Forum

Dansk sprog i spil fra england?

Her har du muligheden for at dele dine erfaringer om diverse spilbutikker!

Dansk sprog i spil fra england?

Indlægaf Klumpfisk » man 05 jan 2009 17:35

Nogen der ved om der er dansk sprog i eks. Littlebigplanet? når man bestiller fra en engelsk hjemmeside...
Klumpfisk
Niveau 0
 
Indlæg: 18


Indlægaf SoulDecapitate » man 05 jan 2009 17:38

det er der :-), selv på den japanske version er der dansk
SoulDecapitate
Niveau 7
 
Indlæg: 2509

Brugeravatar

Indlægaf xireuz » man 05 jan 2009 17:48

Ja som SD siger er der også DK teskst/lyd i UK udgaven. Synes dog det lyder skrækkeligt. De har brugt ham fortælleren fra "Hvordan bliver det lavet" på Discovery. Har haft skiftet sprog på Playstation lige siden for at blive fri for at høre på ham.
xireuz
Niveau 4
 
Indlæg: 756
By: Frederikshavn


Indlægaf TuXX » man 05 jan 2009 17:53

Han er da kanon til, at fortælle. Klart plus der giver spillet charme synes jeg.
// Martin [6000]
Billede
TuXX
Niveau 4
 
Indlæg: 470


Indlægaf xireuz » man 05 jan 2009 18:02

TuXX skrev:Han er da kanon til, at fortælle. Klart plus der giver spillet charme synes jeg.


Det er smag og behag. Ham Discovery-gutten lyder i mine øre kunstig og oplæsende. Synes den orginale engelske fortæller er meget hyggeligere at høre på.
xireuz
Niveau 4
 
Indlæg: 756
By: Frederikshavn


Indlægaf Scoring » man 05 jan 2009 18:05

Gælder det også Buzz TV QUIZ?
Scoring
Niveau 7
 
Indlæg: 2258


Indlægaf Vinterbird » man 05 jan 2009 18:08

Scoring skrev:Gælder det også Buzz TV QUIZ?


Ja. Desværre...

xireuz skrev:
TuXX skrev:Han er da kanon til, at fortælle. Klart plus der giver spillet charme synes jeg.


Det er smag og behag. Ham Discovery-gutten lyder i mine øre kunstig og oplæsende. Synes den orginale engelske fortæller er meget hyggeligere at høre på.


Det er også Stephen Fry, og ham kan man ikke andet end elske.
Vinterbird
Niveau 4
 
Indlæg: 341


Indlægaf TuXX » man 05 jan 2009 18:18

xireuz skrev:
TuXX skrev:Han er da kanon til, at fortælle. Klart plus der giver spillet charme synes jeg.


Det er smag og behag. Ham Discovery-gutten lyder i mine øre kunstig og oplæsende. Synes den orginale engelske fortæller er meget hyggeligere at høre på.


Ja det må være smag og behag.

I spillet synes jeg netop han skal være som han er - han virker meget pædagogisk og nemt, at forstå.

Men ja som en anden siger enten elsker eller hader man ham.

Jeg har slet ikke hørt det på engelsk og kommer nok aldrig til det, men måske jeg kan finde et lydklip et sted.
// Martin [6000]
Billede
TuXX
Niveau 4
 
Indlæg: 470


Indlægaf Scoring » man 05 jan 2009 18:24

Vinterbird skrev:
Scoring skrev:Gælder det også Buzz TV QUIZ?


Ja. Desværre...



Desværre?
- Det er da godt at der er DK tale og tekst? Eller kan du bare ikk lide stemmen? :D
Scoring
Niveau 7
 
Indlæg: 2258


Indlægaf Vinterbird » man 05 jan 2009 18:40

Scoring skrev:
Vinterbird skrev:
Scoring skrev:Gælder det også Buzz TV QUIZ?


Ja. Desværre...



Desværre?
- Det er da godt at der er DK tale og tekst? Eller kan du bare ikk lide stemmen? :D


De få gange jeg har hørt de danske stemmer har jeg haft lyst til at slå mig selv så hårdt i hovedet med min fjernbetjening at mine øre holdte op med at fungere.

Nøjagtig samme refleks fik jeg da jeg hørte den danske trailer til Reistance 2 og Ratchet & Clank (som dog har været det bedste indtil videre, men stadig skod).

Mit største problem med de danske stemmer er først og fremmest deres manglende engagement, kvaliteten og den ekstremt dårlige oversættelse. Der er rigtig mange af jokesne fra Buzz som bliver fuldkommen massakreret når de skal oversættes til dansk. Mest fordi de bliver ordret oversat, og det lyder latterligt åndssvagt.

Desuden er originalsproget altid at foretrække.
Vinterbird
Niveau 4
 
Indlæg: 341


Indlægaf xireuz » man 05 jan 2009 18:44

Vinterbird skrev:Desuden er originalsproget altid at foretrække.


Helt enig! For mig gælder det både spil og film.
xireuz
Niveau 4
 
Indlæg: 756
By: Frederikshavn


Indlægaf Scoring » man 05 jan 2009 18:48

Jaja selvfølgelig, men tror bare at et spil som Buzz, at der vil jeg ikk kunne reagere hurtigt nok på et engelsk spørgsmål.. :)

Men spil som R2 og R&C forstår jeg ikk at der skal dansk på..
Scoring
Niveau 7
 
Indlæg: 2258


Indlægaf TuXX » man 05 jan 2009 18:52

Ej nu må I sq styre jer... hehe. Ratchet på dansk er for super godt lavet - griner tit (på den gode måde) over deres oversættelser...

Møder tit modstanden mod spil med dansk tale, men jeg må blankt indrømme jeg forstår den sjældent...
// Martin [6000]
Billede
TuXX
Niveau 4
 
Indlæg: 470


Indlægaf Vinterbird » man 05 jan 2009 19:17

TuXX skrev:Ej nu må I sq styre jer... hehe. Ratchet på dansk er for super godt lavet - griner tit (på den gode måde) over deres oversættelser...

Møder tit modstanden mod spil med dansk tale, men jeg må blankt indrømme jeg forstår den sjældent...


Ratchet er så afgjort det bedste blandt de mange oversatte. Det er dog stadig langt fra i nærheden af kvaliteterne på det engelsksprogede. Men Resistance fungerer simpelthen ikke, og Buzz fungerer kun til nød hvis der er ikke engelsktalende personer til stede.
Vinterbird
Niveau 4
 
Indlæg: 341


Indlægaf Torres » man 05 jan 2009 20:03

Har også gennemspillet R&C nogle gange - PÅ DANSK!. Det lyder skrækkeligt, og havde klart foretrukket det på engelsk.
Kan ikke forstå hvorfor spillene skal oversættes til dansk. Det er i orden, hvis det bare er teksten, men når det er lyden, så sætter jeg altså grænsen :)
Billede
Torres
Niveau 2
 
Indlæg: 101

Brugeravatar

Næste

Tilbage til Shoperfaringer

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 20 gæster