Forum

Shopto.net - Mit spil er sendt til Rusland?

Her har du muligheden for at dele dine erfaringer om diverse spilbutikker!

Shopto.net - Mit spil er sendt til Rusland?

Indlægaf Abcent » søn 09 maj 2010 13:51

Jeg bestilte i starten af ugen FIFA World Cup 2010 fra ShopTo.net og den blev sendt afsted i tirsdags. Normalt går der to dage, fra det er sendt afsted frs ShopTo, til man modtager det i Danmark. Men der er endnu ikke dukket noget op. Jeg kiggede så på trackingnummeret på Royalmail og der står, at det er blevet sendt til Rusland!!?
Prøvede på Post Danmarks hjemmeside, men deres trackingsystem kender ikke til mit trackingnummer.
Nu har jeg så prøvet på det russiske postvæsens hjemmeside, og kan se, at det er registreret i dag. Der står godt nok også, at destinationen er "Дания", hvilket ifølge Google Translate betyder Danmark.
Men hvorfor fanden, har mit spil været omkring Rusland, og hvor lang tid kan der gå, før jeg får det. Hvis det blev sendt fra England i tirsdags, men først er dukket op i Rusland i dag. Hvor lang går der så ikke lige, før jeg får den til Danmark?
Har aldrig haft problemer med ShopTo før, men det er vel egentlig heller ikke deres skyld. Det er vel nærmere Royalmails.
Er der nogen der har oplevet noget lignende? Kan det være på grund af den der askesky eller hvad? Synes i hvert fald, at det er meget mærkeligt, og meget irriterende, at jeg ikke har fået mit spil endnu.
Abcent
Niveau 3
 
Indlæg: 247


Indlægaf Portuz » søn 09 maj 2010 14:24

Skriv og spørg dem.
Portuz
Niveau 5
 
Indlæg: 1263
By: Smørum


Indlægaf jimmidlx » søn 09 maj 2010 14:47

Mange fly fra Storbritanien er aflyst, eller "derouted".. Meget sandsynligt det kan være det.
Billede
jimmidlx
Niveau 6
 
Indlæg: 1362
By: 7470 Karup (midtjylland)


Indlægaf Allanb » søn 09 maj 2010 15:32

Royal Mail må have sendt forkert.. For jeg har modtaget et spil både onsdag og torsdag fra dem. Bestilt mandag og tirsdag.
Og kan se mit 3D Dot Game Heroes som blev sendt fredag ligger i KBH nu. :-)
Allanb
Niveau 7
 
Indlæg: 3156
By: Slangerup


Indlægaf Abcent » søn 09 maj 2010 20:05

Har selvfølgelig skrevet til dem, men regner ikke med at få svar før engang i næste uge.
Synes da bare, at det er meget mystisk, og frustrerende. Havde sådan glædet mig til, at skulle spille her i weekenden.
Abcent
Niveau 3
 
Indlæg: 247


Indlægaf Erroneus » søn 09 maj 2010 21:18

Surt, men ja det lyder som en bummert fra RM.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Indlægaf Onkel_Skod » man 10 maj 2010 09:10

Bestilte engang tre spil på samme tid, som blev afsendt samtidigt fra shopto.net . De to spil dukkede op efter 2-3 dage som planlagt, men det sidste spil var en tur omkring Tyskland. Det modtog jeg så først efter 6-7 dage. Det tyske postvæsen havde også sat et nyt pakkelabel på så jeg ikke kunne tracke den på det nummer jeg havde fra shopto.net.
Men ja, tror bare det er Royal Mail som ikke altid får smidt pakkerne i de rigtige kasser. :)
Billede
Onkel_Skod
Niveau 0
 
Indlæg: 39


Indlægaf andeo1707 » man 10 maj 2010 09:40

På det seneste har jeg modtaget spil fra shopto efter en uge cirka...

Før i tiden gik det meget hurtigere... Og det samme foregik også før "askeskyen"...
Give in now, and I will pretend to respect you,,, when we fuck...
Billede
andeo1707
Niveau 6
 
Indlæg: 1575


Indlægaf WayneKerr » man 10 maj 2010 11:13

Det er da noget af en tur, det spil har været på :-) Venter også på nogle spil fra UK, men håber da ikke, de skal ud på samme tur!
19!
WayneKerr
Niveau 4
 
Indlæg: 463


Indlægaf Abcent » man 10 maj 2010 13:48

Har fået svar fra ShopTo:
"Sorry to hear about the problem, I can confirm this is just a problem with the Royal Mail website and your order should be with you shortly."

Den tror jeg dog ikke helt på. Hvis jeg går ind på det russiske postvæsens hjemmeside http://www.russianpost.ru/resp_engine.a ... trackingpo og indtaster mit trackingnummer "RJ549013175GB", er den registreret hos dem.

Men jeg må vel bare vente og se, om det ikke dukker op i løbet af ugen.
Jeg tænker bare på at Rusland jo er ikke er med i EU, så kan der komme told på?
Abcent
Niveau 3
 
Indlæg: 247


Indlægaf morfar » man 10 maj 2010 14:08

Abcent skrev:Har fået svar fra ShopTo:
"Sorry to hear about the problem, I can confirm this is just a problem with the Royal Mail website and your order should be with you shortly."

Den tror jeg dog ikke helt på. Hvis jeg går ind på det russiske postvæsens hjemmeside http://www.russianpost.ru/resp_engine.a ... trackingpo og indtaster mit trackingnummer "RJ549013175GB", er den registreret hos dem.

Men jeg må vel bare vente og se, om det ikke dukker op i løbet af ugen.
Jeg tænker bare på at Rusland jo er ikke er med i EU, så kan der komme told på?


Hvis det bliver stemplet i Rusland, så kan du være uheldig. Men du kan vel snakke med posten om situationen hvis det kommer så langt!
Billede
morfar
Niveau 8
 
Indlæg: 7214
By: Hasselager, Århus


Indlægaf Ponduus » man 10 maj 2010 14:32

Det må være RM der hænger på eventuelle ekstra udgifter, da det er deres fejl.
Billede
Ponduus
Niveau 6
 
Indlæg: 1514


Indlægaf Erroneus » man 10 maj 2010 15:13

Uden tvivl RM, men det er klart det kan betyde en del forsinkelser hvis den først skal igennem tolden og RM skal blive enige med Post DK om at betale det....

Jeg syntes du skal skrive til Shopto igen og høre dem opmærksom på at den altså kan trackes på den russiske side og du frygter den ER sendt via Rusland, hvilket betyder der kan komme told på.

Og hvad du så skal gøre? Nægte modtagelse så den kommer tilbage og de så kan sende en ny eller om de dækker det eller om RM dækker det.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Indlægaf Abcent » ons 12 maj 2010 13:00

Så har postmanden lige været forbi, og han havde mit spil med.
Det må have været en fejl fra Royal Mails side, for intet sted på pakken er der indikationer om, at den skulle til Rusland. Tværtimod står der Denmark flere gange.
Men er bare glad for, at have fået det. Så skal der rigtig spilles her i den forlængede weekend.
Abcent
Niveau 3
 
Indlæg: 247


Indlægaf Ponduus » ons 12 maj 2010 15:17

Kan de have lavet et fuck-up med trakcing numrene, måske?

Det er vel også ligegyldigt. Godt den kom frem :)
Billede
Ponduus
Niveau 6
 
Indlæg: 1514



Tilbage til Shoperfaringer

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 16 gæster