Forum

Amazon.co.uk slut med gratis fragt

Her har du muligheden for at dele dine erfaringer om diverse spilbutikker!

Re: Amazon.co.uk slut med gratis fragt

Indlægaf Krede1972 » fre 04 apr 2014 00:55

Men det bliver shopto.net jo nok glade for.... De får i hvert fald en stigning i handler, ingen tvivl om det.

Men personligt kunne det måske betyde flere køb og downloads af digitale udgaver af spillene fremover, da det er relativt sjældent at jeg sælger de spil jeg har købt.
Billede
Krede1972
Niveau 7
 
Indlæg: 3125
By: Ørestad


Re: Amazon.co.uk slut med gratis fragt

Indlægaf Erroneus » fre 04 apr 2014 07:37

:( :( :( :( :( ÆV æv æv

Jeg skriver også til dem. Syntes de skal vide, hvilken konsekvens det har.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: Amazon.co.uk slut med gratis fragt

Indlægaf Bab » fre 04 apr 2014 07:42

Vi handlede også ved Amazon før de fik gratis fragt, så mon ikke vi stadig handler med Amazon i dag og fremover?

Bab
Bab
Niveau 7
 
Indlæg: 5898
By: Fredericia


Re: Amazon.co.uk slut med gratis fragt

Indlægaf Erroneus » fre 04 apr 2014 07:49

Det kommer til at påvirke det meget, fordi når du skal betale 60 kr. for at få et spil tilsendt, så bliver Shopto og ja selv Elgiganten billigere i mange tilfælde.

Hvis man vil kontakte dem og gøre dem opmærksom på, hvor skuffet man er over den ændring: https://www.amazon.co.uk/gp/customer-se ... _comp_prsl - Vælg "Prime and more" i toppen. Derefter "Other non-order questions" -> Give Amazon feedback --> Other Feedback topic.

Man kan derefter vælge email og sørg for at skrive i en pæn tone.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: Amazon.co.uk slut med gratis fragt

Indlægaf Bab » fre 04 apr 2014 08:05

Jeg ved ikke lige, hvilket spil som koster 60 kr i porto, men Metal Gear Solid: Ground Zeroes til PS4 koster med porto (4.50£) ca. 210 kr fra Amazon og tilsvarende 278 ved Coolshop. Der er stadig en besparelse, som er værd at tage med.

Bab
Bab
Niveau 7
 
Indlæg: 5898
By: Fredericia


Re: Amazon.co.uk slut med gratis fragt

Indlægaf tue69 » fre 04 apr 2014 10:08

Nu har de også sendt en mail bekræftelse ud på det.

Ærgerligt.
Billede
tue69
Niveau 7
 
Indlæg: 2200
By: Aarhus


Re: Amazon.co.uk slut med gratis fragt

Indlægaf Sethos » fre 04 apr 2014 10:50

Mon de stadig er lidt bitre over viking tiden?
Sethos
Niveau 6
 
Indlæg: 1859


Re: Amazon.co.uk slut med gratis fragt

Indlægaf palawan » fre 04 apr 2014 11:15

Det kan jo kun være en benhård økonomisk afvejning af, at de vurderer, at de rent faktisk taber mere på deres "gratis" fragt udgifter, end de på sigt vil tabe på de mange kunder, som nu forventeligt vil finde andre græsgange...

Det er alligevel lidt overraskende, da omkostningerne jo så alt andet lige må være anseelige - Ikke at jeg nogensinde har været i tvivl om, at det måtte være en solid omkostnings post, men alligevel.

Ærgerligt. Har været super glad for Amazon.co.uk og deres service, men det gør dem potentielt for dyre med mange af de ting jeg køber - heriblandt spil.

Lokale aktører hilser dog nok tiltaget velkomment med åbne arme !
palawan
Niveau 4
 
Indlæg: 581


Re: Amazon.co.uk slut med gratis fragt

Indlægaf Proxzyn » fre 04 apr 2014 11:25

Som jeg nævnte tidligere, og som Bab også er inde på, så ved jeg ikke lige hvor folk vil flygte hen, og forstår ikke helt hvorfor det lige skal gå over til shopto istedet. Shopto's porto er næsten dobbelt så dyr som amazons. Så medmindre selve spillet er billigere, ser jeg ikke nogen grund til at flygte fra amazon.

Det mest opsigtsvækkende er vel at når portoen kommer oveni i nu, begge steder, så nærmer de sig faktisk GameStop's danske Ps4 spil priser... :shock: Nyt spil fra amazon er lige under 500kr med portoen, og shopto er lige over.

tue69 skrev:Nu har de også sendt en mail bekræftelse ud på det.

Ærgerligt.

Jeps, den fik jeg også lige... Det er i sandhed en sorgens dag :lol:
Proxzyn
Niveau 6
 
Indlæg: 1703


Re: Amazon.co.uk slut med gratis fragt

Indlægaf morfar » fre 04 apr 2014 12:12

Proxzyn skrev:Som jeg nævnte tidligere, og som Bab også er inde på, så ved jeg ikke lige hvor folk vil flygte hen, og forstår ikke helt hvorfor det lige skal gå over til shopto istedet. Shopto's porto er næsten dobbelt så dyr som amazons. Så medmindre selve spillet er billigere, ser jeg ikke nogen grund til at flygte fra amazon.

Det mest opsigtsvækkende er vel at når portoen kommer oveni i nu, begge steder, så nærmer de sig faktisk GameStop's danske Ps4 spil priser... :shock: Nyt spil fra amazon er lige under 500kr med portoen, og shopto er lige over.

tue69 skrev:Nu har de også sendt en mail bekræftelse ud på det.

Ærgerligt.

Jeps, den fik jeg også lige... Det er i sandhed en sorgens dag :lol:


Så er Elgiganten vel den store vinder? De har masser af PS4 spil fra 279 kr. til 499 kr. Forudbestillinger ligger på 479 kr.
Billede
morfar
Niveau 8
 
Indlæg: 7214
By: Hasselager, Århus


Re: Amazon.co.uk slut med gratis fragt

Indlægaf Erroneus » fre 04 apr 2014 12:21

Ingen tvivl om at Amazon UK stadigvæk har gode prisr, men jeg har ofte købt spil ved Amazon UK, hvor Shopto faktisk har været billigere, men jeg valgte Amazon UK pga. deres gode service. Hvis jeg skal til at ligge 40-60 kr. oven i prisen, ja så skal jeg da overveje det en ekstra gang.

Lige meget, hvad shop man skifter til eller selv om man ikke skifter, så er det ærgerligt :)
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: Amazon.co.uk slut med gratis fragt

Indlægaf morfar » fre 04 apr 2014 12:23

Jeg handler absolut stadig ved amazon, men det bliver ikke 2 kasser proteinbarer til 26£ længere - de koster jo 31£ i fremtiden. Når jeg skal købe en PS5, så bliver det ved amazon :-)
Billede
morfar
Niveau 8
 
Indlæg: 7214
By: Hasselager, Århus


Re: Amazon.co.uk slut med gratis fragt

Indlægaf Krede1972 » fre 04 apr 2014 14:50

Bab skrev:Vi handlede også ved Amazon før de fik gratis fragt, så mon ikke vi stadig handler med Amazon i dag og fremover?


Jeg handler der hvor det er billigst. Nogle ting vil helt sikkert fortsat være billigst hos amazon, andre ved shopto eller et tredie sted.

Proxzyn skrev:Shopto's porto er næsten dobbelt så dyr som amazons.


Ved ikke hvordan du når frem til at portoen er dobbelt så dyr hos Shopto. Det virker snarere omvendt.

Porto hos Amazon ligger fremover på 4,47 £
Porto hos Shopto ligger på 3 £

Deres priser er meget forskellige fra spil til spil, så vil være case-to-case som afgør hvor jeg køber det enkelte produkt fremover.

Erroneus skrev:...fordi når du skal betale 60 kr. for at få et spil tilsendt, så bliver Shopto og ja selv Elgiganten billigere i mange tilfælde.


Hvordan man kan regne sig frem til 60 kroner i porto fra Amazon forstår jeg ikke.
Billede
Krede1972
Niveau 7
 
Indlæg: 3125
By: Ørestad


Re: Amazon.co.uk slut med gratis fragt

Indlægaf morfar » fre 04 apr 2014 15:07

The Hobbit PS4 preorder

Ca. priser incl. porto

Et tilfældigt eksempel

Shopto 388 kr.
Amazon 415 kr.
Elgiganten 429 kr.
Coolshop (kan ikke anbefales - heller ikke selv om de var billigst) 499 kr.
Billede
morfar
Niveau 8
 
Indlæg: 7214
By: Hasselager, Århus


Re: Amazon.co.uk slut med gratis fragt

Indlægaf Bab » fre 04 apr 2014 16:20

morfar skrev:The Hobbit PS4 preorder

Ca. priser incl. porto

Et tilfældigt eksempel

Shopto 388 kr.
Amazon 415 kr.
Elgiganten 429 kr.
Coolshop (kan ikke anbefales - heller ikke selv om de var billigst) 499 kr.


Jeg kan slet ikke finde The Hobbit til PS4 på Shopto. Jeg kan finde en, hvor man får Side Quest Character Pack med, men man får nogle andre ting med på den fra Amazon. Hvis det er de samme som du har fundet, så vil den på Amazon for mig koster lige under 46£ og den fra Shopto vil koste mig lige over 47£.

Bab
Bab
Niveau 7
 
Indlæg: 5898
By: Fredericia


ForegåendeNæste

Tilbage til Shoperfaringer

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster