Forum

Gamestop dårligt eller ?

Her har du muligheden for at dele dine erfaringer om diverse spilbutikker!

Re: Gamestop dårligt eller ?

Indlægaf Michelve » tors 07 nov 2013 22:24

Nye ansatte laver tit fejl, det sker alle steder, har oplevet og læst at gamestop ansatter ikke altid bliver informeret hurtig/god nok om deres tilbuder.
Alle steder men handler skal men være opmærksom når men køber noget.
Nu handler jeg tit I kiwi og de laver fejl 10% af de gange jeg køber ind.

I gamestops fordel vil jeg siger at jeg aldrig har oplevet at de prøver at snyder folk, til gengæld har de ringet mig op 1 gang at jeg ku få 98 kr tilbage fordi deres tilbud gik fra 99 kr til 1 kr.
Michelve
Niveau 2
 
Indlæg: 144


Re: Gamestop dårligt eller ?

Indlægaf Allanb » lør 09 nov 2013 11:48

Har aldrig oplevet noget dårligt i Gamestop. Tværtimod modtager jeg altid en super service, selvom jeg kommer og sælge de spil jeg ikke har købt hos dem.

At folk tuder over for dyre spil i forhold til internettet, kan jeg kun sige så køb dine spil der. Det koster altså meget mere at drive en fysisk foretning der ligger hvor kunderne er. Der findes ikke den ting der ikke kan findes billigere på nettet end i en fysisk butik, det er bare sådan det nu engang er.

At folk føler de ikke få den vejledning de behøver er selvfølgelig ikke ok. Men når der er nye medarbejder involveret går det ikke altid som præsten prædiker. Prøv lige at tænke tilbage på jeres første arbejdsdage, var de så vellykket og lette.

Og til sidst, det må vel forventes at man som kunde har sat sig lidt ind hvad det er som man skal købe.
Er også aktiv på Xboxlife.dk med samme bruger navn
Allanb
Niveau 7
 
Indlæg: 3156
By: Slangerup


Re: Gamestop dårligt eller ?

Indlægaf morfar » lør 09 nov 2013 11:52

Allanb skrev:Har aldrig oplevet noget dårligt i Gamestop. Tværtimod modtager jeg altid en super service, selvom jeg kommer og sælge de spil jeg ikke har købt hos dem.

At folk tuder over for dyre spil i forhold til internettet, kan jeg kun sige så køb dine spil der. Det koster altså meget mere at drive en fysisk foretning der ligger hvor kunderne er. Der findes ikke den ting der ikke kan findes billigere på nettet end i en fysisk butik, det er bare sådan det nu engang er.

At folk føler de ikke få den vejledning de behøver er selvfølgelig ikke ok. Men når der er nye medarbejder involveret går det ikke altid som præsten prædiker. Prøv lige at tænke tilbage på jeres første arbejdsdage, var de så vellykket og lette.

Og til sidst, det må vel forventes at man som kunde har sat sig lidt ind hvad det er som man skal købe.


Vi er enige i det hele undtagen din sidste sætning. Tante Olga kan godt indfinde sig i gamestop og bede om et fodboldspil til sin nevø. Ikke alle kan sætte sig nok ind i hvad de skal have. Det er her den gode kundemindede medarbejder hjælper hende og finder ud af hvad det nøjagtigt er for et fodboldspil hun ønsker og ikke bare sælger Sensible Soccer til Amiga til hende!
Billede
morfar
Niveau 8
 
Indlæg: 7214
By: Hasselager, Århus


Re: Gamestop dårligt eller ?

Indlægaf Bab » lør 09 nov 2013 12:02

Hvad er der nu galt med spil til Amiga. Det fås næsten ikke bedre.

Og vi er alle forskellige, så i har begge ret. Dog har jeg personlig selv samme holdning som Allanb. Man er selv nød til at sætte sig ind i tingene, hvis man vil have det som man nu engang vil have. Jeg går heller ikke i Elgiganten og køber nyt tv, uden at jeg har undersøgt alt om det inden. Jeg forventer ikke, at sælgeren ved alt om alt og slet ikke om, hvilke behov jeg har.

Sælgeren skal kunne læse kunden og dermed også, hvor meget kunden ved inden de kommer ind i butikken. Så der har morfar ret.

Bab
Bab
Niveau 7
 
Indlæg: 5898
By: Fredericia


Re: Gamestop dårligt eller ?

Indlægaf EvilNinjaMoby » lør 09 nov 2013 12:42

Hvis kunden partout skal vide alt om varen selv, hvori ligger så berettigelsen i en fysisk butik med personale, hvis dette personales funktion blot er at udlevere en vare?

Hvis man som detailhandlende ikke differencierer sig på dét punkt, så har man som butik ikke rigtig nogen fordel ift. netbutikker, udover at folk kan røre ved varene og bedømme dem ved selvsyn, uden at skulle vente på at posten bringer dem hjem og man så skal returnere dem, hvis varen alligevel ikke falder i god jord osv.

Nu kan man naturligvis ikke skære alle Elgiganter og Gamestop o.lign. over en kam, men der er virkelig nogen af disse som bærer præg af, at visse dele af personalet blot er vare-udleverer...
Billede
EvilNinjaMoby
Moderator
 
Indlæg: 2074
By: 6800 Varde


Re: Gamestop dårligt eller ?

Indlægaf Bab » lør 09 nov 2013 13:22

I en fysisk butik kan du se og prøve varen inden du køber den. Det kan du ikke i en online butik.

Og når jeg så går i en Elgiganten, så er det af to grunde. Enten skal jeg se en vare i funktion inden jeg køber det online eller også skal sælgeren udleverer noget til mig. Jeg har gjort hjemmearbejdet selv.

Det kan vel heller ikke være så svært at se efter, hvilket headset man får udleveret. Som jeg kan forstå, så vidste han jo godt, hvilket han ville have. Så er det til dels ens egen fejl, hvis man går ud af butikken med et andet. Jeg går heller ikke i Elgiganten og køber en PS4 og går hjem med en PS3.

Bab
Bab
Niveau 7
 
Indlæg: 5898
By: Fredericia


Re: Gamestop dårligt eller ?

Indlægaf Allanb » lør 09 nov 2013 13:28

Morfar- hvordan skulle ekspedienten nogensind vide hvilken konsol han skulle sælge spillet til, hvis ikke kunden havde sat sig ind i dette selv? Det er vel sådan set umuligt og det jeg mener. Der må være et minimums krav til hvad kunde har sat sig ind i, inden man dukker op i butikken.
Er også aktiv på Xboxlife.dk med samme bruger navn
Allanb
Niveau 7
 
Indlæg: 3156
By: Slangerup


Re: Gamestop dårligt eller ?

Indlægaf morfar » lør 09 nov 2013 13:38

Allanb skrev:Morfar- hvordan skulle ekspedienten nogensind vide hvilken konsol han skulle sælge spillet til, hvis ikke kunden havde sat sig ind i dette selv? Det er vel sådan set umuligt og det jeg mener. Der må være et minimums krav til hvad kunde har sat sig ind i, inden man dukker op i butikken.


Ja, sådan er det i din og min verden. Men sådan er det ikke i tante olgas verden.
Billede
morfar
Niveau 8
 
Indlæg: 7214
By: Hasselager, Århus


Re: Gamestop dårligt eller ?

Indlægaf Capperdude » lør 09 nov 2013 15:08

Allanb skrev:Har aldrig oplevet noget dårligt i Gamestop. Tværtimod modtager jeg altid en super service, selvom jeg kommer og sælge de spil jeg ikke har købt hos dem.

At folk tuder over for dyre spil i forhold til internettet, kan jeg kun sige så køb dine spil der. Det koster altså meget mere at drive en fysisk foretning der ligger hvor kunderne er. Der findes ikke den ting der ikke kan findes billigere på nettet end i en fysisk butik, det er bare sådan det nu engang er.

At folk føler de ikke få den vejledning de behøver er selvfølgelig ikke ok. Men når der er nye medarbejder involveret går det ikke altid som præsten prædiker. Prøv lige at tænke tilbage på jeres første arbejdsdage, var de så vellykket og lette.

Og til sidst, det må vel forventes at man som kunde har sat sig lidt ind hvad det er som man skal købe.


Stereo-studio, Fona, Elgiganten, Blockbuster. Fysiske butikker, som til enhver tid kan slå gamestop prismæssigt. (ofte kan de slå GS's brugtpriser, selvom de kun sælger nye spil). De har vel samme udgifter til personale osv? :wink:

At de 4 butikker så har en internetside som også fungerer, i modsætning til GS, gør bare farcen værre.

GS er lort.
GGMU <3
Capperdude
Niveau 7
 
Indlæg: 2765

Brugeravatar

Re: Gamestop dårligt eller ?

Indlægaf Allanb » lør 09 nov 2013 15:27

I hverken Fona og Elgiganten er spil deres primære salg/indtægt.
Og hvordan er det lige det går både BB og Stereo studio? De lukke afdelinger da de ikke kan leve af deres egne dumpede priser.
Er også aktiv på Xboxlife.dk med samme bruger navn
Allanb
Niveau 7
 
Indlæg: 3156
By: Slangerup


Re: Gamestop dårligt eller ?

Indlægaf Capperdude » lør 09 nov 2013 15:30

Allanb skrev:I hverken Fona og Elgiganten er spil deres primære salg/indtægt.
Og hvordan er det lige det går både BB og Stereo studio? De lukke afdelinger da de ikke kan leve af deres egne dumpede priser.


Der er ikke tale om dumpede priser i de butikker. Der er tværtimod tale om skyhøje og latterlige priser hos GS.
GGMU <3
Capperdude
Niveau 7
 
Indlæg: 2765

Brugeravatar

Re: Gamestop dårligt eller ?

Indlægaf Capperdude » lør 09 nov 2013 15:32

Blockbuster har jo haft som primær formål at LEJE film og spil ud, og deres krise, er jo kommet efter ting som Netflix osv er blevet populære.

Krisen har intet med deres spilpriser at gøre.
GGMU <3
Capperdude
Niveau 7
 
Indlæg: 2765

Brugeravatar

Re: Gamestop dårligt eller ?

Indlægaf EvilNinjaMoby » lør 09 nov 2013 15:37

Bab skrev:I en fysisk butik kan du se og prøve varen inden du køber den. Det kan du ikke i en online butik.

Ja, det påpegede jeg også i mit forrige indlæg...

Men selvom du har købt en vare online, så kan du jo stadig returnere den (afhængigt af varetype), også selvom du har prøvet den. Det er jo ikke alle varer som butikken kan forlange skal leveres tilbage i ubrudt emballage - dog lidt mere bøvlet, hvis man måtte fortryde...

Visse fysiske butikker er så også begyndt at tilbyde decideret returret, for sætte det konkurrenceparameter ud af kraft ift. nethandel - særligt butikker/kæder med onlineshop yder denne service. Hvilket jo er naturligt nok...
Billede
EvilNinjaMoby
Moderator
 
Indlæg: 2074
By: 6800 Varde


Re: Gamestop dårligt eller ?

Indlægaf EvilNinjaMoby » lør 09 nov 2013 15:41

Capperdude skrev:Blockbuster har jo haft som primær formål at LEJE film og spil ud, og deres krise, er jo kommet efter ting som Netflix osv er blevet populære.

Krisen har intet med deres spilpriser at gøre.

Det kræver vel en vis indsigt i deres regnskaber, at udtale sig så skråsikkert - så den tror jeg strander lidt her...

Personligt tror, bemærk tror, jeg, at Netfilx o.lign. blot har accellereret den krise Blockbuster allerede var inde i. Men det er bare en gisning.
Billede
EvilNinjaMoby
Moderator
 
Indlæg: 2074
By: 6800 Varde


Re: Gamestop dårligt eller ?

Indlægaf Allanb » lør 09 nov 2013 18:07

Capperdude skrev:
Allanb skrev:I hverken Fona og Elgiganten er spil deres primære salg/indtægt.
Og hvordan er det lige det går både BB og Stereo studio? De lukke afdelinger da de ikke kan leve af deres egne dumpede priser.


Der er ikke tale om dumpede priser i de butikker. Der er tværtimod tale om skyhøje og latterlige priser hos GS.



Tjaa, det er jo så skyhøje priser der skal til for at overleve ;-)
Er også aktiv på Xboxlife.dk med samme bruger navn
Allanb
Niveau 7
 
Indlæg: 3156
By: Slangerup


ForegåendeNæste

Tilbage til Shoperfaringer

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster