Forum

Min oplevelse hos Nordisk Film kundesupport.

Her har du muligheden for at dele dine erfaringer om diverse spilbutikker!

Re: Min oplevelse hos Nordisk Film kundesupport.

Indlægaf Krede1972 » lør 09 feb 2013 02:59

Nu ved vi jo ikke om pengene ryger tilbage til Wallet eller banken, men uanset hvad så har man jo altså ikke krav på at få stoppet en ny PS3 op i bagdelen som kompensation.
Bevares man bliver da glad for at få lidt ekstra som et plaster på såret, men det er altså ikke noget man kan forvente.
Alternativet er jo at de havde fastholdt at man ikke kan få pengene tilbage efter releasedaten.
Billede
Krede1972
Niveau 7
 
Indlæg: 3125
By: Ørestad


Re: Min oplevelse hos Nordisk Film kundesupport.

Indlægaf Jables » lør 09 feb 2013 03:46

Jeg forstår altså ikke helt hvor den snak om gratis fladskærme, 5000kr, middag på Noma og PS3'er i bagdelen stammer fra.
Lad mig lige slå nogle ting på plads for god ordens skyld. :)

Jeg har fra sagens start, givet udtryk for et krav på én enkelt ting. En refundering af mit køb af Ni No Kuni til et beløb af 500 kroner.
Hvis Nordisk Film havde valgt at imødekomme mit krav fra starten af, så havde jeg uden tvivl taget imod pengene, selvom det skulle være på min Wallet.

Det gjorde de ikke. Og den behandling som jeg modtog ønsker jeg virkelig ikke for nogen.
Jeg er normalt et roligt og venligt menneske, men den arrogance som jeg mødte på deres telefon, pissede mig af i sådan en grad, at jeg måtte gå en længere tur, for at falde ned igen.

Mit krav er stadig en refundering af Ni No Kuni, men jeg er på ingen måde tilfreds, hvis deres good-will gesture kun betyder at pengene kommer retur til min Wallet. Om jeg vil kører sagen længere ud, ved jeg ikke. Jeg skriver kun at jeg på ingen måde vil være tilfreds.

Som Krede skriver længere oppe, så ved ingen af os endnu hvilken kompensation der er tale om.
Så lad os se tiden an og se hvad de tilbyder.

- Jeg er i hvert fald spændt på om der blot er tale om 90 dages PS+. ;)
Jables
Niveau 4
 
Indlæg: 734


Re: Min oplevelse hos Nordisk Film kundesupport.

Indlægaf Nistelroy78 » lør 09 feb 2013 13:29

morfar skrev:Jeg har lignende oplevelse med dem. Efter indbrud manglede en ps3. Den var ikke deaktiveret og derfor har jeg kun 1 aktiveret ps3 nu ud af 3 stk i husstanden.

Skrev til support et par gange og fik 2 identiske svar om at jeg kunne deaktivere min ps3 på selve konsollen. Tvivler på om de overhovedet læste mine mails.

3. Svar fra dem lød at jeg må vente 6 mdr før jeg kan gøre det selv. De kunne ikke hjælpe.

Sindsygt dårlig service.


Morfor du kan altså selv gøre det inde på https://account.sonyentertainmentnetwor ... gin.action under Enheder.

Når man så er loggede ind vil man få en ret let menu navigation i venstre side og der nede kan man se hvor mange enheder der er aktiveret, og her kan man se jeg der er en der hedder “PlayStation Enheder” det her du kan se din PlayStation™ 3, PSP og PS Vita som er aktiveret. Her vil du kunne se antallet og hvad de er aktiveret til , f.eks står der på PS3 “Musik” men det gælder også for spil.

Går man op i “Menupunktet” – KONTO – vil man ved at trykke på den faktisk se ALT om sin PS3, og faktisk en lille side detalje her er du rent faktisk kan gå ind og vælge at dit PS3 viser noget nær 95 % dansk i XMB til trods for du på din PS3 allerede har valgt dansk, men de fleste nyere ting vil have Dansk tekst i storen, plus forklaringer på dansk og i Kontohåndtering på din PS3 også vise dansk tekst frem for lidt dansk og lidt engelsk som man har oplevet. Men det er ikke det jeg vil skrive om her. det jeg vil vise er hvordan du evt deaktivere alle dine systemer, så du ligesom starter på “NUL” igen med de maskiner du har adgang til.

I punktet “SPIL”, der kan man se en “PIL” lige under den kan man trykke på og deaktivere ALLE konsoller der er tilknyttet denne konto, og det kan være en fordel skal det lige siges, fordi du kan i “Menupunktet” – ENHEDER – gå ind på din PS3 og vælge at navn give den her efter og f.eks kalde den “PS3 Hjemme” så ved du til en anden gang hvis du vil deaktivere maskinere enkeltvis hvor den maskine hører til.

Denne guide er taget fra andet site, men der mangler screenshots så tingene virker måske usammenhængende, men ellers bliver det betragtet som spam selv om det er en brugbar guide.
Nistelroy78
Niveau 5
 
Indlæg: 878

Brugeravatar

Re: Min oplevelse hos Nordisk Film kundesupport.

Indlægaf morfar » lør 09 feb 2013 16:56

Nistelroy78 skrev:
morfar skrev:Jeg har lignende oplevelse med dem. Efter indbrud manglede en ps3. Den var ikke deaktiveret og derfor har jeg kun 1 aktiveret ps3 nu ud af 3 stk i husstanden.

Skrev til support et par gange og fik 2 identiske svar om at jeg kunne deaktivere min ps3 på selve konsollen. Tvivler på om de overhovedet læste mine mails.

3. Svar fra dem lød at jeg må vente 6 mdr før jeg kan gøre det selv. De kunne ikke hjælpe.

Sindsygt dårlig service.


Morfor du kan altså selv gøre det inde på https://account.sonyentertainmentnetwor ... gin.action under Enheder.

Når man så er loggede ind vil man få en ret let menu navigation i venstre side og der nede kan man se hvor mange enheder der er aktiveret, og her kan man se jeg der er en der hedder “PlayStation Enheder” det her du kan se din PlayStation™ 3, PSP og PS Vita som er aktiveret. Her vil du kunne se antallet og hvad de er aktiveret til , f.eks står der på PS3 “Musik” men det gælder også for spil.

Går man op i “Menupunktet” – KONTO – vil man ved at trykke på den faktisk se ALT om sin PS3, og faktisk en lille side detalje her er du rent faktisk kan gå ind og vælge at dit PS3 viser noget nær 95 % dansk i XMB til trods for du på din PS3 allerede har valgt dansk, men de fleste nyere ting vil have Dansk tekst i storen, plus forklaringer på dansk og i Kontohåndtering på din PS3 også vise dansk tekst frem for lidt dansk og lidt engelsk som man har oplevet. Men det er ikke det jeg vil skrive om her. det jeg vil vise er hvordan du evt deaktivere alle dine systemer, så du ligesom starter på “NUL” igen med de maskiner du har adgang til.

I punktet “SPIL”, der kan man se en “PIL” lige under den kan man trykke på og deaktivere ALLE konsoller der er tilknyttet denne konto, og det kan være en fordel skal det lige siges, fordi du kan i “Menupunktet” – ENHEDER – gå ind på din PS3 og vælge at navn give den her efter og f.eks kalde den “PS3 Hjemme” så ved du til en anden gang hvis du vil deaktivere maskinere enkeltvis hvor den maskine hører til.

Denne guide er taget fra andet site, men der mangler screenshots så tingene virker måske usammenhængende, men ellers bliver det betragtet som spam selv om det er en brugbar guide.


Den skriver der er gået under 6 måneder siden jeg gjorde det sidet! Hvilket forresten ikke passer.

Mere nøjagtigt skriver den: "Du har for nylig deaktiveret dine enheder og kan ikke benytte denne funktion på nuværende tidspunkt." Jeg har 5 aktiverede systemer under spil!

Kan du ikke pb mig link til guiden?
Billede
morfar
Niveau 8
 
Indlæg: 7214
By: Hasselager, Århus


Re: Min oplevelse hos Nordisk Film kundesupport.

Indlægaf Nistelroy78 » lør 09 feb 2013 19:54

Har sendt en PM med link
Nistelroy78
Niveau 5
 
Indlæg: 878

Brugeravatar

Re: Min oplevelse hos Nordisk Film kundesupport.

Indlægaf Krede1972 » lør 09 feb 2013 21:15

Jeg læser og opfatter at goodwill gesturen alene er at de mod sædvane er villige til at acceptere at tilbagebetale pengene. Derudover opfatter jeg ikke at der ligger mere i denne goodwill gesture. Altså ingen ekstra kompensation. Men måske er det barw mig som læser deres svar sådan.
Billede
Krede1972
Niveau 7
 
Indlæg: 3125
By: Ørestad


Re: Min oplevelse hos Nordisk Film kundesupport.

Indlægaf Stricker » man 11 feb 2013 00:43

Krede1972 skrev:Jeg læser og opfatter at goodwill gesturen alene er at de mod sædvane er villige til at acceptere at tilbagebetale pengene. Derudover opfatter jeg ikke at der ligger mere i denne goodwill gesture. Altså ingen ekstra kompensation. Men måske er det barw mig som læser deres svar sådan.


Jeg er nu nysgerrig om det overhovedet er lovligt at tilbagebetale pengene på den måde, hvis kunden ønsker at benytte sig af sin returret. Det er vel en handel over nettet ligesom hos webshops, hvor købeloven garantere en 14 dags retturet, modsat fysiske butikker, hvor butikkerne selv må vælge om de vil yde den service.
Stricker
Niveau 6
 
Indlæg: 1674
By: Sønderborg


Re: Min oplevelse hos Nordisk Film kundesupport.

Indlægaf Bab » man 11 feb 2013 10:06

Når alt kommer til alt, så er der slet ikke købt en vare, men indsat penge på en konto/wallet. Det er det eneste, som kan ses på kontoudskriftet.

Bab
Bab
Niveau 7
 
Indlæg: 5898
By: Fredericia


Re: Min oplevelse hos Nordisk Film kundesupport.

Indlægaf morfar » man 11 feb 2013 13:43

Bab skrev:Når alt kommer til alt, så er der slet ikke købt en vare, men indsat penge på en konto/wallet. Det er det eneste, som kan ses på kontoudskriftet.

Bab


Nu vil du vist bare trolle.

Når jeg handleri netto køber jeg heller ikke en vare. Pengene er jo bare indsat på min konto/wallet fra arbejdsgiver. Det er ðet eneste der kan ses på min kontoudskrift.
Billede
morfar
Niveau 8
 
Indlæg: 7214
By: Hasselager, Århus


Re: Min oplevelse hos Nordisk Film kundesupport.

Indlægaf jimmidlx » man 11 feb 2013 13:45

morfar skrev:
Nistelroy78 skrev:
morfar skrev:Jeg har lignende oplevelse med dem. Efter indbrud manglede en ps3. Den var ikke deaktiveret og derfor har jeg kun 1 aktiveret ps3 nu ud af 3 stk i husstanden.

Skrev til support et par gange og fik 2 identiske svar om at jeg kunne deaktivere min ps3 på selve konsollen. Tvivler på om de overhovedet læste mine mails.

3. Svar fra dem lød at jeg må vente 6 mdr før jeg kan gøre det selv. De kunne ikke hjælpe.

Sindsygt dårlig service.


Morfor du kan altså selv gøre det inde på https://account.sonyentertainmentnetwor ... gin.action under Enheder.

Når man så er loggede ind vil man få en ret let menu navigation i venstre side og der nede kan man se hvor mange enheder der er aktiveret, og her kan man se jeg der er en der hedder “PlayStation Enheder” det her du kan se din PlayStation™ 3, PSP og PS Vita som er aktiveret. Her vil du kunne se antallet og hvad de er aktiveret til , f.eks står der på PS3 “Musik” men det gælder også for spil.

Går man op i “Menupunktet” – KONTO – vil man ved at trykke på den faktisk se ALT om sin PS3, og faktisk en lille side detalje her er du rent faktisk kan gå ind og vælge at dit PS3 viser noget nær 95 % dansk i XMB til trods for du på din PS3 allerede har valgt dansk, men de fleste nyere ting vil have Dansk tekst i storen, plus forklaringer på dansk og i Kontohåndtering på din PS3 også vise dansk tekst frem for lidt dansk og lidt engelsk som man har oplevet. Men det er ikke det jeg vil skrive om her. det jeg vil vise er hvordan du evt deaktivere alle dine systemer, så du ligesom starter på “NUL” igen med de maskiner du har adgang til.

I punktet “SPIL”, der kan man se en “PIL” lige under den kan man trykke på og deaktivere ALLE konsoller der er tilknyttet denne konto, og det kan være en fordel skal det lige siges, fordi du kan i “Menupunktet” – ENHEDER – gå ind på din PS3 og vælge at navn give den her efter og f.eks kalde den “PS3 Hjemme” så ved du til en anden gang hvis du vil deaktivere maskinere enkeltvis hvor den maskine hører til.

Denne guide er taget fra andet site, men der mangler screenshots så tingene virker måske usammenhængende, men ellers bliver det betragtet som spam selv om det er en brugbar guide.


Den skriver der er gået under 6 måneder siden jeg gjorde det sidet! Hvilket forresten ikke passer.

Mere nøjagtigt skriver den: "Du har for nylig deaktiveret dine enheder og kan ikke benytte denne funktion på nuværende tidspunkt." Jeg har 5 aktiverede systemer under spil!

Kan du ikke pb mig link til guiden?


Det kan ikke lade sig gøre via Sony PS3 site på nogen måde.
Jeg har 3 aktive, men benytter kun et system. Under account, og systems, kan jeg ikke deactivate noget som helst.
Billede
jimmidlx
Niveau 6
 
Indlæg: 1362
By: 7470 Karup (midtjylland)


Re: Min oplevelse hos Nordisk Film kundesupport.

Indlægaf Bab » man 11 feb 2013 14:16

morfar skrev:Når jeg handleri netto køber jeg heller ikke en vare. Pengene er jo bare indsat på min konto/wallet fra arbejdsgiver. Det er ðet eneste der kan ses på min kontoudskrift.


Mon ikke du har en bon, hvor der står, at du har købt to liter rød sodavand?
Her er købet nogle point, som er indsat på en konto.

Bab
Bab
Niveau 7
 
Indlæg: 5898
By: Fredericia


Re: Min oplevelse hos Nordisk Film kundesupport.

Indlægaf Eriksen » man 11 feb 2013 14:17

@jimmidlx

Det ser sådan ud
Billede

Men for at det står sådan skal du først klikke på pilen.
Billede
Eriksen
Community Manager
 
Indlæg: 1552


Re: Min oplevelse hos Nordisk Film kundesupport.

Indlægaf Jables » man 11 feb 2013 14:27

Bab skrev:
Mon ikke du har en bon, hvor der står, at du har købt to liter rød sodavand?
Her er købet nogle point, som er indsat på en konto.


Jeg fatter ikke at du nu igen vil diskutere, men jeg kan oplyse at jeg har en mail fra Sony, som indeholder en kvitering af mit Ni No kuni køb.
Hvilken relevans det har for sagen forstår jeg dog ikke.
Jables
Niveau 4
 
Indlæg: 734


Re: Min oplevelse hos Nordisk Film kundesupport.

Indlægaf jimmidlx » man 11 feb 2013 14:44

Mange tak EriksenDK
Billede
jimmidlx
Niveau 6
 
Indlæg: 1362
By: 7470 Karup (midtjylland)


Re: Min oplevelse hos Nordisk Film kundesupport.

Indlægaf morfar » man 11 feb 2013 16:24

Bab skrev:
morfar skrev:Når jeg handleri netto køber jeg heller ikke en vare. Pengene er jo bare indsat på min konto/wallet fra arbejdsgiver. Det er ðet eneste der kan ses på min kontoudskrift.


Mon ikke du har en bon, hvor der står, at du har købt to liter rød sodavand?
Her er købet nogle point, som er indsat på en konto.

Bab


Mon ikke han kan gå ind på sin psn account og se at han har købt det spil der var fejl på? Eller er det kun papirbonner der virker der hvor du bor?
Billede
morfar
Niveau 8
 
Indlæg: 7214
By: Hasselager, Århus


ForegåendeNæste

Tilbage til Shoperfaringer

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 20 gæster