Forum

ShopTo.net alternativ søges!

Her har du muligheden for at dele dine erfaringer om diverse spilbutikker!

Indlægaf Erroneus » søn 12 jul 2009 09:46

Har handlet med dem flere gange, det samme har mange af mine venner og over flere gange på forskellige tidspunkt. Hvis shopto var hacked, så er det da sjovt der intet er sket med mig eller nogle af mine venner.

Jeg vælger at tro på Shopto's forklaring og min egen sunde fornuft, som har virket fint i 10 års' handel med kreditkort på internettet.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Indlægaf Allanb » søn 12 jul 2009 10:36

Jeg har også handlet med shopto.net mange gange uden problemer.
Og mange andre steder, for den sags skyld. Dog aldrig en US site. (Så måske er det derfor mine oplysninger ikke er blevet misbrugt??)

Jeg ved ikke om i kan huske denne sag: http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2009/02/13/135744.htm

Det er jo ikke shopto.net, der har lækket oplysninger (endda nogle de ikke har i deres system), men derimod Heartland Payment System.
Allanb
Niveau 7
 
Indlæg: 3156
By: Slangerup


Indlægaf Erroneus » lør 18 jul 2009 12:00

Så fik jeg misbrugt mit kort, PBS fangede det dog, så kortet blev spærret og jeg får et nyt.

Men jeg har ikke handlet med shopto i et stykke tid, jeg har dog handlet med andre engelske shopsog paypal. PBS sagde også at de fangede det, fordi "tyvene" prøvede at lave et test træk på et mindre beløb i en butik der hedder buycleverstuff og det mønster har de set før ved misbrug.

Så det lugter mere af problemet er en gateway som er blevet hacked, evt. pga. nogle af de sikkerhedsproblemer med SSL de måske har fundet eller den tidligere sag med google cache.

Anyway nyt kort på vej, ingen ko på isen her :)
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Indlægaf PHybjerg » lør 18 jul 2009 12:45

Jeg har fået nuppet 300,- Af noget der hedder Pstars, og jeg har IKKE været inde og spille PokerStars eller om det er det!
PHybjerg
Niveau 4
 
Indlæg: 511


Indlægaf Scoring » lør 18 jul 2009 14:19

Erroneus skrev:Så fik jeg misbrugt mit kort, PBS fangede det dog, så kortet blev spærret og jeg får et nyt.

Men jeg har ikke handlet med shopto i et stykke tid, jeg har dog handlet med andre engelske shopsog paypal. PBS sagde også at de fangede det, fordi "tyvene" prøvede at lave et test træk på et mindre beløb i en butik der hedder buycleverstuff og det mønster har de set før ved misbrug.

Så det lugter mere af problemet er en gateway som er blevet hacked, evt. pga. nogle af de sikkerhedsproblemer med SSL de måske har fundet eller den tidligere sag med google cache.

Anyway nyt kort på vej, ingen ko på isen her :)


Så det har ikk noget med shopto at gøre? For så skal jeg da lige besøge min profil jeg ikke har brugt et stykke tid?
Scoring
Niveau 7
 
Indlæg: 2258


Indlægaf Erroneus » lør 18 jul 2009 15:17

Det er jo svært at sige 100%, men jeg tror det ikke, ikke hvis jeg skal bedømme ud fra mine køb.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Indlægaf CaveDK » lør 18 jul 2009 19:08

Jeg har også handlet en del hos shopto og fik taget lidt over 5000 kr., dog refunderet af banken. I første omgang fik pbs lukket kortet, men de nåede desværre at hæve ovenstående (samme dag som pbs fik det lukket).
CaveDK
Niveau 0
 
Indlæg: 33


Indlægaf aaliyahchili » lør 18 jul 2009 20:24

Mit kort er også blevet spærret,uden at vide det,ik særligt fedt når man er på ferie i jylland...
Jeg fik banken til at ringe til pbs og fik denne forklaring: Pga mine kort oplysninger ligger på en engelsk database,har pbs besluttet at lukke mit kort og sende mig et nyt( undre mig bare når det ikke er blevet misbrugt) men det er sikkert fordi de har haft problemer med andre kort,der sikkert også har ligget/ligger på den såkaldte database...

