Forum

Headset

Her har du muligheden for at dele dine erfaringer om diverse spilbutikker!

Headset

Indlægaf ShutterDK » fre 09 maj 2014 22:33

Har længe ønsket et nyt headset. Spiller lige nu med et Astro A40 som jeg har været rigtig glade for lyd og design mæssigt. Ligger klart vægt paa krystalklar lyd og en god bass, og det synes jeg de vamle astro har gjortfint, men maaske er der noget bedre? Jeg har kigget lidt paa asto a50, da det kunne vaere super fedt uden ledninger! (traadløst er dog ikke et must, men et plus) er der nogen der har nogle cool forslag? Skal dog lige nœvnes at min mening omking turtle beach er de utroligt grimme, saa helst andet hvis det er. alle forsag er selvf velkomne. haaber i vil hjaelpe. mvh
ShutterDK
Niveau 4
 
Indlæg: 455
By: Slagelse


Re: Headset

Indlægaf Sethos » fre 09 maj 2014 22:55

Personligt syntes jeg ikke Turtle Beach er værd at betale for. Købte et Ear Force X41 til min Xbox 360 for et par år tilbage, da det havde fået rigtig gode anmeldelser og folk snakkede positivt om lydkvaliteten. Nu skal jeg ikke kunne sige det med sikkerhed, om det er fordi jeg er en mini-audiofil eller om jeg bare har dårlige øre men den lydkvalitet var bestemt ikke imponerende. Rigtig kedelig 'falsk' bas, for meget diskant og super fladt lydbillede.

Det var anset som high-end dengang og tror stadig det er en del af toppen, så hvis det er standarden ville jeg bestemt ikke gå den rute igen. Men det er selvfølgelig min personlige mening.

Erhvervede senere hen et A50, desværre fik jeg aldrig rigtig testet det igennem da jeg var ved at stoppede med 360 på det tidspunkt. Nu er det dog kommet frem igen men det er først rigtig begyndt at virke efter PS4'erens 1.60 firmware og det sidste chat problem blev løst i 1.70.

Der vil jeg sgu sige jeg er rigtig godt tilfreds. Trådløst med en generøs batteri levetid, headsettet forbinder også automatisk så der skal ingen ledning ned i controlleren. Lyden er rigtig lækker i forhold til andre gaming dedikerede headsets, flere indstillinger for lyd på headsettet som hver har deres brug til film, spil osv. samtidig også et af de mest komfortable headsets jeg har prøvet.

Min største positive overraskelse er 7.1 emuleringen. Den kan slås til og fra direkte på transmitteren og om end det gør lydbilledet en smule mere fladt, grundet følelsen af et større rum, så er det måske den mest præcise 7.1 emulering jeg personligt har prøvet til dato. Hold op det opfang de mindste ting med en super klarhed - Har reddet min røv rigtig mange gange i Ghosts.

Det lød næsten som en reklame plade. Dog vil jeg sige, det er stadig ikke et headset jeg ville forslå hvis man er film buff eller høre meget musik. Det er stadig et "gaming headset" hvilket betyder lyd kvalitet typisk ikke kan måle sig med et par dedikeret høretelefoner samt diskant, bas osv. er meget fokuseret på gaming. Høre dog flere sige de bruger det hyppigt til film og musik, men det er igen mig det er lidt kræsen.

Det blev lidt langt, beklager.
Sethos
Niveau 6
 
Indlæg: 1859


Re: Headset

Indlægaf ShutterDK » fre 09 maj 2014 23:04

Helt iorden gør skam ikke noget. jeg kommer hovedsageligt kun til at bruge dem til gaming, da film og musik er via forstœrkeren. Men for at uxtrykke mig mere klar er det altsaa udelukkende gaming lyd jeg gaar efter, og blev bestemt ikke mindre hooked paa den a50, efter din historie. Vil det sige at man kan chatte traadløst med dem? Lyder ret fedt
ShutterDK
Niveau 4
 
Indlæg: 455
By: Slagelse


Re: Headset

Indlægaf Sethos » fre 09 maj 2014 23:13

Ja det er er fuldstændig trådløst, også chat / mikrofonen. Mener vist de fleste headset stadig kræver et kabel ned til controlleren selv om de er trådløse.

Dog med alt det ros jeg har til A50 vil jeg dog også sige, prisen er direkte sindsyg.

Hvis du beslutter dig for at købe det, så køb det igennem UGX. Manden bag er sgu helt igennem i orden og super flink. Hvis der sker noget får man royal support -- Gjorde jeg i hvertfald dengang jeg skulle have mit byttet, grundet en produktionsfejl i et større parti der betød det havde nogle fejl med chatlyd og visse controllers. Prisen er okay derinde, ligger på niveau eller lidt under de fleste større butikker.
Sethos
Niveau 6
 
Indlæg: 1859


Re: Headset

Indlægaf ShutterDK » fre 09 maj 2014 23:39

uh det er dyrt. men er ikke sikker paa at jeg kan dy mig. i og med at mit nuvarende a40 har gjort det fortrinligt. vil dog stadig soege mere rundt, foer jeg springer hovedkulds ud i et saa dyrt kob.
ShutterDK
Niveau 4
 
Indlæg: 455
By: Slagelse


Re: Headset

Indlægaf D_Hofgaard » lør 10 maj 2014 00:12

Jeg har lige købt dette Playstation Wireless Headset 2.0, eller også kaldet Gold
Billede
Har brugt det et par dage nu, og er rigtig godt tilfreds med lyden. Har ikke den store erfaring med headsets, så har derfor heller ikke rigtig noget at sammenligne med. Men som sagt synes jeg lyden spiller som den skal, og så er det super fedt at der er trådløs forbindelse til PS3 og PS4. Jeg købte det i GameStop til 899 i forbindelse med indbytning af spil. Dog kan det fås til ca. 730 hos Coolshop og hos Cdon, det er bare ikke så ofte på lager der.

Jeg så en video af en gut på YouTube for noget tid siden, som over en kort periode prøvede en masse headsets, blandt andet Playstation Gold og A50. Måske den kan give dig lidt inputs til dit valg.

D_Hofgaard
Niveau 5
 
Indlæg: 934
By: København


Re: Headset

Indlægaf ShutterDK » lør 10 maj 2014 10:53

Super god video. efter at have se den kan jeg nu konkludere at det bliver A50 eller Sonys Gold headset. Jeg gaar meget op i kvalitet ligesom den kœre youtuber her gør det, og bider mœrke i hand vurdering af at a40 var bedst mht gaming, men at at Sonys Gold var et bedre allround headset. Der er dog stor prisforskel, saa den skal lige tœnkes igennem. Tusind tak for jeres input
ShutterDK
Niveau 4
 
Indlæg: 455
By: Slagelse


Re: Headset

Indlægaf Sethos » lør 10 maj 2014 11:10

Ville nok være oplagt at købe Sony headsettet, udelukkende på grund af prisen. De 2500,- er rigtig svært at retfærdiggøre i forhold til. Var selv ved at købe det headset i den tid A50'eren havde en masse problemer på PS4, men da jeg fik læst det ikke er super komfortabelt, især hvis man har lidt større øre så blev det et no-go.
Sethos
Niveau 6
 
Indlæg: 1859


Re: Headset

Indlægaf TheisDanishPride » lør 10 maj 2014 14:12

Turtle beach px4 har jeg, og det er også virkelig godt.
http://www.pricerunner.dk/pl/94-2911779 ... ign-Priser
Billede: Sony KDL50W805BBN
Lyd: Audio Pro T14 & Sennheiser Momentum 2.0
Konsoller: PS4 Pro (500GB SSD) & Xbox One S (2TB HDD)
TheisDanishPride
Niveau 3
 
Indlæg: 253
By: Roskilde


Re: Headset

Indlægaf DennisBeck » lør 10 maj 2014 16:00

Jeg har købt et Steelseries H Wireless headset til min PS4. Det sidder rigtig godt,også efter flere timers gaming. Der følger 2 batterier med, så det ene hele tiden kan sidde til opladning. Et fuldt opladet batteri holder cirka 11 timer på en opladning.
http://www.computersalg.dk/produkt/1048 ... s-headset#
Billede
Billede
DennisBeck
Niveau 4
 
Indlæg: 383
By: Tinglev


Re: Headset

Indlægaf Blade dk » lør 10 maj 2014 17:48

Har turtlebeach px5 et virkelig godt køb
Billede

Blev far til en lille søn 26/9 2013
Blade dk
Niveau 5
 
Indlæg: 1272


Re: Headset

Indlægaf D_Hofgaard » lør 10 maj 2014 18:37

En smule off-topic, men bliver nødt til at dele denne video i relation til emnet :)

Har siddet og hørt forskellige klips på YouTube for at få et indtryk af kvaliteten af Playstation Gold headset. Er faldet over denne video. Tag jeres headset på, luk øjnene og lyt :) Det er godt lavet. Går ud fra det fungere i alle headsets med en form for 3D surround sound, virtual surround sound eller hvad det nu kaldes.
D_Hofgaard
Niveau 5
 
Indlæg: 934
By: København


Re: Headset

Indlægaf Sethos » lør 10 maj 2014 18:39

Virker i alle headset, også almindelige stereo.
Sethos
Niveau 6
 
Indlæg: 1859


Re: Headset

Indlægaf Sethos » lør 10 maj 2014 20:57

Astro bruger vist ikke BT
Sethos
Niveau 6
 
Indlæg: 1859


Re: Headset

Indlægaf ShutterDK » søn 11 maj 2014 14:47

Jeg har trœffet min beslutning, efter nœrmest timevis af youtube. Valget er faldet paa Astros A50. Tror lige det er noget for mig. Jeg takker for jeres input omkring diverse dejlige headset.

Truffet*
ShutterDK
Niveau 4
 
Indlæg: 455
By: Slagelse



Tilbage til Shoperfaringer

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster