Forum

Erfaring: Fona (Ringsted.)

Her har du muligheden for at dele dine erfaringer om diverse spilbutikker!

Indlægaf kazzi » ons 07 jul 2010 15:01

Redman DK skrev:Er det ikke lidt af en selvfølge at de ikke returnere brudte varer, ligesom de fleste andre butikker i landet...

De sælger jo ikke brugte spil i Fona, så de ville jo ikke kunne bruge den til en skid.


Faktisk sælger fona brugte spil, ALLE deres medarbejere kan til hver tid låne 3spil med hjem i en uge og de bliver pænt pakket ind i folie igen hvis bare de ikke har nogen synlige riser osv.

Kender en der gør det tit og har gjort i mange år.

Men er sikker på gamestop osv ikke er en skid bedre når det kommer dertil det er bare et emne de ikke må fortælle om.
kazzi
Niveau 1
 
Indlæg: 80


Indlægaf mrlenniboy » ons 07 jul 2010 15:28

det er så sidste gang jeg handler i fona det er fandme for groft
Mvh Lennart


Billede
mrlenniboy
Niveau 7
 
Indlæg: 2840
By: Randers


Indlægaf NielChill » ons 07 jul 2010 17:02

kazzi skrev:
Redman DK skrev:Er det ikke lidt af en selvfølge at de ikke returnere brudte varer, ligesom de fleste andre butikker i landet...

De sælger jo ikke brugte spil i Fona, så de ville jo ikke kunne bruge den til en skid.


Faktisk sælger fona brugte spil, ALLE deres medarbejere kan til hver tid låne 3spil med hjem i en uge og de bliver pænt pakket ind i folie igen hvis bare de ikke har nogen synlige riser osv.

Kender en der gør det tit og har gjort i mange år.

Men er sikker på gamestop osv ikke er en skid bedre når det kommer dertil det er bare et emne de ikke må fortælle om.


Hvad er det for et postulat, at komme med?
Ligger Fona inde med det 'officielle' PlayStation 3 folie, som ALLE nye spil er pakket ind i, og hvor der på plomberingen står "PlayStation 3"?
Pic or it didn't happen!
Billede
NielChill
Niveau 7
 
Indlæg: 2483
By: København


Indlægaf salboy » ons 07 jul 2010 19:14

De har jo indholdet på mange af deres spil liggende i skuffer, så man skal tage coveret med op til kassen for at få indholdet, må indrømme at jeg oplevede den anden dag af få et ridset spil, tjekkede det dog med det samme og fik en anden.
salboy
Niveau 4
 
Indlæg: 472


Indlægaf Dummiz » ons 07 jul 2010 19:30

Ahhhh tror nu ikke på det med at de må låne spillene med hjem der vil jeg sku også se billeder før jeg tror på det.
Billede
Dummiz
Moderator
 
Indlæg: 6376
By: 8981 Spentrup


Indlægaf NielChill » tors 08 jul 2010 00:42

salboy skrev:De har jo indholdet på mange af deres spil liggende i skuffer, så man skal tage coveret med op til kassen for at få indholdet, må indrømme at jeg oplevede den anden dag af få et ridset spil, tjekkede det dog med det samme og fik en anden.


Nu har jeg ikke selv handlet spil i Fona, men det du siger er altså: Fona åbner deres spil, medarbejderne låner dem, du køber MÅSKE et brugt spil, spillet er ikke forseglet eller på nogen anden måde plomberet? Altså du kan ikke returnere/bytte spillet bagefter, fordi Fona selv har fjernet den originale forsegling? Lyder lusket.
Billede
NielChill
Niveau 7
 
Indlæg: 2483
By: København


Indlægaf Trekamp » tors 08 jul 2010 01:52

Spillet bliver forseglet, hvis man beder om det. Spillet bliver skiftet med et andet, hvis man synes discen ser ridset ud. Vil man gerne have at dem på den anden side af disken ved noget om spil eller ej?
To fingre i bussen, så kører bussen
Trekamp
Niveau 5
 
Indlæg: 893
By: Aarhus


Indlægaf Core » tors 08 jul 2010 13:00

Der var en gang Fona-ansatte måtte låne et spil med hjem, men kædens interne regel sagde allerede den gang at der kun var tale om ét af gangen, og kun for én overnatning. Lige omkring konsollernes generations-skift blev denne personalegode skrottet helt. Så nej, det må de ikke...officielt i hvert fald, hvad den enkelte ansatte render og laver udenom de interne regler, kan hele kæden ikke skulle hæfte for.

Mht. folien, bryder de den, for at sikre sig mod tyveri. Butikstyve brækker meget let saferne op, og butikkerne tømmer nu spillene for indhold, for at forhindre tyveri. Præcis det samme som Gamestop gør, forskellen er bare at Gamestop kun tømmer ét eksemplar af hver spil, men er du kunden der køber det sidste, så får du også et spil uden folie her. Fona er ikke dedikeret spilbutik, og er derfor nødt til at bevare lagerplads til andre elektronik-varer, spil og film, og kan derfor ikke have baglager på samtlige titler, derfor må de tømme alle eksemplarer, for at det kan hænge sammen for dem.

Mht. priser er det vist kun Elgiganten og Bilka der til tider har nye titler til lavere priser end Fona, og dette oftest i forbindelse med tilbud. Nye spil koster oftest mere i Gamestop og Game, og altid meget mere i Expert. Dertil kommer det at Fona oftest er de første til at sætte priserne ned på ældre udgivelser, og at deres ret til individuelle nedskrivninger gør at der i nogle Fonaer kan findes nogle rigtig billige spil i diverse rodekurve. Selvfølgelig kan fysiske butikkers priser ikke sammenlignes med online-handel.

Eneste sted Fona halter er udvalget, og i nogle tilfælde den generelle håndtering af spilafdelingen.

Trådopretteren fatter tydeligvis ikke en krone af hvad det er han gerne vil skrive om, og jeg tror ikke at en eneste Fona-ansat vil sætte sig til at tude, over at han fremover køber sine spil online.
Spiller for tiden:
AC4: Black Flag (PS4), Battlefield 4 (PS4), Killzone: Mercenary (Vita)
Core
Niveau 4
 
Indlæg: 312


Indlægaf UnrealPirate » tors 08 jul 2010 13:29

Det skal siges at jeg arbejder i en Fona butik og det er IKKE tilladt hverken at "låne" film, cder eller spil med hjem. Det eneste man kan er at lave et "lån og prøve" aftale på f.eks. et fjernsyn hvis man endten som kunde gerne vil vide hvad man køber eller hvis sælger skal vide mere om produktet. Jeg har som hovedansvar TV og afspillere (dvd/BD/hdd optager) i vores butik og jeg holder selv meget strenge regler om tingene. Vi laver ingen lån og prøve på elektroniske produkter eller andet i vores butik til ansatte, selvom vi dog måtte. Vi "leger" med det i arbejdstiden istedet, hehe ;-)

Men ham der startede med at lave denne tråd; "tag en kiks og tør dine øjne"! Jeg har en gang imellem en kunde der prøver på det der, men det er et No Go. Vi har også en side af købeloven på vores side. ;-)

Men som Core rigtigt skriver, ja, vi tager spil ud af deres covers for at undgå butikstyveri. Vi finder altså en gang imellem ting hvor alarmen bare er revet af osv. Og det er fandeme pisse irriterende at miste sådanne ting. Butikken bruger penge på at få varer hjem og hvis varen så bliver stjålet, så mister vi de penge. Og det at der bare er nogle idioter derude der ingen skrupler har med at stjæle, så bliver vi sgu nødt til at gøre vores til at forhindre det så meget som muligt og i dette tilfælde, fjerne indholdet. That's life! :-)

PS: Her sidste dag var der også en spade der stjal sådan et gavekort til iTunes selvom der klart og tydeligt på et skilt stod: Denne vare bliver først aktiveret efter køb (eller noget lign.) Hvor dum har nogen lov til at være!? ;-)
Billede
UnrealPirate
Niveau 4
 
Indlæg: 439
By: Sønderborg


Indlægaf Trekamp » tors 08 jul 2010 13:42

UnrealPirate skrev:.. Hvor dum har nogen lov til at være!? ..

http://www.youtube.com/watch?v=EFla2rVSfXo

Ca. så dum. Hvis man er bare en lille bitte smule dummere, imploderer man.
To fingre i bussen, så kører bussen
Trekamp
Niveau 5
 
Indlæg: 893
By: Aarhus


Foregående

Tilbage til Shoperfaringer

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 26 gæster