Forum

Dansk sprog i spil fra england?

Her har du muligheden for at dele dine erfaringer om diverse spilbutikker!

Indlægaf TuXX » man 05 jan 2009 20:15

Det skal så siges, at R&C er mit første møde med den lodne fyr så jeg har ikke haft vænnet mig til de tidligere spil på engelsk.
// Martin [6000]
Billede
TuXX
Niveau 4
 
Indlæg: 470


Indlægaf Bab » man 05 jan 2009 20:17

Torres skrev:Har også gennemspillet R&C nogle gange - PÅ DANSK!. Det lyder skrækkeligt, og havde klart foretrukket det på engelsk.
Kan ikke forstå hvorfor spillene skal oversættes til dansk. Det er i orden, hvis det bare er teksten, men når det er lyden, så sætter jeg altså grænsen :)


Det er jo ikke alle, som er lige gode til engelsk. Så det er fint, at de oversætter for dem, som har brug for det.

Bab
Bab
Niveau 7
 
Indlæg: 5898
By: Fredericia


Indlægaf Torres » man 05 jan 2009 20:35

Bab skrev:
Torres skrev:Har også gennemspillet R&C nogle gange - PÅ DANSK!. Det lyder skrækkeligt, og havde klart foretrukket det på engelsk.
Kan ikke forstå hvorfor spillene skal oversættes til dansk. Det er i orden, hvis det bare er teksten, men når det er lyden, så sætter jeg altså grænsen :)


Det er jo ikke alle, som er lige gode til engelsk. Så det er fint, at de oversætter for dem, som har brug for det.

Bab


I et spil som R&C kan jeg godt forstå det, men i Resistance 2?
Tror ikke, at der kan være mange der overhoved ikke kan engelsk, der spiller et spil som det.
Billede
Torres
Niveau 2
 
Indlæg: 101

Brugeravatar

Indlægaf Klumpfisk » man 05 jan 2009 20:47

øhm, tak for svaret :)
Klumpfisk
Niveau 0
 
Indlæg: 18


Indlægaf Casper-Blata » ons 07 jan 2009 00:18

Er der virkelig så mange oversatte spil til ps3 xD jeg synes tilgængæld det fedt det oversætterne fra hp filmene der oversatte til hp spillet til xbox 360 (: endnu en god grund til at få en ps3 på hylden.
Hilsen Casper

Setup: Sharp 32" - Xbox 360 - Xbox - Nintendo 64 - phillips HDD Optager.
Casper-Blata
Niveau 0
 
Indlæg: 29


Indlægaf Casper-Blata » ons 07 jan 2009 00:22

Nu snakker mange af jer om det latterligt det oversat, personligt forstår jeg da noget engelsk, men jeg har da problemer med at forstå det hele i et spil. derfor var jeg ovenud glad for mit harry potter 5 til xbox der var med dansk tekst + tale.
Hilsen Casper

Setup: Sharp 32" - Xbox 360 - Xbox - Nintendo 64 - phillips HDD Optager.
Casper-Blata
Niveau 0
 
Indlæg: 29


Indlægaf SoulDecapitate » ons 07 jan 2009 00:23

jeg synes i spil som resistance 2 er det lidt plat og høre på dánsk, det virker på en eller anden måde bare forkert.
SoulDecapitate
Niveau 7
 
Indlæg: 2509

Brugeravatar

Indlægaf andreasf » ons 07 jan 2009 01:16

Jeg kan godt lide idéen om at tingene bliver på dansk.

Men i nogle spil fungere det bare ikke...

F.eks. i LBP syntes jeg det er sjovt når fortælleren er halv pædagogisk og den anden halv del er bare en masse sluder... Det giver charme

Det samme i R&C der giver det jo meget hjælp til de mindste, for der er sådan set rigtig mange børn der er skudt i R&C


Men er enig i resistance 2 ikke lyder så godt på dansk... Måske skulle sony tag at gøre det nemmere at skifte sprog? :)
andreasf
Niveau 0
 
Indlæg: 5


Indlægaf Player_2 » ons 07 jan 2009 14:52

I Spil som Buzz er dansk et must for mig..

Hvor på alle andre er mere eller mindre lige gyldigt om det er dansk eller engelsk, plejer dog at bruge dansk når det er der
Player_2
Niveau 5
 
Indlæg: 900

Brugeravatar

Indlægaf SoulDecapitate » ons 07 jan 2009 14:54

Ja buzz har det også fint med, men resistance 2 det lyder sku lidt plat.
SoulDecapitate
Niveau 7
 
Indlæg: 2509

Brugeravatar

Indlægaf RSkaanning » man 12 jan 2009 01:23

Nogen der ved om der er dansk tekst i MotorStorm 2: Pacific Rift fra uk?
Snakker ikke om på coveret men inde i spillet!
RSkaanning
Niveau 4
 
Indlæg: 485


Indlægaf Player_2 » man 12 jan 2009 01:47

Det tror jeg godt du kan regne med, når det er et spil fra sony selv.. lige som resistance 2 og LBP
Player_2
Niveau 5
 
Indlæg: 900

Brugeravatar

Indlægaf TuXX » man 12 jan 2009 02:03

RSkaanning skrev:Nogen der ved om der er dansk tekst i MotorStorm 2: Pacific Rift fra uk?
Snakker ikke om på coveret men inde i spillet!


Mit eksemplar fra UK er med dansk i spillet :)
// Martin [6000]
Billede
TuXX
Niveau 4
 
Indlæg: 470


Indlægaf crockett » man 12 jan 2009 10:47

Jeg er sådan set bedøvende med om de vælger at oversætte sproget i spillene til dansk eller indonesisk, bare de for hulen da kunne gøre det muligt at vælge sprog INDE i spillet, og ikke i systemindstillingerne på maskinen. Dét kan drive mig til vanvid!
Jeg er på linie med de der ikke kan få noget fornuftigt ud af Resistance 2 på dansk... Det er simpelthen for plat! Det svarer til at se Terminator 2 på tysk... Det holder bare ikke!!! :lol:
crockett
Niveau 5
 
Indlæg: 1079


Indlægaf SoulDecapitate » man 12 jan 2009 17:01

Crockett , præcis det andet er pisse ireterende.
SoulDecapitate
Niveau 7
 
Indlæg: 2509

Brugeravatar

ForegåendeNæste

Tilbage til Shoperfaringer

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 15 gæster