Forum

Min oplevelse hos Nordisk Film kundesupport.

Her har du muligheden for at dele dine erfaringer om diverse spilbutikker!

Re: Min oplevelse hos Nordisk Film kundesupport.

Indlægaf JanR » fre 08 feb 2013 12:08

Bab skrev:Beeeeeeeeeep

Det er virkelig sjovt, hvordan folk reagere herinde, hver gang de bliver modsagt. Fordi de har jo altid ret.

Bab


What? Det giver jo ingen mening.

Jeg er ikke for stolt til at indrømme, hvis jeg tager fejl (i modsætning til visse andre stædige personer).
Så hvis du kan finde bare én eneste troværdig kilde, som rent juridisk giver dig ret - så skal jeg med glæde indrømme, at jeg tog fejl.

Indtil videre har du ikke andet, end fyldt tråden med dit vrøvl.
JanR
Niveau 6
 
Indlæg: 1989
By: København


Re: Min oplevelse hos Nordisk Film kundesupport.

Indlægaf EvilNinjaMoby » fre 08 feb 2013 12:27

Kan blot konstatere at du, mildest talt, ikke aner hvad du skriver om, Bab... Dog giver din infantile måde at respondere på, forhåbning om, at andre heller ikke tager dine indlæg for pålydende - for det ville vitterlig være en skam hvis de gjorde.

Indsigelsesmuligheden er netop til for, at jeg kan få mine penge retur og have dem, mens en undersøgelse af indsigelsesårsagen pågår. Og når man kan fremlægge dokumentation for, at sælger har fejlleveret, så er den sag hurtigt afsluttet...

Man laver selvfølgelig ikke indsigelsen som det første. Men er sælger uvillig i forbindelse med omlevering/annullering af handelen med deraf følgende refundering, så laver man sin indsigelse... Du burde læse op på indsigelsesordningen inden du blamere dig mere i fuld offentlighed.
EvilNinjaMoby
Moderator
 
Indlæg: 2074
By: 6800 Varde


Re: Min oplevelse hos Nordisk Film kundesupport.

Indlægaf Bab » fre 08 feb 2013 12:35

Du kan altid gøre indsigelse, såfremt der er trukket et beløb fra din konto, og du kan godtgøre:

at du ikke har modtaget varen
at du har været udsat for et misbrug af kortoplysninger
at du har fortrudt købet, inden du har modtaget varen ved fx at nægte at modtage den eller undlade at afhente den på posthuset
at der er trukket et højere beløb, end du havde godkendt ved bestillingen

Ingen af betingelserne er opfyldt.

Bab
Bab
Niveau 7
 
Indlæg: 5898
By: Fredericia


Re: Min oplevelse hos Nordisk Film kundesupport.

Indlægaf EvilNinjaMoby » fre 08 feb 2013 12:40

Jo, han har IKKE fået den pågældende vare - han har fået en anden vare, end den bestilte... Hvorfor er det så svært for dig at forstå!??
EvilNinjaMoby
Moderator
 
Indlæg: 2074
By: 6800 Varde


Re: Min oplevelse hos Nordisk Film kundesupport.

Indlægaf Jables » fre 08 feb 2013 13:08

Fantastisk læsning, men ro på drenge :)
Lad os nu bare afvente hvad NFI skriver tilbage, HVIS de da overhovedet svarer.

De er sikkert igang med at læse deres UELA igennem, så de kan nægte mig en refundering igen. :)
Jables
Niveau 4
 
Indlæg: 734


Re: Min oplevelse hos Nordisk Film kundesupport.

Indlægaf Bab » fre 08 feb 2013 13:15

Der står da ingen steder, at det skal være en bestemt vare, som han skal modtage, for at kunne bruge indsigelsesloven. Han har modtaget en vare. En defekt vare, hvor der manglede noget til. Evt. kan der klages over, at der var forkert varedeklaration. Men det har intet med indsigelsesloven at gøre. Det er købeloven, som træder til der.

Og købeloven skriver, at ved fejl på en varer, så har sælger lov til at udbedre fejlen.
Det gælder dog kun, hvis du udnytter fortrydelsesretten ved ikke at tage imod pakken fra postbud eller fragtfirma.

Hvis du har modtaget pakken og derefter udnytter fortrydelsesretten, kan banken ikke længere hjælpe dig. I stedet kan du prøve Forbrugerklagenævnet eller et godkendt ankenævn.


Men tro da bare, at verden er så lyserød, som i tror. Og måske går den med banken, men det vil stadig være forkert.

Bab
Bab
Niveau 7
 
Indlæg: 5898
By: Fredericia


Re: Min oplevelse hos Nordisk Film kundesupport.

Indlægaf EvilNinjaMoby » fre 08 feb 2013 13:47

Bab, du blander en masse ting sammen, og aner tydeligvis ikke hvad du har med at gøre. Jeg tvivler derfor også meget på, at du rent faktisk har nogen praktisk erfaring med disse ting... Og det hedder nu engang ikke indsigelseslov...

