Forum

CoolShop !!!

Her har du muligheden for at dele dine erfaringer om diverse spilbutikker!

Re: CoolShop !!!

Indlægaf magiske » fre 04 apr 2014 09:44

Ikke for at rippe op i en gammel tråd. Men har alle fået penge tilbage ?? Jeg har ikke endnu.
"Martin" siger der gå 9 hverdage. Syndes der var andre der havde fået penge/points retur =
magiske
Niveau 1
 
Indlæg: 79
By: Fredensborg


Re: CoolShop !!!

Indlægaf Sethos » fre 04 apr 2014 10:57

Ja, fik dem tilbage et par dage efter.
Sethos
Niveau 6
 
Indlæg: 1859


Re: CoolShop !!!

Indlægaf Krede1972 » ons 14 maj 2014 15:42

Coolshop DK ...
15.30.50 CEST Coolshop DK: Invitation til chat med Coolshop DK er accepteret af Sandie
15.29.45 CEST Sandie: Hej og velkommen til Coolshop! Hvad kan jeg hjælpe dig med? Oplys venligst, hvis du allerede har kontaktet os via email.
15.32.08 CEST Anders: Hvordan kan I sælge SOCOM Confrontation til PS3? Spillet er udelukkende et online spil og serverne til spillet er lukket. Det vil sige I sælger et spil som ikke kan bruges.
15.31.49 CEST Sandie: Øjeblik. Jeg tjekker lige op på det :)
15.33.16 CEST Anders: Serverne lukkede i januar 2014
15.34.11 CEST Sandie: Du har en rigtig god pointe. Jeg giver det videre til vores indkøbere med det samme, så vi kan få pillet dem af siden :)
15.35.57 CEST Anders: Så er der knap så mange der bliver snydt...
15.36.14 CEST Sandie: Ja nemlig. Der må vi nok være ærlige og sige vi ikke havde været opmærksomme på den :) Tak for tippet!
15.38.57 CEST Anders: Det var så lidt...Farvel og god dag.
15.38.46 CEST Sandie: i lige måde :)
Billede
Krede1972
Niveau 7
 
Indlæg: 3125
By: Ørestad


Re: CoolShop !!!

Indlægaf Krede1972 » ons 14 maj 2014 19:59

Jeg hæfter mig ved at Sandie vil kontakte indkøberne og ikke sælgere eller webmasters...
Billede
Krede1972
Niveau 7
 
Indlæg: 3125
By: Ørestad


Re: CoolShop !!!

Indlægaf Schmidty » ons 14 maj 2014 20:02

Nevermind. Du skrev så lige et indlæg mens jeg var igang. Jeg kan godt se hvad du mener nu ;)
Billede
Schmidty
Niveau 5
 
Indlæg: 1059


Re: CoolShop !!!

Indlægaf Krede1972 » ons 14 maj 2014 20:09

Det tre punktummer er kopieret direkte fra chatten, det er ikke mig som har skrevet dem.

Men dette er ikke det eneste online-only spil de sælger selvom serverne er til spillet er lukket.

Kan se at amazon.co.uk også fortsat sælger SOCOM Confrontation selv om det ikke kan spilles længere...
Billede
Krede1972
Niveau 7
 
Indlæg: 3125
By: Ørestad


Re: CoolShop !!!

Indlægaf Schmidty » ons 14 maj 2014 20:13

Krede1972 skrev:Det tre punktummer er kopieret direkte fra chatten, det er ikke mig som har skrevet dem.

Men dette er ikke det eneste online-only spil de sælger selvom serverne er til spillet er lukket.

Kan se at amazon.co.uk også fortsat sælger SOCOM Confrontation selv om det ikke kan spilles længere...


Folk prøver vel desvære bare at tjene penge på andres uvidenhed :/
Billede
Schmidty
Niveau 5
 
Indlæg: 1059


Re: Sv: CoolShop !!!

Indlægaf crockett » ons 14 maj 2014 20:43

Der er vel også den mulighed, at de simpelthen ikke er opmærksomme på det?
Jeg føler mig da ret overbevist om, at køber du spillet hos Amazon, konstaterer det ikke virker, og derefter kontakter dem og gør opmærksom på problemet, så får du dine penge igen.
For så vist angår Coolshop, så har de solgt dig en vare der ikke lever op til det lovede, så det må nødvendigvis være i strid med købeloven.
Ergo vil ingen af dem have interesse i at sælge spillet, velvidende at det ikke længere kan spilles.
Eller er det bare mig der er naiv? :-)
crockett
Niveau 5
 
Indlæg: 1079


Re: CoolShop !!!

Indlægaf Krede1972 » ons 14 maj 2014 21:13

Nej, jeg hælder også til at de ikke er opmærksomme på at spillene ikke kan spilles mere.

Der må godt nok være mange spil på verdensplan som er klar til at blive hældt direkte i skraldespanden som følge af serverlukning.
Billede
Krede1972
Niveau 7
 
Indlæg: 3125
By: Ørestad


Re: Sv: CoolShop !!!

Indlægaf crockett » ons 14 maj 2014 21:25

Lidt synd, egentlig. Det må være dyrt at holde serverne kørende, eftersom der ikke er nogen der har overtaget driften af dem.
Taget i betragtning at der stadig bliver spillet 20-30 år gamle spil, så skulle man næsten tro nogle af de nutidige spil bliver retro-klassikere inden for en årrække. :-)
crockett
Niveau 5
 
Indlæg: 1079


Re: CoolShop !!!

Indlægaf Krede1972 » ons 14 maj 2014 21:28

Ja, det er synd. Har ingen ide om hvad det kan koste at holde en server til et spil kørende, men forestiller mig ikke at det kan være så dyrt at man beslutter at lukke og slukke. Men jeg tager jo nok fejl.
Billede
Krede1972
Niveau 7
 
Indlæg: 3125
By: Ørestad


Re: CoolShop !!!

Indlægaf ShutterDK » ons 14 maj 2014 21:55

Hadler aldrig med coolshop mere. Har haft roblemer med dem og deres elendige kundeservice.

Fuck at skrive på en Vita iøvrigt. (Se favestejl)
ShutterDK
Niveau 4
 
Indlæg: 455
By: Slagelse


Re: CoolShop !!!

Indlægaf kraftonia » ons 14 maj 2014 22:55

Bestilte Watch Dogs forleden. Har ikke handlet der i lang lang tid, men fik en mail omkring mine point var ved at nærme sig "sidste salgsdato" så tænkte jeg fyrer dem af på WD. Det vil nok være et under hvis det kommer til release, men så igen: jeg er ikke længere i den båd hvor det gør mig noget (HAR VÆRET, uden tvivl smil). Men kommer det ikke inden for et par dage efterfølgende begynder jeg nok at studse lidt :) Point er skudt af nu, og så er det også sidst ordre jeg placerer hos dem! Over and out!
Billede
kraftonia
Niveau 4
 
Indlæg: 345
By: Middelfart


Re: CoolShop !!!

Indlægaf Vreki » tors 15 maj 2014 07:33

Krede1972 skrev:Ja, det er synd. Har ingen ide om hvad det kan koste at holde en server til et spil kørende, men forestiller mig ikke at det kan være så dyrt at man beslutter at lukke og slukke. Men jeg tager jo nok fejl.


Tjah, hvad er dyrt.Jeg kiggede lige på en tilfældig udbyder, og der koster en server mellem 400 og 6000 kroner om måneden alt efter størrelsen. Det er jo som regel hardware af en lidt anden kvalitet end hvad vi stiller op derhjemme, da den skal køre 24/7, havde redundante strømforsyninger osv.
Gang det med antallet af lokationer, du skal nok mindst have en for USA, Asien og Europa.
Plus udgiften til folk der kan huske hvordan et stykke halvgammelt serversoftware virker, og holde det i live.

Det kan godt ende med at blive en del penge for at holde et produkt i live der ikke længere skaber en indtægt.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: CoolShop !!!

Indlægaf too nizzle » tors 15 maj 2014 12:27

jesus christ - hvor længe har coolshop haft premium?

Når jeg læser at man får rabat på alle varer som "premium" medlem - så tænker jeg bare at det beløb bliver dækket ind af "normale" kunder :)

Coolshop er bare ikke mig længere kan jeg mærke.
too nizzle
Niveau 3
 
Indlæg: 291
By: Taastrup


ForegåendeNæste

Tilbage til Shoperfaringer

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster