Forum

Internet..... HJÆLP!!!

Generelt snak om Playstation og services.

Internet..... HJÆLP!!!

Indlægaf Kreger » lør 23 jun 2012 23:21

Som i nok har hørt er Skyline desværre gået konkurs :( og derved mister jeg mit net. Og via kobberet kan jeg kun få 3 mb ind. Og det er helt umuligt at få signal via mobilt bredbånd her hvor jeg bor. Så er der nogen herinde der kan hjælpe mig til at beholde den lille 10 mb som jeg har nu [-o<
PS3 320 GB slim
Kreger
Niveau 2
 
Indlæg: 134


Re: Internet..... HJÆLP!!!

Indlægaf Maias227 » lør 23 jun 2012 23:24

Tjah tilbyder TDC ikke et eller andet? Ellers har jeg hørt fullrate også skulle have god dækning rundt omkring.
Maias227
Niveau 4
 
Indlæg: 305


Re: Internet..... HJÆLP!!!

Indlægaf Kreger » søn 24 jun 2012 09:36

Nope. Det er dem der kun kan levere 3 mb.
PS3 320 GB slim
Kreger
Niveau 2
 
Indlæg: 134


Re: Internet..... HJÆLP!!!

Indlægaf Erroneus » søn 24 jun 2012 12:21

Hvis kobberet ikke er til det og der ikke er mobil dækning, der hvor du bor, tja så er der ikke rigtigt noget at gøre, du er i samme ærgerlige situation som mange gamle Skyline kunder.

Du kan prøve at undersøge om der er mulighed for at få gravet fiber ned via dit el-selskab, samt hvad det koster, men som regel den nærmeste fiber tilslutning for langt væk og det koster for meget at grave ned.

Hvor henne i landet bor du?
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10987
By: Nyborg


Re: Internet..... HJÆLP!!!

Indlægaf Dummiz » søn 24 jun 2012 12:40

Erroneus skrev:Hvis kobberet ikke er til det og der ikke er mobil dækning, der hvor du bor, tja så er der ikke rigtigt noget at gøre, du er i samme ærgerlige situation som mange gamle Skyline kunder.

Du kan prøve at undersøge om der er mulighed for at få gravet fiber ned via dit el-selskab, samt hvad det koster, men som regel den nærmeste fiber tilslutning for langt væk og det koster for meget at grave ned.

Hvor henne i landet bor du?


Han bor på Lars tyndskids mark (Du ved hvad jeg mener Kreger ;) ) Ej. Han bor lang ude så fiber net derude er nok ikke muligt.

Hvad med Telia køre de ikke noget med en Dongle der kan klare 4G? har i undersøgt det? Det lyder nok dumt Kreger men har du spurgt din nabo hvad han gjorde med internet da han boede der? kunne jo være han havde en løsning.
Billede
Dummiz
Moderator
 
Indlæg: 6376
By: 8981 Spentrup


Re: Internet..... HJÆLP!!!

Indlægaf Bab » søn 24 jun 2012 13:29

Der skal være 4G dækning, før man får fuld udnyttelse af 4G. Og hvis det er langt ude på landet, så kan det være svært nok at få fuld 3G dækning, så jeg vil ikke tro, at mobilt netværk er løsningen.

Bab
Bab
Niveau 7
 
Indlæg: 5898
By: Fredericia


Re: Internet..... HJÆLP!!!

Indlægaf Kreger » søn 24 jun 2012 14:02

Der er ikke engang dækning til 2G net her ude hvor jeg bor. Og ang fiber. Så kommer det til at koste mig ca 350.000 kr at få det herude hvor vi bor.
PS3 320 GB slim
Kreger
Niveau 2
 
Indlæg: 134


Re: Internet..... HJÆLP!!!

Indlægaf Nistelroy78 » søn 24 jun 2012 15:48

Jeg faldt over denne artikel i ugens nyhedsbrev fra Mobilsiden.dk : http://www.mobilsiden.dk/mobiltest/net1 ... lid.21744/ måske er det det firma du skal have ? ..
Nistelroy78
Niveau 5
 
Indlæg: 878

Brugeravatar

Re: Internet..... HJÆLP!!!

Indlægaf Bab » søn 24 jun 2012 15:51

De lover 2 Mbit. Så kan han da ligeså godt tage TDCs 3 Mbit.

Bab
Bab
Niveau 7
 
Indlæg: 5898
By: Fredericia


Re: Internet..... HJÆLP!!!

Indlægaf Nistelroy78 » søn 24 jun 2012 17:18

ja det ved jeg godt men havde du ikke problemer med signalet der ude ... hvor du boede ? .. Kommer også an på 2 mbit er jo rigeligt hvis du spiller online.
Nistelroy78
Niveau 5
 
Indlæg: 878

Brugeravatar

Re: Internet..... HJÆLP!!!

Indlægaf Erroneus » søn 24 jun 2012 17:19

Dummiz skrev:Han bor på Lars tyndskids mark (Du ved hvad jeg mener Kreger ;) ) Ej. Han bor lang ude så fiber net derude er nok ikke muligt.

Den havde jeg godt luret, ellers havde han nok ikke haft problemet ;) Jeg var bare mere interesseret i sådan en ca. geografisk betegnelse.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10987
By: Nyborg


Re: Internet..... HJÆLP!!!

Indlægaf Dummiz » søn 24 jun 2012 22:06

Erroneus skrev:
Dummiz skrev:Han bor på Lars tyndskids mark (Du ved hvad jeg mener Kreger ;) ) Ej. Han bor lang ude så fiber net derude er nok ikke muligt.

Den havde jeg godt luret, ellers havde han nok ikke haft problemet ;) Jeg var bare mere interesseret i sådan en ca. geografisk betegnelse.


Nu har han ikke selv svaret men han bor lidt uden for Mariager. ( I jylland)
Billede
Dummiz
Moderator
 
Indlæg: 6376
By: 8981 Spentrup


Re: Internet..... HJÆLP!!!

Indlægaf Erroneus » søn 24 jun 2012 23:42

Oki, nu ved jeg ikke hvad mobile netværk Kreger har prøvet med, men både 3, Telia og Telenor ser ud til at have oki 3G dækning i Mariager, men igen hvis det er lidt ude for Mariager kan det naturligvis lige være i et hul (geografisk), hvor dækning er dårlig fra alle.

Og så er 3G naturligvis ikke super fedt at spille online over, men hvis det ikke bruges så meget, er det måske et alternativ, evt. hvis man skaffer sig en 3G router, hvor man måske kan smide en ekstern antenne til.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10987
By: Nyborg


Re: Internet..... HJÆLP!!!

Indlægaf Dummiz » man 25 jun 2012 14:50

Kreger skrev:Nope. Det er dem der kun kan levere 3 mb.


Kære svoger.

Jeg har lige fået alletiders ide. Du kan stikke mig din kværn og så kan vi trække et kabel inde fra os af og ud til er. (Jeg betaler kablet) vupti så har du fri internet og jeg er blevet en kværn rigere.

P.S SMS mig hvis det har interesse. haha :D
Billede
Dummiz
Moderator
 
Indlæg: 6376
By: 8981 Spentrup


Re: Internet..... HJÆLP!!!

Indlægaf Kreger » man 25 jun 2012 18:14

Erroneus skrev:Oki, nu ved jeg ikke hvad mobile netværk Kreger har prøvet med, men både 3, Telia og Telenor ser ud til at have oki 3G dækning i Mariager, men igen hvis det er lidt ude for Mariager kan det naturligvis lige være i et hul (geografisk), hvor dækning er dårlig fra alle.

Og så er 3G naturligvis ikke super fedt at spille online over, men hvis det ikke bruges så meget, er det måske et alternativ, evt. hvis man skaffer sig en 3G router, hvor man måske kan smide en ekstern antenne til.


Der er ingen af dem der dækker hvor jeg bor. Har prøvet. De dækker fint i Mariager. Men ikke udenfor Mariager hvor jeg bor. Der er ikke engang mulighed for 2G. De eneste muligheder jeg har er via kobber (3mb) eller via radiofrekvens (Skyline)
Telenor kører via radiofrekvens i Norge med desværre ikke i Danmark.
PS3 320 GB slim
Kreger
Niveau 2
 
Indlæg: 134


Næste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 77 gæster