Forum

MW2 og Coolshop

Her har du muligheden for at dele dine erfaringer om diverse spilbutikker!

Indlægaf Erroneus » tors 12 nov 2009 02:19

Naturligvis gør de det, det gør alle store firmaer, velkommen til år 2009. Det er ikke unormalt, det er heller ikke unormalt i USA at f.eks. nævne konkurrenten i ens reklamer eller lave PR stunts, for at stjæle deres lys ved en annoncering.

Sådan er moderne buisness og fordi coolshop prøver at lokke kunder ind via google reklamer, det siger da intet om dem. Hvis der står på deres side at den er afsendt, så tror jeg godt man kan regne med det og det er højst sandsynligvis mere Post DK der fucker op det, det har som regel være min erfaring.

An blande coolshops markedsføring strategi ind i emnet er fuldstændig ligegyldigt og er kun et forsøg på svine dem til yderligere. Naturligvis er det irriterende ikke at få sit spil, når man forventer det, men drop nu den barnlige mudderkastningen, den har vi nok af pt. i medierne pga. et kommende valg.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Indlægaf feinschmecker » tors 12 nov 2009 09:53

De gange jeg har brugt Coolshop, har jeg været rimelig uheldig med leveringstiden. Ved ikke om det er Coolshop eller Post Danmarks skyld - men som med alt andet man køber, er det sælger der ene og alene bærer ansvaret i min bog.

I forbindelse med MW2 havde jeg egentlig bare tænkt mig at købe det i en fysisk butik, men da jeg havde pænt travæt på jobbet tænkte jeg, at Coolshop skulle have en chance mere.

Dagen før release, fangede jeg Coolshop's support-chat og spurgte om de ville sende med det samme hvis jeg bestilte nu. Jeg bad om en garanti - og fik den.

Men men men. Der skere intet hele aftenen på min ordrestatus på siden, og jeg frygter at jeg ikke modtager på releasedagen. Og ganske rigtigt. Tirsdag får jeg en mail om at varen er afsendt - altså på selve releasedagen.

Jeg kontakter igen en Coolshop medarbejder på deres supportchat (som iøvrigt fungerer fint) - og han begynder ellers at hælde vand ud af ørerne. Det var mere ynkeligt end vores politikere.

Så nu er det slut med Coolshop. De er, trods deres fine side med pris- og "bestil inden kl. 17 og vi leverer imorgen"-garanti, for amatøragtige i min bog! Når man bestiller et spil til release (!), skal det ikke lande dagen efter! Punktum. Det samme er sket med bl.a. GTA4, som ankom 2-3 dage efter release (og dét var ikke til at få fat i i butikkerne grundet massiv hype). Selv shopto.net er hurtigere ved havelågen (hvis ellers British Airmail kan få fingeren ud af røven og komme tilbage på arbejde)...

Jeg ved godt at alle kan fejle, men jeg gider ikke stå model til det. Hallo! Det er spil vi snakker om her. Dejlige, superhypede spil!

/feinschmecker
feinschmecker
Niveau 4
 
Indlæg: 480

Brugeravatar

Indlægaf Scubaghost » tors 12 nov 2009 10:42

Erroneus skrev:Naturligvis gør de det, det gør alle store firmaer, velkommen til år 2009. Det er ikke unormalt, det er heller ikke unormalt i USA at f.eks. nævne konkurrenten i ens reklamer eller lave PR stunts, for at stjæle deres lys ved en annoncering.

.

Det passer ikke.

Læg nu mærke til, hvad det er CoolFLOP gør.. De markedsfører sig under EBGames´navn.. Det er der ingen andre der gør..

Ydermere er CoolFLOP på alle andre punkter også ringe. Har nævnt det før, men gør det lige igen. Har 2 gange oplevet at have bestilt nye spil - MEN fået leveret uplomberede, ridsede og meget grimme spil. Når man kontakter dem kan de ikke forstååååå, at det er rigtigt, men det skal da ikke ske igen. Det gør det bare.. Kompensation??? No way. Ikke engang en kuponkode eller noget..
Scubaghost
Niveau 4
 
Indlæg: 408


Indlægaf laksemand » tors 12 nov 2009 14:06

Nå, så har posten netop været her, og han havde ikke mit spil med. Jeg fik en .pdf-fil af Coolshop, som jeg skal udfylde og sende ind til dem. Lorte butik! Nu skal jeg til at tage tid ud af skemaet og penge ud af pungen for at fixe deres fejl.

Jeg bestiller sgu ikke hos Coolshop igen!

Kender I en fysisk butik i København, hvor man kan købe MW2 til lidt billigere penge end 449,- i Blockbuster? :oops:
laksemand
Niveau 1
 
Indlæg: 56


Indlægaf Ponduus » tors 12 nov 2009 14:23

laksemand skrev:Nå, så har posten netop været her, og han havde ikke mit spil med. Jeg fik en .pdf-fil af Coolshop, som jeg skal udfylde og sende ind til dem. Lorte butik! Nu skal jeg til at tage tid ud af skemaet og penge ud af pungen for at fixe deres fejl.

Jeg bestiller sgu ikke hos Coolshop igen!

Kender I en fysisk butik i København, hvor man kan købe MW2 til lidt billigere penge end 449,- i Blockbuster? :oops:


Du har ikke overvejet at PostDK kunne have smidt dit spil væk? Det virker en kende snæversynet kun at skyde skylden på Coolshop.
Ponduus
Niveau 6
 
Indlæg: 1514


Indlægaf laksemand » tors 12 nov 2009 14:26

Ponduus skrev:
laksemand skrev:Nå, så har posten netop været her, og han havde ikke mit spil med. Jeg fik en .pdf-fil af Coolshop, som jeg skal udfylde og sende ind til dem. Lorte butik! Nu skal jeg til at tage tid ud af skemaet og penge ud af pungen for at fixe deres fejl.

Jeg bestiller sgu ikke hos Coolshop igen!

Kender I en fysisk butik i København, hvor man kan købe MW2 til lidt billigere penge end 449,- i Blockbuster? :oops:


Du har ikke overvejet at PostDK kunne have smidt dit spil væk? Det virker en kende snæversynet kun at skyde skylden på Coolshop.


Jo, det kan du tro, jeg har overvejet. Men jeg skyder stadig skylden på Coolshop. Desuden burde de selv undersøge, hvorfor pakken ikke ankom til modtager. Jeg skal ikke ti at bruge tid på det - det er dem, der har valgt at benytte sig af PostDK.
Hvis de nu begyndte at sende deres spil som pakker, så kunne de trackes, og trackede pakker forsvinder "aldrig" for PostDK.
laksemand
Niveau 1
 
Indlæg: 56


Indlægaf Scubaghost » tors 12 nov 2009 14:37

Uanset hvad kan man jo ikke få sit spil på relesedagen, da de først (siger) de sender på dagen..... :roll:
Scubaghost
Niveau 4
 
Indlæg: 408


Indlægaf Scubaghost » tors 12 nov 2009 14:38

laksemand skrev:Kender I en fysisk butik i København, hvor man kan købe MW2 til lidt billigere penge end 449,- i Blockbuster? :oops:


Blockbuster matchede Elgigantens pris på 419,-, da jeg købte.
Scubaghost
Niveau 4
 
Indlæg: 408


Indlægaf laksemand » tors 12 nov 2009 14:45

Scubaghost skrev:
laksemand skrev:Kender I en fysisk butik i København, hvor man kan købe MW2 til lidt billigere penge end 449,- i Blockbuster? :oops:


Blockbuster matchede Elgigantens pris på 419,-, da jeg købte.


Så jeg kan bare gå ind i en Blockbuster og sige, at Elgiganten har MW2 til 419,-? Ellers har jeg også en Elgigant tæt på, jeg kan smutte i, men jeg kunne bare ikke finde MW2 på deres hjemmeside.
laksemand
Niveau 1
 
Indlæg: 56


Indlægaf Gavin » tors 12 nov 2009 14:45

Coolshop skriver da at de normalt sender dagen før release ;)

Men ja, det er højest sansynligt PostDK nu, da de er ramt af influenza.
Coolshop er jo forresten begyndt at sende med GLS, og de kan jo trackes går jeg ud fra. :o)
Gavin
Niveau 3
 
Indlæg: 214


Indlægaf laksemand » tors 12 nov 2009 14:49

Gavin skrev:Coolshop skriver da at de normalt sender dagen før release ;)

Men ja, det er højest sansynligt PostDK nu, da de er ramt af influenza.
Coolshop er jo forresten begyndt at sende med GLS, og de kan jo trackes går jeg ud fra. :o)


Ja, jeg har godt læst om, at PostDK har problemer med sygdom, men hvis posten har været her idag med breve, så burde han jo have haft spillet med, da det bliver sendt som brev og ikke pakke.

Jeg har ikke hørt om GLS. Deres online-kundeservicechat siger i hvert fald, at det stadig er PostDK :)
laksemand
Niveau 1
 
Indlæg: 56


Indlægaf Scubaghost » tors 12 nov 2009 14:53

Gavin skrev:Coolshop skriver da at de normalt sender dagen før release ;)


Ja, - det skriver de.. Problemet er bare, at det gør de ikke. Heller ikke med MW2, som de først begyndte at sende på releasedagen. (sagde de). De har nok ikke fået sendt alle endnu.
Scubaghost
Niveau 4
 
Indlæg: 408


Indlægaf Scubaghost » tors 12 nov 2009 14:54

laksemand skrev:
Scubaghost skrev:
laksemand skrev:Kender I en fysisk butik i København, hvor man kan købe MW2 til lidt billigere penge end 449,- i Blockbuster? :oops:


Blockbuster matchede Elgigantens pris på 419,-, da jeg købte.


Så jeg kan bare gå ind i en Blockbuster og sige, at Elgiganten har MW2 til 419,-? Ellers har jeg også en Elgigant tæt på, jeg kan smutte i, men jeg kunne bare ikke finde MW2 på deres hjemmeside.


Ja, det gjorde jeg og ingen problemer der.
Scubaghost
Niveau 4
 
Indlæg: 408


Indlægaf laksemand » tors 12 nov 2009 14:58

Scubaghost skrev:
laksemand skrev:
Scubaghost skrev:
laksemand skrev:Kender I en fysisk butik i København, hvor man kan købe MW2 til lidt billigere penge end 449,- i Blockbuster? :oops:


Blockbuster matchede Elgigantens pris på 419,-, da jeg købte.


Så jeg kan bare gå ind i en Blockbuster og sige, at Elgiganten har MW2 til 419,-? Ellers har jeg også en Elgigant tæt på, jeg kan smutte i, men jeg kunne bare ikke finde MW2 på deres hjemmeside.


Ja, det gjorde jeg og ingen problemer der.


Fedt! Mange tak for hjælpen. Scubaghost :)

Jeg løber ned og køber spillet - så ved man, hvad man får.
laksemand
Niveau 1
 
Indlæg: 56


Indlægaf Bassel » tors 12 nov 2009 15:02

Nu ved jeg ikke hvad alle i andre mener, og jeg kan for den sags skyld også være ligeglad...

Når der står at spillet er sendt afsted, kan du sgu godt regne med det. CoolShop må ikke trække penge før spillet er ude af deres hænder, og det ville derfor være ulovligt for dem at angive en forkert afsendertid.
PostDanmark havde, den dag MW2 blev udgivet, udvidet deres mandskab da alle valgkort til KV2009 også skulle deles ud.

Læg 2 og 2 sammen, og du kommer nok frem til, hvorfor du ikke har modtaget dit spil på release.
Bassel
Niveau 1
 
Indlæg: 56


ForegåendeNæste

Tilbage til Shoperfaringer

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 33 gæster