Forum

ShopTo.net alternativ søges!

Her har du muligheden for at dele dine erfaringer om diverse spilbutikker!

ShopTo.net alternativ søges!

Indlægaf kraftonia » lør 11 jul 2009 11:27

Hej lifere...

Nu har der været så meget på diverse forums omkring folk som har fået "stjålet" penge fra deres konto via deres personllige oplysninger lagret hos ShopTo.net.

Jeg personligt har ikke oplevet noget i den dur, men har ingen chancer taget, og for længst slettet mine kortoplysninger på ovennævnte side.

Nu er det jeg vil høre om I kender til andre onlinebutikker som kan matche ShopTo.net's priser og som I selv anvender til indkøb af spil.

Skriv dem her i denne tråd tak...

Updates omkring ShopTo.net og om hvorvidt de HAR fået styr på hackningen af deres side kan ligeledes skrives i denne tråd, så vi igen en dag tør/kan handle derfra uden bekymringer.

V/H Lund
kraftonia
Niveau 4
 
Indlæg: 345
By: Middelfart


Indlægaf crockett » lør 11 jul 2009 11:34

http://www.gameplay.co.uk
http://www.game.co.uk

Priserne varierer noget fra shopto.net og til de to andre. Jeg plejer at checke nogle stykker inden jeg vælger hvor jeg køber.
crockett
Niveau 5
 
Indlæg: 1079


Indlægaf SnoobyFly » lør 11 jul 2009 12:05

Play.com har også okay priser, men her kan du risikere at skulle betale told!
SnoobyFly
Niveau 4
 
Indlæg: 782


Indlægaf navizzimo » lør 11 jul 2009 12:18

SimplyGames.com

Har ikke selv handlet der, men har overvejet i et stykke tid at gøre det. Deres priser er også ganske rimelige.
navizzimo
Niveau 1
 
Indlæg: 51


Indlægaf Scoring » lør 11 jul 2009 12:28

crockett skrev:http://www.gameplay.co.uk
http://www.game.co.uk

Priserne varierer noget fra shopto.net og til de to andre. Jeg plejer at checke nogle stykker inden jeg vælger hvor jeg køber.


Har handlet hos gameplay 1 gang.. DE KAN PÅ INGEN MULIG MÅDE MATCHE SIN LEVERINGSTID MED SHOPTO!
Scoring
Niveau 7
 
Indlæg: 2258


Indlægaf crockett » lør 11 jul 2009 12:40

Scoring skrev:
crockett skrev:http://www.gameplay.co.uk
http://www.game.co.uk

Priserne varierer noget fra shopto.net og til de to andre. Jeg plejer at checke nogle stykker inden jeg vælger hvor jeg køber.


Har handlet hos gameplay 1 gang.. DE KAN PÅ INGEN MULIG MÅDE MATCHE SIN LEVERINGSTID MED SHOPTO!


Nu var det jo heller ikke et kriterie... Han spurgte efter sider der kunne matche på PRISEN! OG DET KAN DE ALTSÅ AF OG TIL!!!

Der er ingen grund til at råbe, jeg er ikke døv... :wink:

Personligt plejer jeg faktisk også kun at købe hos shopto.net. :)
crockett
Niveau 5
 
Indlæg: 1079


Indlægaf kraftonia » lør 11 jul 2009 13:51

Tak for de første svar i min tråd...

Er der nogle der ved om der stadig er problemer med folk som oplever at miste penge via. shopto.net's lagrede kortoplysninger? Nogle af Jer som for nyligt har mistet penge? El. er der nogle updates fra shopto.net som siger de HAR fået styr på deres hackning...

Takker igen...
kraftonia
Niveau 4
 
Indlæg: 345
By: Middelfart


Indlægaf crockett » lør 11 jul 2009 13:58

kraftonia skrev:Tak for de første svar i min tråd...

Er der nogle der ved om der stadig er problemer med folk som oplever at miste penge via. shopto.net's lagrede kortoplysninger? Nogle af Jer som for nyligt har mistet penge? El. er der nogle updates fra shopto.net som siger de HAR fået styr på deres hackning...

Takker igen...


Umiddelbart burde det ikke være noget egentligt problem. Jeg har prøvet det, og jeg ringede bare til min bank der lavede en indsigelse mod transaktionen. Banken refunderede så beløbet og det var det. Eneste irritationsmoment var at jeg skulle have et nyt kort.

Men der er jo ingen garanti for at du kan handle på andre sider uden det samme kan ske. I princippet kan dine kortoplysninger ligeså godt blive opsnappet i samme øjeblik du indtaster dem hos f.eks. game eller for den sags skyld coolshop.
crockett
Niveau 5
 
Indlæg: 1079


Indlægaf FunteXDK » lør 11 jul 2009 14:33

crockett skrev:
kraftonia skrev:Tak for de første svar i min tråd...

