en taske.

Ligesom det ville være dumt at gå ind i en smykkebutik med smykker i hænderne.

Ligesom det ville være dumt at gå ind i et supermarked med varer som de sælger, selv om de er købt i en anden butik.

Sidstnævnte har jeg da selv gjort en gang i mellem, men jeg har altid en kassebon med og jeg beholder varene i min taske.

Jeg er en gang blevet antastet/stoppet af en butiksdetektiv da jeg var på vej ud af udgangsdøren i et supermarked. Han spurgte hvad det var jeg havde i hånden. Jeg viste ham et engangskamera, som de mig bekendt ikke ligefrem havde "på menukortet" og han lod mig gå uden yderligere kommentarer. Havde jeg f.eks puttet kameraet i min taske, mens jeg var i supermarkedet og han havde bedt om at se hvad jeg havde i min taske havde jeg nægtet at lade ham kigge i tasken.
De eneste der kan forlange at se i ens taske i den forbindelse er politiet. Så hvis han var sikker i sin sag ville jeg bede ham om at tilkalde politiet, så han kunne flove sig når det så efterfølgende viste sig at der ikke var noget i min taske som var taget fra butikken.
Billede
Krede1972
Niveau 7
 
Indlæg: 3125
By: Ørestad


Re: FONA oplevelse - er det dårligt ? eller bare mig

Indlægaf Jables » tirs 25 sep 2012 04:49

Mon ikke at du overlever.
Jables
Niveau 4
 
Indlæg: 734


Re: FONA oplevelse - er det dårligt ? eller bare mig

Indlægaf BenjaminK » tirs 25 sep 2012 15:18

Altid have dine varer i en pose/taske sammen med en kvittering.. :-)

Alt efter hvor højt han har råbt efter dig, har han forhåbentligt kun gjort sådan at det var for du kunne høre det, og ikke skulle løbe efter dig på gaden :-)

Men det med at havde varer i hånden, og ikke i pose eller lign kan jo hurtigt give forvirring - det er sund fornuft at have det gemt væk, handler du i en anden forretning..
BenjaminK
Niveau 2
 
Indlæg: 130


Re: FONA oplevelse - er det dårligt ? eller bare mig

Indlægaf morfar » tirs 25 sep 2012 15:44

Capperdude skrev:
morfar skrev:Tror du er lidt for nærtagende. Nu er det selvfølgelig lidt svært at vide hvor højt han har råbt og hvor mange personer der var i butikken. Det er også svært at vide hvordan du var klædt og hvordan du ser ud.

Rigtigt mange ting spiller ind og han har åbenbart troet at du var en slem fyr.

Havde jeg selv en forretning og var jeg i tvivl om en person havde stjålet fra butikken, så havde jeg også tjekket ham.


Er det noget i lærer på politiskolen, sådan at genere folk der intet har gjort? :)

Det er jo en helt hjernedød opførsel ham ekspedienten udviser, og var det mig, så havde jeg krævet at snakke med hans overordnede, og indgive en klage. Sådan en idiot.


Ja. Vi lærer at alle er kriminelle indtil andet er bevist. Ellers kunne jeg jo lige så godt blive højskolelærer......
Billede
morfar
Niveau 8
 
Indlæg: 7214
By: Hasselager, Århus


Re: FONA oplevelse - er det dårligt ? eller bare mig

Indlægaf Capperdude » tirs 25 sep 2012 15:56

Jables skrev:Mon ikke at du overlever.


Gør han jo nok.. Men det handler i dette tilfælde ikke om overlevelse, men om simpel respekt mellem mennesker..

Du ville sikkert elske at blive udstillet foran en hel butik fuld af mennesker, som tyv.. Det er så dejligt :D
GGMU <3
Capperdude
Niveau 7
 
Indlæg: 2765

Brugeravatar

Re: FONA oplevelse - er det dårligt ? eller bare mig

Indlægaf Scoring » tirs 25 sep 2012 16:15

Tror folk skal prøve at se det fra begge sider af.

Nej, det var ikke i orden at han råber ud i butikken, og fremstiller dig som tyv overfor andre kunder osv. En undskyldning burde være på sin plads, og fuldt forståeligt at du handler andre steder fremover.

På den anden side, forstår jeg da også godt ham? - hvis han har mistanke om at du stjæler - og at det evt. er sket før (ellers havde han nok været mere nonchalant) så kan jeg da godt forstå at han vil have tjekket spillene.

Han burde have skyndt sig over til det, og sagt med et smil om han ikke måtte tjekke spillene. Nej, det er ikke fedt at blive beskyldt for noget man ikke har gjort, men det er ligeså fedt at bevise at man er uskyldig og se ham få en lang næse.

Jeg blev engang jagtet helt ud på gaden, af en højtråbende kineser der påstod jeg ikke havde betalt nok for min middag. Det viste sig så at han havde givet mig den forkerte regning. Jeg fik en stor undskyld, og medarbejderen fik en skideballe af chefen. Jeg må ærligt indrømme, at jeg blev forarget over at blive beskyldt for at "stjæle" når det var deres egen fejl. Men igen, hvis han troede at jeg manglede at betale mere, forstår jeg da godt at han ville snakke om det. Han burde dog have gjort det mere stille og roligt - og de mistede mig som deres fremtidige kunde (indtil jeg får lyst til nudler igen) ;)

Forstår også at du handlede i Elgiganten i stedet!
Scoring
Niveau 7
 
Indlæg: 2258


Næste

Tilbage til Shoperfaringer

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster