Forum

Erfaring: Fona (Ringsted.)

Her har du muligheden for at dele dine erfaringer om diverse spilbutikker!

Erfaring: Fona (Ringsted.)

Indlægaf MadmaNKiP » tors 17 jun 2010 22:18

Emnet om Fona er sikkert blevet bragt op for, men nu skriver jeg min egen erfaring om min lokale Fona, i Ringsted.

- Udover Fonas bekendtskab med uhyrlige priser, for spil der kan fås til halvdelen af deres pris på nettet (http://game.co.uk)
Ikke nok med deres priser, men nu vil de kraftedeme heller ikke bytte til kontanter eller andre varer hvis man returnerer med et brudt spil, for helvede - Det har jeg tidligere gjort i GameStop, og fået lov enten at få pengene tilbage eller bytte til anden vare. (Det sidste blevet obligatorisk, efterhånden.)

Og deres eneste forklaring var, at de ville forhindre PS3 ejere i at snyde. Jamen snyde med hvad? Trophies?! Jeg aner ikke meget om reglerne indenfor denne slags handler. Det får bare mit pis i kog, når nummeret har virket i GameStop, jeg er gået hjem med fx. Naruto - Ultimate Ninja Storm, spillet det i 1 time for at sige "Kæft et spil jeg ikke gider have.." Og taget tilbage til GameStop og sagt "Spillet virker ikke, kan jeg få pengene tilbage eller bytte til andet." Og så blev jeg venligt spurgt hvilken en af delene jeg ville have...

DET GIVER INGEN MENING FOR MIG, så alle medlemmer af dette fora.

Fona er ikke et sted at handle Playstation3/Xbox 360 spil, lad være med at købe deres spil til ulidelige priser, spillene kan fås ekstremt meget billigere over nettet på den pågældende hjemmeside jeg har nævnt tidligere. Deres service i sig selv er også ekstremt rådden.

Jez' tossin' me 2 cents, lads.
MadmaNKiP
Niveau 2
 
Indlæg: 197


Indlægaf Redman DK » tors 17 jun 2010 22:25

Er det ikke lidt af en selvfølge at de ikke returnere brudte varer, ligesom de fleste andre butikker i landet...

De sælger jo ikke brugte spil i Fona, så de ville jo ikke kunne bruge den til en skid.
Redman DK
Niveau 4
 
Indlæg: 646


Indlægaf Bab » tors 17 jun 2010 22:40

For det første køber jeg ikke spil til overpris. Sådan noget tjekker jeg først.

For det andet, så fatter jeg ikke, at du er sur over, at du ikke kan få pengene tilbage for et brugt spil. Og at du kan finde på at være så uærlig, og sige at det er defekt, bare fordi du ikke kan lide spillet. Du skulle sku skamme dig, og ikke fona.

Bab
Bab
Niveau 7
 
Indlæg: 5898
By: Fredericia


Indlægaf Laffer » tors 17 jun 2010 22:43

Det er helt absurd det her, du kan jo ikke købe et spil og så gå ned dagen efter og sige du vil have pengene tilbage fordi du synes det er et lorte spil du har købt.
Billede
Laffer
Niveau 7
 
Indlæg: 2791


Re: Erfaring: Fona (Ringsted.)

Indlægaf Trekamp » tors 17 jun 2010 22:49

MadmaNKiP skrev:...Ikke nok med deres priser, men nu vil de kraftedeme heller ikke bytte til kontanter eller andre varer hvis man returnerer med et brudt spil, for helvede - Det har jeg tidligere gjort i GameStop, og fået lov enten at få pengene tilbage eller bytte til anden vare. (Det sidste blevet obligatorisk, efterhånden.),,,


Det er for dyrt i Fona, så langt kan jeg følge dig, men også kun dertil.

Butikker der ikke forhandler brugte spil, tager selvfølgelig ikke brugte spil retur. Du køber en ny vare fra dem, og returnerer en brugt og derfor usælgelig vare til dem. No deal. Derudover er der INGEN butikker i DK der er tvunget til at give penge tilbage for en ny vare, men der er derimod nogle som gør det som en ekstra service, for dig, forbrugeren.

Du kan trøste dig med at du er som 99% andre snotdumme kunder, der ikke laver deres research og sætter sig ind i reglerne og derfor står og hælder lort i hovedet på de ansatte i butikken fordi de tror de har ret.

Sæt dig ind i reglerne. Spørg eventuelt.. De fleste vil gerne hjælpe.. Især hvis du spørger pænt.. Og tænk før du brokker dig
Senest rettet af Trekamp fre 18 jun 2010 00:30, rettet i alt 2 gange.
To fingre i bussen, så kører bussen
Trekamp
Niveau 5
 
Indlæg: 893
By: Aarhus


Indlægaf mrlenniboy » tors 17 jun 2010 22:50

det er da en omgang l... du lukker ud, jeg arbejder i bb og kom du med et spil der var brudt jamen så kan du sgu ikke få et nyt fordi du ikke lige kunne lide det,giver bab ret DU skulle skamme dig
Mvh Lennart


Billede
mrlenniboy
Niveau 7
 
Indlæg: 2840
By: Randers


Indlægaf Tbigum » tors 17 jun 2010 23:00

Hvis du bestiller en pizza som du ikke har smagt før og du efter 2 bidder finder ud af du ikke kan lide den, går du så også ned til pizzariaet og vil have dine penge igen?

Jeg er virkelig målløs når folk kan skrive sådan noget :roll:
Tbigum
Niveau 2
 
Indlæg: 194


Indlægaf Trekamp » tors 17 jun 2010 23:02

Bevares, man er vel centrum her på planeten..
To fingre i bussen, så kører bussen
Trekamp
Niveau 5
 
Indlæg: 893
By: Aarhus


Indlægaf WayneKerr » tors 17 jun 2010 23:30

Hahaha, god griner at gå i seng på. Det er nok nærmere dig, der er rådden, når du står og lyver ekspedienten op i ansigtet. Men på den anden side så tror jeg godt butikkerne/ekspedienterne, hvor du tidligere har lavet det "nummer", ved, at du lyver over for dem. De vil vel bare være flinke overfor deres kunder i håb om, at de kommer tilbage og køber et nyt spil til overpris.
19!
WayneKerr
Niveau 4
 
Indlæg: 463


Indlægaf Trekamp » fre 18 jun 2010 00:26

WayneKerr skrev:...De vil vel bare være flinke overfor deres kunder i håb om, at de kommer tilbage og køber et nyt spil til overpris.


Hehehe
To fingre i bussen, så kører bussen
Trekamp
Niveau 5
 
Indlæg: 893
By: Aarhus


Indlægaf Brofelde » fre 18 jun 2010 09:01

Billede
Trekamp skrev:Bevares, man er vel centrum her på planeten..


Ahah :D

Billede Det' fa'me god læsning det her! :D
Mvh. Flemming Brofelde

Ekstern Blog | God don't want us, The devil fear us. See you in Valhalla!
Billede
Billede
Brofelde
Niveau 5
 
Indlæg: 864


Indlægaf MarkAall » fre 18 jun 2010 10:38

Ved nu ikke om Fona sælger deres spil til overpriser :) mange gange er de 50kr billigere ind Gamestop og Game.
Og at samligne dem med en engelsk side, kan man vel ikke rigtig... Fona sælger jo den nordiske version af spillet.
Og som alle de andre skriver, så er det jo helt klart din egen fejl :) så lad vær med at tude, det er normalt du ik kan gå ned og få penge tilbage når varen er brugt, står vist også på kviterringen.
Billede
MarkAall
Niveau 4
 
Indlæg: 350


Indlægaf Kmikaz1991 » fre 18 jun 2010 13:15

Heey..
Nogen der vil købe en brugt ferie? Synes ikke vejret var perfekt så jeg gider ikke gemme på den!
"I was made for Liverpool and Liverpool was made for me"
Kmikaz1991
Niveau 2
 
Indlæg: 168


Indlægaf Tbigum » fre 18 jun 2010 13:43

Det lyder typisk som en fra den opvoksende "mig-generation" som tror alt handler om en selv, det er også den type kunder som mange butiksekspedienter har lyst til at slæbe med ud i baglokalet og tæve med en våd berlinger :-D
Tbigum
Niveau 2
 
Indlæg: 194


Re: Erfaring: Fona (Ringsted.)

Indlægaf Portuz » lør 19 jun 2010 17:25

MadmaNKiP skrev:Jeg aner ikke meget om reglerne indenfor denne slags handler.


Så hold din kæft.

MadmaNKiP skrev:Det får bare mit pis i kog, når nummeret har virket i GameStop


Og det får mit pis i kog, når du ikke kan håndtere, at nogle godt kan gennemskue dit snyd og uærlige væsen.


MadmaNKiP skrev:DET GIVER INGEN MENING FOR MIG


...

MadmaNKiP skrev:Fona er ikke et sted at handle Playstation3/Xbox 360 spil.


Nej, du er ikke en man skal handle med.

Jeg synes faktisk, at du bør skride fra dette forum, indtil du er nogenlunde opdraget. Tror du selv at andre vil/tør handle med dig? Du har lige bevist din uærlighed, på bedste måde.
Portuz
Niveau 5
 
Indlæg: 1263
By: Smørum


Næste

Tilbage til Shoperfaringer

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 16 gæster