"Der står da ingen steder, at det skal være en bestemt vare, som han skal modtage, for at kunne bruge indsigelsesloven." Nej, for det da logik (For andre end lige dig), at udgangangspunktet er, at man naturligvis skal modtage den vare man har bestilt - alt andet berettiger til at indgive en indsigelse hos kortudsteder.

Hvis der har stået at filen fylder 6GB, men det viser sig at være mere - så har man IKKE modtaget den vare man har købt. Men en ANDEN vare... Det kan aldrig ligge kunden til last, at varen er ubrugelig pga. af en tastefejl/fejl generelt fra sælgers side.

Det er fuldstændigt grinagtigt, at du antyder at Jables tilrådes at gøre noget forkert - og den antydning afstedkommes tydeligvis på baggrund af en afgrundsdyb uvidenhed fra din side...

Lader dine indlæg tale for sig selv - men du er tydeligvis blot Google-wise.

God weekend...
EvilNinjaMoby
Moderator
 
Indlæg: 2074
By: 6800 Varde


Re: Min oplevelse hos Nordisk Film kundesupport.

Indlægaf Krede1972 » fre 08 feb 2013 14:15

Så vidt jeg har forstået er der ikke tale om en decideret trykfejl, da man fra den europæiske del af Sony/Playstation har troet og været sikker på at spillet kun fyldte 6 GB. Derfor stod der at spillet fyldte 6GB.
At mere end 2/3 af spillet så har manglet og derfor ikke virket på releasedagen finder man først ud af da de der har købt spillet sjovt nok ikke kan få det til at fungere.
Det er ikke en trykfejl, men en fejlinformation baseret på uduelighed og manglende teknisk forståelse af produktets "udseende".

A pro pos banker og tilbageførsel af beløb, så kommer jeg i tanke om at jeg en gang blev trukket omkring 20.000 kroner på et pizzaria hvor jeg havde købt 2 pizzaer. Da jeg henvendte mig i min bank var de ikke meget for at tilbageføre noget som helst (heller ikke selv om jeg havde både pizzariaets og min egen underskriftsnota UDEN min underskrift og godkendelse af købet, da jeg jo ikke ville skrive under på et beløb på 20.000 kroner for et par pizzaer). Da banken var så dum-stædig at de ikke kunne fatte at det ikke var normalt at blive trukket 20.000 på et pizzaria gik jeg i stedet hen til pizzariaet og derefter med ejeren i hans bank hvor jeg fik pengene tilbage af ejeren i cool cash.
Så banker kan også være overdumme.
Så pas på! De er overalt: Dumme og inkompetente mennesker der ikke forstår at varetage deres job på betryggende vis.
Senest rettet af Krede1972 fre 08 feb 2013 15:07, rettet i alt 1 gang.
Billede
Krede1972
Niveau 7
 
Indlæg: 3125
By: Ørestad


Re: Min oplevelse hos Nordisk Film kundesupport.

Indlægaf Stricker » fre 08 feb 2013 14:38

Krede1972 skrev:Så vidt jeg har forstået er der ikke tale om en decideret trykfejl, da man fra den europæiske del af Sony/Playstation har troet og været sikker på at spillet kun fyldte 6 GB. Derfor stod der at spillet fyldte 6GB.
At mere end 2/3 af spillet så har manglet og derfor ikke virket på releasedagen finder man først ud af da de der har købt spillet sjovt nok ikke kan få det til at fungere.
Det er ikke en trykfejl, men en fejlinformation baseret på uduelighed og manglende teknisk forståelse af produktets "udseende".


Tja, kunden skal vel alligevel kompenseres hvis varen afviger betydeligt fra dets beskrivelse.
Stricker
Niveau 6
 
Indlæg: 1674
By: Sønderborg


Re: Min oplevelse hos Nordisk Film kundesupport.

Indlægaf Jables » fre 08 feb 2013 16:45

Haha, hvilken overraskelse.
Jeg har netop modtaget denne mail.

Hello Mads,
Thank you for your recent correspondence.
Ii is understood from your e-mail that you would like a refund for your recent purchase from the PlayStation Store. Regrettably, as stated in the Terms of Service, we are unable to offer a refund for any purchase made on the PlayStation Store.
Our Terms of Service can be found at: http://www.scei.co.jp/ps3-eula/psn/e/e_tosua_en.html

Although all sales are final we will submit your request further for you as a good-will gesture.
When you create a Sony Entertainment Network account, there are a few key pieces of information to be aware of:
1. Sign-in ID: A valid email address where communications from PlayStation Network will be sent.
2. Online ID: Your screen name that other PlayStation Network users will use to identify you.
3. Date of Birth: Used to validate your account if you ever forget your password.

Please inform all of the above so we may assist you further.

With warm regards,
The PlayStation Team Scandinavia
Sony Entertainment Network Europe

Nordisk Film A/S
Mosedalvej 14-16
2500 Valby
Denmark
CVR 13513074



Hvor er de dog FLINKE!
Jeg er ret sikker på at beløbet vil blive overført til min PSN wallet. Jeg er dog ikke ligefrem tilfreds med at lade mig nøjes med dette, men spørgsmålet er bare om jeg orker at kører sagen videre...
Jables
Niveau 4
 
Indlæg: 734


Re: Min oplevelse hos Nordisk Film kundesupport.

Indlægaf Krede1972 » fre 08 feb 2013 19:16

Du kan ikke forlange mere.
Nu får du pengene tilbage og så må du være tilfreds med det (uanset om du er det eller ej).
Jeg er sikker på at du får pengene tilbage fordi de godt er klar over at de ikke har været helt klare i spyttet angående spillets størrelse.

Lad den ligge der. Du får ikke mere ud af den sag.
Billede
Krede1972
Niveau 7
 
Indlæg: 3125
By: Ørestad


Re: Min oplevelse hos Nordisk Film kundesupport.

Indlægaf Rytteren » fre 08 feb 2013 19:48

Jables skrev:Haha, hvilken overraskelse.
Jeg har netop modtaget denne mail.

Hello Mads,
Thank you for your recent correspondence.
Ii is understood from your e-mail that you would like a refund for your recent purchase from the PlayStation Store. Regrettably, as stated in the Terms of Service, we are unable to offer a refund for any purchase made on the PlayStation Store.
Our Terms of Service can be found at: http://www.scei.co.jp/ps3-eula/psn/e/e_tosua_en.html

Although all sales are final we will submit your request further for you as a good-will gesture.
When you create a Sony Entertainment Network account, there are a few key pieces of information to be aware of:
1. Sign-in ID: A valid email address where communications from PlayStation Network will be sent.
2. Online ID: Your screen name that other PlayStation Network users will use to identify you.
3. Date of Birth: Used to validate your account if you ever forget your password.

Please inform all of the above so we may assist you further.

With warm regards,
The PlayStation Team Scandinavia
Sony Entertainment Network Europe

Nordisk Film A/S
Mosedalvej 14-16
2500 Valby
Denmark
CVR 13513074



Hvor er de dog FLINKE!
Jeg er ret sikker på at beløbet vil blive overført til min PSN wallet. Jeg er dog ikke ligefrem tilfreds med at lade mig nøjes med dette, men spørgsmålet er bare om jeg orker at kører sagen videre...


ah hold da op. det er sku fint. for tror sku ikke du var nået til et bedre resultat. nu for du noget tilbage... også er du sku stadig fornærmet over de ikke kommer kørende ud på adressen, stikker et tv + 5000kr samt en middag på noma i hånden på dig.

var sku med dig hele vejen, for sony/nordisk film bør sku kompencere for DERES fejl. men så ikke at blive tilfreds med et, i min optik, godkend resultat. ja der spændes buen sku for meget. #-o
Starhawk!
Rytteren
Niveau 7
 
Indlæg: 5691

Brugeravatar

Re: Min oplevelse hos Nordisk Film kundesupport.

Indlægaf morfar » fre 08 feb 2013 19:56

Nu ved jeg ikke hvordan du opfatter ordet "kompensation", men jeg ser det som noget ekstra, et plaster på såret etc.

At overføre hans penge tilbage på hans wallet, så han ikke kan bruge dem på andet end noget Sony tjener penge på, det syntes jeg ikke er et godkendt resultat.

Da elgiganten kompenserede mig for, at det havde taget ALT for lang tid at bytte min forstærker, fik jeg Skylanders Giants som kompensation + jeg fik en forstærker i samme stand som den jeg i sin tid afleverede. Se det er kompensation der er til at tage og føle på :-)
Billede
morfar
Niveau 8
 
Indlæg: 7214
By: Hasselager, Århus


Re: Min oplevelse hos Nordisk Film kundesupport.

Indlægaf Jables » fre 08 feb 2013 20:13

morfar skrev:At overføre hans penge tilbage på hans wallet, så han ikke kan bruge dem på andet end noget Sony tjener penge på, det syntes jeg ikke er et godkendt resultat.


Det er lige præcis der at skoen trykker hos mig. :)

Nu må vi se hvad de tilbyder.
I min verden er der stor forskel på at få de 500kr tilbage i hånden i stedet for på sin PSN wallet.
Jables
Niveau 4
 
Indlæg: 734


Re: Min oplevelse hos Nordisk Film kundesupport.

Indlægaf Erroneus » fre 08 feb 2013 20:40

Folkens lad os lige holde en pæn tone herinde, man behøves ikke at være enig om alt :)

Du skal naturligvis have ført pengene tilbage på din bankkonto, da deres "good-will gesture" er ren BS, fordi de ved godt de har kaget i det. Men jeg forstår godt, hvis du ikke gider gøre en stor sag ud af det og så bare tager hvad du kan få. Det er også begrænset hvor meget af sin fritid man gider bruge for 500 kr :)
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


ForegåendeNæste

Tilbage til Shoperfaringer

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 17 gæster