Så jeg venter også med at handle lidt på nettet... shopto og amazon
Det har bare at være i orden når GT5 og TEKKEN og DEAD RISING 2 kommer.... :?
aaliyahchili
Niveau 3
 
Indlæg: 299
By: Gislinge


Indlægaf Kondivand » lør 18 jul 2009 22:21

Jeg har også Fået hævet $699 fra min konto, som er blevet sat ind hos Full Tilt Poker, men dette skete inden jeg første gang handlede hos shopto, så ikke ligefrem noget der tyder på at det er der bristen har været. Siden jeg fik hævet penge i midten af maj, har jeg flere gange handlet hos shopto uden problemer.

Jeg mener dog også at med alt min onlinehandel, så skulle det gå galt en dag (Mest ebay, men også mange forskellige engelske og tyske butikker). Det er selvfølgelig lidt nederen at kortet skal lukkes og det kan komme meget ubelejligt i forbindelse med ferier, men heldigvis får man jo beløbet dækket.

Så derfor vil jeg heller ikke holde mig tilbage med fortsat at handle de forskellige steder. Heller ikke shopto
Kondivand
Niveau 2
 
Indlæg: 118


Indlægaf ChickenBone » søn 19 jul 2009 09:10

Mit kort er også lige blevet spærret. Jeg ringede til banken efterfølgende for at vide hvorfro det var blevet spærret, og jeg fik begrundelsen, at mine kontooplysninger var blevet kopieret i storbritanien. Det sjove er at jeg kun har brugt det til shopto.net.

Jeg var tilfreds med deres priser og deres levering, men jeg er færdig med at handle der - selv om de er troværdige i deres forklaring - så ser jeg hellere at mine oplysninger er sikret!
ChickenBone
Niveau 2
 
Indlæg: 133


Indlægaf kraftonia » søn 19 jul 2009 12:26

Er det helt slut med at kunne betale med PAYPAL derinde?
kraftonia
Niveau 4
 
Indlæg: 345
By: Middelfart


Indlægaf Abcent » søn 19 jul 2009 14:56

Det har ikke noget med ShopTo, at gøre, at nogles kortinformationer er blevet misbrugt.
http://forum.shopto.net/viewtopic.php?f ... af836d8b58
Abcent
Niveau 3
 
Indlæg: 247


Indlægaf aaliyahchili » ons 22 jul 2009 21:25

Ja så blev min tur :evil: 1000 GBP hævet på mit kort... ONISAC ... hvem fanden er det... et nyt japansk RPG... :lol:
Nå så må jeg hellere ringe til banken i morgen....
De personer der har hævet,skal være glade for at jeg ikke står overfor dem lige nu.. så havde de fame fået så mange highkick i skallen at de skulle bruge pengene på et nyt gibis.... :evil:
aaliyahchili
Niveau 3
 
Indlæg: 299
By: Gislinge


Indlægaf SnoobyFly » ons 22 jul 2009 21:31

Noget siger mig, at jeg skulle tage mig sammen til at slette min bruger fra siden.. Jeg mener, hvis der virkelig er SÅ mange, som har problemer.. :S Det er da lidt for risikabelt..
SnoobyFly
Niveau 4
 
Indlæg: 782


Indlægaf JollyBuu » ons 22 jul 2009 23:02

SnoobyFly skrev:Noget siger mig, at jeg skulle tage mig sammen til at slette min bruger fra siden.. Jeg mener, hvis der virkelig er SÅ mange, som har problemer.. :S Det er da lidt for risikabelt..


Ved du hvordan man gør det ? Synes ikk rigtigt jeg kan finde ud af det?
Billede
JollyBuu
Niveau 3
 
Indlæg: 281


ForegåendeNæste

Tilbage til Shoperfaringer

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster

cron