Forum

Er trofæer spil af tid ?

Snak om trofæer/trophies til Playstation-spil i dette forum.

Re: Er trofæer spil af tid ?

Indlægaf iraqoz » tors 07 jul 2011 15:11

morfar skrev:Selvfølgelig er det spild af tid.

Men det er også spil af tid at gå på stadion og se en fodboldkamp, det er spil af tid at samle på alverdens ting, det er spild af tid at spille pool med vennerne på værtshuset, det er spild af tid at ligge og nusse med kæresten osv.....

Kommer an på hvilke interesser man har.


Men de her ting du nævnte gør du ikke hver dag jo... Her snakker vi om mange timer's investering næsten hverdag for NOGEN.

Some andre har allerede nævnt bruge mange timer på at finde alle shards i Infamous BARE for en eller 2 trofæer uden fornøjelse og nærmest pligt ´for at sige det lige ud.

Der mange negative tinge efter min meninger MEN der er også mange positive som skal også nævnes. Jeg ved det ikke hvordan jeg skal forklare det men spillene føles anderledes hvis der er trofæer i :mrgreen: .
Billede
iraqoz
Niveau 0
 
Indlæg: 27


Re: Er trofæer spil af tid ?

Indlægaf Krisgebis » tors 07 jul 2011 15:29

Det er nok op til den enkelte at vurdere. Du kunne ligesågodt have spurgt om det er spild af tid at få alle 121 stjerne i Mario 64. Hvis man nyder at gøre det, så er det ikke spild af tid. Er det derimod noget man ikke gider, så vil det være spildt af tid.
Krisgebis
Niveau 3
 
Indlæg: 200


Re: Er trofæer spil af tid ?

Indlægaf morfar » tors 07 jul 2011 16:40

Krisgebis skrev:Det er nok op til den enkelte at vurdere. Du kunne ligesågodt have spurgt om det er spild af tid at få alle 121 stjerne i Mario 64. Hvis man nyder at gøre det, så er det ikke spild af tid. Er det derimod noget man ikke gider, så vil det være spildt af tid.


Nemlig.

Er det spil af tid at gå efter 3 stjerner i alle Angry Birds baner? Ja det er hvis man ikke gider.
Billede
morfar
Niveau 8
 
Indlæg: 7214
By: Hasselager, Århus


Re: Er trofæer spil af tid ?

Indlægaf Erroneus » tors 07 jul 2011 16:59

Jeg har f.eks. lige smidt Duke Nukem Forever til siden, slettet game data på min PS3 og nu bliver det byttet og jeg har kun fået 28% af dens trophies, kunne sagtens hevet platin i det. Men jeg gider simpelthen ikke, fordi det spil er simpelthen så pinligt ringe.

Det havde ikke sket for et år siden, men damn det er rart :P
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: Er trofæer spil af tid ?

Indlægaf Proxzyn » tors 07 jul 2011 17:34

Har det på samme måde med Dungeon Siege 3, Erroneus. En type spil jeg godt kan li', og godt ville platte, hvis det ikke lige var fordi at spillet er ret ringe og kedeligt.
Hvis det var det eneste spil jeg havde liggende som ikke var gennemspillet op til flere gange, så havde jeg spillet videre. Men der er en lille stak af spil der er bedre.
Proxzyn
Niveau 6
 
Indlæg: 1703


Re: Er trofæer spil af tid ?

Indlægaf Krisp » tors 07 jul 2011 18:01

Jeg går ikke så meget op i trofæer, som jeg gjorde før i tiden. Har da fået skrabet nogle Platin trofæer sammen og det har da helt klart forlænget spille tiden i nogle spil. For tiden tager jeg kun de trofæer, som jeg synes der er sjove at gå efter. Jeg synes også det kan ødelægge spil oplevelsen lidt, hvis man kun er besat af hvilke trofæer der dukker op i højre hjørne og helt glemmer spille glæden.
Krisp
Niveau 6
 
Indlæg: 1763


Re: Er trofæer spil af tid ?

Indlægaf morfar » tors 07 jul 2011 18:17

Erroneus skrev:Jeg har f.eks. lige smidt Duke Nukem Forever til siden, slettet game data på min PS3 og nu bliver det byttet og jeg har kun fået 28% af dens trophies, kunne sagtens hevet platin i det. Men jeg gider simpelthen ikke, fordi det spil er simpelthen så pinligt ringe.

Det havde ikke sket for et år siden, men damn det er rart :P


Sagtens og sagtens

Har hørt om flere der har opgivet pga. Octaking på "come get some" sværhedsgrad.

Jeg kan også sagtens få platin i White Knight Cronicles - gider bare ikke spille 1000 timer for at få det :-)
Billede
morfar
Niveau 8
 
Indlæg: 7214
By: Hasselager, Århus


Re: Er trofæer spil af tid ?

Indlægaf Erroneus » tors 07 jul 2011 18:33

Proxzyn skrev:Har det på samme måde med Dungeon Siege 3, Erroneus. En type spil jeg godt kan li', og godt ville platte, hvis det ikke lige var fordi at spillet er ret ringe og kedeligt.
Hvis det var det eneste spil jeg havde liggende som ikke var gennemspillet op til flere gange, så havde jeg spillet videre. Men der er en lille stak af spil der er bedre.


Craaaaaaaap det er næste spil i bunken jeg ville gå i gang med :o Nå jeg giver det en chance, ellers ryger det samme sted som Duke :P
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: Er trofæer spil af tid ?

