Forum

En kedelig køber-oplevelse på pslife.dk :(

Her har du muligheden for at dele dine erfaringer om diverse spilbutikker!

En kedelig køber-oplevelse på pslife.dk :(

Indlægaf Gyseren » tors 27 jan 2011 17:38

Yo'! - Så skete det som man går og frygter ved internethandel, man betaler for en vare der ikke dukker op! :^o

Hvad skete der? ...
Her på pslife.dk! oprettede jeg en tråd hvor jeg eftersøgte Grand Turismo 5, og efter nogen tid fik jeg svar på min efterspørgelse. Vedkommende ville sælge mig spillet det det beløb jeg ville gi for det, så alt var ping pong. Jeg skulle nu overføre penge til ham så han kunne sende spillet til mig så snart at han havde fået dem. Det skete ikke på normal netbank manør, men over paypal.dk - Det krævede at jeg oprettede en paypalbruger, og det var nu også nemt nok. Pengene blev overført til hans mail via paypal (det er sådan det foregår der - mail istedet konto.nr.)
Han bekræftede at han havde modtaget pengene, og ville sende spillet om mandagen efter weekenden. Spillet dukkede ikke op tirsdag, som jeg havde regnet med.. derfor kontaktede jeg sælgeren, herinde, for at høre om spillet var blevet afsendt... Intet svar. Heller ikke dagen efter var spillet dukket op i posten. :| Igen skriver jeg til sælgeren herinde på pslife for at få en status. Her ser jeg at han har slettet sin bruger #-o
Nu har jeg jo hans mail fra paypal.dk og jeg har skrevet direkte til denne for at få mine penge tilbage. Han fik mit konto.nr. og nu afventer jeg at mine penge kommer retur. Hold kæft hvor er det trælst! :x

Hvis pengene ikke dukker op, så ved jeg ikke om jeg kan bruge hans e-mail til at anmelde ham igennem, men det må jeg tage til den tid.

/Bare lige en kedelig oplevelse herfra :(
"You see, I don't want to do good things, I want to do great things." - Lex Luthor
Gyseren
Niveau 0
 
Indlæg: 48


Re: En kedelig køber-oplevelse på pslife.dk :(

Indlægaf morfar » tors 27 jan 2011 17:59

Det er hårde lærepenge, men man skal aldrig handle med folk uden karakterer og meget få indlæg på et forum. Risikoen for at blive snydt af sådanne personer er meget høj....
Billede
morfar
Niveau 8
 
Indlæg: 7214
By: Hasselager, Århus


Re: En kedelig køber-oplevelse på pslife.dk :(

Indlægaf Randløv » tors 27 jan 2011 18:14

Du får ikke noget ud af at anmelde ham. Hell, jeg tror egentlig policen gives a fuck. Det er på eget ansvar at handle på sider som dette, så derfor er det normalt vanskeligt når sådanne ting forekommer. Desværre. For det er sku' synd for hvem der nu end bliver snydt. Det ville være rart for os andre synes jeg, at vide hvad brugernavn personen gik under? Jeg er selv ved at købe en PS3 fra en bruger herinde som jeg dog umiddelbart regner for at være ok. Men hvem ved. Hvad var hans brugernavn?
Billede

Billede

"You never plow a field by turning it over in your mind"
Randløv
Niveau 4
 
Indlæg: 508


Re: En kedelig køber-oplevelse på pslife.dk :(

Indlægaf dksiam » tors 27 jan 2011 18:19

morfar skrev:Det er hårde lærepenge, men man skal aldrig handle med folk uden karakterer og meget få indlæg på et forum. Risikoen for at blive snydt af sådanne personer er meget høj....


Nu syntes jeg du generaliserer end en del, at en som fx, snyder er ikke ensbetydende med at jeg fx også skulle snyde, og det indblik vil jeg ikke have folk skal have, selvfølgelig skal man da passe på hvem man køber/bytter med, men heller ikke sige folk med lavt antal post snyder. :) - eller folk uden handels karakterer. FX er jeg igang med at søge nogle spil, og har ingen handelskarakterer endnu, så er det da trals hvis folk ikke vil handle med mig.. Håber du forstår :)
http://www.pslife.dk/profile/5319/ratings - mine pslife handelskarakterer
http://www.xboxlife.dk/profile/9147/ratings - mine xboxlife handelskarakterer
dksiam
Niveau 4
 
Indlæg: 470


Re: En kedelig køber-oplevelse på pslife.dk :(

Indlægaf Gyseren » tors 27 jan 2011 18:40

Jeg kan ikke huse hans brugernavn, og kan ikke finde det da han jo slettede sin profil, men har hans navn mail addresse som jeg vil offentliggøre hvis jeg ikke får mine penge tilbage.
Jeg ved at jeg igennem paypal.dk kan andmelde ham, hvis jeg som sagt ikke får pengene asap.
"You see, I don't want to do good things, I want to do great things." - Lex Luthor
Gyseren
Niveau 0
 
Indlæg: 48


Re: En kedelig køber-oplevelse på pslife.dk :(

Indlægaf Rytteren » tors 27 jan 2011 18:49

Gyseren skrev:Jeg kan ikke huse hans brugernavn, og kan ikke finde det da han jo slettede sin profil, men har hans navn mail addresse som jeg vil offentliggøre hvis jeg ikke får mine penge tilbage.
Jeg ved at jeg igennem paypal.dk kan andmelde ham, hvis jeg som sagt ikke får pengene asap.


du kan jo vel finde det i din "postkasse" her på pslife, hvis du har sendt ham en PM
Starhawk!
Rytteren
Niveau 7
 
Indlæg: 5691

Brugeravatar

Re: En kedelig køber-oplevelse på pslife.dk :(

Indlægaf Proxzyn » tors 27 jan 2011 18:51

Når det er gjort over PayPal kan du kontakte dem og sige at handlen ikke gik som den skulle. Så skulle de meget gerne kunne trække pengene tilbage. Så prøv at kontakte PayPal og fortæl dem om sagen. Det er den eneste måde du kan få dine penge igen, bortset fra sælgeren. Der er ingen andre der kan hjælpe.
Hvis du har en adresse er det også en mulighed. Hader snydere!
Proxzyn
Niveau 6
 
Indlæg: 1703


Re: En kedelig køber-oplevelse på pslife.dk :(

Indlægaf ALIONAIRE » tors 27 jan 2011 18:54

Først anmeld det til en MOD her så de kan banne ip eller evt få IP.
ellers paypal er gode til at hjælpe, problemet kan være at hvis han hæver penge så er der intet at trække pengene fra :s
ALIONAIRE til tjeneste :)
ALIONAIRE
Niveau 2
 
Indlæg: 191


Re: En kedelig køber-oplevelse på pslife.dk :(

Indlægaf morfar » fre 28 jan 2011 00:54

dksiam skrev:
morfar skrev:Det er hårde lærepenge, men man skal aldrig handle med folk uden karakterer og meget få indlæg på et forum. Risikoen for at blive snydt af sådanne personer er meget høj....


Nu syntes jeg du generaliserer end en del, at en som fx, snyder er ikke ensbetydende med at jeg fx også skulle snyde, og det indblik vil jeg ikke have folk skal have, selvfølgelig skal man da passe på hvem man køber/bytter med, men heller ikke sige folk med lavt antal post snyder. :) - eller folk uden handels karakterer. FX er jeg igang med at søge nogle spil, og har ingen handelskarakterer endnu, så er det da trals hvis folk ikke vil handle med mig.. Håber du forstår :)


Jeg generaiserer ikke. Statistikken viser at folk med meget lav aktivitet på forums, folk der lige har oprettet profil og folk uden karakterer har en overordnet tendens til at fremgå oftere i statistikkerne. Du og mange andre kan sagtens være undtagelser.

Jeg ville ikke have noget problem med at du købte spil af mig, da du sender pengene inden du modtager varen. Men jeg ville ikke turde købe af dig og overføre penge inden jeg havde varen.

Det er min holdning, uanset om du og andre (bab?) kan lide den eller ej.
Billede
morfar
Niveau 8
 
Indlæg: 7214
By: Hasselager, Århus


Re: En kedelig køber-oplevelse på pslife.dk :(

Indlægaf Kithuni » fre 28 jan 2011 05:51

Gyseren skrev:Jeg kan ikke huse hans brugernavn, og kan ikke finde det da han jo slettede sin profil, men har hans navn mail addresse som jeg vil offentliggøre hvis jeg ikke får mine penge tilbage.
Jeg ved at jeg igennem paypal.dk kan andmelde ham, hvis jeg som sagt ikke får pengene asap.


Du kan da roligt gå i gang med at anmelde ham nu! Der kan være legitime grunde til at en person ikke får sendt spillet som aftalt, eller har behov for at lade handlen gå tilbage (shit happens in life), men eftersom profilen her er slettet og du intet har hørt, efter vedkommende har modtaget dine penge, er der ingen tvivl om at du har været udsat for bedrageri.

Go get that motherfucker :!: :!: :!:
\Kithuni

(send mig en pm, hvis du vil være sikker på jeg ser hvad du har skrevet)
Kithuni
Niveau 0
 
Indlæg: 32


Re: En kedelig køber-oplevelse på pslife.dk :(

Indlægaf Portuz » fre 28 jan 2011 09:37

Mine alarmklokker ville allerede begynde at ringe ved paypal. Det er altid trist at blive taget i røven af en idiot, der ikke kan håndtere et normalt arbejde.

En anden god ting som jeg glædeligt gør ved handler er at få navn, adresse og nummer.
Portuz
Niveau 5
 
Indlæg: 1263
By: Smørum


Re: En kedelig køber-oplevelse på pslife.dk :(

Indlægaf Bab » fre 28 jan 2011 10:26

morfar skrev:Jeg ville ikke have noget problem med at du købte spil af mig, da du sender pengene inden du modtager varen. Men jeg ville ikke turde købe af dig og overføre penge inden jeg havde varen.

Det er min holdning, uanset om du og andre (bab?) kan lide den eller ej.


Enig. Aldrig overføre penge, før man har varen :)

Bab
Bab
Niveau 7
 
Indlæg: 5898
By: Fredericia


Re: En kedelig køber-oplevelse på pslife.dk :(

Indlægaf Portuz » fre 28 jan 2011 10:33

Bab skrev:
morfar skrev:Jeg ville ikke have noget problem med at du købte spil af mig, da du sender pengene inden du modtager varen. Men jeg ville ikke turde købe af dig og overføre penge inden jeg havde varen.

Det er min holdning, uanset om du og andre (bab?) kan lide den eller ej.


Enig. Aldrig overføre penge, før man har varen :)

Bab


Enig. Aldrig sende varen, før man har pengene :)
Portuz
Niveau 5
 
Indlæg: 1263
By: Smørum


Re: En kedelig køber-oplevelse på pslife.dk :(

Indlægaf Underdog dk » fre 28 jan 2011 10:37

Bab skrev:
morfar skrev:Jeg ville ikke have noget problem med at du købte spil af mig, da du sender pengene inden du modtager varen. Men jeg ville ikke turde købe af dig og overføre penge inden jeg havde varen.

Det er min holdning, uanset om du og andre (bab?) kan lide den eller ej.


Enig. Aldrig overføre penge, før man har varen :)

Bab

Ikke enig! Jeg sendte spillet til et fjols - som sagde han havde modtaget spillet men ikke ville betale.. Der er intet at stille op sry..
Både køber og sælger bærer en risiko..
Underdog dk
Niveau 4
 
Indlæg: 616


Re: En kedelig køber-oplevelse på pslife.dk :(

Indlægaf Bab » fre 28 jan 2011 10:43

Som mange andre diskussioner herinde om samme emne, så bliver man aldrig enige.

Jeg er dog af den mening, at et brugt spil er "ingenting" værd, og penge er altid noget værd. Hvis jeg har gennemført et spil og vil sælge det, så kan jeg enten være heldig at få nogle penge for det eller det kan samle støv på hylden. Penge kan altid bruges til noget nyt og derfor burde et brugt spil altid sendes før pengene. Og det er der så mange sælgere som er uenige om. Fair nok. De mister dog højst portoen og støv på hylden ;)

Men i sidste ende, så drejer det sig altid om tillid. Folk sender ofte til mig, før pengene er overført. Modsat så overfører jeg altid penge inden for 15 minutter efter jeg har fået en PM.

Men som Randløv, som er ved at købe en PS3 igennem en som han ikke kender, så vil jeg personligt aldrig købe ting i den prisklasse uden at jeg har mulighed for at hente det. Man skal aldrig sende mere, end man har råd til at miste. Det gælder både spil og penge.

Bab
Bab
Niveau 7
 
Indlæg: 5898
By: Fredericia


Næste

Tilbage til Shoperfaringer

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 25 gæster