Er der nogle der ved om der stadig er problemer med folk som oplever at miste penge via. shopto.net's lagrede kortoplysninger? Nogle af Jer som for nyligt har mistet penge? El. er der nogle updates fra shopto.net som siger de HAR fået styr på deres hackning...

Takker igen...


Umiddelbart burde det ikke være noget egentligt problem. Jeg har prøvet det, og jeg ringede bare til min bank der lavede en indsigelse mod transaktionen. Banken refunderede så beløbet og det var det. Eneste irritationsmoment var at jeg skulle have et nyt kort.

Men der er jo ingen garanti for at du kan handle på andre sider uden det samme kan ske. I princippet kan dine kortoplysninger ligeså godt blive opsnappet i samme øjeblik du indtaster dem hos f.eks. game eller for den sags skyld coolshop.


- Så der har altså været problemer med sikkerheden hos shopto.net?

for ca. 1½ måned tid siden blev min konto også rippet for hvad jeg havde... banken refunderede selvfølgelig, men stadig irriterende... og det var netop konto nummeret det brugte og har købt hos shopto.net en del gange...
FunteXDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1263


Indlægaf salboy » lør 11 jul 2009 14:53

ja, der har været en brist et eller andet sted i shop to ´s sikkerhed. Vi er 6 gutter som alle har fået deres kredit kort misbrugt fra 150 kr. til 15.000 kr. !!!
salboy
Niveau 4
 
Indlæg: 472


Indlægaf crockett » lør 11 jul 2009 15:17

FunteXDK skrev: - Så der har altså været problemer med sikkerheden hos shopto.net?

for ca. 1½ måned tid siden blev min konto også rippet for hvad jeg havde... banken refunderede selvfølgelig, men stadig irriterende... og det var netop konto nummeret det brugte og har købt hos shopto.net en del gange...


Jeg er ikke klar over hvorfor det skete, hos mig stod det som om det var noget Forex = Valuta spekulation, og beløbene var hævet i dollars, henholdsvis 30 og 55, så jeg tvivler på det har været hos shopto.net.
Det der undrede mig var at jeg intet havde købt i dollars, og faktisk slet intet havde købt på nettet i ca. 14 dage før beløbet blev trukket.

Så jeg vil ikke strække mig så langt som til at sige der beviseligt er problemer hos shopto.net. :)
crockett
Niveau 5
 
Indlæg: 1079


Indlægaf Scoring » lør 11 jul 2009 16:39

Har sgu aldrig oplevet problemer med shopto.. Men man blir lidt bekymret når nogle af jer har.. Hmm :-k
Scoring
Niveau 7
 
Indlæg: 2258


Indlægaf JollyBuu » lør 11 jul 2009 16:59

http://forum.shopto.net/viewtopic.php?f ... 168831ad13

Der er der en man fra Shopto som forklare at det ikk er dem som er skyld i det : Google Translate:
Mit navn er David Fennell Jeg er den tekniske direktør her i ShopTo. Det er blevet bragt til min opmærksomhed for nylig med et par kunder, at de mener, at vi er årsag til svigagtig aktivitet på deres kreditkort baseret på ikke mere, at den omstændighed, at de for nylig har købt hos os (selv om vi ikke var det sidste sted, de har brugt kortet). Så vi har besluttet at afgive en redegørelse forklarer de egentlige årsager til kortet svindel, og hvad du kan gøre ved dem.


Fra hvad vi kan fortælle at der synes at have været flere store kreditkort utætheder i slutningen af 2008 og i begyndelsen af 2009, disse kreditkort er nu gøre deres vej ind på markedet, og det lader til, at ingen kan garantere deres kort er sikker selv om det har aldrig været brugt online.

En af de mest offentliggjort lækager var caching af 19.000 kreditkort af Google tilbage i marts 2009, der blev hævdet at have været fra en gateway, men senere vist sig at være kommet direkte fra kortudstedere. Af en eller anden grund vores navn fik knyttet til nogle stillinger vedrørende denne lækage, men vi kan ikke fathom, hvorfor det ville være, det er let for os at bevise det er ikke noget at gøre med os, som der er American Express-kort på listen, og vi tager ikke imod American Express som en form for betaling.

