Forum

Importopkrævning

Her har du muligheden for at dele dine erfaringer om diverse spilbutikker!

Importopkrævning

Indlægaf rasmusmnielsen » tirs 24 aug 2010 22:07

Hej derude,

Jeg bestilte den 17. august to sony headset fra amazon.co.uk til 48,58 pund incl porto.
Link:
http://www.amazon.co.uk/Sony-Wireless-H ... =1-1-spell

Jeg kan se på min netbank at pengene blev trukket den 20. til en konto i Luxembourg, og efterfølgende sikkert sendt.

Idag har jeg så modtaget en importopkrævning på 200kr fra postdanmark, som er kategoriseret som et brev og sendt fra Schweiz. Og inde op deres hjemmeside har de følgende informationer om "pakken".
Vægt: 0.005 kg
Længde: 332 mm.
Højde: 229 mm.
Bredde: 40 mm.

Er det pakken som jeg venter på fra amazon.co.uk? Og hvad har jeg gjort forkert og efterfølgende fået en importopkrævning?
Jeg har sikkert gjort et eller andet forkert, men det ville være rart at vide til en anden gang, så jeg ikke gør det igen :)

På forhånd tak

Mvh Rasmus
rasmusmnielsen
Niveau 2
 
Indlæg: 154


Indlægaf Excellon » tirs 24 aug 2010 22:11

medmindre du har købt fra en eller anden sælger som ikke er amazon.co.uk selv derinde så vil jeg mene der ikke kan komme yderliger told eller importopkrævninger fra amazon... De ligger altid VAT til prisen inden du køber varen..

Umiddelbart synes jeg ikke den vægt du har angivet ville stemme overens med en pakke med et headset men er ikke sikker...
Excellon
Niveau 2
 
Indlæg: 159


Indlægaf rasmusmnielsen » tirs 24 aug 2010 22:14

Excellon skrev:Umiddelbart synes jeg ikke den vægt du har angivet ville stemme overens med en pakke med et headset men er ikke sikker...

Jeg er helt enig. Derfor er jeg også i tvivl om det er min "pakke" :)

Men har købt dem via det link som jeg har postet.
rasmusmnielsen
Niveau 2
 
Indlæg: 154


Indlægaf Allanb » tirs 24 aug 2010 22:29

Man kan ikke altid regne med vægten.

Men ligegyldig om det kommer fra Schweiz eller fra sælgers adresse vil der komme told på, da de skriver følgende "we are located on the island of Guernsey, which is located in the Channel Islands.

Guernsey og Jersey = Told
Er også aktiv på Xboxlife.dk med samme bruger navn
Allanb
Niveau 7
 
Indlæg: 3156
By: Slangerup


Indlægaf rasmusmnielsen » tirs 24 aug 2010 22:51

Okay tak for det. Undrede mig bare over at der kom en importopkrævning, da jeg har købt forskellige ting fra den hjemmeside før.

Må jeg spørge hvor du læser det henne? Så vil jeg være opmærksom på det næste gang :)
rasmusmnielsen
Niveau 2
 
Indlæg: 154


Indlægaf Allanb » tirs 24 aug 2010 22:57

Hvis du kigger der hvor der står in stock. Lige til højre, der står der sold from 7dayshop, når man klikker der får man al info om sælger.
Er også aktiv på Xboxlife.dk med samme bruger navn
Allanb
Niveau 7
 
Indlæg: 3156
By: Slangerup


Indlægaf rasmusmnielsen » tirs 24 aug 2010 23:13

Tak :) Så må jeg lige være mere opmærksom næste gang.
rasmusmnielsen
Niveau 2
 
Indlæg: 154


Indlægaf morfar » ons 25 aug 2010 12:49

Bare lige for at der ikke kommer misforståelser.

Selve forretningen amazon.co.uk sender IKKE fra kanaløerne, hvorfor der normalt IKKE kommer told på varerne.

Bestiller man derimod fra deres marketplace, kan man risikere at sælger sender fra kanaløerne eller andet ikke-EU sted.
Billede
morfar
Niveau 8
 
Indlæg: 7214
By: Hasselager, Århus


Indlægaf rasmusmnielsen » ons 25 aug 2010 16:34

Okay. Men det var i hvert fald sidste gang jeg købte derfra, har netop åbnet pakken, og der var kun et headset i...

Så er den i hvert fald betalt..
rasmusmnielsen
Niveau 2
 
Indlæg: 154



Tilbage til Shoperfaringer

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 16 gæster