Forum

Blu ray drevet i 60 40 & 80gb modelen ?

Generelt snak om Playstation og services.

Blu ray drevet i 60 40 & 80gb modelen ?

Indlægaf NintendoB » tirs 17 mar 2009 22:17

Jeg har lige nogen ting jeg godt kun tænke mig at få kastet lidt lys over.

Jeg var nemlig en tur i min lokale elgiganten her i går og her siger manden jeg står og snakker med at at der var stor forskel på kvaliteten af det BluRay drev som var i 60gb modelen og så dem der var i 40 & 80gb modellerne Men er dette rigtigt ?

En anden ting som jeg også har undret mig over det er når jeg putter et spil i min nye 80gb Ps3 det er at når Ps3en trækker skiven ind så roter skiven med uret end til skriven er på plas i Ps3en og når den skuppes ud så kommer skriven også roterende ud bar mod uret med ander ord den trækker ikke skiven lige ind eller ud som min gammel 60gb Ps3 gjorde men er dette et problem eller skal den bar roter skiven ind og ud ?.
NintendoB
Niveau 4
 
Indlæg: 562


Indlægaf gnazz » ons 18 mar 2009 00:25

`synes det lød lidt sjov, så checkede lige min 40 gb model, og den gør det samme som du beskriver...
gnazz
Niveau 5
 
Indlæg: 811


Indlægaf FreakyFellini » ons 18 mar 2009 01:58

Min Rotere den også ind. Jeg har faktisk selv tænkt på, at jeg aldrig har set et skub ind-drev gøre det på den måde. Men godt ser det da ud. - HYPNOTISERENDE!! :)
Jeg udfordrer dig!!!! --> http://hanniste.mybrute.com<--Jeg udfordrer dig!!!!
FreakyFellini
Niveau 3
 
Indlæg: 257


Re: Blu ray drevet i 60 40 & 80gb modelen ?

Indlægaf MJDigital » ons 18 mar 2009 06:04

NintendoB skrev:Jeg har lige nogen ting jeg godt kun tænke mig at få kastet lidt lys over.

Jeg var nemlig en tur i min lokale elgiganten her i går og her siger manden jeg står og snakker med at at der var stor forskel på kvaliteten af det BluRay drev som var i 60gb modelen og så dem der var i 40 & 80gb modellerne Men er dette rigtigt ?

En anden ting som jeg også har undret mig over det er når jeg putter et spil i min nye 80gb Ps3 det er at når Ps3en trækker skiven ind så roter skiven med uret end til skriven er på plas i Ps3en og når den skuppes ud så kommer skriven også roterende ud bar mod uret med ander ord den trækker ikke skiven lige ind eller ud som min gammel 60gb Ps3 gjorde men er dette et problem eller skal den bar roter skiven ind og ud ?.


Hvilke elgigant har du været i og høre det? :P så ringer jeg da lige til ham og siger WTF snakker du om.. Arbejder der selv deltids ;)
MJDigital
Niveau 4
 
Indlæg: 648


Indlægaf SnoobyFly » ons 18 mar 2009 08:05

Min 80GB skal ikke lige rotere skiven på plads.. den suger bare disken ind.. Nøjagtigt som min gamle 60GB gjorde.
SnoobyFly
Niveau 4
 
Indlæg: 782


Re: Blu ray drevet i 60 40 & 80gb modelen ?

Indlægaf NintendoB » ons 18 mar 2009 18:56

MJDigital skrev:
Hvilke elgigant har du været i og høre det? :P så ringer jeg da lige til ham og siger WTF snakker du om.. Arbejder der selv deltids ;)


Det holder jeg lidt for mig selv jeg ved ikke om manden selv læser med her ind men det jeg fik at vide var at han sammen med nogen af hans kollegaer fra elgiganten norden hade vært til et eller andet tam tam/ møde og der var de bar kommet til at snak om det der og til den sammenkomst ja der var altså nogen der hade den ide at der var stor forskel på kvaliteten af det drev som var at finde i 60 40 & 80gb modelen...
Senest rettet af NintendoB tors 16 apr 2009 16:29, rettet i alt 1 gang.
NintendoB
Niveau 4
 
Indlæg: 562


Indlægaf ziggydenmark » ons 18 mar 2009 20:34

sagde han noget om hvilket drev der var bedst?? ;)
ziggydenmark
Niveau 1
 
Indlæg: 79


Indlægaf NintendoB » ons 18 mar 2009 21:19

ziggydenmark skrev:sagde han noget om hvilket drev der var bedst?? ;)


Hva jeg kun forstå på manden i elgiganten så skul kvaliteten af BluRay drevet i 60gb modelen være det bedste og grunden skulle angiveligt være at sony igemmen noget tid skul ha sat penge til vær gang en Ps3 60gb blive solgt så sony blive jo nød til at find på noget for at minimere omkostningerne og det blive så til at man skar SD-kortlæsen samt to USB porte fra og så skulle sony så altså også ha valgt et noget biliger BluRay drev til 40 & 80gb udgaverne men igen om det passer ved jeg ikke jeg kan jo kun forhold mig til det manden i elgiganten sagde...
NintendoB
Niveau 4
 
Indlæg: 562


Indlægaf andeo1707 » tors 19 mar 2009 11:18

Det håber jeg er rigtigt :P men tvivler sku på det af en eller anden grund...
Give in now, and I will pretend to respect you,,, when we fuck...
Billede
andeo1707
Niveau 6
 
Indlæg: 1575


Indlægaf DeX » tors 19 mar 2009 11:21

tja det skulle da ikke undre nogen... priserne kan jo ikke droppe fra 4500 (da 60 gb kom) til 3000 kr for en 40 bg koster i dag... bare ved at smide mindre harddisk, fjerne kort læser og fjerne 2 usb porte... der skal sku lidt mere til for at skære den mængde penge af prisen... så et eller andet sted så undre det mig ikke vis det er sandt...
DeX
Niveau 4
 
Indlæg: 340


Indlægaf crockett » tors 19 mar 2009 14:00

Hvad med "evnen" til at læse PS2 spil? Jeg synes jeg læste herinde på et tidspunkt, at PS2 kompatibiliteten var mulig pga. en eller anden chip eller anden hardwaremæssig konstruktion der kun findes i 60gb udgaven?
Kunne det tænkes Sony som supplement til den mindre harddisk, færre usb porte og manglende kortlæser samtidig har revideret og/eller simplificeret selve opbygningen inden i maskinen?
crockett
Niveau 5
 
Indlæg: 1079


Indlægaf NintendoB » tors 19 mar 2009 17:05

Den 60gb Ps3 der kom fram i USA til at start med den kom med en Ps2 chip til håndter Ps2 spil men den 60gb model vi fik her i europa den kom kun med en software til at håndter Ps2 spil så her kun sony jo også spar nogen penge men igen ikke nok til at man kun blive ved med at lave den noget dyrer Ps3 60gb model...
NintendoB
Niveau 4
 
Indlæg: 562


Indlægaf DeX » tors 19 mar 2009 17:08

præsis som NintendoB siger så var det USA kunderne som fik Hardware chippen i 60GB versionen og vi andre fik emulerings software istedet for...

taget det i begrakning så tror jeg stadig på at blu-ray drevne er af billigere kvalitet i de andre versioner en 60GB versionen.
DeX
Niveau 4
 
Indlæg: 340


Indlægaf pauzen » tors 19 mar 2009 18:50

Er det ikke netop 60gb Blu Ray drevet mange har haft problemer med?
Setup: SONY KDL-HX46-723 + SONY KDL-40W5500. + Sony BDP-S480 Blu-Ray Player + Denon 3808CI 7,1 + Dali Blue 7,1 + Benq 7700 HD projektor + 160" lærrede motoriseret + PS3-Fat 3.55-320GB + PS3-Slim 4.41 320GB + PSP-2004 8GB + XBOX 360 20 GB + Sony Xperia Z 2.3.5.
pauzen
Niveau 4
 
Indlæg: 520
By: København K


Indlægaf crockett » fre 20 mar 2009 09:17

pauzen skrev:Er det ikke netop 60gb Blu Ray drevet mange har haft problemer med?


:-$ [-X :lol:
crockett
Niveau 5
 
Indlæg: 1079


Næste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 61 gæster