Indlægaf Morathi » søn 10 jul 2011 19:34

Altså hvis man skal ud i denne diskusion, så må svaret være, at gaming i det hele taget er spild af tid. Man benytter tid på at opnå absolut intet.

Om man benytter 20 timer på et platinium eller 20 timer på 3 spil uden at gå efter trofæer kan da være fuldstændig det samme. Af de to valg skal man selvfølgelig blot vælge det, som man synes er sjovest. Men gaming er jo tidsfordriv, og derved pr. definition spild af tid.

Med mindre man ser gaming, som et middel mod stres, hvor man lige spiller 30 min for at afstresse for derefter at være produktiv. I det sjældne tilfælde kan man argumentere for at gaming ikke er et tidsspilde.
Morathi
Niveau 1
 
Indlæg: 95


Re: Er trofæer spil af tid ?

Indlægaf Laffer » søn 10 jul 2011 20:14

Nemlig, men stort set alt er jo tidsfordriv, især at se Tour!!
Billede
Laffer
Niveau 7
 
Indlæg: 2791


Re: Er trofæer spil af tid ?

Indlægaf Koma » søn 10 jul 2011 20:58

Morathi skrev:Altså hvis man skal ud i denne diskusion, så må svaret være, at gaming i det hele taget er spild af tid. Man benytter tid på at opnå absolut intet.

Om man benytter 20 timer på et platinium eller 20 timer på 3 spil uden at gå efter trofæer kan da være fuldstændig det samme. Af de to valg skal man selvfølgelig blot vælge det, som man synes er sjovest. Men gaming er jo tidsfordriv, og derved pr. definition spild af tid.

Med mindre man ser gaming, som et middel mod stres, hvor man lige spiller 30 min for at afstresse for derefter at være produktiv. I det sjældne tilfælde kan man argumentere for at gaming ikke er et tidsspilde.


Det vil jeg nu ikke mene.. Hvorfor behøver det at være et "middel"?
Gaming er da underholdning lige så meget som så meget andet. Om man så gør det ved at spille fodbold med vennerne ude på Lars Tøndskids marker eller om man gør det via en spillemaskine er vel begge underholdning?

Mener du underholdning er spild af tid?
Billede
Koma
Niveau 6
 
Indlæg: 1455


Re: Er trofæer spil af tid ?

Indlægaf Allanb » søn 10 jul 2011 21:50

Min mening er det er spild af tid og et generende element i spil... Der er ikke noget så ødelægende for historien i et spil, som det skammel der popper op på skærmen...

Jeg er ikke en af dem som gider spille det samme spil igennem flere gange, for at få trofæer.. Som om man ikke fattede handlingen første gang... Mit største ønske til Sony er, at de laver en setting der gør det muligt at undgå alle de der trofæere..
Senest rettet af Allanb man 11 jul 2011 21:25, rettet i alt 1 gang.
Er også aktiv på Xboxlife.dk med samme bruger navn
Allanb
Niveau 7
 
Indlæg: 3156
By: Slangerup


Re: Er trofæer spil af tid ?

Indlægaf Morathi » man 11 jul 2011 18:27

Koma skrev:Gaming er da underholdning lige så meget som så meget andet. Om man så gør det ved at spille fodbold med vennerne ude på Lars Tøndskids marker eller om man gør det via en spillemaskine er vel begge underholdning?


Er det ikke også det jeg siger. Der er ingen forskel. Der er heller ingen forskel på om man spiller, hvor man går efter trofæer eller om man sidder og spiller online i CoD.

Koma skrev:Mener du underholdning er spild af tid?


Ja. Hvad skulle det ellers være?

(Jeg er i øvrigt farvet og har en økonomi-teoretisk tankegang) :)

Pointen er, at gå efter trofæer er ikke mere tidsspilde end en gaming i det hele taget. Man kan umuligt komme frem til andre konklusioner. I og med at gaming er underholdende og derved ikke medfører noget produktivt, så må det måles på den fornøjelse du får ud af at spille. Den fornøjelse er individuel, og hvis fornøjelsen er større ved at bruge tiden på at gå efter trofæer, så er det det, man skal. Hvis man derimod ikke finder det interessant, jamen så gamer man uden at gå efter trofæer.
Morathi
Niveau 1
 
Indlæg: 95


Re: Er trofæer spil af tid ?

Indlægaf Mr-kjax » man 11 jul 2011 18:54

Jeg er ikke lige den som er så dygtig til det med trofæer men jeg elsker at spille.. men jeg kan sagens forstå dem som er trofæ raiders..
- Blu-Ray Afspiller: PS3 Slim 500GB - Forstærker: Harman Kardon AVR-265 - TV: SAMSUNG PS64D8005 3D Plasma tv -
- Surround Sound Højtaler: JBL ES 90 - JBL ES 10 - JBL ES 20 - JBL ES 25C - JBL ES 250PW -
Mr-kjax
Niveau 4
 
Indlæg: 527


Re: Er trofæer spil af tid ?

Indlægaf Laffer » man 11 jul 2011 20:53

There is no such thing as a free meal.

Alle de handlinger vi tager i livet koster os et eller andet, men gaming er en fantastisk ting.
Billede
Laffer
Niveau 7
 
Indlæg: 2791


ForegåendeNæste

Tilbage til Trofæer

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster