Lige lidt oplysninger, til dem der vælger at købe ting via Amazon.co.uk.
Forhistorie:
Jeg bestilte Fallout New Vegas CE Book, noget rj11 deluxe kabel og Darksiders PS3 fra Amazon den 11 oktober, med gratis levering i samme ordre.
Efterfølgende blev Fallout New Vegas CE Book og det RJ kabel sat til at blive sendt i samme pakke og Darksiders vil så blive sendt for sig selv.
Pakken med Fallout New Vegas CE Book og kablet blev sendt i går, som forventet. Men her 2 uger efter, er Darksiders stadigvæk ikke sendt, til trods for den står som In stock på deres side.
Jeg har så haft fat i deres support og forklaringen er en smule forivrende, men rar at vide til frem over.
Hvis et produkt står som "Items for dispatch to UK will be sold by Amazon's Preferred Merchant. " så er det ingostarfish.com der snakkes om og de sender kun til UK. (Det vidste jeg sådan set godt).
Så når man bestiller et produkt hvor der står "Items for dispatch to UK will be sold by Amazon's Preferred Merchant." ved og skal sikre sig at produktet nu også er på lager, så skal man sørge for at kigge alle forhandlerne igennem og se om Amazon selv står på listen. Står Amazon på listen, så er produktet på lager og hvis ikke, så er det ikke på lager og man skal altså ignorer den "In stock" besked der står ved produktet, fordi det gælder kun for Ingostarfish, der som sagt ikke sender til DanmarkLidt mere kogt ned. Mit Darksiders spil stod til In stock, men den In stock besked var kun gældende for ingostarfish.com, der som sagt ikke sender til Danmark. Derfor venter jeg nu på at Amazon får Darksiders PS3 på lager igen, hvilket de så forventer sker engang i slutningen af November.
Endnu mere kogt ned. Amazon's Preferred Merchant og Amazon selv deler ikke lagerstatus
Konklusion:
Det havde været rart, hvis Amazon skrev deres lagerstatus også for Amazon selv og ikke kun for "Amazon's Preferred Merchant". Eller kunne se at man ikke var fra UK og derfor ikke viste den info om Ingostarfish, da det ingen relevans har. Yderligere vil det have vært rart, hvis jeg ikke skulle bruge 4 mails og 3 forskellige medarbejdere hos Amazon, før jeg kunne få et ordenligt svar, men oki sådan går det nogle gange