Forum

shopto.net ! Hvad skal man gøre?

Her har du muligheden for at dele dine erfaringer om diverse spilbutikker!

shopto.net ! Hvad skal man gøre?

Indlægaf BDK » man 27 jul 2009 14:16

Hej

Har lige hørt om de (EKSTREMT!) mange tilfælde der har været med snyd hos shopto.net. Men er det 100 % at det er shopto.net der er roden til snyden?

Jeg har for lidt over 1 måneds tid siden handlet 2 gange hos shopto.net efter at der var så mange herinde der snakkede varmt om dem. Indtil videre er min konto ikke blevet lænset for penge. Jeg har været inde og slette mine kontooplysninger på shopto's hjemmeside. Nogen der ved om jeg kan slette hele min konto derinde?
For nogle måneder siden handlet jeg også hos gameseek.co.uk. Har der også været bedrageri problemer med dem?

Nogen der har en idé om hvad man ellers kan gøre for at sikre sig, at ens konto ikke bliver røvet?
BDK
Niveau 0
 
Indlæg: 33


Indlægaf Dummiz » man 27 jul 2009 14:18

Den eneste måde du kan sikre dig på ikke at bllive lænset på nettet er nok at købe inden for DK´s grænser i almindelige forretninger.
Billede
Dummiz
Moderator
 
Indlæg: 6376
By: 8981 Spentrup


Indlægaf BDK » man 27 jul 2009 14:21

Det er selvfølgelig klart. Det jeg spørger er, om jeg burde få et nyt kort med nye kontooplysninger?
dummiz skrev:Den eneste måde du kan sikre dig på ikke at bllive lænset på nettet er nok at købe inden for DK´s grænser i almindelige forretninger.
BDK
Niveau 0
 
Indlæg: 33


Indlægaf Dummiz » man 27 jul 2009 14:25

hvis du vil være sikker så syntes jeg du skulle gøre det :)
Billede
Dummiz
Moderator
 
Indlæg: 6376
By: 8981 Spentrup


Indlægaf xireuz » man 27 jul 2009 14:28

BDK skrev:Det er selvfølgelig klart. Det jeg spørger er, om jeg burde få et nyt kort med nye kontooplysninger?
dummiz skrev:Den eneste måde du kan sikre dig på ikke at bllive lænset på nettet er nok at købe inden for DK´s grænser i almindelige forretninger.

Hvis ikke det koster dig noget, og du ikke ellers har noget i mod at få et nyt kort så gør det. Det der skete for nogle måneder siden var at den betalings-gateway som blandt andet shopto.net benytter, på en eller anden måde lækkede en masse kortoplysninger (der i blandt kortoplysninger som blev brugt til betaling på shopto.net).
Derfor hvis du har handlet hos shopto eller andre butikker der bruger samme betalings-gateway i den periode hvor oplysningerne blev lækket er der risiko for at nogen har dine oplsyninger og og dermed risiko for at de kan blive misbrugt.
Det er ikke selve shopto.net der er noget galt med, og jeg tror roligt du kan handle i England igen. Nu har der jo været kæmpe fokus på det, og systemerne er nok endnu bedre sikret nu.
Billede
xireuz
Niveau 4
 
Indlæg: 756
By: Frederikshavn


Indlægaf BDK » man 27 jul 2009 16:18

Jeg har handlet for lidt over 1 måneds tid siden.
Hvis mit kort skulle blive lænset ville det have været blevet allerede?
Hvorfor skulle nogen vente med at gøre det?
BDK
Niveau 0
 
Indlæg: 33


Indlægaf xireuz » man 27 jul 2009 16:21

BDK skrev:Jeg har handlet for lidt over 1 måneds tid siden.
Hvis mit kort skulle blive lænset ville det have været blevet allerede?
Hvorfor skulle nogen vente med at gøre det?

Fordi de ikke bare hæver fra alle på én gang. Jeg fik hævet penge en måned efter den første herinde skrev hans kort var blevet misbrugt.
Billede
xireuz
Niveau 4
 
Indlæg: 756
By: Frederikshavn


Indlægaf Scoring » man 27 jul 2009 16:30

Jeg har slettet mine oplysninger.. Turde sgu ikke det pis.. Hvad hvis man bruger PayPal? Vil det hjælpe?
Scoring
Niveau 7
 
Indlæg: 2258


Indlægaf FunteXDK » man 27 jul 2009 16:33

Og min blev også rippet men aner ikke hvor lang tid efter at det skete da jeg tit køber ved shopto.net

- Men nu er det jo ikke deres fejl, så jeg handler forsat trygt derinde... Og det vil jo på ingen måde der dig der kommer til at skulle punge ud hvis nogen ripper din konto på den måde - Banken går altid ind og dækker ved sådan nogle tilfælde som dette :)
FunteXDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1263


Indlægaf SoulDecapitate » man 27 jul 2009 17:11

Scoring skrev:Jeg har slettet mine oplysninger.. Turde sgu ikke det pis.. Hvad hvis man bruger PayPal? Vil det hjælpe?
JA paypal siger min bank god for..
SoulDecapitate
Niveau 7
 
Indlæg: 2509

Brugeravatar

Indlægaf Moulle » tirs 28 jul 2009 12:39

Moulle
Niveau 0
 
Indlæg: 4


Indlægaf BDK » ons 29 jul 2009 10:37

Der står, at det er en amerikansk side?
Moulle skrev:http://ekstrabladet.dk/kup/elektronik/article1199200.ece
BDK
Niveau 0
 
Indlæg: 33


Indlægaf SnoobyFly » ons 29 jul 2009 10:42

BDK: Hvis du vil have din bruger slettet på Shopto.net så send dem en e-mail. Det gjorde jeg, og de svarer indenfor ganske få timer :wink:
SnoobyFly
Niveau 4
 
Indlæg: 782


Indlægaf xireuz » ons 29 jul 2009 10:49

SnoobyFly skrev:BDK: Hvis du vil have din bruger slettet på Shopto.net så send dem en e-mail. Det gjorde jeg, og de svarer indenfor ganske få timer :wink:


Der er ingen grund til at få slettet ens bruger. Det er jo ikke den der er problemet.
Billede
xireuz
Niveau 4
 
Indlæg: 756
By: Frederikshavn


Indlægaf SnoobyFly » ons 29 jul 2009 11:00

xireuz skrev:
SnoobyFly skrev:BDK: Hvis du vil have din bruger slettet på Shopto.net så send dem en e-mail. Det gjorde jeg, og de svarer indenfor ganske få timer :wink:


Der er ingen grund til at få slettet ens bruger. Det er jo ikke den der er problemet.


Det ved jeg, men han spurgte i sit første indlæg, hvordan man slettede sin bruger :)
SnoobyFly
Niveau 4
 
Indlæg: 782


Næste

Tilbage til Shoperfaringer

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 19 gæster