Siden da et meget større udsivning er blevet rapporteret fra et "clearing house" kaldes "Heartland Payment", detaljerne i denne synes at have været stramt kontrolleret, og det nøjagtige antal er blevet løsladt, men jeg forstår, at de bruges af både Visa og Mastercard og * millioner * kort kan have været i fare. Øverst på denne BBC har en rapport om, hvor let det er at købe kreditkortoplysninger i Indien, oplysninger, der er blevet truffet af personalet på call centers derude, call-centre, som anvendes ved uk telefon selskaber:

http://news.bbc.co.uk/1/hi/uk/7953401.stm
http://www.switched.com/2009/03/04/more ... ght-lipp / 4
http://www.thetechherald.com/article.ph ... -overtrådt -
http://forums.weebls-stuff.com/showthread.php?t=78702

Det sidste link er et eksempel på en falsk beskylde os derefter faktisk at finde ud af den virkelige kilde til problemet - det er desværre alt for sjældne og de fleste kunder aldrig rigtig ved, hvordan deres kortoplysninger blev lækket. Når man ser over en kreditkortudtog for "sandsynlige mistænkte" er tilsyneladende mange mennesker vil bebrejde os, fordi vi er et mindre selskab, men det er en meget dårlig antagelse, er det faktisk de større selskaber, der har massive call-centre, hvor det er nemt for nogen at forblive anonym og roligt sidde i et hjørne og tager ned kortet numre.

Oven i dette er der en række af en række computervirus (trojanske heste), som er særligt fremherskende i øjeblikket, der kan stjæle dine kreditkortoplysninger fra din computer, når du indtaster dem i et websted. Vi vil foreslå alle Internet-brugere at sikre, at dit virusscanneren er ajour og altid bruge en moderne browser, når de handler online.

Fra alt dette ser det ud hvis du ikke har fået udstedt et nyt kreditkort i de sidste par måneder, du kan være udsat for risikoen for uautoriserede transaktioner, selv om du aldrig har brugt kortet, enten online eller personligt. Desværre er den eneste mulighed til kreditkort indehavere er at bede din kortudsteder for et nyt kort, kan det være besværligt, men det vil ikke koste dig noget, og kan holde op med problemer i fremtiden.

På ShopTo vores fokus er i høj grad om den kunde, og at beskytte dem på enhver mulig måde, uden at du ville vi ikke eksistere. Hvis du har læst sikkerhed sektioner på vores websted, du vil vide, at vi ikke gemme kreditkortoplysninger - de er lagret på vores betalings gateway "ProTx" (i øjeblikket ændrer den navn til "SagePay") og en "gentage transaktionen" system bruges, når et køb er foretaget. Selv i det tilfælde, at nogen var i stand til at ulovligt få adgang til vores system er der ingen kreditkort oplysninger for dem at tage - det er en erklæring om, at meget få online detailhandlere kan gøre.

Vi har for nylig Købte og gennemføres højeste niveau SSL sikker certifikat til rådighed - en "udvidet Verifikation Pro" certifikat fra VeriSign. Dette certifikat ikke kun tilbyder 256bit transaktionsbeslutning sikkerhed til moderne browsere, men også styrker gamle browsere at bruge 128bit overførsel når med andre beviser, de kan bruge 60 eller endda kun 40 bit kryptering.

ShopTo anerkender den frustration og ondt, som kan forårsages, når et kunder kortoplysninger er stjålet og misbrugt, men samtidig mener vi ikke, at nogen af vores egne systemer, software eller metode til behandling af ordrer, har ført til eller assisteret i tyveri eller misbrug af data. Være forvisset om, at ShopTo vil altid bestræbe sig på at være på forkant af systemer at beskytte kunderne transaktionsbeslutning og personlige data, hvad enten det er den første eller flere gentage transaktioner. Hvis nogen læser dette har eller kender nogen beviser, der kan bekræfte et problem med vores sikkerhed vi vil opfordre dem til at kontakte vores kundeservice øjeblikkeligt og videregive disse oplysninger, så vi kan tage skridt til at afhjælpe det.

Vi takker alle vores trofaste kunder, der har forsøgt at forsvare os, i de relevante fora og takke jer alle for din fortsatte sædvane, der har gjort ShopTo den største uafhængige forhandler af computerspil i Storbritannien.

Hilsen,

Dave Fennell
Teknisk direktør
ShopTo.Net
Billede
JollyBuu
Niveau 3
 
Indlæg: 281


Indlægaf kazzi » lør 11 jul 2009 17:59

Har ikke haft nogen problemer med shopto og vil forsætte med at handle der, har prøvet engange for mange år siden at få mine visa kort oplysinger stjålet ingen ide om hvor fra med det kan ske alle steder på nettet du kan aldrig være 100% sikker, men det jo bare et kald i banken og så underskrive et stykke papir med det ikke er dig der har handlet osv så går der 1-2uger max så har du alle dine penge igen uden du skal betale nogen gebyr som hvis du mister dit kort hvor du har en hvis selvrisiko.
kazzi
Niveau 1
 
Indlæg: 80


Indlægaf SoulDecapitate » søn 12 jul 2009 07:32

Min konto er også lige blevet tømt, og vi er ret sikker på det er oplysninger der er hentet fra shoto.net. Jeg er helt klart også færdig med og handle der.
SoulDecapitate
Niveau 7
 
Indlæg: 2509

Brugeravatar

Næste

Tilbage til Shoperfaringer

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 20 gæster