Forum

Amazon.co.uk slut med gratis fragt

Her har du muligheden for at dele dine erfaringer om diverse spilbutikker!

Re: Amazon.co.uk slut med gratis fragt

Indlægaf Erroneus » fre 04 apr 2014 17:06

Krede1972 skrev:Hvordan man kan regne sig frem til 60 kroner i porto fra Amazon forstår jeg ikke.

Allanb skrev 6,57 pund, derfra den pris. Men kan godt se det ikke er standard på alm. spil og film. Men f.eks. hvis man vælger en TV box eller en collectors edition af et spil, som vejer lidt mere, lander man på 6,40£.

Vælger man f.eks. noget som en PlayStation 4, ja så er det 11,39£, dvs. 103 kr. Så i bund og grund er en PS4 på Amazon UK steget med 103 kr.

Bab: Shopto har en forsendelsestype der koster 3£, standarden er 7£.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: Amazon.co.uk slut med gratis fragt

Indlægaf Bab » fre 04 apr 2014 17:12

De er begyndt at indregne både en styk pris og en kilo pris, når de udregner portoen. Så prisen bliver høj ved tunge varer og det kan nemt være at TV bokse og lignende ikke kan svare sig længere. Dog vil jeg tro, at i forhold til danske priser, så er der stadig en fortjeneste.

Bab
Bab
Niveau 7
 
Indlæg: 5898
By: Fredericia


Re: Amazon.co.uk slut med gratis fragt

Indlægaf Krede1972 » fre 04 apr 2014 17:36

ALTvar meget bedre i gamle dage. Man kunne i min barndom købe en is til 1 krone hvis jeg ikke husker helt forkert. Og nej jeg er ikke 100 år gammel.
Billede
Krede1972
Niveau 7
 
Indlæg: 3125
By: Ørestad


Re: Amazon.co.uk slut med gratis fragt

Indlægaf Bab » fre 04 apr 2014 17:42

Krede1972 skrev:ALTvar meget bedre i gamle dage. Man kunne i min barndom købe en is til 1 krone hvis jeg ikke husker helt forkert. Og nej jeg er ikke 100 år gammel.


Jeg købte is til 50 øre og lakrids til 1 øre :)

Billede

Bab
Bab
Niveau 7
 
Indlæg: 5898
By: Fredericia


Re: Amazon.co.uk slut med gratis fragt

Indlægaf Proxzyn » fre 04 apr 2014 18:18

Krede1972 skrev:
Proxzyn skrev:Shopto's porto er næsten dobbelt så dyr som amazons.


Ved ikke hvordan du når frem til at portoen er dobbelt så dyr hos Shopto. Det virker snarere omvendt.

Porto hos Amazon ligger fremover på 4,47 £
Porto hos Shopto ligger på 3 £

Amazon's pris på ca. £4,4 er med tracking som standard, derfor kan du ikke sammenligne de 2 priser du har der, men logisk nok med shopto's tracking porto som ligger på £7,28.
70kr i porto fra shopto... Så går jeg hellere i elgiganten.

Jeg bestiller ihvertfald ikke noget uden tracking, medmindre det er noget jeg har råd til at tabe (hvilket ikke er meget)
Proxzyn
Niveau 6
 
Indlæg: 1703


Re: Amazon.co.uk slut med gratis fragt

Indlægaf Krede1972 » fre 04 apr 2014 18:59

Bab skrev:
Krede1972 skrev:ALTvar meget bedre i gamle dage. Man kunne i min barndom købe en is til 1 krone hvis jeg ikke husker helt forkert. Og nej jeg er ikke 100 år gammel.


Jeg købte is til 50 øre og lakrids til 1 øre :)

Billede

Bab


Nå, så var det rigtigt nok at man også kunne få en is til 50 øre...jeg mente også at kunne huske de 50 øres is, men var ikke 100% sikker på min hukommelse, så jeg spillede sikkert og gik All-in på 1 krone :mrgreen:

Og ja, det var fantastisk at komme i kiosken og kunne vælge for 10 øre af dem der og 10 øre dem der og... Hold kæft hvor tog det lang tid at få fyldt sådan en pose med slik :mrgreen:
Billede
Krede1972
Niveau 7
 
Indlæg: 3125
By: Ørestad


Re: Amazon.co.uk slut med gratis fragt

Indlægaf HrDanish » fre 04 apr 2014 20:40

Det var da lige godt satans :/

Har altid været en stor kunde ved Amazon både før og efter gratis fragt kom til, og vil naturligvis stadig være en kunde.

Men det sagt så vil mit salg da bliver spredt en del mere ud over dem og et par andre aktører med den højere pris. Tracking betyder intet for mig ved beløb nede i spil/film kategorierne, har til dags dato aldrig mistet noget i posten og så skulle det sker jamen så kommer det jo stadig an på hvor ofte det sker. Så vidt jeg lige sådan hurtigt kan regne ud skal du trods alt miste en pakke hver 25-30 gang eller oftere for at det kan betale sig at ofre de ekstra penge.

Vis sådan et skilt til et barn idag og de vil jo tror det er en forsinket aprilsnar, hvor selv den billiste nu til dags koster 4-5 gange så meget som den dyreste den gang :P
HrDanish
Niveau 4
 
Indlæg: 300


Re: Amazon.co.uk slut med gratis fragt

Indlægaf morfar » fre 04 apr 2014 21:10

Hvis et spil uden tracking ikke kommer frem, så sender både elgiganten, amazon og shopto et nyt uden omkostninger, så jeg ser ingen ide i tracking. Slet ikke hvis det er dyrere.
Billede
morfar
Niveau 8
 
Indlæg: 7214
By: Hasselager, Århus


Re: Amazon.co.uk slut med gratis fragt

Indlægaf Krede1972 » fre 04 apr 2014 21:19

Tracking er IMO ligegyldigt. Det er en ekstra service som jeg ikke vil betale ekstra for.
Og som Morfar nævner, så sender de fleste et nyt produkt uden at blinke...
Billede
Krede1972
Niveau 7
 
Indlæg: 3125
By: Ørestad


Re: Amazon.co.uk slut med gratis fragt

Indlægaf Krede1972 » fre 04 apr 2014 21:24

HrDanish skrev:
Vis sådan et skilt til et barn idag og de vil jo tror det er en forsinket aprilsnar, hvor selv den billiste nu til dags koster 4-5 gange så meget som den dyreste den gang :P


Ja, udover at priserne er steget, så er jeg også ret sikker på at isene er blevet mindre end i fordums tid.
Billede
Krede1972
Niveau 7
 
Indlæg: 3125
By: Ørestad


Re: Amazon.co.uk slut med gratis fragt

Indlægaf Xainz » fre 04 apr 2014 21:51

øv øv, jeg handler ved amazon minimum 2-3 gange om måneden, med de porto priser der efterhånden kører, så bliver det ikke ligefrem nemmere at finde gode steder at handle på nettet.
Billede
Xainz
Niveau 6
 
Indlæg: 1343
By: Tranbjerg


Re: Amazon.co.uk slut med gratis fragt

Indlægaf HrDanish » lør 05 apr 2014 00:35

Krede1972 skrev:
HrDanish skrev:
Vis sådan et skilt til et barn idag og de vil jo tror det er en forsinket aprilsnar, hvor selv den billiste nu til dags koster 4-5 gange så meget som den dyreste den gang :P


Ja, udover at priserne er steget, så er jeg også ret sikker på at isene er blevet mindre end i fordums tid.



De er vist nok krympet i vasken ;)
HrDanish
Niveau 4
 
Indlæg: 300


Re: Amazon.co.uk slut med gratis fragt

Indlægaf Bab » lør 05 apr 2014 10:27

Hvis tråden er ved at dø ud, så kan I i stedet for se på is fra jeres eget årti. Vælg årti og alle plakater er i bunden. Så kan I også se, om de er blevet mindre ;)

http://frisko.dk/share-happy/nostalgi/nostalgi-2000/

Bab
Bab
Niveau 7
 
Indlæg: 5898
By: Fredericia


Re: Amazon.co.uk slut med gratis fragt

Indlægaf Krede1972 » lør 05 apr 2014 11:46

Takker.
Billede
Krede1972
Niveau 7
 
Indlæg: 3125
By: Ørestad


Foregående

Tilbage til Shoperfaringer

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 23 gæster