Forum

Amazon.co.uk - In stock og Preferred Merchant

Her har du muligheden for at dele dine erfaringer om diverse spilbutikker!

Amazon.co.uk - In stock og Preferred Merchant

Indlægaf Erroneus » man 25 okt 2010 12:01

Lige lidt oplysninger, til dem der vælger at købe ting via Amazon.co.uk.

Forhistorie:
Jeg bestilte Fallout New Vegas CE Book, noget rj11 deluxe kabel og Darksiders PS3 fra Amazon den 11 oktober, med gratis levering i samme ordre.

Efterfølgende blev Fallout New Vegas CE Book og det RJ kabel sat til at blive sendt i samme pakke og Darksiders vil så blive sendt for sig selv.
Pakken med Fallout New Vegas CE Book og kablet blev sendt i går, som forventet. Men her 2 uger efter, er Darksiders stadigvæk ikke sendt, til trods for den står som In stock på deres side.
Jeg har så haft fat i deres support og forklaringen er en smule forivrende, men rar at vide til frem over.

Hvis et produkt står som "Items for dispatch to UK will be sold by Amazon's Preferred Merchant. " så er det ingostarfish.com der snakkes om og de sender kun til UK. (Det vidste jeg sådan set godt).
Så når man bestiller et produkt hvor der står "Items for dispatch to UK will be sold by Amazon's Preferred Merchant." ved og skal sikre sig at produktet nu også er på lager, så skal man sørge for at kigge alle forhandlerne igennem og se om Amazon selv står på listen. Står Amazon på listen, så er produktet på lager og hvis ikke, så er det ikke på lager og man skal altså ignorer den "In stock" besked der står ved produktet, fordi det gælder kun for Ingostarfish, der som sagt ikke sender til Danmark


Lidt mere kogt ned. Mit Darksiders spil stod til In stock, men den In stock besked var kun gældende for ingostarfish.com, der som sagt ikke sender til Danmark. Derfor venter jeg nu på at Amazon får Darksiders PS3 på lager igen, hvilket de så forventer sker engang i slutningen af November.

Endnu mere kogt ned. Amazon's Preferred Merchant og Amazon selv deler ikke lagerstatus :)

Konklusion:
Det havde været rart, hvis Amazon skrev deres lagerstatus også for Amazon selv og ikke kun for "Amazon's Preferred Merchant". Eller kunne se at man ikke var fra UK og derfor ikke viste den info om Ingostarfish, da det ingen relevans har. Yderligere vil det have vært rart, hvis jeg ikke skulle bruge 4 mails og 3 forskellige medarbejdere hos Amazon, før jeg kunne få et ordenligt svar, men oki sådan går det nogle gange :)
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: Amazon.co.uk - In stock og Preferred Merchant

Indlægaf Stricker » man 25 okt 2010 12:55

Jeg har en af tre varer der sendes fra ingostarfish, beløbet uden denne vare overstiger ikke 25£. Betyder det så at jeg bliver fakturaret alm amazon fragt for de to "legite" varer, plus fragt og eventuel told for varen sendt fra Jersey? Eller bliver den tredje vare kalkuleret med i tilbuddet så risikere jeg bare tolden, eller bliver den tredje vare først sendt til England og derefter Danmark, så al risiko for told kan undgås?

Det drejer sig om disse varer:
http://www.amazon.co.uk/gp/product/B0027UY8CW (fantastik serie)
http://www.amazon.co.uk/gp/product/0261102214
http://www.amazon.co.uk/gp/product/B000BPCILI (denne vare er synderen)
Stricker
Niveau 6
 
Indlæg: 1674
By: Sønderborg


Re: Amazon.co.uk - In stock og Preferred Merchant

Indlægaf Erroneus » man 25 okt 2010 14:07

Ingen af dine varer bliver sendt fra ingostarfish, de sender kun til UK. Alle dine ting bliver sendt afsted fra Amazon selv og der er derfor ingen risiko for told. Der løber heller ikke ekstra fragt på, selv om produkterne bliver spillet op i forsendelser, så gælder den gratis levering ved over 25£.

Problemet kan være, at ved http://www.amazon.co.uk/gp/product/B000BPCILI er det ikke sikkert at Amazon selv har det på lager, fordi den "In stock" status gælder for Ingostarfish. Så hvis den ikke bliver sendt med de andre ting og der ikke kommer en dato på, så må du nok kontakte dem og høre, om de har en ide om hvornår de får det på lager.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: Amazon.co.uk - In stock og Preferred Merchant

Indlægaf Stricker » man 25 okt 2010 14:38

Super, tak for svarene.
Stricker
Niveau 6
 
Indlæg: 1674
By: Sønderborg


Re: Amazon.co.uk - In stock og Preferred Merchant

Indlægaf Ponduus » man 25 okt 2010 18:48

Det er underligt at Amazon ikke vælger at gøre opmærksom på, at Amazon ikke selv har det på lager, når det nu er Amazon.co.uk som handles hos.

Tak for en heads-up omkring dette.
Billede
Ponduus
Niveau 6
 
Indlæg: 1514



Tilbage til Shoperfaringer

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 18 gæster